Forse kritiek op Britse premier na dragen populaire Adidas-sneakers: ‘
Heeft de look voor iedereen verpest’
Rishi Sunak (43) heeft kritiek gekregen uit onverwachte hoek. Fans van de Samba-schoenen van het merk Adidas kunnen het niet waarderen dat de Britse premier de populaire sneaker droeg tijdens een interview. De premier heeft zich intussen verontschuldigd aan alle liefhebbers. ,,Maar’’, zo zegt hij, ,,ik ben ook al jaren een toegewijde fan van het merk.’’
![download-1.webp]()
Toen de Britse premier afgelopen donderdag zijn witte Samba-sneakers met zwarte strepen aantrok, had hij wellicht niet verwacht dat hij daardoor het onderwerp van spot zou worden. Dat gebeurde wel. Sunaks schoenkeuze, en dan vooral in combinatie met een wit hemd en een donkerblauwe broek, viel niet in de smaak bij heel wat internetgebruikers. Sterker nog, de premier zou de trendy look ‘voor iedereen hebben verpest’.
Ook verschillende modemagazines, waaronder GQ, trokken fel van leer tegen de premier. Ze verweten hem dat hij ‘een eeuwig coole sneaker had verpest in een poging er jong en hip uit te zien’ en
dat hij de geloofwaardigheid van de Samba’s ‘om zeep had geholpen’.‘Toegewijde fan’
In een interview met de Britse radiozender LBC Radio heeft Sunak zich woensdag verontschuldigd voor het ‘schoenendrama’. ,,
Ik bied mijn oprechte excuses aan aan de Samba-gemeenschap”, zei de premier. ,,Maar om mezelf te verdedigen wil ik toch even duidelijk maken dat ik al jarenlang sportschoenen van Adidas draag, waaronder ook de Samba’s.’’
Sunak vertelde dat zijn broer hem lang geleden zijn eerste paar Adidas-sneakers cadeau deed. ,,Ik ben dus al heel lang een toegewijde fan”, aldus de premier, die naar eigen zeggen ‘geïntrigeerd’ is door de heisa die zijn kledingkeuze heeft veroorzaakt. Hij zou ook de nodige kritiek hebben gekregen over de donkerblauwe broek die hij donderdag droeg. Het kledingstuk zou te kort zijn geweest.
Het is overigens niet de eerste keer dat Sunak wordt afgerekend op zijn schoenkeuze. Vorig jaar dreef het internet nog de spot met hem, omdat hij hoge schoenen van het merk Timberland droeg tijdens een toespraak. En in 2022 kreeg de Britse politicus de wind van voren, omdat hij op een bouwterrein was gespot met schoenen van het luxemerk Prada die meer dan 500 euro zouden kosten.
https://www.bd.nl/buitenl(...)en-verpest~a1b41696/Ik zie dit liever (eigenlijk een prima look) als die trol van een Youp van het Hek op zijn All Stars

Of Rutte op zijn gele All Stars.
Wat is uw mening mbt deze ophef?