https://www.nieuwnieuws.n(...)-reageert-soeverein/quote:Afgelopen vrijdag hebben activisten een foto gemaakt voor de woning van J.K. Rowling en deze foto herleidbaar op Twitter gepost. De schrijfster van de Harry Potter-boeken plaatste zojuist een reactie op die gevaarlijke actie.
Ze dankt in de eerste plaats de Schotse politie en de hulp die ze van Twitter ontving en vraagt aan anderen om de foto te verwijderen, 'ook als die geplaatst wordt om de actie te verwerpen'.
Maar daar blijft het niet bij. Rowling, die al langer het doelwit is van woke activisten die haar van "transgenderhaat" en antifeministische standpunten betichten, haalt uit naar haar bedreigers. Ze noemt enkelen van hen met naam en Twitter-handle.
'Niet kritiekloos een socio-politiek concept accepteren'
Ook neemt ze het op voor bekende en onbekende vrouwen die in de afgelopen jaren geïntimideerd zijn door agressieve activisten, van "opgejaagd worden op social media en het tot doelwit maken van hun medewerkers, tot het doxxen (adresgegevens openbaren - red.) en rechtstreekse bedreigingen met geweld, waaronder verkrachting".
Ze noemt onder andere Allison Bailey, Raquel Sanchez, Marion Miller, Rosie Duffield, Joanna Cherry, Julie Bindel, Rosa Freedman en Kathleen Stock en vervolgt dat "geen van deze vrouwen is beschermd op de manier waarop ik dat ben. Zij en hun families zijn bang en gestresst gemaakt om de enige reden dat ze weigeren om kritiekloos te accepteren dat een socio-politiek concept van genderidentiteit de biologische sekse zou moeten vervangen."
Papieren huis van bedreigingen
Als uitsmijter verklaart de schrijfster strijdbaar dat ze aanneemt dat degenen die haar adres online gezet hebben, dachten dat ze haar tot zwijgen konden intimideren maar dat ze zich hadden kunnen bedenken dat ze "zo veel doodsbedreigingen heeft gekregen dat ze er een papieren huis van kan bouwen", maar dat ze nog nooit haar mond gehouden heeft.
"Misschien", besluit ze vilein, "Is de beste manier om te bewijzen dat jullie beweging geen bedreiging is voor vrouwen, is om te stoppen met het stalken, lastig vallen en bedreigen van vrouwen."
Niet aanwezig op eigen Harry Potterfeest
Vorige week werd bekend dat HBO Max een '20 jaar Harry Potter'-reünie maakt met de cast van de tovenaarsfilm, waar Rowling niet bij aanwezig zal zijn. Ze zal volgens de persverklaring "alleen te zien zijn op archief-beelden.
Dus jou maakt het niet uit of je met meneer of mevrouw wordt aangesproken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewoon als Henk. En ze lijken daar zelf niet om te vragen. In tegenstelling tot andere groepen die vinden dat ze heel bijzonder zijn.
Daarin staat niet dat het een verzinsel is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhmmm, jij linkt toch een artikel van Yale waar het letterlijk zo omschreven wordt? Nu het niet in je straatje past, ben je het er niet meer mee eens?
Hoe kom je tot die domme conclusie?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:47 schreef Wantie het volgende:
Dus jou maakt het niet uit of je met meneer of mevrouw wordt aangesproken.
Gender is een Engels woord. Drie maal raden wat de (Nederlandse) vertaling van dat woord isquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk zeg je iets dat hout snijdt. je hebt uiteraard gelijk. Want geslacht is wetenschappelijk bepaald, gender is een verzinsel.
Dat is het mooie van de Engelse taal. Vier keer zo veel woorden als het Nederlands. Dus het komt voor dat ze in het Engels meerdere woorden hebben voor een begrip, waar ons bekrompen taaltje niet mee uit de voeten kan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gender is een Engels woord. Drie maal raden wat de (Nederlandse) vertaling van dat woord is
Toch wel. Het is een 'selfrepresentation'. Met andere woorden, iets wat je zelf hebt verzonnen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:49 schreef Wantie het volgende:
Daarin staat niet dat het een verzinsel is.
Gebaseerd op verzinsels.quote:Dat zou ook best bijzonder zijn, want we kennen ook zoiets als genderdysforie.
Voortaan mogen ouders bij een gender reveal feestje alleen nog maar een vraagteken de lucht in schietenquote:Op vrijdag 12 april 2024 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is het mooie van de Engelse taal. Vier keer zo veel woorden als het Nederlands. Dus het komt voor dat ze in het Engels meerdere woorden hebben voor een begrip, waar ons bekrompen taaltje niet mee uit de voeten kan.
Daarnaast probeert Yale het soort oeverloze gezwam zoals in dit topic te voorkomen, door allebei de Engelse termen een eigen definitie te geven. Maar dat is voor sommigen al weer te complex om te snappen.
Ah, dus dat maakt je wel uit..quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die domme conclusie?
Kijk, dat jij dat nodig hebt is verder prima.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toch wel. Het is een 'selfrepresentation'. Met andere woorden, iets wat je zelf hebt verzonnen.
[..]
Gebaseerd op verzinsels.
Ik weet het antwoord!quote:
Je praat wartaal.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk, dat jij dat nodig hebt is verder prima.
Dus het maakt je wel uit hoe je wordt aangesproken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord!
Ik ben geboren als man (wetenschappelijk aantoonbaar) en presenteer me ook op die (wetenschappelijk onderbouwde) manier.
Nee ik begrijp heel goed dat jij het nodig hebt dat gender een verzinsel is.quote:
Not really. Ik word standaard als man aangesproken, wat logisch is want ik ben een man (wetenschappelijk aangetoond). Derhalve hoef ik er geen aandacht aan te besteden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:
Dus het maakt je wel uit hoe je wordt aangesproken.
Dat is het ook.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee ik begrijp heel goed dat jij het nodig hebt dat gender een verzinsel is.
Je hebt een DNA test laten uitvoeren?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Not really. Ik word standaard als man aangesproken, wat logisch is want ik ben een man (wetenschappelijk aangetoond). Derhalve hoef ik er geen aandacht aan te besteden.
Wederom, je praat wartaal.quote:
Ik word als man aangesproken. Ik zie jouw probleem niet.quote:Anyway, het is dus niet zo dat je als man wilt worden aangesproken?
Je zegt dat wetenschappelijk is vastgesteld dat je een man bent..quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wederom, je praat wartaal.
[..]
Maar als jij een voorkeur hebt voor hoe je wordt aangesproken, dan mogen anderen toch ook een voorkeur voor zichzelf hebben?quote:Ik word als man aangesproken. Ik zie jouw probleem niet.
Maar stiekem natuurlijk echt wel.
Mag je die voorkeur opdringen aan een ander, zelfs tot aan dat misgenderen strafbaar is?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zegt dat wetenschappelijk is vastgesteld dat je een man bent..
Maar ik begrijp nu uit je reactie dat dat niet zo is
[..]
Maar als jij een voorkeur hebt voor hoe je wordt aangesproken, dan mogen anderen toch ook een voorkeur voor zichzelf hebben?
Dus dat het strafbaar is als iemand opzettelijk je als vrouw aanspreekt, terwijl je duidelijk aangeeft dat je als man wilt worden aangesproken?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mag je die voorkeur opdringen aan een ander, zelfs tot aan dat misgenderen strafbaar is?
Want ze gaan je in elkaar slaan als je ze verkeerd aanspreekt?quote:En transmensen die het met geweld afdwingen, ook prima, moet je maar mee doen?
Zoals ik al zei, je praat wartaal.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:47 schreef Wantie het volgende:
Je zegt dat wetenschappelijk is vastgesteld dat je een man bent..
Maar ik begrijp nu uit je reactie dat dat niet zo is
Zeker. En als het iets is dat hout snijdt, zal ik het waarschijnlijk wel doen.quote:Maar als jij een voorkeur hebt voor hoe je wordt aangesproken, dan mogen anderen toch ook een voorkeur voor zichzelf hebben?
OK, en waar ligt de grens, man/vrouw of is they/them (vandaag nog op naamkaartje jumbomedewerker gezien) xe/xer, treeself, wolfkin, ook verplicht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dat het strafbaar is als iemand opzettelijk je als vrouw aanspreekt, terwijl je duidelijk aangeeft dat je als man wilt worden aangesproken?
Hangt van het motief af.
Als het opzettelijk gedaan wordt om te discrimineren wellicht wel. Dat geldt ook in andere situaties.
[..]
Want ze gaan je in elkaar slaan als je ze verkeerd aanspreekt?
Dat keur ik niet goed, maar ik ken wel kerels die gewelddadig worden als je ze stelselmatig als vrouw aanspreekt.
Hoe zie je dat zelf, vind je dat men je op een specifieke manier moet aanspreken, of is de ander daar vrij in?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, en waar ligt de grens, man/vrouw of is they/them (vandaag nog op naamkaartje jumbomedewerker gezien) xe/xer, treeself, wolfkin, ook verplicht?
Ik tref dat nooit.quote:Die kans is aanwezig als je de felheid van transactivisten op social media ziet ja, doden wordt zelfs regelmatig als volkomen rechtvaardig gezien bij misgendering.
Het probleem is dat de gedraging van individuen een hele groep wordt aangerekend.quote:Maar verder moeten we dus doen alsof het een hele waardevolle, vredelievende community is die alleen maar hun eigen leven willen leiden en met rust gelaten wil worden?
Something doesn't add up.
Ik zie het zelf als dat je je allemaal niet zo druk moet maken over dit soort dingen en als iemand het verkeerd zegt overleef je het wel. En ja, als iemand je bewust en alleen daarmee pest mag je er best wat van zeggen. Maar nogmaals, waar ligt de grens? Tot in hoeverre moet ik meegaan met transmensen? Furries? Boom-zelf-identificeerders? Adult babies?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat zelf, vind je dat men je op een specifieke manier moet aanspreken, of is de ander daar vrij in?
[..]
Ik tref dat nooit.
[..]
Het probleem is dat de gedraging van individuen een hele groep wordt aangerekend.
Als ik mijn brilglas door een oogarts uit mijn oog moet laten peuteren nadat ik een of andere hork een meisje genoemd heb betekent dat natuurlijk niet dat elke kerel zo gewelddadig reageert op misgenderen.
Hoe kom je erbij dat ze meer rechten of bescherming hebben dan de rest van ons?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie het zelf als dat je je allemaal niet zo druk moet maken over dit soort dingen en als iemand het verkeerd zegt overleef je het wel. En ja, als iemand je bewust en alleen daarmee pest mag je er best wat van zeggen. Maar nogmaals, waar ligt de grens? Tot in hoeverre moet ik meegaan met transmensen? Furries? Boom-zelf-identificeerders? Adult babies?
Oh, apart, voor iemand die zich er zo mee bezig houdt heb je dan een heel erg eenkennige bubbel in je social media feed. Ik zeg niet dat elk transpersoon zo extreem is, maar aangezien er statistisch gezien al niet eens zo heel veel transmensen zijn, is het alleen op reddit best een groot percentage.
Het gaat in dit topic over het gedrag van transgenders naar JK en het geeft wmb voornamelijk aan dat we niet te maken hebben met een heel stabiele groep mensen.
Waarom moet de hele samenleving meegaan in de waanbeelden van een paar individuen? En dan bedoel ik, waarom zouden ze meer rechten of bescherming moeten hebben dan de rest van ons?
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik mijn brilglas door een oogarts uit mijn oog moet laten peuteren nadat ik een of andere hork een meisje genoemd heb betekent dat natuurlijk niet dat elke kerel zo gewelddadig reageert op misgenderen.
Hier ben ik het ook mee eens.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:44 schreef Telefoonvork het volgende:
Lesbiënes, homos, bisexuelen, transsexuelen, en asexuelen kan ik best begrijpen. Ik heb meer moeite met de zogenoemde "interseksen", of mensen die zich dan als het ene geslacht "identificeren" en vervolgens van het andere - ergo, wanneer het hen uitkomt.
Ik vind ook dat transvrouwen (van man naar vrouw transsexuelen) zich niet horen in te mengen met vrouwensporten, simpelweg om het verschil tussen de lichamen (spiermassa, botten)
Mja, er zullen nu wel mensen uit die groep boos worden op mij omdat ik iets zeg wat hen niet uitkomt.
Een maatschappelijke verandering van ethiek bestaat uit vele individuele veranderingen van ethiek.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit staat in mijn reactie:
.... wat er precies veranderd is in de maatschappij ...
quote:
Bij jou ben ik daar niet van overtuigd.quote:
Als je er geen een kent is dit natuurlijk wel een beetje een domme opmerkingquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Transgenders zijn vaak maar van die vage figuren.
Dan wel inderdaad. Nu ik dit typ bedenk ik dat ik eens een collega had die transgender was die wel 'normaal' was in mijn ogen. De rest (meer dan 5, minder dan 10) zijn van die sneeuwvlokje figuren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je er geen een kent is dit natuurlijk wel een beetje een domme opmerking
Mhmquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan wel inderdaad. Nu ik dit typ bedenk ik dat ik eens een collega had die transgender was die wel 'normaal' was in mijn ogen. De rest (meer dan 5, minder dan 10) zijn van die sneeuwvlokje figuren.
Ik vind het wel grappig dat 30 jaar geleden ik dit soort discussies had over de homo emancipatie, en dat anno nu niemand meer kan herinneren wat er in die tijd op dat gebied is veranderd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:29 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een maatschappelijke verandering van ethiek bestaat uit vele individuele veranderingen van ethiek.
En ik vind het grappig dat je dat zelf nooit echt door lijkt te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |