• maandag 22 april 2024 @ 16:19 • 74
PostNL gaat over op een systeem waarbij de post om de dag in plaats van dagelijks wordt bezorgd. Er is te weinig post én er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
https://www.nu.nl/economi(...)g-gaan-bezorgen.htmlIk denk vooral te weinig bezorgers want afgelopen week ontving ik op één dag post van de dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag... Dat is gewoon opgespaard en doorgeschoten door gebrek aan bezorger.
Los van of dit kan en mag, hoe weet je straks niet of die post óók niet is doorgeschoven? Ik erger mij nu al als ontvanger aan post die zaterdag niet is bezorgd door onderbezetting of verkeerde sortering, dat wordt dan meteen dinsdag, ruim 3 dagen later.
'In de verre toekomst wil het bedrijf eventueel ook toewerken naar een model waar er in sommige gebieden post afgehaald moet worden. Net zoals dat nu al met een pakketje het geval is. Alleen de directeur geeft aan dat daar nu de tijd nog niet rijp voor is. "Verderop in de tijd voor bepaalde gebieden is dat wellicht een optie", zegt hij.'
Het is dat 1 april net geweest is maar ik denk dat ze zowaar meelezen hier.. die optie opperde ik ook. Maar het is wel tekenend dat ze afhalen overwegen, dan weet je dat het werkelijkheid wordt over een paar jaar.
Bericht 13% gewijzigd door IsItMeOrYou op 22-04-2024 16:27:08