Niet specifiek die, wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)el/9200000084321999/quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:26 schreef Nolita het volgende:
[..]
De nachtrust is prima gelukkig! Ze valt ergens tussen 21:30 en 23:00 in slaap voor heel wat uren. Dus dat mag wat eerder, maar dat komt vast ook vanzelf wel.
Oh heerlijk om te lezen jouw update.![]()
Zo leuk die ontwikkeling inderdaad!
Ken je de tiny love muziekmobiel al voor boven de box? Dat was een paar jaar geleden een ding bij alle baby's hier op het forum. Bij de tweede ook van iemand hier overgenomen en ook mijn baby's vinden het geweldig. Zo kan ze zich zelf zeker 20-30 minuten vermaken in de box ermee. Zodat ik idd kan koken, stofzuigen, eten ofzo.
Als dat niet werkt of ze is moe en slapen lukt niet in bed gaat ze in de draagzak. Dan heb ik ook mijn handen vrij en kan dan in principe alles doen.![]()
Heb voor op vakantie (en dus de langere autorit) de tiny love take along gekocht voor vermaak. Al heeft ze ook 2 grote zussen naast zich zitten die haar vast willen vermaken.
Het geniale van de tiny love is idd dat deze op batterijen gaat en dus 20-30 minuten aan 1 stuk speelt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet specifiek die, wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)el/9200000084321999/
Wij hebben de hele box overgenomen van een kennis en daar zat deze bij. Ze vindt dat zeker wel leuk ja! Alleen we hebben niet zo'n luxe boxmobiel die je op afstand kan opwinden. Als het muziekje uit is gaat ze soms liggen jammeren dat het weer aan moet dus sta je alsnog elke 2 minuten dat ding op te winden
Wij hebben overigens een draagconsult gehad, maar nog geen draagzak in huis. Denk dat we daar zeker wel naar gaan kijken!
Eind juli gaan wij een weekje naar de Olympische Spelen in Parijs, dus benieuwd hoe dat gaat in de auto. Nou vindt ze autorijden normaal wel leuk, maar langer dan een uurtje hebben we nog niet in de auto gezeten met haar dus benieuwd hoe dat gaat lopen.
Sowieso hoe het op zo'n rit gaat zijn qua verschoonmogelijkheden. Ik was laatst met J bij nota bene Babypark en daar hadden ze dus alleen in het damestoilet een verschoontafel. Nou is 9 van de 10 keer mijn vriendin gewoon erbij dus praktisch gezien geen probleem, maar ik vind dat best wel heel raar.
Oh, 20-30 minuten aan 1 stuk zou echt wel veel schelen ja! Misschien toch eens kijken voor zoietsquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:04 schreef Nolita het volgende:
[..]
Het geniale van de tiny love is idd dat deze op batterijen gaat en dus 20-30 minuten aan 1 stuk speelt.
Tof zeg, naar de Olympische spelen. Specifieke sport waar jullie voor gaan?
Komt vast goed met verschonen. Ik zie het idd vaak bij de vrouwen, maar 9/10 keer ook op het invalidentoilet. Zeker bij tankstations naast de snelweg is dat het geval. In Duitsland is dat vaak even de sleutel vragen.
En in geval van nood kan het ook buiten op een bankje / tafeltje desnoods de stoep. In de kinderwagen of in de achterbak als die niet helemaal vol ligt.
Wij zijn net terug van een vakantie in Frankrijkquote:Op donderdag 30 mei 2024 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet specifiek die, wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)el/9200000084321999/
Wij hebben de hele box overgenomen van een kennis en daar zat deze bij. Ze vindt dat zeker wel leuk ja! Alleen we hebben niet zo'n luxe boxmobiel die je op afstand kan opwinden. Als het muziekje uit is gaat ze soms liggen jammeren dat het weer aan moet dus sta je alsnog elke 2 minuten dat ding op te winden
Wij hebben overigens een draagconsult gehad, maar nog geen draagzak in huis. Denk dat we daar zeker wel naar gaan kijken!
Eind juli gaan wij een weekje naar de Olympische Spelen in Parijs, dus benieuwd hoe dat gaat in de auto. Nou vindt ze autorijden normaal wel leuk, maar langer dan een uurtje hebben we nog niet in de auto gezeten met haar dus benieuwd hoe dat gaat lopen.
Sowieso hoe het op zo'n rit gaat zijn qua verschoonmogelijkheden. Ik was laatst met J bij nota bene Babypark en daar hadden ze dus alleen in het damestoilet een verschoontafel. Nou is 9 van de 10 keer mijn vriendin gewoon erbij dus praktisch gezien geen probleem, maar ik vind dat best wel heel raar.
Oh daar zou ik echt schijt aan hebben hoor. Gewoon gaan als man.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:00 schreef _Lily_ het volgende:
dan wil ik dat hij dat gewoon doet waar het mogelijk is —> in het damestoilet. Kan mij het schelen. Moet men maar niet zo stom doen. Maarja, hij wil niet
Dat vind ik dus ook haha. Maar mijn man ziet dat anders lolquote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh daar zou ik echt schijt aan hebben hoor. Gewoon gaan als man.
Je zal ook wel moeten als je alleen onderweg bent.
Ik snap hem wel, maar ik denk dat het vooral mijn eigen gedachte is die zegt "dat is fout". Gewoon een keertje mezelf er overheen zetten en dat damestoilet inlopen zal bij wel helpen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaanquote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook haha. Maar mijn man ziet dat anders lol
Hij heeft daarom dat 2e aankleedkussen voor in de auto gekocht HAHA
Moet wel zeggen dat t wel chill is. Ff gauw parkeren en een luier doen ipv dat je de peuter of de baby of allebei helemaal weer naar een toilet moet tillen
Wij doen het* ook overal. Onderweg voor vakantie ook op de achterbank. Altijd een opvouwbaar kussentje bij. En 1 mee voor vakantie. Thuis hebben we er twee. Handig.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:52 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb laatst een poepluier op schoot op de achterbank van de auto verschoondlang leve vaste keutels, dat durf ik voortaan wel aan
.
Ik hoop eigenlijk weer op zachte poep want dan komen misschien die tanden eindelijk door. Man man man wat duurt dat lang zeg.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij doen het* ook overal. Onderweg voor vakantie ook op de achterbank. Altijd een opvouwbaar kussentje bij. En 1 mee voor vakantie. Thuis hebben we er twee. Handig.
Harde poep was hier een fase maar daar is garantie.
* verschonen doel ik dan op
Te cute. Ik zou smelten.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:14 schreef Debsterr het volgende:
Weet je wat Knorrie voortaan wel kan? Zwaaien. God, wat is dat aandoenlijk zeg, zo’n klein wapper handje.
Ja zo klinkt het wel ja... Vanavond maar eens goed in de gaten houden, en misschien vooraf even licht wakker maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:33 schreef Tink89 het volgende:
Kijk ook eens naar night terrors / nachtangsten. Hadden wij veel last van en de aanpak is dan anders dan bij echt wakker, namelijk: vooral met rust laten en niet proberen wakker te maken. Misschien herken je het.
Het is ook echt kut. Wij hoorden het aan het huilen na een tijdje. Ander toontje. En duidelijk niet wakker, geen echt contact. Maar ik heb ernaast zitten meehuilen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja zo klinkt het wel ja... Vanavond maar eens goed in de gaten houden, en misschien vooraf even licht wakker maken.
Vind het vooral lastig als het het niet is. Dan laat je je kind huilen terwijl het getroost wil/moet worden
En dat is voor mij als vader al lastig, laat staan een moederhart...
