abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214526016
Heb me er nooit erg in verdiept maar het klinkt logisch dat een ouder kind andere samenstelling nodig heeft, je zegt wel dat moedermelk dan niet meer significant verandert maar mijn ervaring is dat het er qua kleur en grootte van het vetlaagje heel anders uitzag na 14 maanden dan na 4 maanden.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:06:56 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214535178
Nutrilon 2 = marketing. Ik zou lekker bij 1 blijven.

En met zes maanden is melk nog de hoofdvoeding. Als je kleintje het goed doet, kun je het ook lekker zo laten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214535758
Wij zijn toen van 5x180 naar 4x180 gegaan. Dus die late avondfles er af.
Wij hadden Omneo, dus geen gewone.
Maar ik zie niet zo'n probleem in overstappen naar 2.
pi_214539358
Heeft keuringsdienst van waarde daar niet een keer een aflevering over gehad? Als ik het me goed herinner zit in de opvolgnummers vooral vaak meer suiker, mij is altijd verteld dat je het beste gewoon bij kunstvoeding 1 kan blijven. Die valt onder de strengste wetgeving qua kwaliteitseisen, en de overige voedingsstoffen die een kindje nodig heeft kunnen ze als het goed is ook steeds meer uit vaste voeding gaan halen.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:41:13 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214540436
Wel lastig verhaal want vriendin heeft in 20 jaar werken in de kinderopvang nog nooit iemand gehoord die niet naar 2 wilde/ging dus staat er ook niet zo voor open.
Ik vind het marketing. Maar ja.

Maar eens over nadenken. Verwacht ook niet dat het heel slecht is om over te stappen, maar doe het liever geïnformeerd.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:14:14 #256
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214541874
Ik lees online dat de samenstelling wel wat verandert, minder vet/meer eiwitten, meer vitamines/mineralen, maar dat het vooral marketing is (voor opvolgmelk mag wel reclame gemaakt worden) en 1 voldoende voedingsstoffen bevat.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Over het algemeen wordt borstvoeding aangeprezen als de beste voeding en dan lijkt flesvoeding een slecht alternatief, maar kinderen groeien daar ook prima van.
Als opvolgmelk goedkoper is of in de aanbieding is, kan ik me voorstellen dat dat ook meeweegt.

Het voedingscentrum zegt dat overstappen naar opvolgmelk niet hoeft en 1 voldoende is, maar ze zeggen ook dat je na een half jaar kunt overstappen op opvolgmelk, dat ook daarvoor is vastgelegd wat erin moet zitten qua voedingsstoffen. Dus ze lijken er ook niet echt een harde richtlijn voor te hebben.
pi_214547508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 12:37 schreef Bami het volgende:
Heeft keuringsdienst van waarde daar niet een keer een aflevering over gehad? Als ik het me goed herinner zit in de opvolgnummers vooral vaak meer suiker, mij is altijd verteld dat je het beste gewoon bij kunstvoeding 1 kan blijven. Die valt onder de strengste wetgeving qua kwaliteitseisen, en de overige voedingsstoffen die een kindje nodig heeft kunnen ze als het goed is ook steeds meer uit vaste voeding gaan halen.
:Y.

https://npo.nl/start/seri(...)flesvoeding/afspelen
  maandag 5 augustus 2024 @ 10:26:50 #258
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214573341
Net weer bezoekje CB gehad, inclusief prikjes. Ze was even boos na het prikje zelf maar een troost borst deed al veel goed en nu ligt ze lekker te tukken :). Verder loopt de lijn prima, de arts was tevreden over de vaardigheden die ze liet zien.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_214573569
Hier geen tips voor de voeding moet ik zeggen, wij zitten na 5 maanden nog steeds op 100% borstvoeding (nu mama weer aan het werk is ook deels afgekolfde melk in de fles) en inmiddels ook 1 groentehapje per dag. Maar van wat ik meegekregen heb is 2 wel iets wezenlijk anders dan 1, maar zijn 3, 4, 5 etc wel onzin.

quote:
17s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:26 schreef Debsterr het volgende:
Net weer bezoekje CB gehad, inclusief prikjes. Ze was even boos na het prikje zelf maar een troost borst deed al veel goed en nu ligt ze lekker te tukken :). Verder loopt de lijn prima, de arts was tevreden over de vaardigheden die ze liet zien.
Dat is fijn dat het zo goed ging!
Wij hebben alleen het eerste prikje gehad tot nu toe, ik vond dat echt zo zielig dat je bijna zou overwegen geen vaccinaties meer te doen :@ Maar goed, die gedachte was er maar een halve seconde, geen vaccinaties geven en ziek worden is nog veel en veel zieliger natuurlijk.
pi_214574498
Hier in het VK is me al een paar keer opgevallen, en ook gehoord van anderen, dat men niet alleen borstvoeding behoorlijk pushed, maar ook dat als flesvoeding ter sprake wordt gebracht, dat het nogal veroordeeld wordt. Misschien niet altijd expliciet, maar wel tussen de regels door ("well, if you have to go that route...").
De kleine is nu pas 4 weken oud, en volgens de WonderWeeks app zou ze middenin de eerste sprong in ontwikkeling moeten zitten. Merk wel dat ze meer geinteresseerd is in contrasten, en langer naar dingen kijkt, en ze had een avond een huil avond, maar verder is het meer continue ontwikkeling naar mijn beleving. Slaapt wat langer aan een stuk (5 uur nu af en toe), is wat langer wakker. Maar verder is ze vooral heel tevreden en makkelijk. Mijn vrouw doet tot nu toe volledig borstvoeding, dus ik kom ook nog aan behoorlijk wat slaap de meeste nachten, 6-8 uur. En mijn vrouw eigenlijk ook wel, alleen mijn 6-8 uur slaap is in 7-10 uur in bed, die van haar in 12-13 uur in bed.

Komende maand vaccinatie. Hielprik leek ze niks van te merken, en ook in het ziekenhuis bij geboorte hebben ze 3 keer een hielprikje gedaan om bloed te checken (ivm iets met geboorte, weet niet meer precies wat, oxytocine drip, of antibiotica die mijn vrouw had gekregen). Moest 2 keer gedaan worden, maar 1 keer was het sample niet goed, vandaar 3 keer. Maar ook die keren leek ze er niks van te merken. Maak me dus niet veel zorgen om vaccinatie prikjes. Zelf ivm werk in tropen ook altijd heel veel vaccinaties gehad, en met Covid ook opgegeven voor de Oxford trial, en was dus een van de eerste 500 in de wereld die een Covid vaccinatie had (april 2020 geloof ik).
pi_214625473
Hier weer een zieke kleine meid. Maar het lijkt vooralsnog gewoon een verkoudheid met milde koorts, niet de buikgriep of hand, mond voetziekte die nu op de kinderopvang rondgaan. Toch zielig om te zien, die kleine snottebel. Morgen zou ze eigenlijk weer naar de opvang gaan, maar we houden haar lekker thuis.

En ik ben op zo'n dag toch ook iets makkelijker met de schermtijd. Net ook een huilbui direct na een dutje die ik gewoon niet kon troosten, tot Nijntje aan ging. :')

Sowieso vind ik zo'n baby vermaken wel steeds lastiger worden. Ze is natuurlijk steeds langere periodes wakker. We vonden de trappelpiano of een babygym erg leuk, maar ze rolt constant om naar haar buik. Dus eigenlijk alles wat over haar heen staat, werkt niet meer. Iemand geweldige tips voor rond de 5 maanden? Want voor het meeste speelgoed lijkt ze juist nog te jong.
pi_214625765
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:37 schreef Myraela het volgende:
Hier weer een zieke kleine meid. Maar het lijkt vooralsnog gewoon een verkoudheid met milde koorts, niet de buikgriep of hand, mond voetziekte die nu op de kinderopvang rondgaan. Toch zielig om te zien, die kleine snottebel. Morgen zou ze eigenlijk weer naar de opvang gaan, maar we houden haar lekker thuis.

En ik ben op zo'n dag toch ook iets makkelijker met de schermtijd. Net ook een huilbui direct na een dutje die ik gewoon niet kon troosten, tot Nijntje aan ging. :')

Sowieso vind ik zo'n baby vermaken wel steeds lastiger worden. Ze is natuurlijk steeds langere periodes wakker. We vonden de trappelpiano of een babygym erg leuk, maar ze rolt constant om naar haar buik. Dus eigenlijk alles wat over haar heen staat, werkt niet meer. Iemand geweldige tips voor rond de 5 maanden? Want voor het meeste speelgoed lijkt ze juist nog te jong.
Zeer herkenbaar ja! Hier ook 5 maanden en continu draaiend op haar buik. En dan hartstikke boos worden omdat ze niet terug naar haar rug kan _O- hoewel dat nu ook wel begint te komen, maar de keren dat het haar zelfstandig lukt om naar d'r rug terug te gaan zijn op 1 hand te tellen.

Qua speeltjes weinig specifieke tips. Ze kan zichzelf redelijk goed vermaken, ze vindt het sowieso heel leuk om rond te kijken en dingen in de omgeving te ontdekken. Maar poppen/knuffels doen het heel goed hier, zeker nu ze die zelf vast kan houden. We hebben ook een rubberen bijtspeeltje, die vindt ze ook helemaal geweldig. Sinds kort heeft ze ook ontdekt dat ze groot genoeg is om de boxmobiel aan te kunnen raken dus dat is nu ook heel leuk natuurlijk.
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:20:01 #263
269689 crew  Viv
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:35:08 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214645093
quote:

Die van ons is zes maanden en rolt nog niet. Speelt wel veel met bal en dingen die in de mond kunnen omdat er een tandje zit. Soms werkt het om naar de bomen in het bos te luisteren bij onze dame.

Tv/scherm doen we nog niet. Is ook eigenlijk altijd vrolijk, druk en bezig dus niet nodig.
pi_214679629
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:35 schreef Kreator het volgende:
Die van ons is zes maanden en rolt nog niet. Speelt wel veel met bal en dingen die in de mond kunnen omdat er een tandje zit. Soms werkt het om naar de bomen in het bos te luisteren bij onze dame.

Tv/scherm doen we nog niet. Is ook eigenlijk altijd vrolijk, druk en bezig dus niet nodig.
Wel grappig om te zien hoe elk kind zijn eigen volgorde bepaalt. Eerst rollen is in ieder geval niet echt ideaal. Ze is nu pas écht haar handen en voeten aan het ontdekken. Dus waar ze eerst wel kon vastpakken als je iets in de buurt van haar hand hield, zie je haar nu echt grijpen en voelend ontdekken. Misschien maakt dat spelen straks ook wel iets makkelijker. Want dat was tot nu toe eigenlijk dus voornamelijk kijken. :D En dan kom je met een bal ook niet zo ver. :')

Ik heb zelf net deze stapeltoren binnen. Die lijkt voor nu wel interessant. Voor nu dus nog alleen kijken, maar hopelijk blijft het sowieso wat langer interessant dan een normaal stapeltorending.

pi_214679686
En ik troost mezelf met het genieten van de nieuwe dingen die ze elke dag bij lijkt te leren. Want het is wel al 3 nachten ofzo drama qua slapen. Ze sliep hiervoor al enkele weken door van een uur of 9 tot 7. En ben ik ineens weer om de 3 kwartier ofzo wakker. Ze heeft erg veel moeite met doorslapen. En in slaap vallen is ook erg lastig als je ook gewoon met je eigen handjes kunt friemelen.

Maar ik lijk vreemd genoeg echt een stuk beter op weinig slaap te gaan dan 'vroegah'. Ik ben elke keer direct wakker en sta 's ochtends ook prima op.
  Official ESF Kreviewer zondag 11 augustus 2024 @ 20:58:38 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214681505
Ja dat opstaan gaat vanzelf. Soms wel moe, maar dat is dan niet zo erg.

Die van ons is net sinds twee dagen gestopt met droomfles dus slaapt nu gewoon van 7 tot 7, heel soms (2x per week) wordt ze 1x wakker ofzo.
Wat dat betreft wel veel geluk mee. Nooit klagen, nooit huilen, altijd slapen, eet alles wat we voorzetten.

Wel wat aan de drukke kant maar wellicht is dat ook een baby dingetje.

Dat elke dag leren is inderdaad erg leuk, je Ziet steeds nieuwe dingen en als je kind dan weer om iets nieuws schaterlacht, smelt je wel weer.
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:56:25 #268
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214683314
quote:
En ik ben op zo'n dag toch ook iets
Ik heb en wil geen baby meer, maar lurk nog wel ;) hebben jullie al eens naar een buiktrainer gekeken? Daar heb je dan waarschijnlijk meer aan als ze steeds op haar buik rolt, en wij hebben er lang plezier van gehad.
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:43:10 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214684627
Stapelbekers. Daar kan je proberen achteraan te gaan of naartoe en dan omgooien. En in je mond stoppen. Dat je baby op haar buik rolt is toch juist tof? Daarna komt voortbewegen en dan gaan ze steeds makkelijker zelf naar vermaak toe kunnen.

Ik weet dat het niet voor alle baby’s zo werkt maar ik heb altijd heel weinig echt vermaakt. Drinken, gevoed en uitgerust zelf even spelen, bij me hangen/zitten (drager!) en weer slapen. En soms ook heus samen spelen maar niet om de tijd te verdrijven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214688312
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 21:56 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb en wil geen baby meer, maar lurk nog wel ;) hebben jullie al eens naar een buiktrainer gekeken? Daar heb je dan waarschijnlijk meer aan als ze steeds op haar buik rolt, en wij hebben er lang plezier van gehad.
Ohja, die hebben we wel. Misschien dat ze daar nu ze een beetje begint met grijpen inderdaad wel meer mee gaat doen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:43 schreef Lemijn het volgende:
Stapelbekers. Daar kan je proberen achteraan te gaan of naartoe en dan omgooien. En in je mond stoppen. Dat je baby op haar buik rolt is toch juist tof? Daarna komt voortbewegen en dan gaan ze steeds makkelijker zelf naar vermaak toe kunnen.

Ik weet dat het niet voor alle baby’s zo werkt maar ik heb altijd heel weinig echt vermaakt. Drinken, gevoed en uitgerust zelf even spelen, bij me hangen/zitten (drager!) en weer slapen. En soms ook heus samen spelen maar niet om de tijd te verdrijven.
Elke skill is tof, maar het is dan wel weer even zoeken naar wat wel past. Stapelbekers ga ik ook eens proberen. Denk dat ze daar ook nog iets actiever voor moet gaan grijpen, maar dat lijkt haar nieuwste focus, dus komt er vast snel aan.
pi_214688423
Vandaag de dag dat ze voor het eerst komt wennen bij de KO 😭

Heb ik meer moeite mee dan ik vooraf dacht. Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze nu weg is voor een paar uurtjes. Al zullen ze haar ongetwijfeld goed verzorgen.

Maar toch. Stomme opvang
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:00:31 #272
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214688425
Favorieten zijn hier al heel lange tijd: de vormenstoof van Fisher Price (om op blokjes te sabbelen, om tegenwoordig de blokjes in het emmertje te verzamelen zonder de vormen gaten te gebruiken), een stapeltoren van Mushie, een regenmaker, eigenlijk alles waarmee ze kan beuken op de grond of tegen dingen aan en herrie maakt :P.
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:04:42 #273
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214688440
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:00 schreef Kiid het volgende:
Vandaag de dag dat ze voor het eerst komt wennen bij de KO 😭

Heb ik meer moeite mee dan ik vooraf dacht. Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze nu weg is voor een paar uurtjes. Al zullen ze haar ongetwijfeld goed verzorgen.

Maar toch. Stomme opvang
Ja, dat is ff wennen inderdaad :) maar meteen beetje geluk krijg je na een paar keer een heel blij babietje terug die elke keer weer mooie ontwikkelsprongen maakt, ik vind dat zo heerlijk om te zien hoeveel ze daar leert en ontdekt.
pi_214688689
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:00 schreef Debsterr het volgende:
een stapeltoren van Mushie
Die!
Dat is wel hét favoriete speelgoed van 6 maanden tot en met nu (1 jaar) geweest (en nog steeds) hier.
Ook fijn voor onszelf; het maakt geen geluid. Tenminste; je kan er op een gegeven moment hard mee op tafel timmeren.
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:48:32 #275
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214688760
Haha ik dacht al, geen geluid? AL het speelgoed maakt bij Knorrie geluid _O- namelijk *bonk bonk BONK BONK BONK*. Offff *gggggg ggggg ggggg* als je er mee over de tegelvloer schuift. Vindt de hont ook echt fantastisch allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')