abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213192598
quote:
Volgens islamleraar Musa Ibn Yusuf van het islamitische centrum Ar-Rahmah in Veenendaal, zijn Nederlandse moslims verplicht om niet-moslims te haten en vijandigheid te tonen richting andersgelovigen. Dit werd gemeld door De Telegraaf. Eerder was er al ophef over het geloofscentrum.

De aanbevelingen van Musa Ibn Yusuf werden gedaan in een podcast op YouTube als reactie op een ogenschijnlijk positief bericht: een kerk bood tijdens de ramadan parkeerplekken aan voor een nabijgelegen moskee. Dit gebaar werd op sociale media geprezen als een voorbeeld van saamhorigheid. Echter, Musa Ibn Yusuf was woedend toen hij dit hoorde. In een podcast op YouTube verklaarde hij: "Er is geen sprake van saamhorigheid met christenen. Saamhorigheid is verkeerd. Er hoort gewoon haat te zijn richting degenen die niet geloven in de verlichting van de islam."
quote:

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2024 17:43:39 ]
pi_213192626
Ik snap niet waarom die man nog imam mag zijn, en waarom zo'n moskee nog open gaat.

Vrijheid van religie prima, maar als het de rechtstaat ondermijnd, gaat de rechtstaat voor.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:49:30 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213192677
Ook genoeg lui in NL die alle moslims haten in.

Als we allemaal nu eens wat minder zouden haten..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213192680
Is gewoon de basis van Islam, beetje gek om dat te verbieden maar de religie toe te staan.
pi_213192702
Deze imam lijkt me qua intolerantie prima ingeburgerd in Veenendaal.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:52:35 #6
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213192705
Als iemand bijvoorbeeld zegt: "Ik haat rokers" begrijpt iedereen dat hij bedoelt dat hij degenen haat om het roken en dat als degenen niet meer roken hij degenen niet meer haat (tenzij er natuurlijk andere redenen zijn).

Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid, er dus niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen. Zij die enkel en alleen hun Schepper aanbidden zonder het toekennen van deelgenoten aan Hem.

Als iemand zou liegen over jouw moeder/vrouw/kind zou je dan diegene eerder haten of van hem houden? Haten natuurlijk; omwille van jouw liefde voor degene over wie wordt gelogen. Dus helemaal dan als degene over wie wordt gelogen De Schepper of 1 van zijn profeten is.

Maar dit betekent niet:
1. Dat we niet moslims onrecht mogen aan doen.
2. Geen natuurlijke liefde kunnen hebben voor een niet moslim ouder of vrouw bijvoorbeeld.
3. Dat we niet van het goede houden voor niet moslims en niet het goede voor hen willen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GewoonUitNL op 14-04-2024 08:23:57 ]
En Allah weet het het beste
pi_213192734
Volgens mij verteld deze man gewoon netjes wat in de koran staat anders :)
-XOXO-
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:56:11 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213192740
Lijkt me erg vermoeiend om zo in het leven te staan.
pi_213192743
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:52 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als iemand bijvoorbeeld zegt: "Ik haat rokers" begrijpt iedereen dat hij bedoelt dat hij degenen haat om het roken en dat als degenen niet meer roken hij degenen niet meer haat (tenzij er natuurlijk andere redenen zijn).

Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid en er dus ook niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen.

Maar dit betekent niet:
2. Geen natuurlijke liefde kunnen hebben voor een niet moslim ouder of vrouw bijvoorbeeld.
Ga terug naar je zandbak
-XOXO-
pi_213192749
Vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:57:28 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_213192755
Wat doet dit stuk stront nog hier in NL?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_213192826
quote:

Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid, er dus niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen.

Maar dit betekent niet:
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:02:23 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213192831
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:57 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat doet dit stuk stront nog hier in NL?
In geval de man geen Nederlands paspoort heeft: uitzetten.
In geval de man wel een Nederlands paspoort heeft: moskee sluiten, verbieden te preken onder het mom van opzetten tot geweld. Dat doet hij natuurlijk heel slim niet letterlijk, maar in de praktijk komt het wel hierop neer.
Krekker is de bom!
pi_213192850
Waarom horen we progressief NL nooit eens over dit soort extreemrechts fascisme / gevaar voor de rechtsstaat?
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:03:52 #15
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213192855
quote:

Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid, er dus niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen.

Maar dit betekent niet:
Ik ben me ervan bewust dat er moslims zijn die echt zo denken, maar dit lijkt me gewoon een trolaccount:

Ondertitel: In De Naam van Allah
Signature: En Allah weet het het beste

Geregistreerd opmaandag 16 augustus 2021 @ 11:03

Je legt het er wel heel erg dik op met je usernaam, ondertitel en signature :')
Krekker is de bom!
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:06:51 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213192902
quote:

Maar dit betekent niet:
Mensen als jij zouden ze het land uit moeten tyfen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213193052
quote:

Maar dit betekent niet:
We, we, haat, niet moslim, we, wij.
Tja, zo wordt het ook niks :')
pi_213193168
Je mag iedereen gewoon haten, zolang je er verder maar niks mee doet.
pi_213193187
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik ben me ervan bewust dat er moslims zijn die echt zo denken, maar dit lijkt me gewoon een trolaccount:

Ondertitel: In De Naam van Allah
Signature: En Allah weet het het beste

Geregistreerd opmaandag 16 augustus 2021 @ 11:03

Je legt het er wel heel erg dik op met je usernaam, ondertitel en signature :')
Nah, hij komt 'echt' over, volgens mij een bekeerling tot het salafisme, zijn standpunt is niet controversieel binnen het salafisme.

De basis van deze 'haat' kun je terugvinden in de uitspraak van (profeet) Abraham/Ibrahim die is vastgelegd in de Koran:

60/4 Waarlijk, er was voor jullie een goed voorbeeld in Ibrâhîm en degenen die met hem waren, toen zij tot hun volk zeiden: "Wij zijn niet verantwoordelijk voor jullie en voor wat jullie naast Allah aanbidden. Wij geloven jullie niet en er is tussen ons en jullie vijandschap en haat ontstaan, voor altijd, tot jullie in Allah, de Enige geloven." Behalve het woord van Ibrâhîm tegen zijn vader: "Ik zal zeker voor u vergeving vragen, maar ik heb er voor u bij Allah niets over te zeggen." (Zij zeiden:) "Onze Heer, op U vertrouwen wij en tot U wenden wij ons in berouw en tot U is de terugkeer.
https://quran.com/60/4

Ik had eerder uitgebreid gereageerd op dit 'nieuws' maar dat topic kreeg een slotje:
Triggershott in NWS / ’Nederlandse moslims zijn verplicht om niet-moslims te haten’
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:23:43 #20
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213193203
Waarom blijven wonen tussen al die 'rokers en niet gelovingen in de waarheid ' en niet verkassen naar een land dat beter bij je past ?
pi_213193236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:22 schreef Triggershott het volgende:

Ik had eerder uitgebreid gereageerd op dit 'nieuws' maar dat topic kreeg een slotje:
Triggershott in NWS / ’Nederlandse moslims zijn verplicht om niet-moslims te haten’
Correct, omdat premium account in de OP. Dat heeft niks te maken met jou, die slachtofferkaart kun je in je reet steken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prego op 13-04-2024 18:38:22 ]
pi_213193239
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:23 schreef Flow3r het volgende:
Waarom blijven wonen tussen al die 'rokers en niet gelovingen in de waarheid ' en niet verkassen naar een land dat beter bij je past ?
Nou, die ongelovigen hebben wel allemaal uitvindingen gedaan en voorzieningen geregeld natuurlijk.
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:27:22 #23
459912 FlippingCoin
pi_213193279
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:23 schreef Flow3r het volgende:
Sociaal vangnet, lekker een huis met je uitkering dat krijg je in het prachtige thuisland niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213193295
En daarbij je nieuwe land langzaam islamiseren, dus ook je Jihad taak volbrengen.
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:29:35 #25
459912 FlippingCoin
pi_213193317
Echt prachtig dat we dit sentiment massaal binnenhalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')