In GTA raakt je tank nooit leeg.quote:Snelheden boven de 235 km/uur en afrijden op fietsers; Rotterdammer (28) opgepakt
Een 28-jarige Rotterdammer reed zondag zo gevaarlijk hard, dat hij is opgepakt voor poging tot doodslag. Volgens de politie reed hij harder dan 235 kilometer per uur en reed hij daarbij recht op automobilisten en fietsers af. De achtervolging van de man werd zo gevaarlijk dat een motoragent moest afhaken. De wegpiraat kon worden gepakt toen z'n tank leeg raakte.
Zondagmiddag om 13.00 spot een motoragent de wegmaniak ter hoogte van de Van Brienenoordbrug. Daar rijdt hij met hoge snelheden over de vrachtwagenstrook. De agent twijfelt niet en zet de achtervolging in. Op de A20 richting Hoek van Holland haalt de bestuurder van de zwarte Mercedes zowel links als rechts met hoge snelheden in. De motoragent rijdt inmiddels met 235 kilometer per uur achter de bestuurder aan, maar die loopt nog steeds op hem uit.
Geschrokken agent staakt achtervolging
De trajectcontrole en de drukte op de weg doen de bestuurder niks. Meerdere auto's moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Een politiehelikopter assisteert inmiddels bij de achtervolging. De motoragent neemt het zekere voor het onzekere en besluit het op te geven vanwege zijn eigen veiligheid en die van andere bestuurders. "Hij was geschrokken", laat een politiewoordvoerder weten. "Een motoragent stopt natuurlijk niet zomaar tijdens een achtervolging."
Als de bestuurder de snelweg verlaat richting Vlaardingen, dreigt het flink mis te gaan. De Mercedes rijdt met een noodgang af op een andere motoragent, die moet uitwijken naar de berm en maar net weet te ontkomen. Vervolgens rijdt hij een fietspad op de Broekpolderweg op, waar twee nietsvermoedende fietsers eveneens dekking moeten zoeken.
Arrestatie door lege brandstoftank
De Mercedes rijdt vervolgens over de A13 richting Den Haag, waar hij in het vizier komt van de politiehelikopter. Hij rijdt dwars door de bebouwde kom van Roelofarendsveen. Daarna weer met ruim 200 kilometer per uur over de A4, A5 en A10, waarbij hij meerdere keren over de vluchtstrook rijdt.
De achtervolging komt tot een abrupt einde omdat zijn tank leeg raakt. Op de A10 wordt de Rotterdammer aangehouden voor poging tot doodslag en gevaarlijk rijgedrag. Opvallend genoeg is hij niet onder invloed van alcohol of drugs. Het is de politie een compleet raadsel waarom hij zo hard en gevaarlijk reed.
De auto is in beslag genomen.
Nee hoge bloedsuiker door suikerfeestquote:
Ubermacht Sentinelquote:
Fixedquote:Op zondag 14 april 2024 20:03 schreef TweedeKlum het volgende:
Mo was natuurlijk te laat voor het kennismakingsgesprek voor zijn stage.
Automobilisten die zich niet aan de verkeersregels en/of wetten van ons land houden zijn in de meerderheid, een zware straf zal hij dus niet krijgen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:01 schreef probeer het volgende:
Geef dat soort tuig nou alsjeblieft eens een levenslang rijverbod. En bij betrapping op toch rijden, meteen minimaal een jaar de cel in.
Hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
Je blijft toch maar bewijzen dat er meer buiten de hekken lopen dan erbinnen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Automobilisten die zich niet aan de verkeersregels en/of wetten van ons land houden zijn in de meerderheid,
Een rijverbod zal bij dit soort idioten niet veel uithalen vrees ik. En zwaar straffen is een ding, de pakkans is wat anders. Die is helaas minimaal.quote:Op zondag 14 april 2024 12:01 schreef probeer het volgende:
Geef dat soort tuig nou alsjeblieft eens een levenslang rijverbod. En bij betrapping op toch rijden, meteen minimaal een jaar de cel in.
Als we wetgeving gaan baseren op de pakkans, kunnen we seksueel geweld en verkrachting ook wel legaal maken.quote:Op zondag 14 april 2024 20:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een rijverbod zal bij dit soort idioten niet veel uithalen vrees ik. En zwaar straffen is een ding, de pakkans is wat anders. Die is helaas minimaal.
Wat straffen betreft ben ik het met je eens hoor. Maar die pakkans zou omhoog moeten. Helaas is ons politieapparaat compleet kapotbezuinigd.quote:Op zondag 14 april 2024 21:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Als we wetgeving gaan baseren op de pakkans, kunnen we seksueel geweld en verkrachting ook wel legaal maken.
Helaas kunnen deze straffen met de huidige wetgeving niet opgelegd worden. De maximum ontzegging van de rijbevoegdheid is 10 jaar. En rijden tijdens een ontzegging levert maximaal 3 maanden gevangenisstraf op.quote:Op zondag 14 april 2024 12:01 schreef probeer het volgende:
Je UI in combinatie met dit topic doet bij mij onwillekeurig de gedachte opborrelen dat ik content ben dat het besturen van vliegmachines nooit voor een heel breed publiek toegankelijk is geworden. Je zal dit soort mannetjes maar masaal achter een stuurknuppel zetten...quote:Op zondag 14 april 2024 20:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een rijverbod zal bij dit soort idioten niet veel uithalen vrees ik. En zwaar straffen is een ding, de pakkans is wat anders. Die is helaas minimaal.
Helaas is de pakkans bij rijden tijdens een ontzegging inderdaad minimaal. Zelfs vertienvoudiging van de verkeerscontroles door de politie zal helaas nog steeds geen serieuze pakkans geven.quote:Op zondag 14 april 2024 20:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Is helaas ook geen garantie hoor. Meestal zijn mensen een stuk voorzichtiger als ze weten dat roekeloosheid vrijwel zeker fataal kan zijn. Ken genoeg piloten die alles kunnen met een kist, maar waar ik voor geen goud bij in de auto zou stappen. Triest voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een Casper van Wijngaarden. Kundig piloot, maar in een auto een totale mongool gebleken.quote:Op zondag 14 april 2024 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je UI in combinatie met dit topic doet bij mij onwillekeurig de gedachte opborrelen dat ik content ben dat het besturen van vliegmachines nooit voor een heel breed publiek toegankelijk is geworden. Je zal dit soort mannetjes maar masaal achter een stuurknuppel zetten...
Welnee man, verreweg de meeste mensen rijden normaal hoor. Als je alleen op zaterdagavond de weg op gaat is je beeld misschien wat vertroebeld. Er rijden massa's mensen in de spits en bijna niemand heeft lak aan de wetten. In ieder geval niet in deze mate. 235 km per uur is echt enorm snel ik weet niet eens of ik ooit een auto met zo'n snelheid heb zien rijden op de normale weg.quote:Op zondag 14 april 2024 20:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Automobilisten die zich niet aan de verkeersregels en/of wetten van ons land houden zijn in de meerderheid, een zware straf zal hij dus niet krijgen.
Weldenkende mensen zouden dat soort mensen uit hun club zetten.
Ze zijn in de meerderheid, zij zullen dus niet zo snel preventief worden opgesloten in gevangenissen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je blijft toch maar bewijzen dat er meer buiten de hekken lopen dan erbinnen.
Progressieve rechters geloven niet in zware straffen en geven de dader liever een taakstraf.quote:Op zondag 14 april 2024 12:01 schreef probeer het volgende:
Mwah misschien maar geen 2 keer zo lamzakken, 2e kansbeleid à la, maar geen 3e kans en verder. Waarom mogen er eigenlijk auto's worden gemaakt die zo hard gaan ook alweer, kan iemand mij nog even helpen herinneren?quote:Op zondag 14 april 2024 22:14 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Progressieve rechters geloven niet in zware straffen en geven de dader liever een taakstraf.
Als de meeste mensen zich aan de verkeersregels en wetten houden, waarom worden er dan ieder jaar zoveel verkeersboetes uitgeschreven?quote:Op zondag 14 april 2024 22:06 schreef Perox het volgende:
[..]
Welnee man, verreweg de meeste mensen rijden normaal hoor. Als je alleen op zaterdagavond de weg op gaat is je beeld misschien wat vertroebeld. Er rijden massa's mensen in de spits en bijna niemand heeft lak aan de wetten. In ieder geval niet in deze mate. 235 km per uur is echt enorm snel ik weet niet eens of ik ooit een auto met zo'n snelheid heb zien rijden op de normale weg.
Omdat er zoveel mensen onderweg zijn. En omdat een paar kilometer te hard al reden is voor een boete, maar dat is natuurlijk nowhere near 235 km per uur.quote:Op zondag 14 april 2024 22:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de meeste mensen zich aan de verkeersregels en wetten houden, waarom worden er dan ieder jaar zoveel verkeersboetes uitgeschreven?
Omdat de meeste worden uitgeschreven voor onzin dingen als 3 km te snel. En omdat de overheid verkeersboetes gebruikt als melkkoe.quote:Op zondag 14 april 2024 22:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de meeste mensen zich aan de verkeersregels en wetten houden, waarom worden er dan ieder jaar zoveel verkeersboetes uitgeschreven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |