Nee, ze deden wel een huisbezoek (zonder gehoortest) maar dat heb ik omgezet naar een telefonische afspraak. Was helemaal klaar met die stroom onbekenden in mijn huis. En dan krijg ik stress dat het huis niet netjes genoeg is, of wat als de baby precies dan honger krijgt, dat soort gedoetjes had ik even helemaal geen zin in. En voor de gehoortest moest ik sowieso op pad. Uur reistijd, en een uur terug, voor 8 minuten uiteindelijkquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doen ze dat bij jullie niet aan huis? Ik vond het wel fijn dat al die eerste dingen lekker gewoon thuis waren, ik had het lichamelijk ook niet getrokken om met de bus te gaan overigens. Gaat jouw herstel goed?
Wij hadden niet echt een backup naam, maar anders hadden we er inderdaad 6 weken de tijd voor gehadquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:10 schreef Ceviche het volgende:
Hier was de naam (net als bij de oudste) 99% zeker bij de geboorte maar ik vond dat ik pas na de geboorte zeker kon weten of de naam ook echt paste. Dus ik vind het ook niet vreemd om bij de geboorte nog geen naam te hebben of de naam dan nog aan te passen
Hier is de baby geslaagd voor de gehoortestwas nog best een eind weg met het ov, gelukkig kwam het voeden goed uit en waren we net terug toen ze honger kreeg. De eerste keer wat verder van huis, is toch altijd een dingetje.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 juli 2024 06:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb geen baby meerVorig jaar rond deze tijd mocht ik persen en over 16 minuten is ze dan echt 1.
Ik lees nog wel mee, maar wij schuiven door
Haha, ik snap je wel! Gek genoeg had ik daar in de kraamperiode helemaal geen last van, terwijl ik normaal wel zo ben. Fijn dat je herstel goed gaat! Hopelijk knap je mentaal weer verder op zodra de vermoeidheid iets afneemt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nee, ze deden wel een huisbezoek (zonder gehoortest) maar dat heb ik omgezet naar een telefonische afspraak. Was helemaal klaar met die stroom onbekenden in mijn huis. En dan krijg ik stress dat het huis niet netjes genoeg is, of wat als de baby precies dan honger krijgt, dat soort gedoetjes had ik even helemaal geen zin in. En voor de gehoortest moest ik sowieso op pad. Uur reistijd, en een uur terug, voor 8 minuten uiteindelijk
Ik had nog geprobeerd om het te verzetten naar een andere locatie die wat handiger te bereiken is, maar die gehoortest wordt blijkbaar alleen op die ene locatie gedaan dus dat kon niet.
Achteraf had ik het beter kunnen verplaatsen naar een maand of twee later, maar eigenlijk was het ook wel goed om even samen op pad te gaan en te kijken hoe het gaat. En het ging goed en ze waren heel vriendelijk dus uiteindelijk was het wel een positieve ervaring
Mijn herstel gaat wel goed, alleen wel moe. En ook wel last van mijn onderbuik bij lopen enzo. Geen idee of dat nog van de bevalling is of nog van mijn bekken komt (had daar in de zwangerschap last van). Ik heb eigenlijk vooral mentaal last van dingen, maar dat komt natuurlijk ook door de vermoeidheid (en hormonen).
Waardoor had jij het lichamelijk niet getrokken? Had je een zware bevalling?
Mijn vrouw heeft wel een paar flink emotionele momenten gehad de afgelopen weken. Geen negatieve dingen ofzo, maar sterker emotioneel reageren. Er is ook afgelopen dagen min of meer een baan op mijn pad gekomen, wat een enorme verandering in onze situatie zou betekenen (ander continent, terug naar de jungle zeg maar). Dat is nu zover dat ze mijn salariseisen aan het polsen zijn. Ik geef het weinig kans, maar daardoor bespreken we wel veel over ons leven nu (zijn we heel blij mee), toekomstplannen van mij en haar (zij is ook een goede carriere aan het opbouwen, veel architectenwerk voor F1-teams), en dan komen emoties wel snel naar boven (bijv dus door te beseffen hoe gelukkig we nu zijn).quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb eigenlijk vooral mentaal last van dingen, maar dat komt natuurlijk ook door de vermoeidheid (en hormonen).
Gefeliciteerd! Weer een hele nieuwe fasequote:Op donderdag 18 juli 2024 06:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb geen baby meerVorig jaar rond deze tijd mocht ik persen en over 16 minuten is ze dan echt 1.
Ik lees nog wel mee, maar wij schuiven door
Ah, dat is wel opvallend, bij mijn eerste bevalling heb ik 2 uur geperst (3 uur persweeen gehad) en daarna nergens last van, en bij deze bevalling heb ik 12 minuten over het persen gedaan (inclusief 10 minuten die het duurde om van de badkamer naar de slaapkamer te lopen) en nu heb ik na 2 weken nog last van mijn onderbuik bij lopen. Dus misschien heeft dat snelle persen gezorgd voor meer last achteraf? Het klinkt wel heftig hoor, nog zoveel last na 3 weken, maar ik weet ook niet echt wat normaal is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, ik snap je wel! Gek genoeg had ik daar in de kraamperiode helemaal geen last van, terwijl ik normaal wel zo ben. Fijn dat je herstel goed gaat! Hopelijk knap je mentaal weer verder op zodra de vermoeidheid iets afneemt.
Dit was mijn enige bevalling, dus ik weet niet wat zwaar is of niet. Ik denk dat ik het als 'niet zwaar' zou beschrijven omdat het supersnel is gegaan, ik heb nog geen kwartier geperst. Maar ik kon na 3 weken nog niet lang genoeg staan om m'n tanden staand te poetsen zonder het gevoel te hebben dat m'n baarmoeder eruit zou vallen. Maar ze hebben met bijna 6 weken nog wat hechtingen eruit gehaald die niet goed opgelost waren, en toen ging m'n herstel wel ineens heel snel.
Fijn dat het positieve emoties zijnquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft wel een paar flink emotionele momenten gehad de afgelopen weken. Geen negatieve dingen ofzo, maar sterker emotioneel reageren. Er is ook afgelopen dagen min of meer een baan op mijn pad gekomen, wat een enorme verandering in onze situatie zou betekenen (ander continent, terug naar de jungle zeg maar). Dat is nu zover dat ze mijn salariseisen aan het polsen zijn. Ik geef het weinig kans, maar daardoor bespreken we wel veel over ons leven nu (zijn we heel blij mee), toekomstplannen van mij en haar (zij is ook een goede carriere aan het opbouwen, veel architectenwerk voor F1-teams), en dan komen emoties wel snel naar boven (bijv dus door te beseffen hoe gelukkig we nu zijn).
Ze is vooral erg blij dat ze voor een epidural koos. Toen de weeen goed opkwamen met de oxytocine kon ze het echt niet meer houden. Die epidural heeft een boel pijn en ongemak voorkomen. Na die epidural heeft ze urenlang door weeen heen geslapen, en uiteindelijk wel zelf ook moeten persen etc, dus dat heeft ze wel bewust meegemaakt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:59 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn dat het positieve emoties zijn
Er speelt dan ineens zoveel, zwangerschap, bevalling, hormonen, slaaptekort, ineens een baby... Genoeg om emotioneel wat heftiger te reageren
Hoe kijkt ze zelf trouwens terug op de bevalling?
Wij hebben deze gehad (eigenlijk vooral vanwege de consumentenbond) maar beviel. Voelde fijn aan en heb ooit eens m’n gezicht er in gestoken en toen kon ik nog ademenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:37 schreef AgnesGru het volgende:
Heeft iemand het HIMLAVALV matras van IKEA? Zo ja, hoe bevalt deze?
Die is nu wel leuk geprijsd (en krijg nog extra korting als Family lid),
Geen wetenschappelijke kennis, maar ik heb geprobeerd mijn baby te voeden volgens schema (elke 3 uur) maar de baby werd gewoon niet wakker. Van alles geprobeerd, lukte echt niet. Soms werd ze wel een beetje wakker maar dan viel ze ook vrijwel meteen alsnog weer in slaap, en heel soms dronk ze dan wel maar echt minimaal dus dat voeden op schema lukte hier gewoon niet. Was wel heel frusterend. Daarom maar weer ermee gestopt en voed nu op verzoek. Maar er zit wel langer tussen, soms 4,5 uur. Dan drinkt ze wel erg goed. Maandag weer wegen en dan gaan we zien of dit voldoende is, maar als we naar haar kijken, lijkt ze echt wel aangekomen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:12 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: de adviezen omtrent het wakker maken van je baby terwijl die slaapt, voor het geven van eten (omdat bij baby's bloedsuikerspiegel snel verlaagd), is nogal verschillend per land. In Nederland is het algemene advies dit elke 3 a 4 uur te doen, maar in een land als Duitsland absoluut niet.
Is er hier iemand met wetenschappelijke kennis hierover?
Ja, dit was bij ons dus ook. Baby was 7,5% afgevallen, en het geboortegewicht was al erg laag (3070 gram bij 41w3d).quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:.
In de allereerste week hebben we (toen ze 10% was afgevallen) een keer strikt om de 3 uur haar moeten voeden van de kraamzorgster, maar als ze niet uit zichzelf komt dan eet ze gewoon helemaal niks. En als je haar wakker maakt ervoor nog minder dan niks
Dat is zeker wel herkenbaar ja..quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja, dit was bij ons dus ook. Baby was 7,5% afgevallen, en het geboortegewicht was al erg laag (3070 gram bij 41w3d).
Frustrerend wanneer een baby dan niet wil drinken
En groot gelijk heb je!quote:Op zondag 21 juli 2024 10:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb altijd gelachen om de ouders die zo trots waren op elk stapje ontwikkeling, en nu ben ik zelf zo'n ouder.
Even mezelf gequotequote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:13 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Geen wetenschappelijke kennis, maar ik heb geprobeerd mijn baby te voeden volgens schema (elke 3 uur) maar de baby werd gewoon niet wakker. Van alles geprobeerd, lukte echt niet. Soms werd ze wel een beetje wakker maar dan viel ze ook vrijwel meteen alsnog weer in slaap, en heel soms dronk ze dan wel maar echt minimaal dus dat voeden op schema lukte hier gewoon niet. Was wel heel frusterend. Daarom maar weer ermee gestopt en voed nu op verzoek. Maar er zit wel langer tussen, soms 4,5 uur. Dan drinkt ze wel erg goed. Maandag weer wegen en dan gaan we zien of dit voldoende is, maar als we naar haar kijken, lijkt ze echt wel aangekomen.
Wij vandaag ook bij cb geweest, geboortegewicht was 4000 gram en nu weegt ze na 2 maanden 5420 gram. Net als bij jou ook +- 700 gram sinds de laatste bezoek.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Even mezelf gequotemaar we zijn vandaag bij het cb geweest en ze is in 2 weken 700 gram aangekomen
![]()
Dus geboren met 3070 gram, precies een week later woog ze 3060 gram en nu 2 weken daarna 3750. Het groeilijntje maakt een mooie boog naar boven, precies op de nullijn
En volgens de jeugdarts is de spruw zo goed als weg, dus kunnen we bijna stoppen met de nystatine![]()
Ons kind heeft dit ook gehad, masseren hielp wel wat maar het bleef altijd wat pussig, uiteindelijk is ze er voor ze 1 werd overheen gegroeid!quote:Op maandag 22 juli 2024 22:34 schreef Kiid het volgende:
[..]
Wij vandaag ook bij cb geweest, geboortegewicht was 4000 gram en nu weegt ze na 2 maanden 5420 gram. Net als bij jou ook +- 700 gram sinds de laatste bezoek.
Waar ze wel last van heeft is haar traanbuis aan 1 kant. De andere oog heeft nergens last van, maar ze krijgt veel viezigheid bij het huilen (lijkt een beetje op pus). Als tip meegekregen om de ooghoek een beetje los te masseren. Hopelijk helpt het
Hier ook lang gehad ja, maar gaat uiteindelijk vanzelf overquote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ons kind heeft dit ook gehad, masseren hielp wel wat maar het bleef altijd wat pussig, uiteindelijk is ze er voor ze 1 werd overheen gegroeid!
Dat kan zeker een verklaring zijn jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 09:16 schreef Myraela het volgende:
We hebben de eerste zelfstandige rol te pakken.![]()
![]()
Zo van haar rug naar haar buik.
Zou dat dan meteen de wat mindere nachten verklaren? Ze valt 's avonds nog wel in slaap, maar begint al erg vroeg in de ochtend onrustig te worden en dan slaapt ze eigenlijk alleen na de borst in mijn arm weer een beetje door.
Leuk hè, dat zoeken naar verklaringen van slecht slapen. Doen wij na een jaar ook nog steeds, voor onze eigen gemoedsrust (dat het een reden heeft, en tijdelijk is). Maar meestal is het maar gokken, en het is altijd wat (sprong, ontwikkeling, ziek, tandjes, etc.).quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:16 schreef Myraela het volgende:
Zou dat dan meteen de wat mindere nachten verklaren? .
Oh nee toch. Ik heb bij de eerste 15 min geperst en bij de 2e 7 minquote:Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef Debsterr het volgende:
Korte uitdrijving is volgens mij wel een beetje recept voor meer kans op verzakkingen, ja. Omdat die spieren enzo niet langzaam aan worden opgerekt maar gewoon BAM 1x die baby erdoorheen gewerkt krijgen. Heb ook heel specifiek van de VK de vraag en opmerking gekregen dat ik extra alert moest zijn op het gevoel van verzakking. Persfase was 8 minuten.
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de juiste wetenschappelijke onderbouwing!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet niet of dat klopt hoor. Ik ken een lange uitdrijving juist als risico. Een uur lang die grote knikker op je bekkenbodem om de boel eens lekker uit te rekken is ook niet goed. Snelle uitdrijving als risico op uitscheuren ken ik wel.
We hebben @:Mignonne nodig, die zit erop.
Idd juist een lange uitdrijving een groter risico. (>1 uur)quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet niet of dat klopt hoor. Ik ken een lange uitdrijving juist als risico. Een uur lang die grote knikker op je bekkenbodem om de boel eens lekker uit te rekken is ook niet goed. Snelle uitdrijving als risico op uitscheuren ken ik wel.
We hebben @:Mignonne nodig, die zit erop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij zitten nu in de buurt van Parijs voor de Spelen. Heel mooi in het Champagne-gebied, totaal geen drukte hier.
We hadden nog nooit meer dan een uurtje gereden met J, maar de ruim 4 uur hier naartoe ging echt prima. We hadden gewoon probleemloos in 1 keer kunnen rijden zelfs, maar halverwege toch maar gestopt omdat m'n vriendin en ik moesten plassenhoewel m'n vriendin eigenlijk zei "laten we maar zo ver mogelijk doorrijden voordat ze gaat huilen, eigenlijk wil ik niet stoppen zolang het goed gaat".
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Herkenbaar
Maar fijn dat het zo goed ging
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
Spelen stonden echt al 2 jaar ofzo gepland (we zitten dus bij compleet random wedstrijden als Paraguay - Maliquote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:14 schreef Kiid het volgende:
Wel gedurfd om naar de Olympische Spelen te gaan met een kleine! Gelukkig dat het allemaal goed gaat.
Wij zijn afgelopen weekend uit eten geweest met de baby erbij (10 weken). Jammer genoeg was ze wel wakker en had ze honger dus het was half zelf eten en half flesje geven. Maar ze is verder wel al die tijd rustig gebleven. Wel vond ze alles enorm interessant toen we haar uit de kinderwagen haalde. Ze bleef maar om zich heen kijken.
Op het moment dat we klaar waren en gingen vertrouwen was ze als een blok in slaap gevallen. Haar timing was dus weer perfect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |