abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 11:39:52 #1
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213204367
Hopelijk heeft hier iemand ideeën voor dit probleem.

Ik heb hier een Labradoodle van 3,5 jaar oud. Het probleem is: hij kan niet alleen zijn. Dan gaat hij huilen als een wolf. Ik woon hier aan een pleintje, dus dat geluid galmt ook nog eens waardoor een hoop buurtbewoners er last van hebben.

Gisteren heb ik de hele dag met 'm geoefend:
- Moe maken door een wandeling of spelen met 'm.
- Rolluik omlaag (prikkels van buitenaf verminderen en geluidswerend).
- Naar z'n mand, snoepje geven.
- Ik ga voor 5 minuten naar buiten en kom terug nog voordat hij kan beginnen met huilen.
- Hij krijgt een snoepje als beloning.

En dit 5 - 10 - 15 - 20 - 25 - 30 minuten. Ging helemaal top.

Deze ochtend ben ik een uur gaan wandelen met 'm, meer dan 5 km. Daarna in de tuin nog even met 'm gespeeld. Hij was bekaf en sliep bijna toen ik wegging. Helaas, volgens de buurman heeft ie aan één stuk door oorverdovend gehuild.

Heeft iemand tips?

Ow, misschien niet geheel onbelangrijk: de hond is in het weekend bij mij, doordeweeks bij m'n ex. We hebben hem in huis genomen toen we nog samen waren.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 14 april 2024 @ 11:40:59 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213204382
How about hem niet alleen laten
pi_213204398
Je hebt van die halsbanden die een elektrische schok geven als ze teveel geluid maken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213204468
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
Je hebt van die halsbanden die een elektrische schok geven als ze teveel geluid maken
Waarom geef jij een tip om iets illegaals te doen?

https://www.rijksoverheid(...)0of%20gewond%20raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2024 11:50:45 ]
pi_213204487
Misschien als hij een speelmaatje had, een tweede hond? Ik zeg niet schaf er nog een aan, maar misschien dat iemand op het pleintje ook een hond heeft en ze samen kunnen spelen.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2024 11:52:03 ]
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 11:56:27 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213204527
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:40 schreef Aberkullie het volgende:
Naja, af en toe een keer boodschappen kunnen doen is wel handig. Of in het weekend een terrasje opzoeken, naar de bios, whatever. Dus nee, dat is geen optie.
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:51 schreef Zoon_John het volgende:
Misschien als hij een speelmaatje had, een tweede hond? Ik zeg niet schaf er nog een aan, maar misschien dat iemand op het pleintje ook een hond heeft en ze samen kunnen spelen.
Dat is niet eens een heel slecht idee voor een moment dat ik even een (mid)dagje weg zou willen. :)

Het lost het probleem, de verlatingsangst, niet op, maar biedt in ieder geval mogelijkheden.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 14 april 2024 @ 11:59:34 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213204555
Hoezo is dat geen optie als je hond bang en verdrietig is als jij weggaat. Dan ga je lekker doordeweeks naar de bios.
pi_213204557
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 11:56 schreef SwJ het volgende:

[..]
Naja, af en toe een keer boodschappen kunnen doen is wel handig. Of in het weekend een terrasje opzoeken, naar de bios, whatever. Dus nee, dat is geen optie.
[..]
Dat is niet eens een heel slecht idee voor een moment dat ik even een (mid)dagje weg zou willen. :)

Het lost het probleem, de verlatingsangst, niet op, maar biedt in ieder geval mogelijkheden.
Het probleem met honden is dat ze hele duidelijke regels nodig hebben. Nu hij dan bij jou is, dan bij jouw ex, maakt een oplossing moeilijker. Je kan een hondentrainer overwegen, maar dat werkt niet, tenzij jullie beide dezelfde regels hanteren.
pi_213204586
Traint je ex ook met de hond? Het is belangrijk dat je ex dat ook doet.
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 12:02:42 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213204597
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:59 schreef Aberkullie het volgende:
Hoezo is dat geen optie als je hond bang en verdrietig is als jij weggaat. Dan ga je lekker doordeweeks naar de bios.
Dat lost het probleem van verlatingsangst nog steeds niet op.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 12:03:55 #11
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213204611
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:59 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Het probleem met honden is dat ze hele duidelijke regels nodig hebben. Nu hij dan bij jou is, dan bij jouw ex, maakt een oplossing moeilijker. Je kan een hondentrainer overwegen, maar dat werkt niet, tenzij jullie beide dezelfde regels hanteren.
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 12:02 schreef Hoppahop het volgende:
Traint je ex ook met de hond? Het is belangrijk dat je ex dat ook doet.
Daar zit zeker iets in. Alleen in het weekend bij mij hier aan werken, zet geen zoden aan de dijk als er daarna 5 dagen niets mee gebeurt. Ik ga eens proberen te communiceren met 'r.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213204616
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:59 schreef Aberkullie het volgende:
De vraag is of de hond bang of verdrietig is. De hond is in het verleden bekrachtigd in zijn / haar gedrag. Hond maakt geluid, krijgt aandacht zijn gedrag heeft effect. Positieve bekrachtiging dus.
pi_213204722
minder aandacht geven zodat ie minder aanhankelijk wordt
pi_213205070
Herkenbaar probleem, wij hadden vroeger een teckel en hebben het probleem nooit op kunnen lossen.
Straffen of belonen, in een kleine ruimte achterlaten of hem juist alle ruimte geven: niets hielp. -O-
  Moderator zondag 14 april 2024 @ 13:12:08 #15
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213205521
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 12:39 schreef ToT het volgende:
Herkenbaar probleem, wij hadden vroeger een teckel en hebben het probleem nooit op kunnen lossen.
Straffen of belonen, in een kleine ruimte achterlaten of hem juist alle ruimte geven: niets hielp. -O-
Mijn volgende stap is de ruimte kleiner maken. Een bench heb ik niet (meer). Ik ga z'n mand in de bijkeuken zetten en 'm regelmatig "verplichten" daar te blijven, bijvoorbeeld tijdens het koken, en als hij even alleen moeten blijven.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 14 april 2024 @ 13:23:01 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213205682
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:40 schreef Aberkullie het volgende:
Ja goed advies :') 👍🏻
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213206181
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 13:12 schreef SwJ het volgende:

[..]
Mijn volgende stap is de ruimte kleiner maken. Een bench heb ik niet (meer). Ik ga z'n mand in de bijkeuken zetten en 'm regelmatig "verplichten" daar te blijven, bijvoorbeeld tijdens het koken, en als hij even alleen moeten blijven.
Goed idee! :Y
pi_213206855
Laten schrikken op het moment dat hij gaat blaffen. En de schrik moet hij niet koppelen aan jou als persoon. Dus je doet alsof je weggaat. Wanneer hij dan gaat janken veroorzaak je een geluid of laat 'm op een andere manier schrikken, zodat hij op dat moment een onprettige ervaring heeft met blaffen en 'gestraft' wordt. Een tip die ik ooit heb gekregen is het volume van de radio keihard op het moment van blaffen. Dit kun je doen door tijdelijk de stekker eruit of stroom eraf en wacht je op het blaffen en schakelt dan het geluid in. Of een andere manier om van afstand een keihard geluid te laten horen. Ik weet niet of het met een al wat oudere hond ook gaat lukken. De tip heb ik toen eens gekregen voor een pup.

Edit: en dan bedoel ik een kort schrikmoment, hard geluid (aan-uit).
pi_213207948
Dat is heel vervelend. Weet je of hij dit ook doet bij je ex thuis? Is dit probleem er altijd al geweest?

Afhankelijk daarvan kun je verder denken aan een (evt. gezamenlijke) aanpak
Trust nobody
pi_213209505
Bij het zien van de TT dacht ik trouwens dat het over het FB-topic van gisteren ging.
  zondag 14 april 2024 @ 18:09:53 #21
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_213209520
Het is hont.
pi_213209592
Ik en mijn ex hadden een pup die ook jankte als wij weggingen, wij hebben toen de flat ingelicht, zijn zogenaamd weggegaan en op de trap gaan zitten wachten tot hij begon te janken, toen met veel bombarie en boze stem naar binnen gestoven de buren hebben hem nooit meer gehoord.

De tip van Shii is ook een goede, ik zou alleen kijken of je de buurman mee kan krijgen dat hij de stekker (verlengsnoer) bij hem in het stopcontact doet zodat je echt de straat uit kan gaan. Misschien dat je dat een paar keer moet doen met een oudere hond maar het is altijd het proberen waard.

Oh en je ex hier ook in meekrijgen als hij bij haar ook jankt.
pi_213209611
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 18:15 schreef Sorella het volgende:
Ik en mijn ex hadden een pup die ook jankte als wij weggingen, wij hebben toen de flat ingelicht, zijn zogenaamd weggegaan en op de trap gaan zitten wachten tot hij begon te janken, toen met veel bombarie en boze stem naar binnen gestoven de buren hebben hem nooit meer gehoord.

De tip van Shii is ook een goede, ik zou alleen kijken of je de buurman mee kan krijgen dat hij de stekker (verlengsnoer) bij hem in het stopcontact doet zodat je echt de straat uit kan gaan. Misschien dat je dat een paar keer moet doen met een oudere hond maar het is altijd het proberen waard.

Oh en je ex hier ook in meekrijgen als hij bij haar ook jankt.
Of gewoon een radiografische afstandsbediening van een klik-aan-klik-uit systeem meegeven en de radio daar aan koppelen op max volume? :)
  zondag 14 april 2024 @ 18:18:21 #24
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_213209623
De jongste hier
Ook 3 kan ook niet alleen zijn
Blaft alles bij elkaar
We hebben een blafband
En nee geen met stroom maar hij trilt en geeft een pieptoon als hij blaft
Nadeel hier , 3 honden
1 hond met blafband
Dus voor hier werkt het niet ( hond wordt dan in feite gestraft als de andere honden zouden blaffen en dat is niet de bedoeling )
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_213209635
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 18:18 schreef greysbones het volgende:
De jongste hier
Ook 3 kan ook niet alleen zijn
Blaft alles bij elkaar
We hebben een blafband
En nee geen met stroom maar hij trilt en geeft een pieptoon als hij blaft
Nadeel hier , 3 honden
1 hond met blafband
Dus voor hier werkt het niet ( hond wordt dan in feite gestraft als de andere honden zouden blaffen en dat is niet de bedoeling )
-O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')