abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213202742
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van profetieën, omdat het de duivel in staat brengt de toekomst te vormen naar de in de bijbel benoemde profetieën en daar dus misbruik van maakt.
Oh, in de toekomst zal een nieuwe zondvloed de mensheid reduceren. Vervolgens wordt er in een ondergrondse bunker alle plannen voorbereid om deze toekomst naar zijn voorspelling te begeleiden.
Nee hoor... De bijbel dient voor mij enkel als naslagwerk met belangrijke levenslessen, geen science fiction pakket met toekomstvoorspellingen :').
Dit vind ik een hele vreemde redenering.
  zondag 14 april 2024 @ 09:27:12 #27
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213202830
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 09:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik hoop het!
Als je nou eens gewoon je mening geeft dan hebben mensen daar misschien nog wat aan. Je hoeft hier echt niet een soort van Ellen White uit te hangen. Daar bereik je niemand mee.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_213206801
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 09:27 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Als je nou eens gewoon je mening geeft dan hebben mensen daar misschien nog wat aan. Je hoeft hier echt niet een soort van Ellen White uit te hangen. Daar bereik je niemand mee.
Dat is het punt: in dat soort dogmatisch-sektarische kringen is het nadenken en formuleren, ingeperkt tot de leerstellingen van de clan.

Pas op het moment dat ik historisch kritisch onderzoek ging doen, de stellingen vergeleek met de realiteit en de hypocrisie van de geestelijke leiders ontdekte, snapte ik in wat voor kolder ik geloofde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213207352
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van profetieën, omdat het de duivel in staat brengt de toekomst te vormen naar de in de bijbel benoemde profetieën en daar dus misbruik van maakt.
Oh, in de toekomst zal een nieuwe zondvloed de mensheid reduceren. Vervolgens wordt er in een ondergrondse bunker alle plannen voorbereid om deze toekomst naar zijn voorspelling te begeleiden.
Nee hoor... De bijbel dient voor mij enkel als naslagwerk met belangrijke levenslessen, geen science fiction pakket met toekomstvoorspellingen :').
Weet je wat het idee is. Als je lange teksten met geneuzel doorschrijft dan is er altijd wel iets dat klopt. Schrijf jij maar eens 100 punten op met hoe je je inbeeldt hoe de wereld er over 100 jaar uitziet. Dan zul je altijd wel een paar raakvlakken ergens hebben.

Nostradamus pende weinig specifieke dingen neer in z’n kwatrijnen, en op die vaagheden kun je altijd wel retrofitting toepassen. Zoals je ook in wolken iets kunt zien. Verschil is dat we die mistwolken van Nostradamus serieuzer nemen dan de werkelijke.
pi_213210321
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 09:27 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Bedankt voor het advies.
  zondag 14 april 2024 @ 19:38:18 #31
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213210644
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 19:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bedankt voor het advies.
Met jouw intelligentie, doorzettingsvermogen en je hoopgevende boodschap verdien je het om serieus genomen te worden.
pi_213212476
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 19:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Met jouw intelligentie, doorzettingsvermogen en je hoopgevende boodschap verdien je het om serieus genomen te worden.
Ik ben het gewend om niet serieus genomen te worden. Dat boeit me niet echt. Wat ik doe is zaadjes strooien. Sommige zaadjes zullen tot plantjes en bomen uitgroeien, en andere zaadjes niet. Je kunt een zaadje niet forceren om te groeien. Je kunt het bemesten en water geven, maar het laten groeien doet God.
pi_213214536
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben het gewend om niet serieus genomen te worden. Dat boeit me niet echt. Wat ik doe is zaadjes strooien. Sommige zaadjes zullen tot plantjes en bomen uitgroeien, en andere zaadjes niet. Je kunt een zaadje niet forceren om te groeien. Je kunt het bemesten en water geven, maar het laten groeien doet God.
De wolkenmetafoor lijkt treffend als het op voorspellingen aankomt.
pi_213216417
quote:

[..]
Je noemt die lange teksten, waar niet doorheen te komen is en die nog maar de "introductie" zijn, "zaadjes"? Je legt daarmee complete jungles aan, waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
pi_213217795
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 12:44 schreef Antideeltje_ het volgende:

[..]
Je noemt die lange teksten, waar niet doorheen te komen is en die nog maar de "introductie" zijn, "zaadjes"? Je legt daarmee complete jungles aan, waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Makkelijker kan ik het helaas niet maken zonder te vervallen in losse uitspraken zonder enige samenhang of onderbouwing.

Het is nu eenmaal geen eenvoudige materie. Daar kan ik ook niks aan doen.

Maar als het onderwerp je interesseert en je dingen moeilijk te begrijpen vindt, stel dan gerust vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-04-2024 15:44:16 ]
pi_213220856
quote:

[..]
Heb je ook een % van het aantal uitgestrooide zaadjes "dat god laat groeien"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 15 april 2024 @ 19:58:00 #37
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213221138
quote:

[..]
Jij hebt slechts een bepaald beeld van God waardoor je God verandert in een klein persoonlijke rotgodje. Jouw beeld van God heeft niet veel te maken met de god waarin Jezus geloofde. Dat ligt vooral aan jouw idee dat Jezus God is. In de ogen van Jezus is dat blasfemie.
pi_213223532
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Jij hebt slechts een bepaald beeld van God waardoor je God verandert in een klein persoonlijke rotgodje. Jouw beeld van God heeft niet veel te maken met de god waarin Jezus geloofde. Dat ligt vooral aan jouw idee dat Jezus God is. In de ogen van Jezus is dat blasfemie.
Ben je Moslim of joods?
pi_213223782
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Zei Jezus niet over zichzelf dat Hij God was dan, als we de schriften moeten geloven?
  dinsdag 16 april 2024 @ 00:03:56 #40
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213223811
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 23:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ben je Moslim of joods?
Ik plaats me zelf niet meer in een hokje.
pi_213223812
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zei Jezus niet over zichzelf dat Hij God was dan, als we de schriften moeten geloven?
Nee, dat zei hij niet. En daar hebben we het eerder uitgebreid over gehad met teksten uit de Bijbel, waarna je van de discussie wegliep.
pi_213223840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 00:04 schreef Antideeltje_ het volgende:

[..]
Nee, dat zei hij niet. En daar hebben we het eerder uitgebreid over gehad met teksten uit de Bijbel, waarna je van de discussie wegliep.
Nou zo herinner ik me dat niet hoor. Ik heb geen enkele reden om 'weg te lopen' van een discussie daarover, behalve als ik er geen heil in zie om ermee verder te gaan. Maar als jij dat wil geloven, ben je daar natuurlijk vrij in.
  dinsdag 16 april 2024 @ 00:17:21 #43
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213223861
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jezus was een joodse man en daardoor niet gelijk aan God. Daarmee houdt de discussie natuurlijk op.

Maar als je het over de teksten wilt hebben. Ik snap dat je als christen bepaalde teksten zo wilt interpreteren. Je moet je misschien af en toe in allerlei bochten wringen maar dan is er hier en daar wel wat voor te zeggen.
Het staat echter nergens duidelijk. Het is jouw beeld op die teksten. Er zijn wel meerdere teksten die tegenspreken dat Jezus God is. Deze zijn wel duidelijk. Bijvoorbeeld; Jezus is de zoon van God, Jezus is één met God, Jezus is de zoon der mensen.
pi_213223882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 00:17 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Jezus was een joodse man en daardoor niet gelijk aan God. Daarmee houdt de discussie natuurlijk op.

Maar als je het over de teksten wilt hebben. Ik snap dat je als christen bepaalde teksten zo wilt interpreteren. Je moet je misschien af en toe in allerlei bochten wringen maar dan is er hier en daar wel wat voor te zeggen.
Het staat echter nergens duidelijk. Het is jouw beeld op die teksten. Er zijn wel meerdere teksten die tegenspreken dat Jezus God is. Deze zijn wel duidelijk. Bijvoorbeeld; Jezus is de zoon van God, Jezus is één met God, Jezus is de zoon der mensen.
Toch gek dan dat de farizeeërs hem ervan beschuldigden dat hij zichzelf tot God maakte met Zijn uitspraken.

Er zijn zoveel teksten over de goddelijkheid van Jezus Christus wijzen, wat mij betreft vergt het moedwillige ontkenning van een realiteit die je in de ogen staart om op basis van de teksten niet de conclusie te trekken dat Jezus God geïncarneerd in een mensenlichaam was.

Maar goed, dit is het onderwerp van het topic niet.
pi_213224433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 00:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Toch gek dan dat de farizeeërs hem ervan beschuldigden dat hij zichzelf tot God maakte met Zijn uitspraken.

De Farizeeërs waren bang voor hun machtspositie, daarom spanden ze samen met de Romeinen om jezus te doden. Tijdens het verhoor voor Kajafas laat jezus niets los over zijn relatie met het opperwezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 17-04-2024 09:01:41 ]
pi_213224568
quote:

[..]

Er zijn zoveel teksten over de goddelijkheid van Jezus Christus wijzen, wat mij betreft vergt het moedwillige ontkenning van een realiteit die je in de ogen staart om op basis van de teksten niet de conclusie te trekken dat Jezus God geïncarneerd in een mensenlichaam was.

Het lege bed in het wederopstandingsverhaal zou de slagroom op de taart moeten zijn, maar ik vind die taart nu niet bepaald mooi gebakken en de slagroom is scheerschuim.
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:39:32 #47
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213225575
quote:

[..]

Als je je beroept op de tekst. Die net zo goed in z'n geheel of deels bij elkaar verzonnen zou kunnen zijn is het gekker dat Jezus het niet bevestigd. Dat jij dat er van maakt moet je zelf weten, het staat er echter niet.

quote:
Dat is wat anders dan er van maken dat Jezus God is en gezien mijn eerdere voorbeelden die wel duidelijk aangeven dat Jezus een mens was zijn er geen argumenten te verzinnen om vanuit de bijbel te kunnen beweren dat Jezus God is. Sterker nog vanuit de bijbel kun je zo'n bewering slechts afdoen als blasfemie. Dat heeft verder niet met 'jouw' realiteit te maken. Daar kan ik niet zoveel mee.

quote:
Dat is een dooddoener. Als we het hebben over profetieën dan hebben we ook over wie of wat er aangekondigd is. En dat is jouw versie op Jezus die ook God is in ieder geval niet. Dat staat in ieder geval nergens in de bijbel.
pi_213226054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:39 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Als je je beroept op de tekst. Die net zo goed in z'n geheel of deels bij elkaar verzonnen zou kunnen zijn is het gekker dat Jezus het niet bevestigd. Dat jij dat er van maakt moet je zelf weten, het staat er echter niet.
[..]
Dat is wat anders dan er van maken dat Jezus God is en gezien mijn eerdere voorbeelden die wel duidelijk aangeven dat Jezus een mens was zijn er geen argumenten te verzinnen om vanuit de bijbel te kunnen beweren dat Jezus God is. Sterker nog vanuit de bijbel kun je zo'n bewering slechts afdoen als blasfemie. Dat heeft verder niet met 'jouw' realiteit te maken. Daar kan ik niet zoveel mee.
[..]
Dat is een dooddoener. Als we het hebben over profetieën dan hebben we ook over wie of wat er aangekondigd is. En dat is jouw versie op Jezus die ook God is in ieder geval niet. Dat staat in ieder geval nergens in de bijbel.
De vele teksten erover geven aan dat hij beide was, God én mens verenigd.
pi_213226357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Liep ook over ijs.
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:15:35 #50
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213226363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De vele teksten erover geven niet aan dat hij beide was. Dat er staat dat God en mens verenigd was maakt van Jezus nog geen God. Dat is slechts iets dat jij ervan maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')