Ja taaiquote:Op woensdag 5 juni 2024 11:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is ook echt kut. Wij hoorden het aan het huilen na een tijdje. Ander toontje. En duidelijk niet wakker, geen echt contact. Maar ik heb ernaast zitten meehuilen.
Hoeraquote:Op woensdag 5 juni 2024 09:06 schreef Piles het volgende:
R. staat inmiddels hier. Wat een ventje opeens dan
Nog wel vasthoudend aan de box of z'n keukentje, maar wel behoorlijk stabiel. Wel regelmatig tand door de lip of blauwe plekken op z'n hoofd, met al dat vallen. Af en toe schaam je je bijna om 'm naar de opvang te brengen
Wel zijn de avonden weer dramatisch. Hij slaapt prima in, maar wordt dan tussen 10 en 12 steeds krijsend wakker (als wij net in bed liggen...) en is bijna niet stil te krijgen. Vorige week steeds zetpil gedaan, maar dat wil je ook niet blijven doen. Nu maar weer flesje om 12u en veel/lang op schoot houden. Daarna slaapt ie meestal wel door tot 7u. Maar 't breekt wel weer op
Vanavond gaan we starten met een uitgebreider bedritueel, om hem wat meer te laten wennen aan z'n slaapkamer als ie gaat slapen. Kijken of dat wat doet (hij bonkt ook veel, dat schijnt prikkelverwerking te zijn).
Holy mozes wat een duur dingquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Oh mensen, ik heb vandaag een Moonboon gehaald. Ietswat impulsief, aangezien ik wat moeite heb met de dutjes. Dan slaapt ze alleen als ik haar vast heb, terwijl ik van alle kanten hoor dat ik haar toch echt wakker weg moet leggen zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Een van de buren heeft zo'n ding staan en gaf de tip. Ik had hem eigenlijk al nieuw in m'n winkelmandje zitten, maar heb er toch maar verstandig eentje van marktplaats opgehaald. Echt supernetjes en met wat extra accessoires.
En misschien is het toeval, maar tot nu toe slaapt ze al twee dutjes echt perfect in. Ik leg haar wakker weg, ze wiebelt nog wat en ligt daarna al snel lekker te slapen.
En nu ben ik wel echt zo'n moeder die alles koopt waarvan ze van te voren dachtt 'jeetje, mensen slaan echt een beetje door'.
Ja joh, gewoon gaan. Ik denk dat vrouwen dat alleen maar mooi kunnen vinden en dat helemaal niet erg vinden.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik snap hem wel, maar ik denk dat het vooral mijn eigen gedachte is die zegt "dat is fout". Gewoon een keertje mezelf er overheen zetten en dat damestoilet inlopen zal bij wel helpen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Wij hebben overigens ook 2 aankleedkussens, 1 voor boven en 1 voor beneden. Gewoon lekker op de bank of tafel verschonen in plaats van steeds naar boven te moeten sjouwen
Joh, je moet zoveel, maar uiteindelijk vind ik het enige passende advies: slaap is slaap. Als dat in je armen is en de weg van minste weerstand, lekker laten gaan. Kost dat jou teveel energie en werkt zo'n oplossing, ook dikke priem!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Oh mensen, ik heb vandaag een Moonboon gehaald. Ietswat impulsief, aangezien ik wat moeite heb met de dutjes. Dan slaapt ze alleen als ik haar vast heb, terwijl ik van alle kanten hoor dat ik haar toch echt wakker weg moet leggen zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Een van de buren heeft zo'n ding staan en gaf de tip. Ik had hem eigenlijk al nieuw in m'n winkelmandje zitten, maar heb er toch maar verstandig eentje van marktplaats opgehaald. Echt supernetjes en met wat extra accessoires.
En misschien is het toeval, maar tot nu toe slaapt ze al twee dutjes echt perfect in. Ik leg haar wakker weg, ze wiebelt nog wat en ligt daarna al snel lekker te slapen.
En nu ben ik wel echt zo'n moeder die alles koopt waarvan ze van te voren dachtt 'jeetje, mensen slaan echt een beetje door'.
Met vallen en opstaan he? Zo lastig soms om te zien, maar ze moeten het toch zelf leren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:06 schreef Piles het volgende:
R. staat inmiddels hier. Wat een ventje opeens dan
Nog wel vasthoudend aan de box of z'n keukentje, maar wel behoorlijk stabiel. Wel regelmatig tand door de lip of blauwe plekken op z'n hoofd, met al dat vallen. Af en toe schaam je je bijna om 'm naar de opvang te brengen
Wel zijn de avonden weer dramatisch. Hij slaapt prima in, maar wordt dan tussen 10 en 12 steeds krijsend wakker (als wij net in bed liggen...) en is bijna niet stil te krijgen. Vorige week steeds zetpil gedaan, maar dat wil je ook niet blijven doen. Nu maar weer flesje om 12u en veel/lang op schoot houden. Daarna slaapt ie meestal wel door tot 7u. Maar 't breekt wel weer op
Vanavond gaan we starten met een uitgebreider bedritueel, om hem wat meer te laten wennen aan z'n slaapkamer als ie gaat slapen. Kijken of dat wat doet (hij bonkt ook veel, dat schijnt prikkelverwerking te zijn).
Leuk vooruitzicht die eerste verjaardagquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Hoera![]()
! Dan is het al geen baby meer hè?
En gossie! De zetpil hielp dus wel? Wat is jullie bedritueel nu, dat je hem uit gaat breiden?
Ik weet niet of jullie dat ook doen, maar ik laat baby ook met enig regelmaat overdag op zijn slaapkamer spelen, om zo zijn slaapkamer ook een leuke plek te laten zijn en niet alleen om te slapen (anders is het waarschijnlijk gelijk krijsen als we naar zijn slaapkamer gaan, want slapen is en blijft een ding).
Dat bonken is wel herkenbaar, bij ons mept baby (vooral als ík hem naar bed breng) hard op zijn hoofd als ie mag gaan slapen. In het begin hield ik het veel tegen omdat het gewoon naar is om te zien, maar tegenwoordig laat ik hem maar, want inderdaad; prikkelverwerking.
Ik zal ook maar eens een update doen, want we moeten bijna gaan doorschuiven.
Nog een maand en een week en dan is baby geen baby meer.
We hebben echt een abonnement op het ziekenhuis gehad. Meestal vanwege zware verkoudheidjes, waarbij ze op een gegeven moment ook hebben getest of ie niet gewoon bronchitis of astma had. Maar nope.. het is gewoon elke keer weer een ander virus wat ie heeft opgepikt.
En één keer hadden we een klein stom ongelukje. Laat geen scheermesjes in de douche achter (ook niet op hoge hoogtes) als je met baby in de douche gaat, hij kan er wel eens naar grijpen. We kregen het bloeden van zijn vinger maar niet gestopt; in het ziekenhuis hebben ze er ook een dubbel drukverbandje om moeten doen wilde het eindelijk niet doorsijpelen.
[ afbeelding ]
Afijn. Leuke dingen: Hij gebruikt zijn babygym tegenwoordig als looprek! Lekker vindingrijk![]()
.
Liggen is niet leuk meer als je de hele dag kunt lopen. Dus verschonen gaat vaak zo, gepaard met een hoop gebrom. Als ik dan bozig word, moet ie heel hard lachen:
[ afbeelding ]
Hij is voor de eerste keer naar de kapper (vriendin van mij) geweest. Dit is een foto van erna (ervoor laat ik niet eens zien):
[ afbeelding ]
Slapen blijft lastig. Mijn vriend krijgt hem gelukkig wat makkelijker in bed (lees 10 minuutjes). Bij mij gaat baby een hoop klooien, staan, zitten, huilen als ik wegga, op zijn hoofd meppen dus. Alles om maar wakker te blijven en met mij te blijven spelen. Ik probeer het inmiddels maar als een compliment te zien; dat ie mij te leuk vindt om zijn ogen dicht te doen. Maar soms is het wel frustrerend.
In de regel slaapt baby sinds een maand gelukkig wel weer door van 19:30 tot 07:00 uur en ook de overdagslaapjes gaan (alleen thuis!) goed. Maar er zitten ook nog steeds zo nu en dan rotnachten tussen. Ik doe tegenwoordig niet meer moeilijk met blijven proberen hem te laten slapen en gooi er gewoon een luchtbed naast en ga er naast liggen. Uiteindelijk na 30-60-90 minuten spoken (zonder te huilen gelukkig) gaat ie dan toch zelf op een gegeven moment slapen (en ben ik in de tussentijd sowieso al in slaap gevallen).
Wat dan wel frappant is, is dat overgeven aan slaap in bed moeilijk blijft, maar hij soms op de gekste plekken dan wel weer zelf in slaap valt. Zoals op de fiets:
[ afbeelding ]
Ik ben nu aan het uitkijken naar zijn eerste verjaardag. We gaan het heel klein houden, ik blaas een leuke ballon voor hem op, hang de vlag uit, ga een lekker kwarktaartje voor hem maken en hij krijgt een loopfietsje cadeau.
Hoe zouden jullie er invulling aan geven?
PS mijn laatste Ouderschapsverlofdag zit erop. Ik heb een traantje moeten laten.
Zit er 's avonds langer tussen de voedingen? Wellicht juist frustratie dat het TSR te sterk is en ze moeite heeft dit te regulerenquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke updates hier!
J. sliep zo goed door, maar de laatste 2 nachten kwam ze om 5:00 voor eten. Ik hoop niet dat het een gewoonte gaat worden... Ze heeft ook overdag meer dutjes gedaan de laatste tijd, dat is niet echt iets voor haar. Maar goed, we gaan het maar zien.
's Avonds heeft ze trouwens wel moeite met eten op een of andere manier. Ze is dan altijd heel gefrustreerd als ze aan de borst ligt, terwijl het overdag prima gaat. En het ligt niet aan de hoeveelheid melk, dat denkt mijn vriendin wel eens maar zodra ze in d'r tepel knijpt spuit de melk er al uit. Geen idee waar dat vandaan komt. De afgelopen week is ze ook nog maar 100gr aangekomen, dat is volgens mij wel te weinig.
Verder alles prima, ze is begonnen met proberen om te rollen. Alleen gefrustreerd omdat het nog niet zo goed lukt, ze komt niet over haar arm heen zeg maar en dat vindt ze niet zo leuk
Straks naar het consultatiebureau, dan krijgt ze haar eerste "echte" vaccinatie na vorige keer de eerste keer druppels voor de rota te hebben gekregen. Ik hoop dat het goed gaat, om de hielprik heeft ze geen traan gelaten maar dit is een hele andere plek maar ik denk ook een hele andere naald.
Mijn schoonzusje wil een cakesmash doen met onze baby; is goed, maar wel bij haar thuisquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Leuk vooruitzicht die eerste verjaardag. Ik weet nog niet zo goed hoe/hoe groot we het aanpakken. Ik wil wel heel graag een cakesmash fotoshoot doen
mijn man vind het niks haha
Sowieso dat het ergens op locatie mag plaatsvinden jaquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje wil een cakesmash doen met onze baby; is goed, maar wel bij haar thuis.
Ik heb juist het idee dat de complete avond 1 groot voedingsmoment isquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:09 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zit er 's avonds langer tussen de voedingen? Wellicht juist frustratie dat het TSR te sterk is en ze moeite heeft dit te reguleren?
En als ze met van alles bezig zijn qua ontwikkeling, gaat soms de energie daarin en is de groei even wat stabieler. Op weekbasis vergelijken is na die eerste paar weken volgens mij echt niet meer nodig voor een goed vergelijk.
Succes met de vaccinatie. Zetpillen in huis? Vooral zorgen dat er lekker veel geknuffeld kan worden vandaag, dat hielp hier het beste.
Oh ja, zo'n 'melkbadje' toch? Dat heb ik wel eens gezienquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:47 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Sowieso dat het ergens op locatie mag plaatsvinden jaal doen veel aanbieders eerst cakesmash en dan met een mini badkuipje foto's maken
das wel snoezig.
Oh maar clusteren is ook gewoon een ding natuurlijk, frustrerend soms maar helaas hoort ook dat er bij.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de complete avond 1 groot voedingsmoment is
Qua TSR denk ik niet, mijn vriendin heeft die überhaupt nog nooit echt gevoeld.. In ieder geval adviseerde het consultatiebureau daarnet om de lactatiekundige even te bellen, dus dat gaan we maar doen.
We hebben nog paracetamol in huis van de rota-vaccinatie vorige keer en die konden we gewoon ook gebruiken. Overigens gaven ze bij het consultatiebureau aan dat je zeker geen paracetamol moet gebruiken als ze "alleen maar" verhoging heeft. Dat is namelijk een teken dat het immuunsysteem in de weer is met de vaccinatie en dat moet je zeker niet onderdrukken. Pas als ze gewoon uit haar algehele doen is mochten we het geven.
Vorige keer was het echt een hele opgave om de rotavaccinatie binnen te krijgen, liep het direct J. haar mondje uit en hebben we uiteindelijk druppeltje vaccin, slokje melk, druppeltje vaccin, slokje melk etc gedaan (om uiteindelijk alsnog een hele golf eruit te gooien toen we haar weer gingen aankleden). Vandaag ging die perfect!
De eerste "echte" vaccinatie was wel lastig. J. huilt eigenlijk bijna nooit (ze jammert af en toe wel een beetje, maar niet meer dan dat) en ook toen de naald erin ging huilde ze niet. Maar toen de vloeistof eenmaal erin werd gespoten schreeuwde ze echt alles bij elkaar. Misschien niet zo stoer als man, maar ik heb zelf ook een paar traantjes gelaten, zo zielig was het
Ze heeft het huilen echt nog wel even volgehouden, dus voordat we haar terug aankleedden eerst nog maar even aangelegd en toen ging het al snel beter. In de auto ook direct in slaap gevallen en ik denk dat ze de rest van de dag gewoon lekker gaat slapen. Als ze wakker is gaan we haar lekker knuffelen, dat komt wel goed!
Verder alles helemaal in orde, ook de gewichtstoename was prima. Gisteren was ze exact 3 maanden, we zitten nu op ruim 62 centimeter en 5470 gram (bij geboorte 53 centimeter en 3660 gram).
Pffff ergens vanaf de 4e maand ben ik het een beetje vergetenquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n 'melkbadje' toch? Dat heb ik wel eens gezien.
Houden jullie trouwens ook allemaal een boekje bij van het eerste levensjaar?
Ik kreeg het boekje cadeau met 3 maanden, dus ik liep al wat achter, maar nog vergeet ik steeds erin te schrijven.
Thank god voor "gelukkig hebben we de foto's nog" waar ik veel informatie uit kan terughalen.
Ik ben ook helemaal geen stoere man johquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh maar clusteren is ook gewoon een ding natuurlijk, frustrerend soms maar helaas hoort ook dat er bij.
Zetpil idd niet zomaar erin maar het is vervelend als je vanavond een baby compleet over de zeik hebt met koorts en algehele misère en je er dan achterkomt dat je niets in huis hebt. Stoer als man, juist stoer als je wel je emoties voelt en durft toe te laten! Is toch ook gewoon sneu als je kindje verdriet heeft.
Niet alleen van het eerste levensjaar, maar langer. We hebben deze:quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:23 schreef Anne het volgende:
Houden jullie trouwens ook allemaal een boekje bij van het eerste levensjaar?
Ik kreeg het boekje cadeau met 3 maanden, dus ik liep al wat achter, maar nog vergeet ik steeds erin te schrijven.
Ik denk dat dit heel standaard clustergedrag isquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal geen stoere man joh![]()
Van te voren ben ik dan vrij nuchter en denk ik "dit is goed voor haar" terwijl mijn vriendin op is van de zenuwen, maar toen het eenmaal gebeurde, tja....
Het voeden 's avonds is vooral zo jammer omdat het overdag gewoon zo goed gaat. We hebben ook wel eens gedacht dat het aan het avondeten lag, zo leek ze laatst na champignons extra veel frustratie te hebben dus dat hebben we sindsdien niet meer gegeten. Ze spuugt ook vaak de tepel uit om vervolgens zeer fanatiek op d'r eigen handje te gaan sabbelen.
Ik moet dit soort dingen vaker hardop zeggen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:11 schreef Anne het volgende:
ook de overdagslaapjes gaan (alleen thuis!) goed
Ja, belachelijk eigenlijk voor wat het doet. Maar tweedehands gekocht en over een paar maandjes weer gewoon te koop zetten, dan kost het mij hopelijk niet al te veel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:16 schreef Anne het volgende:
Holy mozes wat een duur ding. Maar inderdaad álles voor je baby en helemaal als het om betere slaapjes draait
. Was het toeval, of slaapt ze nog steeds perfect in de Moonboon?
Jullie hebben ook wel gelijk qua adviezen en eigen gevoel volgen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:06 schreef Debsterr het volgende:
Joh, je moet zoveel, maar uiteindelijk vind ik het enige passende advies: slaap is slaap. Als dat in je armen is en de weg van minste weerstand, lekker laten gaan. Kost dat jou teveel energie en werkt zo'n oplossing, ook dikke priem!
Ik denk het inderdaad wel ja. Had zelf nog nooit zo van clusteren gehoord eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat dit heel standaard clustergedrag is. Of niet per se behoefte aan drinken, wel aan zuigen en nabijheid. En misschien icm kraampjes? Tijdens het clusteren drinken ze in kleine beetjes toch aardig wat en dat kan krampjes veroorzaken. In dat geval zou het moeten helpen om juist de leegste borst aan te bieden. Dat geeft wel het lichaamscontact en zuigbehoefte maar zorgt niet voor een overload aan melk.
Eraan toegeven zorgt overigens ook voor algehele verhoging van de melkproductie. Ook erg belangrijk!
Ik moet dit soort dingen niet meer hardop zeggenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik moet dit soort dingen vaker hardop zeggen.
Gisteren bij de opvang slaapje 1 van 50 minuten en slaapje 2 van 2 uur en 15 minuten (ik heb hem daar wakker gemaakt).
Vandaag bij mijn ouders slaapje 1 van een uur en hij is nu met slaapje 2 bezig.
Benheel blij dat dit (op dit moment) zoveel beter gaat, zeker nu ik hem een extra dag moet gaan missen/uit handen geven.
Een dag met hele dubbele gevoelens dus! Sterkte!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgende week dinsdag zou ons eerste kindje die geëindigd is in een miskraam 1 zijn geworden (als het op de uitgerekende datum zou zijn geboren). Als die zwangerschap goed was gegaan zou J (die op die dag exact 15 weken is) er nooit zijn geweest. Dan is het soms wel heel verleidelijk en makkelijk om haar als soort "vervanger" te zien (wat ze natuurlijk absoluut niet is!) en niet meer stil te staan bij ons eerste kindje...
Ik heb in ieder geval een dagje vrij genomen en we gaan gewoon wat leuks doen met z'n drietjes.
Hier waren er wat goede nachten en toen had ik gisteravond weer baby in bed i.p.v. man want wegleggen was geen optie. Enorm frustrerend maar tegelijkertijdquote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik moet dit soort dingen niet meer hardop zeggen.
Het gaat weer helemaal ruk. Ik slaap inmiddels weer op een luchtbedje naast hem.
Stiekem ook wel gezellig en knus.
Ik kijk ineens ook heel anders naar de tekst van I Don’t Want to Miss a Thing van Aerosmith;
I could stay awake just to hear you breathin'
Watch you smile while you are sleepin'
While you're far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Where every moment spent with you is a moment I treasure
Dank je, gaat zeker goed komen! Het is zeker een dubbele dag, die periode rondom de miskraam is toch wel iets wat ik nooit meer mee wil maken... Heeft ook nog een hele lange nasleep gehad omdat mijn vriendin haar baan erdoor verloor, dat hielp ook niet echt mee in de verwerking.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Een dag met hele dubbele gevoelens dus! Sterkte!
En ook veel plezier natuurlijk met het leuks wat jullie gaan doen.
Hier ook herkenbaar.quote:
Waarom zou je deze dicht moeten laten dan? Ik zie er vooralsnog geen reden toe.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:27 schreef Myraela het volgende:
Gisteren heeft de kleine voor het eerst een nacht achter elkaar doorgeslapen en vannacht weer.Ze is 12 weken nu. Merk wel dat ze daardoor overdag ook een beetje zoekende is naar haar ritme en ik denk dat we haar voedingen dan misschien iets omhoog moeten doen, aangezien ze nu 2 voedingsmomenten overslaat. Maar dinsdag weer naar het consultatiebureau, dus dan even bespreken.
[..]
Hier ook herkenbaar.Ik zou eigenlijk toch wel echt moeten beginnen met de cosleeper dicht laten, maar ik slaap zo graag hand in hand.
Nouja, eigenlijk zou die volgens mij altijd al dicht moeten bij het slapen. Maar dat heb ik nooit gedaan, want ik vind het veel fijner om haar goed te kunnen zien. En tot nu toe lag ze eigenlijk ook altijd zo stil, dat ik er ook geen reden toe zag. Maar haar nieuwste hobby is om haar benen opgetrokken de lucht in te gooien en dan zo de lucht in te strekken. Daardoor vliegt ze wel met haar benen tegen de rand aan. Als ze dat nog iets enthousiaster gaat doen, dan vliegt ze de hele kamer door.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:55 schreef Nolita het volgende:
Waarom zou je deze dicht moeten laten dan? Ik zie er vooralsnog geen reden toe.
Wel lekker hoor dat ze fijn doorslaapt nu!
Ze drinkt hier nu ook al hoeveelheden blijkbaar die de oudsten nooit gered hebben (130max altijd). Gisteren was ik weg en heeft ze 150 zonder moeite gedronken, wie weet of er meer in was gegaan als er meer warm was gemaakt.
Ze drinkt ook beduidend minder vaak dan de oudsten. 150 was ook wel wat ik gekolfd had dus zal wel ongeveer kloppen.
Verder is het een heerlijk kind. Gisteren bij een bbq alle harten zitten veroveren van de aanwezigen.![]()
Toen ze moe was gewoon lekker geslapen in de kinderwagen, top!
Ja, dat laatste is maar al te waarquote:Op zondag 16 juni 2024 21:21 schreef Piles het volgende:
Hier eet meneer (bijna 11 maanden) tegenwoordig z'n eten zelf met een lepel. Nog niet volledig, maar wel gewoon lekker scheppen en happenMooi om te zien. En vandaag kreeg ik een hele mooie tekening met zelfgemaakte krassen
(terwijl ik de moederdag-tekening toch stiekem een beetje zelf heb moeten maken).
Waar je als ouder al niet trots op bentVroeger vond ik al die ouders maar aanstellers, maar het cliché is waar: bij je eigen kind compleet anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |