Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik weet dat je als bezorger niet altijd controle en keuze hebt over het weer en het ook echt klote weer is deze dagen, maar alle post in mijn brievenbus is drijfnat aangekomen dat zelfs de enveloppe gescheurd is en ook de inhoud weer nat / onbruikbaar... Volgens mij niet de tassen goed dichtgehouden of willen schuilen. Plek zat om te schuilen in deze wijk.
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?quote:Op zaterdag 20 april 2024 15:52 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat kan ook echt heel erg aan het weer liggen. Ik heb al eens gehad met heel erge regen dat zelfs kartonnen dozen in mijn hand in de 2 meter om naar de voordeur te lopen zo door de midden gescheurd van de regen uit elkaar vielen…
Ik liep het snelst en fietste het snelst van al mijn collega's, maar ik ben natuurlijk ook nog jong. Soms grapten ze ook over dat ik 'elektrische benen' heb hahaquote:Op zaterdag 20 april 2024 16:00 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Maar eh loop je dan wel snel genoeg?![]()
![]()
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
het is nu om de haverklap dit soort dingen:
https://archive.ph/HqHbm
https://archive.ph/Tw95f
uit het stuk:Volgens de concernwoordvoerster zijn zaken als deze uitzonderlijk. ,,Dan praat je echt over slechts enkele gevallen, incidenten.
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
straks hoeven ze alleen nog maar op zoek naar mensen,die het zo snel mogelijk kunnen verstoppenquote:Op zaterdag 20 april 2024 23:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Thuis post opslaan komt hoop ik niet vaak voor nee, de meeste bezorgen het niet (wat sneller opvalt als er tassen blijven staan) of gooien het bij het oud papier. Waarom je de post thuis zou houden begrijp ik nooit, al is het fijn dat je met een beetje geluk je post nog terugkrijgt... Ik krijg zelf al maanden geen folders en huis aan huis krant meer, ondanks vele ingediende klachten. Ze kunnen gewoon geen bezorger vinden of die zijn vaak snel weg of het maakt de bezorgbedrijven gewoon niet uit. Ook daar zou het schamele uur/stukloon vast niet de boodsdoener zijn.. vroeger waren het populaire baantjes toch?
Nog zien ze niet in dat je zuinig moet zijn op de goede mensen,reken maar dat er velen zijn weggejaagd en of zelfstandig zijn vertrokken,welke goed uit de verf kwamen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:38 schreef V__L_N het volgende:
Postnl dacht ook dat uitzendkrachten de oplossing waren voor het probleem. Maar die veroorzaken ook echt wel giga veel problemen.
In dat tweede artikel staat dat niet alle post is nageleverd. Dus of die uitzendkracht heeft een deel wel weggegooid of de postnl heeft zelf weer bepaald dat een deel van de post niet relevant is. Dat hebben ze hier toen ook gedaan, en dat maakte mensen nog veel bozer.
hier nog een die er zo over denkt,onacceptabel gedrag,het blijkt maar weer dat veel "leidinggevenden" absoluut niet capabel zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden
Precies wat ze dus verkeerd doen. Het gaat er niet om dat het niet meer relevant is, het gaat er om dat mensen zeker willen weten dat het wel allemaal terecht is gekomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is hier ook gebeurd in dergelijke gevallen. Het was te veel werk om alles na te bezorgen, dus tijdschriften en TV Gidsen zijn toen gewoon door PostNL bij het oud papier gegooid met het idee dat mensen toch al wel een vervangend exemplaar zouden hebben nabesteld, en wat moeten mensen met TV Gidsen van weken of maanden geleden? Daar heb ik me toen ook boos over gemaakt tegenover de teamcoach, want het is niet aan PostNL om te bepalen of post weggegooid kan worden, maar er werd schouderophalend op gereageerd.
buiten dat het wat wettelijks betreft,het is ook een fatsoensnorm die overtreden wordt.quote:Op zondag 21 april 2024 13:52 schreef wbwb het volgende:
Volgens mij mogen ze van de wet die post ook niet zomaar weggooien
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.quote:Op zondag 21 april 2024 16:03 schreef wbwb het volgende:
Misschien eens melding hiervan doen bij de ACM dan?
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.quote:Op zondag 21 april 2024 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het lastige is dat de ACM zich uitsluitend baseert op eigen landelijke onderzoeken om te bepalen of de landelijke bezorgnorm wordt gehaald. Ik kan PostNL niet dwingen om tenminste 95% van mijn post de eerstvolgende werkdag te bezorgen, en de ACM kan dat ook niet. De eis van 95% betreft namelijk slechts een landelijk gemiddelde.
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
onbestraft laten lijkt me niet in orde,misschien dat hier nog slimme koppen meelezen,die er heil in zien.quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit gaat over het zomaar weggooien van post, niet over die 95% die ze tegenwoordig toch niet halen.
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…quote:Op zondag 21 april 2024 19:16 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vergeet niet: er is gewoon betaald om die post te laten bezorgen dus weggooien is wettelijk, fatsoenlijk en zakelijk gewoon not done. Postbezorging is juist op vertrouwen gebaseerd, al heeft iemand 20 tv-gidsen abonnementen per week, dan wil die ook gids 20 ontvangen, ook al heeft ie er 19.
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.quote:Op zondag 21 april 2024 20:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom geloof ik dat amsterdam verhaal ook niet,dat het "maar" kleine hoeveelheiden waren,reken maar dat het huis vol stond.
De hele bezorgverplichting van 95% is een farce omdat dit landelijk is. Mensen in Maastricht kunnen wekenlang geen post ontvangen maar als er in Leeuwarden geen problemen zijn.. en hoe meten ze het eigenlijk? Die test enveloppen zijn alles behalve betrouwbaar en officieel zit er geen track en trace op poststukken.quote:Op zondag 21 april 2024 20:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, precies. En PostNL kennende geven ze hen ook niet het geld terug als PostNL het doelbewust weggooit…
[..]
Ligt eraan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. Als je kijkt naar die 7 miljoen poststukken per dag zijn een paar duizend natuurlijk maar weinig.
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet makenquote:Op maandag 22 april 2024 16:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
er zijn te weinig bezorgers om de post vijf dagen in de week rond te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |