abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:41:59 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214320586
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:14 schreef Myraela het volgende:

[..]
Doen ze dat bij jullie niet aan huis? Ik vond het wel fijn dat al die eerste dingen lekker gewoon thuis waren, ik had het lichamelijk ook niet getrokken om met de bus te gaan overigens. Gaat jouw herstel goed?
Nee, ze deden wel een huisbezoek (zonder gehoortest) maar dat heb ik omgezet naar een telefonische afspraak. Was helemaal klaar met die stroom onbekenden in mijn huis. En dan krijg ik stress dat het huis niet netjes genoeg is, of wat als de baby precies dan honger krijgt, dat soort gedoetjes had ik even helemaal geen zin in. En voor de gehoortest moest ik sowieso op pad. Uur reistijd, en een uur terug, voor 8 minuten uiteindelijk :')
Ik had nog geprobeerd om het te verzetten naar een andere locatie die wat handiger te bereiken is, maar die gehoortest wordt blijkbaar alleen op die ene locatie gedaan dus dat kon niet.
Achteraf had ik het beter kunnen verplaatsen naar een maand of twee later, maar eigenlijk was het ook wel goed om even samen op pad te gaan en te kijken hoe het gaat. En het ging goed en ze waren heel vriendelijk dus uiteindelijk was het wel een positieve ervaring :)

Mijn herstel gaat wel goed, alleen wel moe. En ook wel last van mijn onderbuik bij lopen enzo. Geen idee of dat nog van de bevalling is of nog van mijn bekken komt (had daar in de zwangerschap last van). Ik heb eigenlijk vooral mentaal last van dingen, maar dat komt natuurlijk ook door de vermoeidheid (en hormonen).

Waardoor had jij het lichamelijk niet getrokken? Had je een zware bevalling?
pi_214323565
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:10 schreef Ceviche het volgende:
Hier was de naam (net als bij de oudste) 99% zeker bij de geboorte maar ik vond dat ik pas na de geboorte zeker kon weten of de naam ook echt paste. Dus ik vind het ook niet vreemd om bij de geboorte nog geen naam te hebben of de naam dan nog aan te passen :)

Hier is de baby geslaagd voor de gehoortest :) was nog best een eind weg met het ov, gelukkig kwam het voeden goed uit en waren we net terug toen ze honger kreeg. De eerste keer wat verder van huis, is toch altijd een dingetje.
Wij hadden niet echt een backup naam, maar anders hadden we er inderdaad 6 weken de tijd voor gehad :) En tegenwoordig is het veranderen van je naam ook een stuk minder ongewoon. Tenminste, dat ervaar ik zo onder mijn Amerikaanse vrienden, daar zijn er best wat die van naam veranderd zijn.

En gehoortest werd hier gelijk in het ziekenhuis gedaan, voor we 'ontslagen' werden. Kon ook later wel geloof ik, maar het liefste doen ze dat voor je naar huis gaat.
  donderdag 18 juli 2024 @ 06:11:46 #207
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214324158
Ik heb geen baby meer :'( Vorig jaar rond deze tijd mocht ik persen en over 16 minuten is ze dan echt 1.

Ik lees nog wel mee, maar wij schuiven door :W
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 18 juli 2024 @ 08:16:12 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214324404
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2024 06:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb geen baby meer :'( Vorig jaar rond deze tijd mocht ik persen en over 16 minuten is ze dan echt 1.

Gefeliciteerd :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_214324915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Nee, ze deden wel een huisbezoek (zonder gehoortest) maar dat heb ik omgezet naar een telefonische afspraak. Was helemaal klaar met die stroom onbekenden in mijn huis. En dan krijg ik stress dat het huis niet netjes genoeg is, of wat als de baby precies dan honger krijgt, dat soort gedoetjes had ik even helemaal geen zin in. En voor de gehoortest moest ik sowieso op pad. Uur reistijd, en een uur terug, voor 8 minuten uiteindelijk :')
Ik had nog geprobeerd om het te verzetten naar een andere locatie die wat handiger te bereiken is, maar die gehoortest wordt blijkbaar alleen op die ene locatie gedaan dus dat kon niet.
Achteraf had ik het beter kunnen verplaatsen naar een maand of twee later, maar eigenlijk was het ook wel goed om even samen op pad te gaan en te kijken hoe het gaat. En het ging goed en ze waren heel vriendelijk dus uiteindelijk was het wel een positieve ervaring :)

Mijn herstel gaat wel goed, alleen wel moe. En ook wel last van mijn onderbuik bij lopen enzo. Geen idee of dat nog van de bevalling is of nog van mijn bekken komt (had daar in de zwangerschap last van). Ik heb eigenlijk vooral mentaal last van dingen, maar dat komt natuurlijk ook door de vermoeidheid (en hormonen).

Waardoor had jij het lichamelijk niet getrokken? Had je een zware bevalling?
Haha, ik snap je wel! Gek genoeg had ik daar in de kraamperiode helemaal geen last van, terwijl ik normaal wel zo ben. Fijn dat je herstel goed gaat! Hopelijk knap je mentaal weer verder op zodra de vermoeidheid iets afneemt.

Dit was mijn enige bevalling, dus ik weet niet wat zwaar is of niet. Ik denk dat ik het als 'niet zwaar' zou beschrijven omdat het supersnel is gegaan, ik heb nog geen kwartier geperst. Maar ik kon na 3 weken nog niet lang genoeg staan om m'n tanden staand te poetsen zonder het gevoel te hebben dat m'n baarmoeder eruit zou vallen. Maar ze hebben met bijna 6 weken nog wat hechtingen eruit gehaald die niet goed opgelost waren, en toen ging m'n herstel wel ineens heel snel.
pi_214327715
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral mentaal last van dingen, maar dat komt natuurlijk ook door de vermoeidheid (en hormonen).
Mijn vrouw heeft wel een paar flink emotionele momenten gehad de afgelopen weken. Geen negatieve dingen ofzo, maar sterker emotioneel reageren. Er is ook afgelopen dagen min of meer een baan op mijn pad gekomen, wat een enorme verandering in onze situatie zou betekenen (ander continent, terug naar de jungle zeg maar). Dat is nu zover dat ze mijn salariseisen aan het polsen zijn. Ik geef het weinig kans, maar daardoor bespreken we wel veel over ons leven nu (zijn we heel blij mee), toekomstplannen van mij en haar (zij is ook een goede carriere aan het opbouwen, veel architectenwerk voor F1-teams), en dan komen emoties wel snel naar boven (bijv dus door te beseffen hoe gelukkig we nu zijn).
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:38:39 #211
346653 Ceviche
pi_214328041
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2024 06:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Gefeliciteerd! Weer een hele nieuwe fase O+
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:53:12 #212
346653 Ceviche
pi_214328152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Haha, ik snap je wel! Gek genoeg had ik daar in de kraamperiode helemaal geen last van, terwijl ik normaal wel zo ben. Fijn dat je herstel goed gaat! Hopelijk knap je mentaal weer verder op zodra de vermoeidheid iets afneemt.

Dit was mijn enige bevalling, dus ik weet niet wat zwaar is of niet. Ik denk dat ik het als 'niet zwaar' zou beschrijven omdat het supersnel is gegaan, ik heb nog geen kwartier geperst. Maar ik kon na 3 weken nog niet lang genoeg staan om m'n tanden staand te poetsen zonder het gevoel te hebben dat m'n baarmoeder eruit zou vallen. Maar ze hebben met bijna 6 weken nog wat hechtingen eruit gehaald die niet goed opgelost waren, en toen ging m'n herstel wel ineens heel snel.
Ah, dat is wel opvallend, bij mijn eerste bevalling heb ik 2 uur geperst (3 uur persweeen gehad) en daarna nergens last van, en bij deze bevalling heb ik 12 minuten over het persen gedaan (inclusief 10 minuten die het duurde om van de badkamer naar de slaapkamer te lopen) en nu heb ik na 2 weken nog last van mijn onderbuik bij lopen. Dus misschien heeft dat snelle persen gezorgd voor meer last achteraf? Het klinkt wel heftig hoor, nog zoveel last na 3 weken, maar ik weet ook niet echt wat normaal is.
Ik had geen hechtingen dit keer, dus dat speelt hier niet mee.
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:59:28 #213
346653 Ceviche
pi_214328203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft wel een paar flink emotionele momenten gehad de afgelopen weken. Geen negatieve dingen ofzo, maar sterker emotioneel reageren. Er is ook afgelopen dagen min of meer een baan op mijn pad gekomen, wat een enorme verandering in onze situatie zou betekenen (ander continent, terug naar de jungle zeg maar). Dat is nu zover dat ze mijn salariseisen aan het polsen zijn. Ik geef het weinig kans, maar daardoor bespreken we wel veel over ons leven nu (zijn we heel blij mee), toekomstplannen van mij en haar (zij is ook een goede carriere aan het opbouwen, veel architectenwerk voor F1-teams), en dan komen emoties wel snel naar boven (bijv dus door te beseffen hoe gelukkig we nu zijn).
Fijn dat het positieve emoties zijn :)
Er speelt dan ineens zoveel, zwangerschap, bevalling, hormonen, slaaptekort, ineens een baby... Genoeg om emotioneel wat heftiger te reageren :)
Hoe kijkt ze zelf trouwens terug op de bevalling?
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:00:11 #214
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214328215
Korte uitdrijving is volgens mij wel een beetje recept voor meer kans op verzakkingen, ja. Omdat die spieren enzo niet langzaam aan worden opgerekt maar gewoon BAM 1x die baby erdoorheen gewerkt krijgen. Heb ook heel specifiek van de VK de vraag en opmerking gekregen dat ik extra alert moest zijn op het gevoel van verzakking. Persfase was 8 minuten :').
pi_214328307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:59 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Fijn dat het positieve emoties zijn :)
Er speelt dan ineens zoveel, zwangerschap, bevalling, hormonen, slaaptekort, ineens een baby... Genoeg om emotioneel wat heftiger te reageren :)
Hoe kijkt ze zelf trouwens terug op de bevalling?
Ze is vooral erg blij dat ze voor een epidural koos. Toen de weeen goed opkwamen met de oxytocine kon ze het echt niet meer houden. Die epidural heeft een boel pijn en ongemak voorkomen. Na die epidural heeft ze urenlang door weeen heen geslapen, en uiteindelijk wel zelf ook moeten persen etc, dus dat heeft ze wel bewust meegemaakt.
pi_214340554
Vraagje: de adviezen omtrent het wakker maken van je baby terwijl die slaapt, voor het geven van eten (omdat bij baby's bloedsuikerspiegel snel verlaagd), is nogal verschillend per land. In Nederland is het algemene advies dit elke 3 a 4 uur te doen, maar in een land als Duitsland absoluut niet.

Is er hier iemand met wetenschappelijke kennis hierover?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:37:21 #217
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214342645
Heeft iemand het HIMLAVALV matras van IKEA? Zo ja, hoe bevalt deze?

Die is nu wel leuk geprijsd (en krijg nog extra korting als Family lid),
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 21:31:01 #218
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_214354987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:37 schreef AgnesGru het volgende:
Heeft iemand het HIMLAVALV matras van IKEA? Zo ja, hoe bevalt deze?

Die is nu wel leuk geprijsd (en krijg nog extra korting als Family lid),
Wij hebben deze gehad (eigenlijk vooral vanwege de consumentenbond) maar beviel. Voelde fijn aan en heb ooit eens m’n gezicht er in gestoken en toen kon ik nog ademen :+
Fuck the EBU
  zaterdag 20 juli 2024 @ 22:13:27 #219
346653 Ceviche
pi_214355545
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:12 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: de adviezen omtrent het wakker maken van je baby terwijl die slaapt, voor het geven van eten (omdat bij baby's bloedsuikerspiegel snel verlaagd), is nogal verschillend per land. In Nederland is het algemene advies dit elke 3 a 4 uur te doen, maar in een land als Duitsland absoluut niet.

Is er hier iemand met wetenschappelijke kennis hierover?
Geen wetenschappelijke kennis, maar ik heb geprobeerd mijn baby te voeden volgens schema (elke 3 uur) maar de baby werd gewoon niet wakker. Van alles geprobeerd, lukte echt niet. Soms werd ze wel een beetje wakker maar dan viel ze ook vrijwel meteen alsnog weer in slaap, en heel soms dronk ze dan wel maar echt minimaal dus dat voeden op schema lukte hier gewoon niet. Was wel heel frusterend. Daarom maar weer ermee gestopt en voed nu op verzoek. Maar er zit wel langer tussen, soms 4,5 uur. Dan drinkt ze wel erg goed. Maandag weer wegen en dan gaan we zien of dit voldoende is, maar als we naar haar kijken, lijkt ze echt wel aangekomen.

Ik weet nog dat de kraamzorg bij mijn oudste zei (nou ja, ongeveer): als je overdag vaak aanlegt, heb je geen garantie dat hij 's nachts slaapt, maar als je dat niet doet, komt hij 's nachts sowieso. En dat werkte wel, hij sliep snel door 's nachts. Toen lukte het blijkbaar wel om te voeden volgens een soort schema.
pi_214355687
Ik denk dat het gewoon het allerbelangrijkste is om te kijken of je baby tevreden is en of hij/zij groeit. Je kan wel een of andere richtlijn bekijken, maar uiteindelijk is elk kind zichzelf en is er geen algemene richtlijn mogelijk denk ik.

Wij hebben qua eetmomenten altijd redelijk de natuur z'n werk laten doen. In het begin was dat 's nachts 1 keer en dan rond 6:30 weer. Vanaf een week of 6 sliep ze door.
In de allereerste week hebben we (toen ze 10% was afgevallen) een keer strikt om de 3 uur haar moeten voeden van de kraamzorgster, maar als ze niet uit zichzelf komt dan eet ze gewoon helemaal niks. En als je haar wakker maakt ervoor nog minder dan niks :P
  zaterdag 20 juli 2024 @ 23:46:49 #221
346653 Ceviche
pi_214356323
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:.
In de allereerste week hebben we (toen ze 10% was afgevallen) een keer strikt om de 3 uur haar moeten voeden van de kraamzorgster, maar als ze niet uit zichzelf komt dan eet ze gewoon helemaal niks. En als je haar wakker maakt ervoor nog minder dan niks :P
Ja, dit was bij ons dus ook. Baby was 7,5% afgevallen, en het geboortegewicht was al erg laag (3070 gram bij 41w3d).
Frustrerend wanneer een baby dan niet wil drinken -O-
pi_214356405
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 23:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja, dit was bij ons dus ook. Baby was 7,5% afgevallen, en het geboortegewicht was al erg laag (3070 gram bij 41w3d).
Frustrerend wanneer een baby dan niet wil drinken -O-
Dat is zeker wel herkenbaar ja..
Sowieso hebben wij in het begin veel moeite moeten doen om de borstvoeding goed op gang te krijgen en tijdens die dag strikt om de 3 uur voeden moesten we ook nog eens kunstvoeding geven dus extra frustratie omdat we geen borstvoeding meer mochten doen.

Als man sta ik daar iets verder vanaf maar voor m'n vriendin was het toen wel een beetje een negatieve spiraal aan het worden, want door die frustratie kwam de borstvoeding nog minder op gang natuurlijk...
pi_214356473
Wij hebben alleen in de eerste week dat ritme aangehouden van om de 3 uur voeden. Dat was voornamelijk om haar weer op geboortegewicht te krijgen (precies 4000 gram, makkelijk te onthouden haha).

Ik vond het overigens verschrikkelijk. Want je was vaak anderhalf uur bezig voordat ze weer inslaap viel en dan weet je dat je over een klein uurtje het hele riedeltje opnieuw moet gaan doen.

Ze is nu 2 maanden, maar na die ene week hebben we gewoon op verzoek aangehouden en dat gaat prima. Ze slaapt vaak de nachten door of vraagt 1x om voeding. Groeit goed en komt aan dus prima
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_214357873
Bij ons moest iemand ons vertellen dat we het schema los mochten laten. :@ Net als dat we pas veel te laat tot de conclusie kwamen dat we wel mochten stoppen met constant nieuwe warme kruiken in haar bedje te doen. We waren echt veel te braaf, en ik vond het best even schakelen tussen de eerste week waarin mensen je constant vertellen wat je moet doen, naar een complete 'zoek het nu zelf maar uit'.

Overigens gaat dat nu gelukkig wel goed. Maar daarvoor moest ik toch wel echt even wennen aan dat je zelf mag en kunt aanvoelen wat je kind nodig heeft. Alleen nog niet zo goed in het inschatten hoeveel kleding ze aan moet, maar dat komt omdat ik zelf eigenlijk ook het hele jaar hetzelfde draag.
pi_214357995
Vandaag precies 4 maanden. O+ En net het stoeltje op de kinderwagen gezet. Dat is eigenlijk wel vroeg. Maar mevrouw vulde de wieg echt van top tot teen. En ze wil gewoon meekijken, tenminste, ik denk dat dat is waarom ze in de wagen vaak moest huilen.

Ze wil sowieso opvallend veel rechtop zitten. En ze is het omrollen aan het oefenen. Als ze plat op haar rug ligt, lukt het haar nog niet. Maar als ze mijn vinger vast kan pakken om al een beetje schuin te liggen, dan trappelt ze zo met haar beentje door en ligt ze ineens op haar buik. :D Ik heb altijd gelachen om de ouders die zo trots waren op elk stapje ontwikkeling, en nu ben ik zelf zo'n ouder.
pi_214358712
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 10:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb altijd gelachen om de ouders die zo trots waren op elk stapje ontwikkeling, en nu ben ik zelf zo'n ouder.
En groot gelijk heb je!
pi_214359102
Hier in het VK adviseren ze ook 8-12 voedingen per 24 uur, en niet meer dan 3-4 uur tussen voedingen. Die van ons doet een beetje aan cluster-feeding 's avonds, maar ook 's nachts nog wel elke 3-4 uur. Vannacht zelfs een keer minder dan 2 uur ertussen. We maken haar wel eens wakker overdag, en vaak is ze dan al bezig wakker te worden. 's Nachts hebben we haar nog niet echt wakker hoeven te maken voor een voeding, maar ze heeft ons ook nog niet schreeuwend wakker gemaakt.
Bij elk bezoek van verloskundige of health nurse vragen ze ook echt hoe vaak ze afgelopen 24 uur gevoed heeft, en hoeveel vieze en natte luiers er waren. Mijn vrouw houdt wel bij wanneer en hoe lang en met welke borst ze voedt, maar het aantal luiers houden we niet bij. Het is ieder geval veel :D

Ze is ook niet veel afgevallen, na 5 dagen zat ze 3,5% onder geboorte gewicht, en na 10 dagen was ze bijna op gewicht weer (1% eronder), na 13 dagen erboven (1,5%).
  maandag 22 juli 2024 @ 17:24:54 #228
346653 Ceviche
pi_214374875
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 22:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Geen wetenschappelijke kennis, maar ik heb geprobeerd mijn baby te voeden volgens schema (elke 3 uur) maar de baby werd gewoon niet wakker. Van alles geprobeerd, lukte echt niet. Soms werd ze wel een beetje wakker maar dan viel ze ook vrijwel meteen alsnog weer in slaap, en heel soms dronk ze dan wel maar echt minimaal dus dat voeden op schema lukte hier gewoon niet. Was wel heel frusterend. Daarom maar weer ermee gestopt en voed nu op verzoek. Maar er zit wel langer tussen, soms 4,5 uur. Dan drinkt ze wel erg goed. Maandag weer wegen en dan gaan we zien of dit voldoende is, maar als we naar haar kijken, lijkt ze echt wel aangekomen.
Even mezelf gequote :+ maar we zijn vandaag bij het cb geweest en ze is in 2 weken 700 gram aangekomen :7
Dus geboren met 3070 gram, precies een week later woog ze 3060 gram en nu 2 weken daarna 3750. Het groeilijntje maakt een mooie boog naar boven, precies op de nullijn :D

En volgens de jeugdarts is de spruw zo goed als weg, dus kunnen we bijna stoppen met de nystatine :)
pi_214379093
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:24 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Even mezelf gequote :+ maar we zijn vandaag bij het cb geweest en ze is in 2 weken 700 gram aangekomen :7
Dus geboren met 3070 gram, precies een week later woog ze 3060 gram en nu 2 weken daarna 3750. Het groeilijntje maakt een mooie boog naar boven, precies op de nullijn :D

En volgens de jeugdarts is de spruw zo goed als weg, dus kunnen we bijna stoppen met de nystatine :)
Wij vandaag ook bij cb geweest, geboortegewicht was 4000 gram en nu weegt ze na 2 maanden 5420 gram. Net als bij jou ook +- 700 gram sinds de laatste bezoek.

Waar ze wel last van heeft is haar traanbuis aan 1 kant. De andere oog heeft nergens last van, maar ze krijgt veel viezigheid bij het huilen (lijkt een beetje op pus). Als tip meegekregen om de ooghoek een beetje los te masseren. Hopelijk helpt het
Dag knapste man van FOK!
pi_214379228
Mooie updates van de diverse cb's!
Wel benieuwd hoe die massage zal gaan @Kiid, dat lijkt me niet het meest prettige om te moeten doen.. En voor je baby ook niet.
J heeft vaak last van snotjes in d'r neus en dat is ook een hel om eruit te krijgen. Ze krijst dan alles bij elkaar en dat maakt het voor ons ook niet leuk natuurlijk...

J wordt morgen alweer 20 weken, de tijd vliegt. Ze is nu wel enorm bewegelijk, erg leuk hoor, maar niet tijdens het verschonen :')
Ze draait ook al volop op haar buik, dat doet ze gelukkig alleen in de box/bed en niet op het aankleedkussen :P

Ook een paar weken geleden begonnen met hapjes en daar geniet ze echt enorm van. In het begin duwde ze alles met d'r tong naar buiten maar binnen een paar dagen had ze al door wat ze moest doen en inmiddels eet ze vrijwel knoeivrij O+

Enige is dat ze sinds kort ineens best hysterisch en boos wordt bij het drinken uit de linkerborst, terwijl het uit de rechter altijd prima gaat.
pi_214379619
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 22:34 schreef Kiid het volgende:

[..]
Wij vandaag ook bij cb geweest, geboortegewicht was 4000 gram en nu weegt ze na 2 maanden 5420 gram. Net als bij jou ook +- 700 gram sinds de laatste bezoek.

Waar ze wel last van heeft is haar traanbuis aan 1 kant. De andere oog heeft nergens last van, maar ze krijgt veel viezigheid bij het huilen (lijkt een beetje op pus). Als tip meegekregen om de ooghoek een beetje los te masseren. Hopelijk helpt het
Ons kind heeft dit ook gehad, masseren hielp wel wat maar het bleef altijd wat pussig, uiteindelijk is ze er voor ze 1 werd overheen gegroeid!
pi_214380006
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 00:09 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ons kind heeft dit ook gehad, masseren hielp wel wat maar het bleef altijd wat pussig, uiteindelijk is ze er voor ze 1 werd overheen gegroeid!
Hier ook lang gehad ja, maar gaat uiteindelijk vanzelf over :Y

@Irritatie100 allemaal herkenbaar om te lezen :P Leuke ontwikkelingen!

Hier komt, op het randje van 12 maanden, het eerste hoektandje :o
In combinatie met waarschijnlijk 6e ziekte even pittige week gehad :X
pi_214390912
We hebben de eerste zelfstandige rol te pakken. *O* *O* *O* Zo van haar rug naar haar buik.

Zou dat dan meteen de wat mindere nachten verklaren? Ze valt 's avonds nog wel in slaap, maar begint al erg vroeg in de ochtend onrustig te worden en dan slaapt ze eigenlijk alleen na de borst in mijn arm weer een beetje door.
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:29:31 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214390995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:16 schreef Myraela het volgende:
We hebben de eerste zelfstandige rol te pakken. *O* *O* *O* Zo van haar rug naar haar buik.

Zou dat dan meteen de wat mindere nachten verklaren? Ze valt 's avonds nog wel in slaap, maar begint al erg vroeg in de ochtend onrustig te worden en dan slaapt ze eigenlijk alleen na de borst in mijn arm weer een beetje door.
Dat kan zeker een verklaring zijn ja :Y grote fysieke mijlpalen kosten veel energie en geven onrust in dat kleine koppie :).
pi_214391467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:16 schreef Myraela het volgende:
Zou dat dan meteen de wat mindere nachten verklaren? .
Leuk hè, dat zoeken naar verklaringen van slecht slapen. Doen wij na een jaar ook nog steeds, voor onze eigen gemoedsrust (dat het een reden heeft, en tijdelijk is). Maar meestal is het maar gokken, en het is altijd wat (sprong, ontwikkeling, ziek, tandjes, etc.).
pi_214410245
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef Debsterr het volgende:
Korte uitdrijving is volgens mij wel een beetje recept voor meer kans op verzakkingen, ja. Omdat die spieren enzo niet langzaam aan worden opgerekt maar gewoon BAM 1x die baby erdoorheen gewerkt krijgen. Heb ook heel specifiek van de VK de vraag en opmerking gekregen dat ik extra alert moest zijn op het gevoel van verzakking. Persfase was 8 minuten :').
Oh nee toch. Ik heb bij de eerste 15 min geperst en bij de 2e 7 min
  vrijdag 26 juli 2024 @ 07:02:52 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214412247
Ik weet niet of dat klopt hoor. Ik ken een lange uitdrijving juist als risico. Een uur lang die grote knikker op je bekkenbodem om de boel eens lekker uit te rekken is ook niet goed. Snelle uitdrijving als risico op uitscheuren ken ik wel.

We hebben @mignonne nodig, die zit erop.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 26 juli 2024 @ 08:14:30 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214412563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 07:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet niet of dat klopt hoor. Ik ken een lange uitdrijving juist als risico. Een uur lang die grote knikker op je bekkenbodem om de boel eens lekker uit te rekken is ook niet goed. Snelle uitdrijving als risico op uitscheuren ken ik wel.

We hebben @:Mignonne nodig, die zit erop.
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de juiste wetenschappelijke onderbouwing!
pi_214459859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 07:02 schreef Lemijn het volgende:

We hebben @:Mignonne nodig, die zit erop.
Idd juist een lange uitdrijving een groter risico. (>1 uur)
Maar in zichzelf is gewoon überhaupt het 9 maanden dragen van een kind een aanslag op de bekkenbodem.

Korte uitdrijving is een beetje kip en ei. Is het zo dat er verzakking komt na een korte uitdrijving, of is de uitdrijving kort omdat de bekkenbodemspieren niet zoveel nodig hebben om te wijken.

Sowieso is het advies om binnen 3 maanden post partum een bekkenbodemfysiotherapeut te bezoeken. Ik zeg altijd tegen vrouwen dat ze het maar moeten zien als een APK voor hun lichaam. Ook als alles nu goed is, wil je wel dat het na je 50e (als alle ellende begint :') ) ook nog goed is. En goed onderhoud hoort er dan bij, ook preventief.

En een verzakking kun je nog niet definitief diagnosticeren in de eerste 2-3 maanden na de bevalling. Je lichaam heeft echt een behoorlijk lange herstelperiode nodig waarin nog veel veranderd, dus het mag ook even tijd hebben.
:)
  maandag 29 juli 2024 @ 10:14:06 #240
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214460446
Interessant om te lezen @mignonne, dank voor het correcte antwoord :D!
  maandag 29 juli 2024 @ 10:21:40 #241
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214460573
Wij konden gisteren zo ongeveer het auto stoeltje leegscheppen :r ze was niet helemaal lekker... gelukkig kan de hoes in de was.
pi_214477316
Wij zitten nu in de buurt van Parijs voor de Spelen. Heel mooi in het Champagne-gebied, totaal geen drukte hier.

We hadden nog nooit meer dan een uurtje gereden met J, maar de ruim 4 uur hier naartoe ging echt prima. We hadden gewoon probleemloos in 1 keer kunnen rijden zelfs, maar halverwege toch maar gestopt omdat m'n vriendin en ik moesten plassen :P hoewel m'n vriendin eigenlijk zei "laten we maar zo ver mogelijk doorrijden voordat ze gaat huilen, eigenlijk wil ik niet stoppen zolang het goed gaat".

Verder gaat het hier ook prima, zijn ook vrienden van ons mee (die allemaal single en kinderloos zijn), maar dat gaat gewoon goed. We zoeken alleen de drukte niet op met J, m'n vriendin en ik wisselen de wedstrijden waar we tickets voor hebben gewoon onderling af en de ander blijft thuis. Gaat prima!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214477403
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij zitten nu in de buurt van Parijs voor de Spelen. Heel mooi in het Champagne-gebied, totaal geen drukte hier.

We hadden nog nooit meer dan een uurtje gereden met J, maar de ruim 4 uur hier naartoe ging echt prima. We hadden gewoon probleemloos in 1 keer kunnen rijden zelfs, maar halverwege toch maar gestopt omdat m'n vriendin en ik moesten plassen :P hoewel m'n vriendin eigenlijk zei "laten we maar zo ver mogelijk doorrijden voordat ze gaat huilen, eigenlijk wil ik niet stoppen zolang het goed gaat".
Herkenbaar :D
Maar fijn dat het zo goed ging ^O^
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_214482321
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:21 schreef Piles het volgende:

[..]
Herkenbaar :D
Maar fijn dat het zo goed ging ^O^
[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 31 juli 2024 @ 13:13:20 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214490798
Aaaah, de olifant in de kamer, seks na het krijgen van een baby.

SPOILER
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:30:41 #246
346653 Ceviche
pi_214492398
Dat gevoel inderdaad, dat je de hele dag van alles moet en er steeds wat van je lijf gevraagd wordt. Zeker als het huishouden ook op jouw schouders terechtkomt.
En het is niet alleen die borstvoeding, maar ook 40 weken zwangerschap en natuurlijk de bevalling en het herstel daarna, hormonen, de zorg voor de baby, huishouden, zorg voor een ouder kind, en dan ook nog de gewone baan ernaast, ik vind het echt wel veel dus ik vind het heel begrijpelijk dat een vrouw gewoon geen zin heeft in nog meer.

Ik moest gisteren even bloedprikken in het ziekenhuis, dat voelde echt als een hele onderneming. Zorgen dat de baby gevoed is (ben je zo 45 min verder), naar het ziekenhuis, poli wil niet prikken, maar de prikafdeling maar die wil ook niet prikken want geen officiële aanvraag, terug naar de poli om toch daar te prikken, en dan snel naar huis want ik wilde thuis zijn voor de baby weer honger kreeg maar inmiddels was er zoveel tijd voorbij dat het voelde als een race tegen de klok.
En dan is flesvoeding of gekolfde melk/kolven een optie, maar dat vind ik dan weer teveel gedoe als ik binnen een half uur thuis ben. En de baby meenemen, dan wordt het helemaal een lange onderneming. Eenmaal thuis mag je meteen weer gaan voeden. En dat geeft niet, het hoort erbij, je weet van tevoren waar je aan begint en borstvoeding is (vind ik) doorgaans toch makkelijker dan flesvoeding, maar het contrast tussen man en vrouw vind ik groot dus dat de een op een gegeven moment wel toe is aan seks en de ander niet, vind ik niet vreemd :P
pi_214508019
Goede posts! En ik snap het ook allemaal wel en ik heb er ook absoluut veel begrip voor. Het gaat mij ook niet eens per se om seks, maar intimiteit in het algemeen. Soms ben ik bang dat we het stukje "geliefden" uit het oog gaan verliezen en we te veel focussen op het stukje "ouders". Al is dat denk ik na pas een half jaar sowieso best normaal.

Vanavond zijn onze vrienden naar een paar hockeywedstrijden maar wij hebben besloten allebei te skippen. Eens kijken of we iets simpels kunnen gaan eten ergens samen met J, dat hebben we sinds de geboorte nog niet gedaan.
Verder gaat de vakantie echt prima! Mijn vrienden zijn soms best apart te noemen :P ze zijn ook allemaal single en kinderloos (en willen op eentje na ook absoluut geen kinderen), maar J gaat prima met hun om en zij met J. Niks te klagen dus!
pi_214516222
Wel gedurfd om naar de Olympische Spelen te gaan met een kleine! Gelukkig dat het allemaal goed gaat.

Wij zijn afgelopen weekend uit eten geweest met de baby erbij (10 weken). Jammer genoeg was ze wel wakker en had ze honger dus het was half zelf eten en half flesje geven. Maar ze is verder wel al die tijd rustig gebleven. Wel vond ze alles enorm interessant toen we haar uit de kinderwagen haalde. Ze bleef maar om zich heen kijken.

Op het moment dat we klaar waren en gingen vertrouwen was ze als een blok in slaap gevallen :+. Haar timing was dus weer perfect
Dag knapste man van FOK!
pi_214516648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 23:14 schreef Kiid het volgende:
Wel gedurfd om naar de Olympische Spelen te gaan met een kleine! Gelukkig dat het allemaal goed gaat.

Wij zijn afgelopen weekend uit eten geweest met de baby erbij (10 weken). Jammer genoeg was ze wel wakker en had ze honger dus het was half zelf eten en half flesje geven. Maar ze is verder wel al die tijd rustig gebleven. Wel vond ze alles enorm interessant toen we haar uit de kinderwagen haalde. Ze bleef maar om zich heen kijken.

Op het moment dat we klaar waren en gingen vertrouwen was ze als een blok in slaap gevallen :+. Haar timing was dus weer perfect
Spelen stonden echt al 2 jaar ofzo gepland (we zitten dus bij compleet random wedstrijden als Paraguay - Mali :P), dus toch besloten erheen te gaan. We zitten in een huis in een dorp genaamd Sainte Aulde, midden in de Champagne-streek en een minuut of 45-50 van Parijs af. Het is hier heerlijk rustig en de kleine gaat zeker niet mee naar de stadions of naar de drukte van Parijs zelf hoor. Je kunt hier prachtige autoroutes rijden, dat vinden wij leuk en J ook (ze is altijd heel vrolijk in de auto, of ze slaapt). Als er wedstrijden op het programma staan verdelen we die onderling, je kan heel makkelijk je ticket resellen dus dat is prima.

Knap dat jullie al zo snel uit eten zijn gegaan samen en heel fijn dat het zo goed is gegaan! Best jaloers wel :P wij wilden dus vanavond, maar zodra we bij een restaurant dat ons aansprak stonden begonnen het echt bizar hard te regenen. J is helaas nog net te klein om zelfstandig te zitten, dus de wandelwagen was nodig maar de reiswieg zou in die halve minuut een zwembad zijn geworden. Na bijna een uur wachten hebben we de McDrive die er tegenover zat gepakt :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:50:01 #250
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214525882
Hoe doen jullie dat met voeding. Onze baby is nu zes maanden en krijgt 5x180 (niet afgegoten, dus 180ml water en zes scheppen)
Verder eet ze elke dag een klein fruithapje, soms wel een halve banaan. Ook eet ze elke dag groente/aardappel.

Nu is ze dus zes maanden en raad men aan over te stappen op nutrilon2, maar dan mag ze maar 4x210 (is dit adgegoten?) en max 24 scheppen, dus zes scheppen per keer. Als je het internet zo moet geloven.

We kunnenn mu wel stoppen met avondvoeding om half elf, ze slaapt wel door denk ik. Maar is nu overstappen aan te raden? Moedermelk verandert ook niet significant na zes maanden dus ik vraag me af of het nodig is. Ik lees ook dit, waarin ze zeggen dat het pure marketing is:

(Ervaringen en meningen welkom)

https://opdegroei.be/2017(...)olgmelk-nummertje-2/
pi_214526016
Heb me er nooit erg in verdiept maar het klinkt logisch dat een ouder kind andere samenstelling nodig heeft, je zegt wel dat moedermelk dan niet meer significant verandert maar mijn ervaring is dat het er qua kleur en grootte van het vetlaagje heel anders uitzag na 14 maanden dan na 4 maanden.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:06:56 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214535178
Nutrilon 2 = marketing. Ik zou lekker bij 1 blijven.

En met zes maanden is melk nog de hoofdvoeding. Als je kleintje het goed doet, kun je het ook lekker zo laten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214535758
Wij zijn toen van 5x180 naar 4x180 gegaan. Dus die late avondfles er af.
Wij hadden Omneo, dus geen gewone.
Maar ik zie niet zo'n probleem in overstappen naar 2.
pi_214539358
Heeft keuringsdienst van waarde daar niet een keer een aflevering over gehad? Als ik het me goed herinner zit in de opvolgnummers vooral vaak meer suiker, mij is altijd verteld dat je het beste gewoon bij kunstvoeding 1 kan blijven. Die valt onder de strengste wetgeving qua kwaliteitseisen, en de overige voedingsstoffen die een kindje nodig heeft kunnen ze als het goed is ook steeds meer uit vaste voeding gaan halen.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:41:13 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214540436
Wel lastig verhaal want vriendin heeft in 20 jaar werken in de kinderopvang nog nooit iemand gehoord die niet naar 2 wilde/ging dus staat er ook niet zo voor open.
Ik vind het marketing. Maar ja.

Maar eens over nadenken. Verwacht ook niet dat het heel slecht is om over te stappen, maar doe het liever geïnformeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')