Hier en daar zei ik ookquote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nah niet elk concert is n bonus toch? Dan zouden er heel veel moeten gaan stijgen. Bovendien weinig media-aandacht voor
Dan doel je op radio 2? Of alle stations?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:18 schreef Tussle266 het volgende:
Een indicatie is vaak of de betreffende artiest in de dagelijkse streaming trends is terug te vinden daarna. Dat is voor de Eagles en de Doobies niet het geval.
https://www.nporadio2.nl/(...)veren-reissmicrofoonquote:NPO Radio 2 Top 2000 wint Ere Zilveren Reissmicrofoon
"Dit ooit door oud-stationschef Kees Toering in een koortsdroom ontvangen radioconcept is uitgegroeid van een moeizaam bevochten eenweeksvlieg tot hét culturele audio-evenement. De jubileumeditie scoorde eind 2023 een marktaandeel van ruim 41 procent; zoiets komt al decennia niet meer voor in Nederland", aldus de jury.
Oh nee, ik had het vooral over de dagcijfers van de verschillende streamingsdiensten. Vaak kan je daar een dag na een concert, overlijden of andere gebeurtenis terugzien dat een artiest even een piek in populariteit heeft, tussen de huidige hits en usual suspects. Maar daar zag je vandaag geen Eagles/Doobies (vorig jaar toen de tour begon trouwens wel een paar dagen). Francoise zag je gisteren en vandaag wel terug op sommige plekken (is nu ook alweer verdwenen).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan doel je op radio 2? Of alle stations?
Ah zo.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:28 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Oh nee, ik had het vooral over de dagcijfers van de verschillende streamingsdiensten. Vaak kan je daar een dag na een concert, overlijden of andere gebeurtenis terugzien dat een artiest even een piek in populariteit heeft, tussen de huidige hits en usual suspects. Maar daar zag je vandaag geen Eagles/Doobies (vorig jaar toen de tour begon trouwens wel een paar dagen). Francoise zag je gisteren en vandaag wel terug op sommige plekken (is nu ook alweer verdwenen).
Zou wel heel armoedig zijn als zo'n nietszeggend hitje via een DAB binnen kan komen. Het origineel van The Dream Academy zou wel wat aandacht mogen krijgen trouwens.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:14 schreef Tussle266 het volgende:
In het kader van overlijden is het wel tekenend dat Dario G, die niet veel meer deed dan de cheques in ontvangst nemen, wel al tweemaal gedraaid is vandaag. Zou die de lijst gaan halen dit jaar?
Dat was Sunchyme toch? Die vind ik nog best wel aardig, met Children de enige platen uit het Dream house tijdperk die we nu nog kennen. Ook gewoon een top 10 hit destijds, volgens mij? Carnaval de Penis daarentegen is natuurlijk van het niveau voetbalkroeg…quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zou wel heel armoedig zijn als zo'n nietszeggend hitje via een DAB binnen kan komen. Het origineel van The Dream Academy zou wel wat aandacht mogen krijgen trouwens.
Oh was mij inderdaad niet duidelijk dat R2 Carnaval de Paris aan het pushen is. Dacht Sunchymequote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat was Sunchyme toch? Die vind ik nog best wel aardig, met Children de enige platen uit het Dream house tijdperk die we nu nog kennen. Ook gewoon een top 10 hit destijds, volgens mij? Carnaval de Penis daarentegen is natuurlijk van het niveau voetbalkroeg…
Edit: ik had natuurlijk wel Carnaval moeten vermelden een uur geleden.
Ach, lekker weinig gewerkt hierdoor en al mijn tijd verspild aan het fenomeen Dream house en waarom er zoveel (stuk of 8) van zo'n klein genre op de keuzelijst staat. Dus het is je vergeven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:00 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Oh was mij inderdaad niet duidelijk dat R2 Carnaval de Paris aan het pushen is. Dacht Sunchyme
Het helpt ook wel dat ze beter zingen dan 3 jaar geleden dus dat de autotune niet of minder hard aan moetquote:Op donderdag 20 juni 2024 18:51 schreef MielMonteur het volgende:
Huisfeestje van Bankzitters en Roxy Dekker schrijf ik al met pen op. En eerlijk gezegd is dat ook wel een acceptabel nummer voor de verandering.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:51 schreef MielMonteur het volgende:
Huisfeestje van Bankzitters en Roxy Dekker schrijf ik al met pen op. En eerlijk gezegd is dat ook wel een acceptabel nummer voor de verandering.
Of Suicide is Painless, omdat Donald Sutherland de hoofdrol in MASH speelde. Al zal dat waarschijnlijk te lang geleden zijn voor de huidige Radio 2 luisteraar.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:09 schreef Tussle266 het volgende:
Vooral benieuwd of Cloudbusring dit jaar een Peter R./El Diego/Chandler-achtige DAB krijgt.
De meeste mensen verliezen ook punten in de pubquiz omdat ze keihard Vietnam roepen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de meeste oudere Nederlandse jongeren toch eerder Alan Alda zien als de hoofdrolspeler van MASH. De serie is veel bekender dan de film.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de meeste oudere Nederlandse jongeren toch eerder Alan Alda zien als de hoofdrolspeler van MASH. De serie is veel bekender dan de film.
Ik heb mn kersttrui al aan!quote:
'Acceptabel'? Nou, hm, tsja. In vergelijking met de rest van hun oeuvre wellicht.quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:51 schreef MielMonteur het volgende:
Qua doelgroep waarop gericht wordt ook hetzelfde. Het heeft nog best lang geduurd voor er via social media een tienerster op is gaan staan die zich daar ook puur en alleen op richt en daarmee gigantisch scoort. Bij andere artiesten als Flemming of Joost is de grote populariteit onder kids een fijne bijkomstigheid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
'Acceptabel'? Nou, hm, tsja. In vergelijking met de rest van hun oeuvre wellicht.
Die Roxy Dekker maakt trouwens ook niet echt de meest inspirerende muziek ooit. Ik krijg vibes die me nog het sterkst doen denken aan de meidengroep Kus, voor wie dat nog iets zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |