abonnement Unibet Coolblue
pi_213182643
Een Goedenavond,

Inmiddels heb ik 3 jaar een relatie met een prachtige vriendin. Na een tijdje wilden we stap maken en samen te gaan wonen. We hadden gebruik gemaakt van Raadslieden aangezien mijn vriendin 100% is afgekeurd en krijgt een WIA uitkering. Ze werkt een aantal uurtjes in de week bij een kinderdagverblijf.

Zelf heb ik redelijke baan en verdien 2600 euro netto per maand. Helaas kunnen wij niet meer sparen omdat o.a. toeslagen waar zij recht op had zijn stopgezet. Dus ik betaal een groot deel om alle lasten te bekostigen. Ze heeft zelf een dochter wat ook niet goedkoper maakt.

Zien wij iets over het hoofd waar wij gebruik van kunnen maken of moeten wij maar accepteren dat het financieel een drama is?

We zijn naar Raadslieden geweest om ons te verdiepen omtrent samenwonen. Wat wij destijds hoorden was alleen maar positief maar het tegenovergestelde is waar.

We zitten erover te denken om maar weer apart te wonen omdat toentertijd het financieel beter was.

Hebben jullie tips?

Bij voorbaat dank.
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:59:55 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213182833
Ga part time werken. Ik ken oprecht iemand die niet voltijd wilde werken want dan kreeg ze geen huursubsidie en geen zorgtoeslag meer :')
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:05:38 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213182902
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:40 schreef Antares1981 het volgende:

We zitten erover te denken om maar weer apart te wonen omdat toentertijd het financieel beter was.

Is dat zo makkelijk dan, een woning voor één van jullie vinden? Dacht dat dat op het moment heel lastig was.
Maar ik ken inderdaad ook twee koppels die om soortgelijke redenen apart wonen (maar wel bij elkaar om de hoek).
pi_213183069
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Is dat zo makkelijk dan, een woning voor één van jullie vinden? Dacht dat dat op het moment heel lastig was.
Maar ik ken inderdaad ook twee koppels die om soortgelijke redenen apart wonen (maar wel bij elkaar om de hoek).
Ik sta gelukkig alweer bijna 100 jaar ingeschreven bij woningstichting. Maar we kijken graag naar mogelijkheden. Ik vrees dat uiteindelijk apart wonen meer loont dan samenwonen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:21:36 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213183085
Waarom komen jullie niet rond?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:27:49 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213183159
Kunnen jullie geen fiscale partners worden?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213183354
De grens op zorgtoeslag is ¤ 47.368 als je fiscaal partners bent. Dat is toch geen beroerd inkomen. Die op huurtoeslag is een stuk ingewikkelder en kun je hier berekenen: https://www.belastingdien(...)w%20toetsingsinkomen.

Ik denk dat jullie gewoon nog zorgtoeslag moeten krijgen, jullie inkomen lijkt me onder de 40.000 euro.

Kindgebonden budget krijg je tot 71.500 euro.

Kinderopvangtoeslag lijkt me niet van toepassing?


Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een iets hogere zorgtoeslag en huurtoeslag echt opwegen tegen het huren van een tweede huis, momenteel.


Maar ga vooral eens naar je uitgaven kijken, netto 2600 per maand plus de zorgtoeslag, kinderbijslag en kindgebonden budget is namelijk helemaal niet zo beroerd. Zet die uitgaven eens van het afgelopen half jaar op een rij: waar gaat je geld heen?


Edit: de wia-uitkering vergeten, maar als die hoger is dan 17.000 euro in een jaar hebben jullie inderdaad geen zorgtoeslag, maar wel een inkomen waar je op zich rond van zou moeten kunnen komen. Een extra reden om je uitgaven eens op een rij te zetten. Pak dan minstens een half jaar. Gewoon elke uitgave in een rubriek (huis, verzekeringen, auto, boodschappen, hobby, enz.).

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 12-04-2024 19:55:08 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:57:11 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213183559
- Dit gaan we niet doen -

[ Bericht 93% gewijzigd door CoolGuy op 12-04-2024 20:45:58 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_213183857
Mijn ervaring als financieel buddy van een aantal mensen, was dat er steeds zaken waren waar echt op bezuinigd kon worden. Naast gemiste toeslagen waren dat vooral deze zaken:

- Doorlopende abonnementen die niet gebruikt werden of in elk geval niet meer nodig waren.
- Dubbele verzekeringen, zeker begrafenis verzekeringen worden zeer vaak dubbel afgesloten.
- Als je een half jaar of een heel jaar (of soms ben ik wel tot 3 jaar terug gegaan met mensen) bij elkaar op telt blijken al die kleine bedragen voor een hobby toch duizenden euro's te zijn.
- Electriciteit: ik heb wel eens gezorgd voor een nieuwere koelkast en vriezer, omdat de oude wel heel veel stroom gebruikte.
- Eén keer bleek iemand 1200 per maand aan giften uit te delen, van een heel klein inkomen. Kon geen nee zeggen aan de deur.


Alles netjes op een rijtje zetten maakt vaak veel duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213184000
Dus zij heeft uitkering en kind en jij mag dokken? Ik zou maar niet gaan samenwonen, je bent tenslotte niet de geldkraan.
pi_213184120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:25 schreef DoubleDip het volgende:
Dus zij heeft uitkering en kind en jij mag dokken? Ik zou maar niet gaan samenwonen, je bent tenslotte niet de geldkraan.
Wel of niet samenwonen zou toch geen puur financiële afweging moeten zijn? En samenwonen/trouwen in een soort gemeenschap van goederen waarbij je dus alles deelt is toch ook niet zo gek?


Ik zou nog niet voor 100.000 euro per maand in een ander huis dan mijn vrouw gaan wonen, eerlijk gezegd...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213184163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel of niet samenwonen zou toch geen puur financiële afweging moeten zijn? En samenwonen/trouwen in een soort gemeenschap van goederen waarbij je dus alles deelt is toch ook niet zo gek?

Ik zou nog niet voor 100.000 euro per maand in een ander huis dan mijn vrouw gaan wonen, eerlijk gezegd...
Dit verschil is wel zo groot dat het wel alarmbellen moet doen afgaan.
  vrijdag 12 april 2024 @ 20:40:09 #13
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213184253
ik vind het maar gezeur, waarschijnlijk doe je wat fout in je uitgaven
pi_213184300
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit verschil is wel zo groot dat het wel alarmbellen moet doen afgaan.
Weet jij hoe hoog haar uitkering is, dan? En wat ze verder doet aan zaken in bijvoorbeeld het huishouden?

Het is grote onzin dat in een gezin beide partners evenveel geld zouden moeten inleggen en dat er anders sprake is van iemand die profiteert. Je bent over het algemeen gewoon samen en leeft van je gezamelijke inkomen. Zo werkt het bij de meeste mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 20:47:06 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213184340
aantal posts n.a.v. illegaal advies weg gehaald
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213184730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel of niet samenwonen zou toch geen puur financiële afweging moeten zijn? En samenwonen/trouwen in een soort gemeenschap van goederen waarbij je dus alles deelt is toch ook niet zo gek?
Voor de vrouw van TS waarschijnlijk niet, voor hem is het wat minder rooskleurig, lijkt me zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 12 april 2024 @ 21:34:37 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213184970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:16 schreef baskick het volgende:

[..]
Voor de vrouw van TS waarschijnlijk niet, voor hem is het wat minder rooskleurig, lijkt me zo.
100% afgekeurd zijn klinkt mij anders ook niet erg rooskleurig in de oren.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213185403
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:34 schreef Elpis het volgende:

[..]
100% afgekeurd zijn klinkt mij anders ook niet erg rooskleurig in de oren.
Nee. Maar je snapt vast dat ik in financieel opzicht bedoelde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 12 april 2024 @ 23:13:52 #19
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213186126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Nee. Maar je snapt vast dat ik in financieel opzicht bedoelde.
Ook dan niet als ik de OP zo eens lees.
Ze is er op achteruit gegaan omdat ze door zijn inkomen toeslagen zou zijn kwijtgeraakt en 2600 euro netto is nou ook weer geen wereldinkomen om dat verlies op te vangen.
Overigens had Hanca het er juist over dat een gezamelijk huishouden gaat om meer ging dan alleen financien. Er zijn meerdere manieren om voor elkaar te zorgen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213187414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 23:13 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ook dan niet als ik de OP zo eens lees.
Ze is er op achteruit gegaan omdat ze door zijn inkomen toeslagen zou zijn kwijtgeraakt en 2600 euro netto is nou ook weer geen wereldinkomen om dat verlies op te vangen.
Trouwen doen de meeste mensen voor onbepaalde tijd. TS kan nu z'n eigen broek ophouden en heeft verdienpotentieel vs partner die volledig afgekeurd is en een paar uurtjes in de kinderopvang werkt. Iets zegt me dat TS meer binnenbrengt dan partner en dat dat zo zal blijven.

quote:
Overigens had Hanca het er juist over dat een gezamelijk huishouden gaat om meer ging dan alleen financien. Er zijn meerdere manieren om voor elkaar te zorgen.
Prima, maar ik had het over het financiële deel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213188055
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:40 schreef Antares1981 het volgende:
Een Goedenavond,

Inmiddels heb ik 3 jaar een relatie met een prachtige vriendin. Na een tijdje wilden we stap maken en samen te gaan wonen. We hadden gebruik gemaakt van Raadslieden aangezien mijn vriendin 100% is afgekeurd en krijgt een WIA uitkering. Ze werkt een aantal uurtjes in de week bij een kinderdagverblijf.

Zelf heb ik redelijke baan en verdien 2600 euro netto per maand. Helaas kunnen wij niet meer sparen omdat o.a. toeslagen waar zij recht op had zijn stopgezet. Dus ik betaal een groot deel om alle lasten te bekostigen. Ze heeft zelf een dochter wat ook niet goedkoper maakt.

Zien wij iets over het hoofd waar wij gebruik van kunnen maken of moeten wij maar accepteren dat het financieel een drama is?

We zijn naar Raadslieden geweest om ons te verdiepen omtrent samenwonen. Wat wij destijds hoorden was alleen maar positief maar het tegenovergestelde is waar.

We zitten erover te denken om maar weer apart te wonen omdat toentertijd het financieel beter was.

Hebben jullie tips?

Bij voorbaat dank.
ik ben toch een beetje confuus over je statements hier en verder in het topic.
even los van 100 procent afgekeurd zijn en toch blijkbaar een paar uur in de week werken ben ik toch even benieuwd.

je geeft aan dat je bij de sociale raadslieden bent geweest, die zijn er voor een reden die weten meestal wel wat ze doen, wat is nu het grote verschil tussen hun advies en de realiteit? je geeft aan dat je destijds alleen positieve dingen hoorde en dat het nu het tegenovergestelde waar is?

kun je daar iets meer over kwijt wat je nu dus niet hebt maar wel op rekende?

en dan mbt het inkomen en het veel te krap zitten, die som die komt niet uit voor me..
jij geeft aan 2600 netto. laten we heel even super negatief doen, 900 euro per maand is haar uitkering., zitten jullie op 3500 per maand.
dan snap ik niet hoe je daar niet van rond kan komen.
huis, 1200
verzekeringen 500
random shit 800
dan heb je nog een 1000 over.. voor eten.. voor sparen.. voor wat dan ook.. los van kinder bijslag..
weer los van elkaar wonen kan niet goedkoper zijn dan samenwonen..

en hier advies vragen is leuk, maar wij kennen je precieze situatie ook niet.. ik zou eens terug gaan naar die sociale raadslieden.. die moeten kunnen helpen..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_213211590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:28 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik ben toch een beetje confuus over je statements hier en verder in het topic.
even los van 100 procent afgekeurd zijn en toch blijkbaar een paar uur in de week werken ben ik toch even benieuwd.

je geeft aan dat je bij de sociale raadslieden bent geweest, die zijn er voor een reden die weten meestal wel wat ze doen, wat is nu het grote verschil tussen hun advies en de realiteit? je geeft aan dat je destijds alleen positieve dingen hoorde en dat het nu het tegenovergestelde waar is?

kun je daar iets meer over kwijt wat je nu dus niet hebt maar wel op rekende?

en dan mbt het inkomen en het veel te krap zitten, die som die komt niet uit voor me..
jij geeft aan 2600 netto. laten we heel even super negatief doen, 900 euro per maand is haar uitkering., zitten jullie op 3500 per maand.
dan snap ik niet hoe je daar niet van rond kan komen.
huis, 1200
verzekeringen 500
random shit 800
dan heb je nog een 1000 over.. voor eten.. voor sparen.. voor wat dan ook.. los van kinder bijslag..
weer los van elkaar wonen kan niet goedkoper zijn dan samenwonen..

en hier advies vragen is leuk, maar wij kennen je precieze situatie ook niet.. ik zou eens terug gaan naar die sociale raadslieden.. die moeten kunnen helpen..
500 voor verzekeringen én 1000 voor boodschappen per maand? Wow!
pi_213212572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:15 schreef Hanca het volgende:
Mijn ervaring als financieel buddy van een aantal mensen, was dat er steeds zaken waren waar echt op bezuinigd kon worden. Naast gemiste toeslagen waren dat vooral deze zaken:

- Doorlopende abonnementen die niet gebruikt werden of in elk geval niet meer nodig waren.
- Dubbele verzekeringen, zeker begrafenis verzekeringen worden zeer vaak dubbel afgesloten.
- Als je een half jaar of een heel jaar (of soms ben ik wel tot 3 jaar terug gegaan met mensen) bij elkaar op telt blijken al die kleine bedragen voor een hobby toch duizenden euro's te zijn.
- Electriciteit: ik heb wel eens gezorgd voor een nieuwere koelkast en vriezer, omdat de oude wel heel veel stroom gebruikte.
- Eén keer bleek iemand 1200 per maand aan giften uit te delen, van een heel klein inkomen. Kon geen nee zeggen aan de deur.


Alles netjes op een rijtje zetten maakt vaak veel duidelijk.
Naast dubbele verzekeringen loont het ook om ieder jaar over te stappen met welkoms kortingen bv.

Het is wel een klote werk als je meerdere verzekeringen hebt die je ieder jaar moet gaan vergelijken, maar dit kan toch aardig aan tikken als je het bij elkaar op telt.
pi_213212748
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 22:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Naast dubbele verzekeringen loont het ook om ieder jaar over te stappen met welkoms kortingen bv.

Het is wel een klote werk als je meerdere verzekeringen hebt die je ieder jaar moet gaan vergelijken, maar dit kan toch aardig aan tikken als je het bij elkaar op telt.
Is dit nu echt de moeite waard? Ik heb een dynamisch energie contract zonder teruglever heffing. Ik heb uit het abbonement gelopen contracten voor mobieltjes en vast internet.

Mobiele telefoons kosten mij zo 10-15 euro extra per stuk voor dezelfde snelheid en quality of service. Vast internet nog meer en van welkomst korting bij verzekeringen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord (kan aan mij liggen).

Voor mijn gevoel bestaan die kortingen alleen maar om mensen bij hun gunstige voorwaarden weg te krijgen.
  zondag 14 april 2024 @ 23:35:07 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213213048
@Antares1981

Als je hier verder niet wilt ingaan op je financiële plaatje, informeer dan eens bij je gemeente naar hulp bij budgetteren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213213753
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 23:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is dit nu echt de moeite waard? Ik heb een dynamisch energie contract zonder teruglever heffing. Ik heb uit het abbonement gelopen contracten voor mobieltjes en vast internet.

Mobiele telefoons kosten mij zo 10-15 euro extra per stuk voor dezelfde snelheid en quality of service. Vast internet nog meer en van welkomst korting bij verzekeringen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord (kan aan mij liggen).

Voor mijn gevoel bestaan die kortingen alleen maar om mensen bij hun gunstige voorwaarden weg te krijgen.
Heb het over verzekeringen

Voor energie was dit ook altijd jaren zo, maar als je nu dynamisch hebt, kan het niet goedkoper lijkt mij
pi_213213786
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 06:05 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb het over verzekeringen

Voor energie was dit ook altijd jaren zo, maar als je nu dynamisch hebt, kan het niet goedkoper lijkt mij
Ik heb echt nog nooit welkomstbonussen gezien bij verzekeringen. Vraag mij overigens wel af wat dit met coulance zou doen.
  maandag 15 april 2024 @ 11:43:21 #28
3542 Gia
User under construction
pi_213215760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:28 schreef freak1 het volgende:

ik ben toch een beetje confuus over je statements hier en verder in het topic.

Ik ook. De toeslagen die zij krijgt als ze niet samenwoont, wegen niet op tegen de kosten van een extra huur, energie en water en verzekeringen.

Ik vermoed dan ook dat TS vooral kijkt naar zijn eigen uitgaven. Die zijn door het samenwonen hoger geworden, omdat haar toeslagen wegvielen. Dat kan dan tegenvallen. Maar alsnog ben je samen goedkoper uit.
pi_213216062
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 06:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik heb echt nog nooit welkomstbonussen gezien bij verzekeringen. Vraag mij overigens wel af wat dit met coulance zou doen.
Ik heb het nu via nationale nederlanden zelf gekregen. Was een kortings actie 2 maanden terug

Maar ook via cashback sites kan je zo 50,- korting krijgen als je overstapt via hun.
pi_213216104
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ook. De toeslagen die zij krijgt als ze niet samenwoont, wegen niet op tegen de kosten van een extra huur, energie en water en verzekeringen.

Ik vermoed dan ook dat TS vooral kijkt naar zijn eigen uitgaven. Die zijn door het samenwonen hoger geworden, omdat haar toeslagen wegvielen. Dat kan dan tegenvallen. Maar alsnog ben je samen goedkoper uit.
dat.
en als ik de inkomsten bij elkaar optrek kan er geen reden zijn dat het niet uitkomt.. tenzij er geld weggepist wordt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_213225767
Waarom zijn die toeslagen stopgezet?
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:31:56 #32
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213226049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:58 schreef Halcon het volgende:
Waarom zijn die toeslagen stopgezet?
Wilde net zeggen, je bent toch niet per definitie toeslagpartner als je samenwoont. Alleen als je een samenlevingscontract hebt of een kind samen hebt.
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:35:04 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213226068
Twee woningen zijn toch altijd duurder dan wat je aan toeslagen zou ontvangen? Het is alleen voor jouzelf misschien goedkoper omdat je dan met jouw inkomen jezelf wel kan onderhouden. Maar zij is dan slechter af denk ik.

Sure, omdat je samenwoont kan het zijn dat bepaalde toeslagen vervallen, maar ik ga ervan uit dat zij niet gratis kan wonen als ze weer weg gaat.

Hebben jullie een gezamenlijke rekening waar inkomsten op binnenkomen? Hoe heb je het financiële deel geregeld?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213226073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Wilde net zeggen, je bent toch niet per definitie toeslagpartner als je samenwoont. Alleen als je een samenlevingscontract hebt of een kind samen hebt.
Nee, da’s niet helemaal waar. Als er een minderjarig kind van 1 van de 2 woont ben je toeslagpartner, dat kind hoeft niet gezamelijk te zijn.
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:37:13 #35
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213226086
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, da’s niet helemaal waar. Als er een minderjarig kind van 1 van de 2 woont ben je toeslagpartner, dat kind hoeft niet gezamelijk te zijn.
Ah, dat wist ik niet, weer wat geleerd!
pi_213226092
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet, weer wat geleerd!
Kwam ik ook achter toen er iemand met kinderen bij een alleenstaand familielid in huis ging wonen.
pi_213226274
en ook hier weer hetzelfde riedeltje. TS hoort niet wat hij wil horen, komt online, leest, negeert alle vragen en de tijd en moeite die mensen in reacties steken is weer eens teniet gedaan.

wat een kutforum wordt het zo
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_213228229
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:59 schreef herverwijderd het volgende:
Ga part time werken. Ik ken oprecht iemand die niet voltijd wilde werken want dan kreeg ze geen huursubsidie en geen zorgtoeslag meer :')
En dan hou je netto meer over dan als je voltijds gaat werken :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213228515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Wilde net zeggen, je bent toch niet per definitie toeslagpartner als je samenwoont. Alleen als je een samenlevingscontract hebt of een kind samen hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, da’s niet helemaal waar. Als er een minderjarig kind van 1 van de 2 woont ben je toeslagpartner, dat kind hoeft niet gezamelijk te zijn.
Dit en er zijn nog meer situaties:
quote:
• U hebt samen een samenlevingscontract afgesloten bij de notaris.
• U hebt samen een kind. Of u of de persoon die op uw adres staat ingeschreven, heeft een kind van de ander erkend.
• U én de persoon die op uw adres staat ingeschreven, zijn partners voor elkaars pensioenregeling.
• U hebt samen een koopwoning en woont daar allebei.
• U of de persoon die op uw adres staat ingeschreven heeft een kind dat jonger is dan 18 jaar én dit kind staat ingeschreven op uw adres.
Bron: https://www.belastingdien(...)ntent/toeslagpartner

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 17-04-2024 07:34:13 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')