Dan verkoop je toch je ziel aan de duivel door zoiets wanstaltigs als de muziek van die vent leuk te vindenquote:Ik ben een zgn punker/alternatieve gitaarliefhebber
Het is een soort moderne atari teenage riot, maar dan persoonlijker én grappiger.quote:Op maandag 15 april 2024 22:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dan verkoop je toch je ziel aan de duivel door zoiets wanstaltigs als de muziek van die vent leuk te vinden
Dit kun je toch niet menenquote:Op maandag 15 april 2024 22:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is een soort moderne atari teenage riot, maar dan persoonlijker én grappiger.
Hahaquote:
Als dit rock & roll definieert of zelfs maar benadert dan ga ik 24 uur Céline Dion luisteren om mezelf te pijnigenquote:Op maandag 15 april 2024 22:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Haha
Alle stijlen door elkaar, gabber en gitaren erbij, wel een stuk toegankelijker maar toch nog altijd rock n roll.
Beetje afwisselen met Creed dan 😎quote:Op maandag 15 april 2024 22:54 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Als dit rock & roll definieert of zelfs maar benadert dan ga ik 24 uur Céline Dion luisteren om mezelf te pijnigen
Leonard Cohen/Neil Young, afgewisseld met Boudewijn de Groot en Nick Cave.quote:Op maandag 15 april 2024 22:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beetje afwisselen met Creed dan 😎
Nou, met zo'n vriend als Joost heb je geen vijand meer nodig want hij schakelt elk laatste geloof in Europa met één liedje uitquote:
Dank je wel.quote:Op maandag 15 april 2024 20:59 schreef Za het volgende:
Mooi, en wat een schrijftalent, ik zou vaker zulke stukken van je willen lezen.
Dan begrijp je de definitie van punk niet. Dat is juist een stroming die open staat en durft te ageren tegen heilige huisjes. Lees de column nog eens, en schakel je vooroordelen uit. Die had ik eerst ook. Verder gaat het niet eens echt of het nummer mooi of goed is.quote:Op maandag 15 april 2024 22:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dan verkoop je toch je ziel aan de duivel door zoiets wanstaltigs als de muziek van die vent leuk te vinden
quote:Op maandag 15 april 2024 20:59 schreef Za het volgende:
Mooi, en wat een schrijftalent, ik zou vaker zulke stukken van je willen lezen.
Dit vind ik altijd zo boeiend. Dat je een internetplaatje plaatst.quote:
M'n excuses voor deze ode's aan m'n Feijenoordhelden......quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
Ah daar heb je de provinciale Ajacied weer die echt nooit met Feyenoord bezig is hoor.![]()
Het is lekker dom vrolijk en positief, met wat emotionele manipulatie op het eind.quote:Op maandag 15 april 2024 22:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je begrijpt er dus geen ene flikker van.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is lekker dom vrolijk en positief, met wat emotionele manipulatie op het eind.
Zo heel af en toe vind ik dit soort dingen ook wel eens geinig, zo heb ik ook ooit wel New Kids Turbo en Nitro gekeken.
Het is een geinige meezinger waar je niet al te veel over moet nadenken, lekker catchy, M'n 5-jarig zoontje en zijn 7-jarige vriendinnetje zijn er dol op!
Maar om daar nou ons land mee te vertegenwoordigen?
Het zou me alleen niks verbazen dat het nog best hoog kan eindigen, gezien hoe de maatschappij zich ontwikkelt.
Lange krachtige uithalen met een volle hoge vrouwenstem zijn in de loop der jaren wel vaker volledig afgestraft met het Songfestival; daar zitten weinig mensen meer echt meer op te wachten, tenzij je je je wurst tussen je benen verstopt.
Wat is er dan zo geweldig aan?quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je begrijpt er dus geen ene flikker van.
Ik ga het niet nog eens uitleggen. Lees alles maar terug.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat is er dan zo geweldig aan?
Ik zie het als een gewoon geinige, positieve meezinger, maar met zeer weinig diepgang.
Als je er persoonlijk positiviteit uit put, is dat natuurlijk helemaal toppie!
Hoe vaak ik het ook hoor, ik kan echt geen enkel positief punt van dit nummer benoemenquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ga het niet nog eens uitleggen. Lees alles maar terug.
Ik berust.
Niks van dit alles. het is veel universeler. Ga ik niet verder uitleggen. Je begrijpt het of niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:11 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hoe vaak ik het ook hoor, ik kan echt geen enkel positief punt van dit nummer benoemen![]()
Is het alleen omdat het je zo'n positief gevoel geeft? Of je wordt er blij van oid?
'Universeler'quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niks van dit alles. het is veel universeler. Ga ik niet verder uitleggen. Je begrijpt het of niet.
Nee, heeft niks met smaak te maken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:15 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
'Universeler'Echt. Maar goed, smaken verschillen immers.
Heb afgelopen een 'punkbandje' gevraagd om op te treden bij het festival die ik aan het organiseren ben. Ze heten Familie Vloei en hebben grappige muziek.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan begrijp je de definitie van punk niet. Dat is juist een stroming die open staat en durft te ageren tegen heilige huisjes. Lees de column nog eens, en schakel je vooroordelen uit. Die had ik eerst ook. Verder gaat het niet eens echt of het nummer mooi of goed is.
The Wipers - Is This Real?
De grote voorbeelden voor Kurt Cobain en Nirvana zijn o.a. The Wipers. Is This Real?, het debuutalbum van The Wipers staat, samen met nog twee albums van The Wipers, in de top 50 van Corbain zijn favoriete albums. De overbrugging begin jaren tachtig, tot de jaren negentig van punk naar gitaarrock. Samen met Hüsker Dü zijn The Wipers de leermeesters van een hele generatie gitaarbands. Jaren 80 tot en met begin jaren 90 is mijn favoriete muziekperiode. Die eindigde toen de gladjakkers van de grunge het heft in handen namen. De poseurs namen het over. Pearl Jam, de BZN van de gitaren werd de maatstaf. Platenlabel Subpop uit Seatle bleef groots in het klein. De verkeerde kleine bands werden groot. Alleen Nirvana kreeg een platencontract bij Sony. Dat verbaasde me. Bleach was een aardig debuutalbum, maar ik kende betere bands met betere albums. Het zal op voorspraak van Sonic Youth zijn geweest dat ze de kans kregen om Nevermind op te nemen. Ze hadden namelijk net een tour achter de rug met die band. Het zal de live-reputatie zijn geweest die de Major platenmaatschappij over de brug deed komen.
Plots was Mother Love Bone een onderschatte geniale band. Green River de oorsprong van een heel genre en Stone Temple Pilots het mooie uithangbord. Het waren gladgestreken bandjes die wel lekker klonken maar meer ook niet, een beetje minder wel. Ik draaide ze af en toe, maar het was nooit spannend, enerverend of verrassend. Voor spanning moest je bij Dinosaur Jr., The Melvins, Pixies of Screaming Trees zijn. Die wilden je nog wel eens op het verkeerde been zetten. Daar vlogen de akkoorden soms dissonant uit de bocht, was de zang niet gespeeld intens en de teksten oprecht. Gingen in de traditie van Greg Sage en z'n Wipers oprecht de diepte in, zo lang mogelijk de adem inhoudend, om eenmaal boven water schreeuwend naar lucht te happen. Youth Of America, Over The Edge en Is This Real? is een onovertroffen trio albums die zijn gelijke niet kent. Misschien dat later Dinosaur Jr. en The Pixies konden wedijveren in het genre. Drie klassiekers achter elkaar uitbrengen is geen kattenpis en niet voor de poes. Voor de kat z'n kut zijn ze in ieder geval niet uitgebracht. Ze horen na al die jaren nog steeds bij de paradepaardjes waar latere bands aan worden afgemeten.
Nashville Pussy, Pussy Galore en Pussy Riot doen er nog steeds hun voordeel mee. Sylvana Simons kan tevreden zijn. Ik heb al die zwarte schijven grijs gedraaid. De grijze hersencellen van deze kapster, zien het donker in bij deze muziek vermoed ik. Het begon in een grijs verleden. In de kleurrijkste periode van de gitaarrock. The Wipers staan meer dan 30 jaar later nog steeds op het gitaar-podium. Met Is This Real? links en rechts geflankeerd door Youth Of America en Over The Edge. De sage van Greg wordt van generatie op generatie doorverteld. Het begon bij My Generation, they lived fast but didn't die young. The Circle is rond.
43 jaar geleden dat nummer 14 schitterde op het WK-74. Cruijffie is niet meer. Overleed maart 2016. De herinnering blijft aan een groot mens en aan een groot sportman. De in 2000 tot Europees voetballer van de 20e eeuw gekozen Cruijff was op dat legendarische WK in 1974 pas 26 jaar jong. Ik was destijds niet ouder dan 11. Niet denkend aan de nabije toekomst. Al helemaal niet aan het jaar 2017 waarin we nu leven. 40-45 had nog geen betekenis. 4711 evenmin. Een verleden had ik niet. Althans, dat lag al lang achter me. Als 11jarige leef je in het heden. Het heden van De Kromme met nummer 10 op het WK-74 in West-Duitsland. Had nog nooit gehoord van George Orwells onheilspellende boek 1984. Van Beatles gitarist George Harrison, ondanks veel nummer 1 hits met De Beatles, kende ik het bestaan niet. Hoe George zijn best ook zou doen, zelfs bij deze legendarische Ierse Europees voetballer van het jaar 1967 ging er geen slaapkamerlichtje branden in 1974.
Het leeftijdsverschil tussen de jonge Herman en de oudere Johan was met 15 jaar eigenlijk niet eens zo groot. Toch waren het 2 verschillende werelden. Alsof Neil Armstrong vanaf de maan naar de aarde keek en besefte dat de aarde relatief jong is. Met de meest geavanceerde lens zou Armstrong nog de eeuwigheid niet kunnen bevatten. Mijn huidige leeftijd van 54 klinkt relatief oud. Gelukkig ben ik jong van geest en is de geest uit de fles. 54 is wel het jaar, net als 74, dat West Duitsland onterecht wereldkampioen werd. 50 jaar geleden werd George Best, op jonge leeftijd, Europees voetballer van het jaar. Op latere leeftijd had ie heel wat op zijn lever. Ik was 25 jaartjes jong toen Nederland in 1988 Europees kampioen werd. De 33 jaren daarna zijn omgevlogen. Via de exploderende Space Shuttle in 1989 en de aanslag plegende vliegtuigen op 9-11. Herinneringen die je uit je geheugen wil wissen. Daar waar je de successen van de grote voetballers in die 33 jaar wil koesteren.
Ik koester, als muziekliefhebber, ook de gedachten aan m'n muzikale helden uit het klankrijke verleden. Op mijn 18e ging ik met vrienden in 1979 voor het eerst naar Pinkpop. Een jaar later, 1980 zag ik Bono van U2 in de stellage van het Pinkpop-podium klimmen. Stiekem hoopte ik dat ie naar beneden zou vallen. Dan was ik erbij geweest. Zoals ik 6 jaar later in De Meer zat om de vermaarde omhaal van Marco van Basten tegen FC Den Bosch live te zien, en in 1988 in het stadion van HSV achter het doel stond toen San Marco in de laatste minuut tegen de Duitsers de 2-1 er in gleed. Herinneringen die nu nog kippenvel veroorzaken. Tijdloze herinneringen, herinneringen waarbij de tijd even lijkt stil te staan.
Een 71 jarige rocker, die meer dan 40 albums heeft uitgebracht, bezorgt me ook nog steeds het euforische gevoel dat ik als 11jarig voetballiefhebbertje voelde bij het Totaalvoetbal van Oranje op het WK-74. Een zanger/gitarist die zich al vanaf de jaren 60 continue vernieuwt, zonder zijn roots uit het oog te verliezen. Als snotaap in de zestiger jaren waren The Monkees mijn muzikale helden. Wist ik veel dat ze De Beatles wilden naäpen. Deze Canadese muzikale held speelt de pannen nog steeds van het dak. Alsof ie Cruijff of van Basten is in hun jonge jaren. Cruijff en van Basten kun je zonder omhaal van woorden geniale voetballers noemen. Dinosaur Sr, Neil Young, mag je ook in die categorie scharen. Piet Keizer noemde men de koning van de schaar. De oude rot Neil Young, raakt als een jonge God nog steeds de gevoelige snaar. Dan zeggen cijfers, leeftijd of jaartallen niks meer. Pietje en Johan houden in de voetbalhemel als Godenzonen samen een balletje hoog. Zoals Neil Young de eer hooghoudt van muzikanten die je recht in het hart raken.
Als Neil Young de sterren van de hemel speelt, houdt deze 54jarige het niet droog. Zoals ooit de jonge, 11jarige Herman na de verloren WK finale in 1974. Zich niet realiserend dat schoonheid uiteindelijk altijd overwint. Keep on rocking in the free world....
Cool. Zo even luisteren. Ook mooie bandnaam. Zoals m'n maten vroeger The Nozems heetten, en ik de naam Misselijk bedacht voor hun opvolgers. Ken je de Nederlandse Boegies en het Engelse Toy Dolls. Pretpunk noemden we dat. Welk festival organiseer je ? Ik ben 61 en geniet van users zoals jij. Laat je niet klein krijgen. Er zijn al genoeg azijnpissers aan de kant-en zijlijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb afgelopen een 'punkbandje' gevraagd om op te treden bij het festival die ik aan het organiseren ben. Ze heten Familie Vloei en hebben grappige muziek.
Het is Tong en tong80. Dus noem me geen Kut. Dat is m'n zus. Althans voor haar operatie.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:49 schreef Document1 het volgende:
Kut, wie weet stond ik 25 jaar geleden wel naast tong in die housetent.
Het is de eerste keer dat ik (wij nu met 7 man) een festival organiseren. Op 14 september is dat in de buurt van Emmen. We hopen ook de Roosterz Drenthe te kunnen krijgen, die zijn ook erg goed. We gaan voor 300 man en maken niet heel veel reclame, denk dat we met onze vrienden en de buurt al vol zitten. We zoeken nog wel wat vrijwilligers voor die dag, of 2 dagen ervoor, voor de opbouw, en die kunnen allemaal blijven slapen en worden verder verzorgt. We zijn van plan om het elk jaar te doen en dan langzaam wat uit te breiden, we hebben een mooie plek om het te kunnen doen, evt ooit naar 2 dagen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cool. Zo even luisteren. Ook mooie bandnaam. Zoals m'n maten vroeger The Nozems heetten, en ik de naam Misselijk bedacht voor hun opvolgers. Ken je de Nederlandse Boegies en het Engelse Toy Dolls. Pretpunk noemden we dat. Welk festival organiseer je ? Ik ben 61 en geniet van users zoals jij. Laat je niet klein krijgen. Er zijn al genoeg azijnpissers aan de kant-en zijlijn.
FF pissen.
Google eens op Rosrock. Festival hier in de buurt. Een traditie. Groots in het klein zijn. Succes.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het is de eerste keer dat ik (wij nu met 7 man) een festival organiseren. Op 14 september is dat in de buurt van Emmen. We hopen ook de Roosterz Drenthe te kunnen krijgen, die zijn ook erg goed. We gaan voor 300 man en maken niet heel veel reclame, denk dat we met onze vrienden en de buurt al vol zitten. We zoeken nog wel wat vrijwilligers voor die dag, of 2 dagen ervoor, voor de opbouw, en die kunnen allemaal blijven slapen en worden verder verzorgt. We zijn van plan om het elk jaar te doen en dan langzaam wat uit te breiden, we hebben een mooie plek om het te kunnen doen, evt ooit naar 2 dagen.
Dus nu is het een lul?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is Tong en tong80. Dus noem me geen Kut. Dat is m'n zus. Althans voor haar operatie.
Cool. 6juli. Leuk zelfs Action in DC, das een supergoede coverband.....zal het eens in de groep gooien want we zijn wel geinspireerd door andere festivals ivm aankleding en eten etc. plus het is niet al te ver uit de buurt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Google eens op Rosrock. Festival hier in de buurt. Een traditie. Groots in het klein zijn. Succes.
Ik had het er laatst over met m'n begeleidster. Dat ze me nooit optimisme en wilskracht mogen en kunnen verwijten. Dat ze veel waardering heeft over hetgeen ik doe. Ik weet bijvoorbeeld dat wat ik nu aan het typen ben gebruikt gaat worden door negatievelingen op FOK! Als ik zeg of schrijf dat ik de afgelopen tijd twee hartaanvallen heb gehad, open hartoperatie bovendien. Momenteel in afwachting van uitslag na 35 bestralingen. Wordt, of kan me verweten worden dat ik een eigengeiler ben. Zieltjes zoekend. Dat moet dan maar. Dit topic is het bewijs. De Mea Culpa had ik al verwerkt in de OP. Het optimisme wat Joost wil uiten wordt of niet begrepen of gekleineerd. Ik wist al welke reacties er zouden komen. De persoonlijke aanvallen op tong80. Het heeft geen nut om er op in te gaan. Ik verwijt mezelf wel één ding. Dat ik er toch serieus op in ga. M'n energie weer beter had kunnen verspillen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waar haal je de kracht en inspiratie voor die lange verhalen toch elke keer vandaan Tongert?
Ik wist het bestaan hier niet van! Ik ga hier de tijd voor nemen, btw na een korte blik:quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je wel.
LIT / Tong’s eigen individueel schrijfsels topic
Vind ik ook vreemd. Verder ben ik ongewoon schrijver. Niks verkeerds aan ongewoon schrijver zijn. Van Gogh werd ook pas een ongewone kunstenaar nadat -ie tijdens z'n leven een gewone schilder was.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wist het bestaan hier niet van! Ik ga hier de tijd voor nemen, btw na een korte blik:
"De champignon was lekker knapperig, het shoarmavlees perfect op temperatuur en goed gekruid. De saus maakte het af. Dat kan niet meer misgaan dacht ik. De kleine garnituurtjes deden hun werk ook goed. Dit kon me niet lang genoeg duren, al houden ze me hier twee dagen vast. Het leken wel perfecte partituren. Mijn smaakpapillen werden gestreeld alsof André Riéu de maaltijd er per strijkstok in walste."
Je bent gewoon schrijver neem ik aan.
Bizar dat je stukken geen likes hebben.
Ik bedoelde, je doet hier ook iets mee buiten het forum denk ik? Dat soort zinnen vloeien niet bij iedereen uit de pen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:06 schreef tong80 het volgende:
Vind ik ook vreemd. Verder ben ik ongewoon schrijver. Niks verkeerds aan ongewoon schrijver zijn. Van Gogh werd ook pas een ongewone kunstenaar nadat -ie tijdens z'n leven een gewone schilder was.
Er is voor mij niks privé. Ik ben een open boek. Vervelend dat er nog zo weinig mensen lezen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Ik bedoelde, je doet hier ook iets mee buiten het forum denk ik? Dat soort zinnen vloeien niet bij iedereen uit de pen.
Je hoeft het niet te vertellen, het is prive dat begrijp ik.
Ik ga het allemaal lezen iig.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:29 schreef tong80 het volgende:
Er is voor mij niks privé. Ik ben een open boek. Vervelend dat er nog zo weinig mensen lezen.
Ik zag een paar likes van je. Ik neem aan dat je nog niet alles gelezen hebt.quote:
En ? Wat vond je van m'n columns over Kiprich, Israël, Moulijn en Obiku. Het kan zijn dat je ze over het hoofd hebt gezien.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
Ah daar heb je de provinciale Ajacied weer die echt nooit met Feyenoord bezig is hoor.![]()
Is het trouwens teveel moeite om zogenaamd voluit te typen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |