Ligt er aan welk niveau je lesgeeft bv... zelf werk ik met VMBO leerlingen en moet zeggen dat ik er zelf wel heel veel plezier uithaal... en ja ze ook nog wel eens wat leer!quote:Op maandag 15 april 2024 10:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarom zou ik dit soort werk ook nooit willen doen in de Randstad. Hetzelfde geldt voor docent. Dat kan een mooi vak zijn, maar in deze tijd, in deze maatschappij, is het geen aantrekkelijke job
Met een beetje eerlijke weddenschap heb je toch bepaalde odds. Als je bijvoorbeeld tegen Ajax moet, dan heb je toch eigenlijk een kleinere grotere kans om te winnen.quote:Op maandag 15 april 2024 10:33 schreef Inbox het volgende:
Wedje doen, @:Recursief?
50 euro, verliezer betaalt dat als donatie aan stichting KiKa.
Ik: 'jongeren' aka kansenparels
Jij: roomblanke, oerHollandse jongeren.
Ik doe meequote:Op maandag 15 april 2024 10:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Met een beetje eerlijke weddenschap heb je toch bepaalde odds. Als je bijvoorbeeld tegen Ajax moet, dan heb je toch eigenlijk een kleinere grotere kans om te winnen.
Ik heb het in het verleden al weleens geopperd, heropvoedingsinstellingen.quote:Op maandag 15 april 2024 09:08 schreef Chandler het volgende:
Ach slappe aanpak levert natuurlijk kansenparels op die hun kansen zien liggen. Want wat voor straf krijgen ze nou?
Ik he te doen met al die mensen die dit soort werk in de randstad en omgeving moeten doen...
Deels mee eens, ze moeten gewoon gaan leren dat hun acties consequenties hebben ook als ze nog jong zijn en dat als je je billen brand je ook gewoon op de blaren moet gaan zitten. En niet overal maar pleisters plakken en een schattige aai over de bol.... We voeden veel kinderen nu op met dat idee, en dat levert veel zwakke mensen op!quote:Op maandag 15 april 2024 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het in het verleden al weleens geopperd, heropvoedingsinstellingen.
Zet dit soort criminele jeugd in een instituut voor heropvoeding, hek erom, flinke bewaking, waar ze moeten blijven tot hun 23ste. Laat ze daar een opleiding doen of een vak leren en uiteraard veel lessen in burgerschap.
Heel misschien krijg je dan een toekomstige generatie die inziet dat ze hun kinderen op moeten voeden.
Heel misschien gaat er ook een afschrikwekkende werking van uit, waardoor het aantal incidenten minder wordt.
Hoe ernstig een delict moet zijn voor jongeren om daar dan geplaatst te worden, dat beslist de politiek maar, maar dit kan zo niet doorgaan.
Maar de gevangenis is niet de plek waar ze dit leren. Een fikse taakstraf doen ze ook lachend, terwijl hun matties op een afstandje staan te lachen.quote:Op maandag 15 april 2024 11:00 schreef Chandler het volgende:
[..]
Deels mee eens, ze moeten gewoon gaan leren dat hun acties consequenties hebben ook als ze nog jong zijn en dat als je je billen brand je ook gewoon op de blaren moet gaan zitten. En niet overal maar pleisters plakken en een schattige aai over de bol.... We voeden veel kinderen nu op met dat idee, en dat levert veel zwakke mensen op!
Rubbertegelgeneratie.quote:Op maandag 15 april 2024 11:00 schreef Chandler het volgende:
[..]
Deels mee eens, ze moeten gewoon gaan leren dat hun acties consequenties hebben ook als ze nog jong zijn en dat als je je billen brand je ook gewoon op de blaren moet gaan zitten. En niet overal maar pleisters plakken en een schattige aai over de bol.... We voeden veel kinderen nu op met dat idee, en dat levert veel zwakke mensen op!
Ik mag het hopen dat ze lachen, maar liefst zie ik ze in roze overallen overal en nergens kutklussen doen die de rest van de mensen niet willen doen...quote:Op maandag 15 april 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
Maar de gevangenis is niet de plek waar ze dit leren. Een fikse taakstraf doen ze ook lachend, terwijl hun matties op een afstandje staan te lachen.
Absoluut mee eens, niet met je manier van aanpak maar wel dat iets in deze trend zou kunnen werken!quote:Er moet gewoon iets constructiefs gebeuren. En dat is gedwongen opleiding tot je 23ste. Ben je 15, op het moment van het delict, dan duurt dat 8 jaar. Het is geen gevangenisstraf, maar gedwongen tuchtschool. En geloof maar dat het aantal delicten snel terugloopt als dit de standaard consequentie wordt.
Eens!quote:Overigens geldt dit voor elke jongere, ongeacht afkomst of huidskleur.
Als je een dergelijk delict pleegt, puur uit disrespect en minachting van de samenleving, dan dien je heropgevoed te worden. Aangezien je niet voor je 23ste echt volwassen bent, is dat de leeftijd die ik stel aan het moment van weer terug in de maatschappij komen. Met een opleiding of een vakdiploma.
Ja, regelmatig. Al een jaar of 25. Geen gekke dingen meegemaakt. En ik word ook gewoon gecontroleerd.quote:Op maandag 15 april 2024 10:53 schreef matspontius het volgende:
Al eens in de trein gezeten tussen Delft en Den Haag HS? Reuze gezellig! Echt, heel leuk volk in de trein. Ik reis vaak tussen Den Haag CS en Breda in deze trein en het verbaasd mij absoluut niet dat je op dat traject nooit een conducteur ziet - geef ze eens ongelijk. Ik word dan ook nooit gecontroleerd op dit traject. Let wel: veel van die gasten weten dat! Sorry dat ik het probleem bij de naam noem, alvast mijn welgemeende excuses hiervoor .....................
Wellicht eens naar de opticien?quote:Op maandag 15 april 2024 11:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, regelmatig. Al een jaar of 25. Geen gekke dingen meegemaakt. En ik word ook gewoon gecontroleerd.
Laten we het er vooral niet over hebben dan lijkt het net alsof het er niet is!!!!quote:Op zondag 14 april 2024 23:36 schreef Beaurealis het volgende:
We weten waar het aan ligt. Maar driekwart van Nederland durft nog steeds niet aan zichzelf toe te geven waar het aan ligt.
Een gedwongen opleidingquote:Op maandag 15 april 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar de gevangenis is niet de plek waar ze dit leren. Een fikse taakstraf doen ze ook lachend, terwijl hun matties op een afstandje staan te lachen.
Er moet gewoon iets constructiefs gebeuren. En dat is gedwongen opleiding tot je 23ste. Ben je 15, op het moment van het delict, dan duurt dat 8 jaar. Het is geen gevangenisstraf, maar gedwongen tuchtschool. En geloof maar dat het aantal delicten snel terugloopt als dit de standaard consequentie wordt.
Overigens geldt dit voor elke jongere, ongeacht afkomst of huidskleur.
Als je een dergelijk delict pleegt, puur uit disrespect en minachting van de samenleving, dan dien je heropgevoed te worden. Aangezien je niet voor je 23ste echt volwassen bent, is dat de leeftijd die ik stel aan het moment van weer terug in de maatschappij komen. Met een opleiding of een vakdiploma.
Klinkt best wel als een goed plan. Verplicht een leertraject uitstippelen en volgen en uit de problemen blijven met een stevige voorwaardelijke gevangenisstraf als stok achter de deur.quote:Op maandag 15 april 2024 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Er moet gewoon iets constructiefs gebeuren. En dat is gedwongen opleiding tot je 23ste. Ben je 15, op het moment van het delict, dan duurt dat 8 jaar. Het is geen gevangenisstraf, maar gedwongen tuchtschool. En geloof maar dat het aantal delicten snel terugloopt als dit de standaard consequentie wordt.
Overigens geldt dit voor elke jongere, ongeacht afkomst of huidskleur.
Gesloten instelling! Slot op de poort! Geen halve maatregelen.quote:Op maandag 15 april 2024 11:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klinkt best wel als een goed plan. Verplicht een leertraject uitstippelen en volgen en uit de problemen blijven met een stevige voorwaardelijke gevangenisstraf als stok achter de deur.
Wegkijken, het probleem (die zijn trouwens legio) niet bij de oorzaak c.q. wortel aanpakken en zeker niet benoemen - onder het motto "wir haben es nicht gewusst". Zo wordt deze etterende wond groter en groter en gaat dit land helemaal kapot aan deze waanzin. Maar ja, jij ziet het niet gelukkig, vanavond lekker slapen en morgen weer gezond opquote:
Werkelijk nog nooit wat meegemaakt, op bezopen Hollanders op één of ander feestje na.quote:Op maandag 15 april 2024 10:53 schreef matspontius het volgende:
Al eens in de trein gezeten tussen Delft en Den Haag HS? Reuze gezellig! Echt, heel leuk volk in de trein.
Ja, ja, jij zal het allemaal wel beter weten..quote:Op maandag 15 april 2024 11:50 schreef matspontius het volgende:
We
[..]
Wegkijken, het probleem (die zijn trouwens legio) niet bij de oorzaak c.q. wortel aanpakken en zeker niet benoemen - onder het motto "wir haben es nicht gewusst". Zo wordt deze etterende wond groter en groter en gaat dit land helemaal kapot aan deze waanzin. Maar ja, jij ziet het niet gelukkig, vanavond lekker slapen en morgen weer gezond op
Bij die kansenparels inderdaad heel de familie er last van laten hebben, dan gaat dat vanzelf ophouden en anders de hele stamboom exit.quote:Op maandag 15 april 2024 10:40 schreef Toine51 het volgende:
Tijd voor hardere aanpak van zulk tuig, ongeacht leeftijd.
Volwassen, dan zwaarder straffen. Softe aanpak van nu werkt ook niet is wel duidelijk. Tijd voor afschrikkende maatregelen.
Minderjarig, dan ouders/moeder aanpakken. Uitkering korten bijvoorbeeld.
Ik snap wat je bedoelt, maar imo is het uiteindelijk toch niet alleen ras, maar vooral gebrek aan respect of gewoon goed fatsoen. Even uitgaande van dat het de bekende groep is (de heuptasjes/bontkraagjes). In die landen heb je ook gewoon miljoenen mensen die normaal in het OV zitten....quote:Op maandag 15 april 2024 08:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Japan is voor ruim 97% Japans, en van die kleine 2% komen de meesten uit China of Korea met een redelijk gelijke cultuur. Begin daar met zoeken naar de verschillen.
Ja we mogen volgens de OP geen racistische opmerkingen maken, maar hoe ga je dit probleem anders benoemen? Want het is een probleem van immigratie en bepaalde culturen. Daar kun je wel omheen gaan draaien, maar dat hebben we al 30 jaar gedaan met dit als gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |