quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:37 schreef Bami het volgende:
Heeft keuringsdienst van waarde daar niet een keer een aflevering over gehad? Als ik het me goed herinner zit in de opvolgnummers vooral vaak meer suiker, mij is altijd verteld dat je het beste gewoon bij kunstvoeding 1 kan blijven. Die valt onder de strengste wetgeving qua kwaliteitseisen, en de overige voedingsstoffen die een kindje nodig heeft kunnen ze als het goed is ook steeds meer uit vaste voeding gaan halen.
Dat is fijn dat het zo goed ging!quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:26 schreef Debsterr het volgende:
Net weer bezoekje CB gehad, inclusief prikjes. Ze was even boos na het prikje zelf maar een troost borst deed al veel goed en nu ligt ze lekker te tukken. Verder loopt de lijn prima, de arts was tevreden over de vaardigheden die ze liet zien.
Zeer herkenbaar ja! Hier ook 5 maanden en continu draaiend op haar buik. En dan hartstikke boos worden omdat ze niet terug naar haar rug kanquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:37 schreef Myraela het volgende:
Hier weer een zieke kleine meid. Maar het lijkt vooralsnog gewoon een verkoudheid met milde koorts, niet de buikgriep of hand, mond voetziekte die nu op de kinderopvang rondgaan. Toch zielig om te zien, die kleine snottebel. Morgen zou ze eigenlijk weer naar de opvang gaan, maar we houden haar lekker thuis.
En ik ben op zo'n dag toch ook iets makkelijker met de schermtijd. Net ook een huilbui direct na een dutje die ik gewoon niet kon troosten, tot Nijntje aan ging.
Sowieso vind ik zo'n baby vermaken wel steeds lastiger worden. Ze is natuurlijk steeds langere periodes wakker. We vonden de trappelpiano of een babygym erg leuk, maar ze rolt constant om naar haar buik. Dus eigenlijk alles wat over haar heen staat, werkt niet meer. Iemand geweldige tips voor rond de 5 maanden? Want voor het meeste speelgoed lijkt ze juist nog te jong.
Die van ons is zes maanden en rolt nog niet. Speelt wel veel met bal en dingen die in de mond kunnen omdat er een tandje zit. Soms werkt het om naar de bomen in het bos te luisteren bij onze dame.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:37 schreef Myraela het volgende:
En ik ben op zo'n dag toch ook iets makkelijker met de schermtijd. Net ook een huilbui direct na een dutje die ik gewoon niet kon troosten, tot Nijntje aan ging.
Sowieso vind ik zo'n baby vermaken wel steeds lastiger worden. Ze is natuurlijk steeds langere periodes wakker. We vonden de trappelpiano of een babygym erg leuk, maar ze rolt constant om naar haar buik. Dus eigenlijk alles wat over haar heen staat, werkt niet meer. Iemand geweldige tips voor rond de 5 maanden? Want voor het meeste speelgoed lijkt ze juist nog te jong.
Wel grappig om te zien hoe elk kind zijn eigen volgorde bepaalt. Eerst rollen is in ieder geval niet echt ideaal. Ze is nu pas écht haar handen en voeten aan het ontdekken. Dus waar ze eerst wel kon vastpakken als je iets in de buurt van haar hand hield, zie je haar nu echt grijpen en voelend ontdekken. Misschien maakt dat spelen straks ook wel iets makkelijker. Want dat was tot nu toe eigenlijk dus voornamelijk kijken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:35 schreef Kreator het volgende:
Die van ons is zes maanden en rolt nog niet. Speelt wel veel met bal en dingen die in de mond kunnen omdat er een tandje zit. Soms werkt het om naar de bomen in het bos te luisteren bij onze dame.
Tv/scherm doen we nog niet. Is ook eigenlijk altijd vrolijk, druk en bezig dus niet nodig.
Ik heb en wil geen baby meer, maar lurk nog welquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:37 schreef Myraela het volgende:
En ik ben op zo'n dag toch ook iets
Ohja, die hebben we wel. Misschien dat ze daar nu ze een beetje begint met grijpen inderdaad wel meer mee gaat doen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:56 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb en wil geen baby meer, maar lurk nog welhebben jullie al eens naar een buiktrainer gekeken? Daar heb je dan waarschijnlijk meer aan als ze steeds op haar buik rolt, en wij hebben er lang plezier van gehad.
Elke skill is tof, maar het is dan wel weer even zoeken naar wat wel past. Stapelbekers ga ik ook eens proberen. Denk dat ze daar ook nog iets actiever voor moet gaan grijpen, maar dat lijkt haar nieuwste focus, dus komt er vast snel aan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:43 schreef Lemijn het volgende:
Stapelbekers. Daar kan je proberen achteraan te gaan of naartoe en dan omgooien. En in je mond stoppen. Dat je baby op haar buik rolt is toch juist tof? Daarna komt voortbewegen en dan gaan ze steeds makkelijker zelf naar vermaak toe kunnen.
Ik weet dat het niet voor alle baby’s zo werkt maar ik heb altijd heel weinig echt vermaakt. Drinken, gevoed en uitgerust zelf even spelen, bij me hangen/zitten (drager!) en weer slapen. En soms ook heus samen spelen maar niet om de tijd te verdrijven.
Ja, dat is ff wennen inderdaadquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:00 schreef Kiid het volgende:
Vandaag de dag dat ze voor het eerst komt wennen bij de KO 😭
Heb ik meer moeite mee dan ik vooraf dacht. Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze nu weg is voor een paar uurtjes. Al zullen ze haar ongetwijfeld goed verzorgen.
Maar toch. Stomme opvang
Die!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |