Schelden? Waar?quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat mag je niet van ts zeggen dan gaat die weer schelden.
Wmb niet. Feiten mogen (moeten) juist benoemd worden om een eventuele rode draad te ontdekken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk tuurlijk “speculeren” maar zodra het bekend is gaan we dit natuurlijk gauw doofpotten toch? Verwarde man lage bloedsuiker dit dat alles erbij halen om maar vooral de olifant in de kamer niet te benoemen toch?
Als het loopt als een eend….quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je wilt zo graag elke keer altijd en overal een bepaalde kant opgaan he.
Kun je niet nog even geduld hebben voor je los mag gaan?
De aanhangers van je religie maken het ernaar dat het besmeurd wordt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:57 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mijn post komt niet over met wat je beschrijft; ik kom op voor de religie wiens naam wordt besmeurt en niet op voor de dader.
Het lijkt me vrij vanzelfsprekend dat deze daad afschuwelijk is en ik hoop bijna dat er een hel bestaat, puur voor dit soort figuren om voor in de eeuwigheid in te branden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is vooral bijzonder hoe je primair ageert tegen de reacties op de dader ipv op de daad.
Nou waarom zou ik dan wel rekening met jou houden en niet lekker posten wat ik wil.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:56 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik ben geen gelovige. Mocht je er aanstoot aan nemen is het helaas niet mijn probleem.
Mogen we dan zodra het bekend is ook UITSLUITEND over zijn motief en de religieuze achtergrond daarvan praten ? Of worden we dan gedwongen “alles in breder perspectief te plaatsen” ?quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[modbreak]Er is niks bekend over de motivatie van de dader. Ja, het lijkt op een religieus gemotiveerde daad maar dat weten wij nog niet. Feitelijk discussiëren en de suggestieve opmerkingen achterwege laten. [/modbreak]
Kop in het zand en vooral niet doen alsof heel veel aanslagen een bepaalde relatie hebben, check.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[modbreak]Er is niks bekend over de motivatie van de dader. Ja, het lijkt op een religieus gemotiveerde daad maar dat weten wij nog niet. Feitelijk discussiëren en de suggestieve opmerkingen achterwege laten. [/modbreak]
Dat klopt maar dat werkt twee kanten op. Primair de verdediging staat gelijk aan primair de aanval kiezen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij vanzelfsprekend dat deze daad afschuwelijk is en ik hoop bijna dat er een hel bestaat, puur voor dit soort figuren om voor in de eeuwigheid in te branden.
Maar de dader leest niet mee. En een "aaaaw wat afschuwelijk" verminderd het verschrikkelijk leed niet.
Mensen die daarentegen op basis van dit soort zieke daden een nog grotere tweedeling in de maatschappij proberen te creëren door een grote groep onschuldige burgers dit soort zieke shit aan te rekenen, die mensen kun je wel aanspreken. Niet zo gek dus dat er mensen niet meegaan in het NOG VERDER aanwakkeren van de haat en het dehumaniseren van groepen mensen anders dan de dader/werkelijke schuldigen.
Als we niet onderkennen wat er aan de hand is zal er niets veranderen, en daarmee maak je dus een klimaat waarin deze aanslagen normaal zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij vanzelfsprekend dat deze daad afschuwelijk is en ik hoop bijna dat er een hel bestaat, puur voor dit soort figuren om voor in de eeuwigheid in te branden.
Maar de dader leest niet mee. En een "aaaaw wat afschuwelijk" verminderd het verschrikkelijk leed niet.
Mensen die daarentegen op basis van dit soort zieke daden een nog grotere tweedeling in de maatschappij proberen te creëren door een grote groep onschuldige burgers dit soort zieke shit aan te rekenen, die mensen kun je wel aanspreken. Niet zo gek dus dat er mensen niet meegaan in het NOG VERDER aanwakkeren van de haat en het dehumaniseren van groepen mensen anders dan de dader/werkelijke schuldigen.
Uitsluitend is wel een heel groot woord maar van mij mag je. Zolang er maar geen hersenloze generalisaties geplaatst worden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mogen we dan zodra het bekend is ook UITSLUITEND over zijn motief en de religieuze achtergrond daarvan praten ? Of worden we dan gedwongen “alles in breder perspectief te plaatsen” ?
Dat wil nog niet zeggen dat deze dat met zekerheid ook is, check.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kop in het zand en vooral niet doen alsof heel veel aanslagen een bepaalde relatie hebben, check.
Nou zeg dat, dat is echt precies wat ik doe.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kop in het zand en vooral niet doen alsof heel veel aanslagen een bepaalde relatie hebben, check.
Ik wacht nog op een bewijs voor je beschuldiging.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat werkt twee kanten op. Primair de verdediging staat gelijk aan primair de aanval kiezen.
Vertel eens, wat wil je zeggen?quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:59 schreef matthijst het volgende:
Ah, dit wordt weer zo'n topic waar je het overduidelijke niet mag zeggen.
Jammer weer.
Neequote:Op zaterdag 13 april 2024 09:53 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Dus omdat 1 gek zoiets doet is iedereen met gelijke kenmerken met hem ondedeel van een "vies smerig kut volk"?
Daar gaan we weer...
Is er geen beleid voor dit soort opmerkingen?
Waarom vind je dat vreemd? Het gros van de aanslagen in het westen wordt gepleegd door extremistische Moslims. Op basis daarvan acht ik dat aannemelijk. Is het een zekerheid? Nee hoor, kan net zo goed een verwarde Incel zijn. Ook een groep die in toenemende mate aanslagen pleegt maar vooralsnog denk ik eerder aan een religieus gemotiveerde daad.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:05 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik wacht nog op een bewijs voor je beschuldiging.
Daarnaast is het vreemd dat je claimt dat het een religieus motief lijkt terwijl dat puur vermoedens zijn.
Hier, een leuk lijstje voor jequote:Op zaterdag 13 april 2024 10:57 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mijn post komt niet over met wat je beschrijft; ik kom op voor de religie wiens naam wordt besmeurt en niet op voor de dader.
Heb je een bron hiervoor?quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat er feitelijk bekend is, is dat deze man al een tijdje in een restaurant in het winkelcentrum was en daar ruzie kreeg met een groep van 9 mensen. Toen begon hij met steken en de slachtoffers die hij daarna nog maakte lijken eerder willekeurig gekozen te zijn.
Ik kan niet voor andere spreken, maar in mijn geval reageer ik vaak op nuance aan te brengen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat werkt twee kanten op. Primair de verdediging staat gelijk aan primair de aanval kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |