SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja sorry ik had iets meer context moeten geven. Hartslag is super persoonlijk. Ik weet dat 175 voor mij erg hoog is. Daar kom ik normaal gesproken alleen in intervals aan en dan vaak ook alleen in de laatste intervals. Het tempo waarop ik weg wilde gaan, zou ik normaal gesproken op hartslag 160-162 ofzo lopen, en in de eerste km dus gemiddeld onder de 160 moeten blijven (omdat je normaal gesproken niet direct vanaf de startlijn op je gemiddelde zit natuurlijk).quote:Op zondag 14 april 2024 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ik loop sinds kort met een hartslagmeter... Maar ik ben daar nog niet helemaal over uit hoe dat nou precies zit. Blijkbaar is de stelregel 220 min je leeftijd en dat dat de max hartslag is maar met die hartslag loop ik gewoon lekker een kilometer of 15 zonder heel moe te worden. Als ik gas geef zit ik minstens 15 bpm boven dat getal... Dus ik moet nog even uitzoeken hoe dat ding mij precies gaat helpen...
quote:Op zondag 14 april 2024 21:37 schreef Quoi het volgende:
Alleen al om hier weer eens een verslagje te tikken zou ik al gaan lopenKomt' ie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hardlopen gaat eigenlijk niet om tijden, maar om verhalen. En dit is een verhaal. Blij dat ik er getuige van was, al had ik het niet meteen door![]()
Alleen al om hier weer eens een verslagje te tikken zou ik al gaan lopenKomt' ie!
Wat ben je toch ook een fucking heldin heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
K loop meetal 4x per weekquote:Op zondag 14 april 2024 20:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo lang, sinds januari.
Ik loop sinds juli '23, doel was om mn conditie wat te verbeteren.
We begonnen met 2x per week, maar nu lopen we 3x in de week.
Dit is waar lopen om draait. Doen wat je leuk vindt en vrienden voor het leven maken, hoe lang je ze ook niet hebt gezien. Super tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!
Goed nummer erbij ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met training ja, maar zie je ooit een professionele loper een wedstrijd in lange broek lopen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:30 schreef kalinhos het volgende:
t lopen ipv t-shirt…maar 11 graden is wellicht wat frisjes?
Ik loop sowieso altijd korte broek en als ik al lange mouwen doe (midnjanuari ofzo) dan worden die ook altijd wel opgestroopt na een paar km.
Dus ik dénk dat ‘t wel kan met hemd-kort maar voor de zekerheid neem ik ook wel een t-shirtje mee.
Tegelijkertijd: die Eric kijkt er natuurlijk vanuit professioneel oogpunt naar. Kheb ook eens een podcast met hem geluisterd dat ze zeiden dat ze eigenlijk onder de 10 graden ook altijd lange broek doen…
Wat een progressie joh! Echt knap!quote:Op zondag 14 april 2024 16:07 schreef Evangelion het volgende:
2:40 dus. Wel benieuwd naar de eindpositie maar die zie ik nog niet.
Geen heel spannend verhaal hier.
Het leukste was wel om veel mensen te (her)kennen. Los van de mensen waarvan je persoonlijk weet dat ze komen aanmoedigen of meedoen, zag ik random kennissen/collega's, atletiek clubgenoten uit andere loopgroepen, bekende Nederlandse lopers, bekende youtube racevloggers, etc. Die Theo (recordhouder deelnames) uit de rijnmond podcast stond nog in het zelfde startvak, en die jonge gast uit die uitzending zag ik ook.
Lee, ja goed, van mij mogen ze gewoon Gerry and the Pacemakers op speaker zetten maar het is sowieso een heel mooi hype nummer.
Omroeper riep voor de start nog "Tussen 10k en 16k heb je wind tegen maar dan heb je hem in het bos mooi mee!!". Dat was volgens mij een leugen. Die bosroute is sowieso rond.
Doel (2:39:59) net niet gehaald maar dat was wel een shoot for the moon doel. Het tempo voelde conditioneel wel goed maar halverwege waren de benen al zwaar. Vanaf 32k en vooral 35k verval maar de schade beperkt gehouden. Weet niet of de (matige) wind nog veel uitmaakte of dat het anders ook wel even zwaar was.
Als je het dan net niet haalt denk je wel "met perfecte even splits was het waarschijnlijk wel gelukt" maar je probeert ook een beetje bij groepjes aan te haken, dus soms iets te snel, maar weinig spijt.
Nu heb ik geen (doel)marathon gepland meer dit jaar dus een jaar wachten op volgend mogelijk PR.![]()
2:30 let's go![]()
Prachtig dat je er weer kon staan bij de laatste keer Lee! Die hele marathon komt vast nog een keer!quote:Op zondag 14 april 2024 21:37 schreef Quoi het volgende:
etro wel terug, dacht ik, maar het was inmiddels zo druk. Dus ik ging wandelen. Ook dat was druk en toch een flinke tippel. Bovenop de Erasmusbrug hoorde ik Lee soundchecken. En was ik maar aan de andere kant vand de weg gaan lopen, want vanaf de kant Zalmhaven, komende vanaf de Erasmusbrug, kun je dus geen enkel startvak in Ik was niet de enige, en samen met inmiddels ca. 50 lopers werden we van kastje naar muur, of dicht hek naar dicht hek gestuurd. Ik heb brandweermannen gesmeekt om me er even overheen te tillen, politie-agenten overlegden druk door hun walkie-talkie; het was bizar. Het advies: loop maar door naar het begin. En zo dribbelde ik met die grote groep lopers naar de laatste startvakken, terwijl Lee begon met zingen. Daardoor heb ik niet erg van Lee kunnen ‘genieten’. Stom. Na de start van de eerste twee startvakken kwam ik aan bij startvak 4. Mijn zus was er voor mijn tas. Eindelijk.
Je hebt mensen die trainen op die sportrusten methode (die trainen maximaal 14km voor een marathon, maar doen ander soort trainingen), volgens mij is daar het idee dat je vooral op hartslag loopt.quote:Op zondag 14 april 2024 21:49 schreef Remco het volgende:
Leuk om al die verslagen te lezen
Pas inderdaad op dat je je niet gek laat maken door op hartslag te lopen. Ik heb dat ook een tijd gehad dat ik heel lekker liep maar de hartslag boven de 150 was dus niet goed(was voor mij zone 3), voor dat betreffende loopje. Daarna ging ik altijd veel te geforceerd langzamer proberen te lopen.
Loop nu al een jaar zonder hartslag, puur op gevoel en dat bevalt veel beter.
Heldquote:Op maandag 15 april 2024 11:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb het gehaald en ben gefinished in 4:45:13
Prachtig verhaal en gefeliciteerd met het aanstaande ouderschapquote:Op maandag 15 april 2024 11:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verslag! (pas op, sentimenteel)
Ik loop dit jaar de marathon van Rotterdam voor KWF. Mijn opa en oma ben ik kwijtgeraakt aan kanker, mijn schoonmoeder zal niet meer beter worden en de vriendin van m'n vader heeft het onlangs ook gehad (maar zij kijkt gelukkig schoon!).
Ik had al langer de ambitie om Rotterdam te lopen, maar nu kwam daar extra motivatie en een goed doel bij.
De trainingsperiode daar naartoe was matig, omdat mijn lichaam me vaak in de steek liet en ik een paar weken geleden nog wilde cancellen. Gelukkig hielp de peptalk van m'n trainer. Maar ik heb een hoop kilometers moeten skippen.
Gisteren bij de start merkte ik bij de eerste kilometer al dat het pittig zou worden. Mijn tijd van sub 4 uur heb ik toen al losgelaten en dat bleek een goed idee.
Na 7 kilometer begon m'n voet weer met het gebruikelijke klauwen waardoor het vertrouwen wegzakte. Maar de kramp die daardoor normaal gesproken uit ontstaat bleef uit. Ik liep heel vlak rond de 6:00/km tot zo rond de 27km.
De Erasmusbrug echter was enorm zwaar en een kantelpunt. Ik merkte dat ik het toen moeilijk begon te krijgen. Tempo zakte op de brug terug naar 7:00/km en daarna volgde die verrekte tunnel die omhoog ook veel te lang was en de verzuring echt z'n intrede deed.
Bij 30km sloeg de kramp definitief in m'n kuit en bovenbeen. Voor 't eerst wandelen, hardlopen, wandelen etc.
De gelletjes, water, banaan hielpen helaas maar heel beperkt. Ik heb de laatste 12 kilometer voor elke meter moeten strijden.
Strijden, omdat m'n schoonmoeder dat nu ook doet. "Wat stelt een marathon voor vergeleken met kanker?" Dat ging constant door m'n hoofd. Constant tranen in m'n ogen en dan kom je op kilometer 34; waar je vriendin een filmpje heeft opgenomen (op de grote schermen) met de echo van ons aanstaande kindje in haar hand. Godsamme zeg, toen brak ik.
Bij de finish stonden m'n moeder, m'n schoonouders, vriendin, vader en de vriendin van m'n vader die me over de finish heen juichten.
Ik weet het, een hoop sentimenteel gelul, maar voor mij een enorm beladen marathon waar het mij geen reet uitmaakte dat ik heb moeten wandelen (ookal denken sommigen daar anders over).
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/onderdelen/interesselijst/quote:Laat je contactgegevens hier achter om een email te ontvangen zodra de inschrijvingen voor 2025 openen.
remind me in 7 daysquote:Op maandag 15 april 2024 11:09 schreef Nober het volgende:
INTERESSELIJST
[..]
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/onderdelen/interesselijst/
Geen twijfel erover, volgend jaar ren ik weer meequote:Op maandag 15 april 2024 11:09 schreef Nober het volgende:
INTERESSELIJST
[..]
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/onderdelen/interesselijst/
Held!quote:Op maandag 15 april 2024 11:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verslag! (pas op, sentimenteel)
Ik loop dit jaar de marathon van Rotterdam voor KWF. Mijn opa en oma ben ik kwijtgeraakt aan kanker, mijn schoonmoeder zal niet meer beter worden en de vriendin van m'n vader heeft het onlangs ook gehad (maar zij lijkt gelukkig schoon!).
Ik had al langer de ambitie om Rotterdam te lopen, maar nu kwam daar extra motivatie en een goed doel bij.
De trainingsperiode daar naartoe was matig, omdat mijn lichaam me vaak in de steek liet en ik een paar weken geleden nog wilde cancellen. Gelukkig hielp de peptalk van m'n trainer. Maar ik heb een hoop kilometers moeten skippen.
Gisteren bij de start merkte ik bij de eerste kilometer al dat het pittig zou worden. Mijn tijd van sub 4 uur heb ik toen al losgelaten en dat bleek een goed idee.
Na 7 kilometer begon m'n voet weer met het gebruikelijke klauwen waardoor het vertrouwen wegzakte. Maar de kramp die daardoor normaal gesproken uit ontstaat bleef uit. Ik liep heel vlak rond de 6:00/km tot zo rond de 27km.
De Erasmusbrug echter was enorm zwaar en een kantelpunt. Ik merkte dat ik het toen moeilijk begon te krijgen. Tempo zakte op de brug terug naar 7:00/km en daarna volgde die verrekte tunnel die omhoog ook veel te lang was en de verzuring echt z'n intrede deed.
Bij 30km sloeg de kramp definitief in m'n kuit en bovenbeen. Voor 't eerst wandelen, hardlopen, wandelen etc.
De gelletjes, water, banaan hielpen helaas maar heel beperkt. Ik heb de laatste 12 kilometer voor elke meter moeten strijden.
Strijden, omdat m'n schoonmoeder dat nu ook doet. "Wat stelt een marathon voor vergeleken met kanker?" Dat ging constant door m'n hoofd. Constant tranen in m'n ogen en dan kom je op kilometer 34; waar je vriendin een filmpje heeft opgenomen (op de grote schermen) met de echo van ons aanstaande kindje in haar hand. Godsamme zeg, toen brak ik.
Bij de finish stonden m'n moeder, m'n schoonouders, vriendin, vader en de vriendin van m'n vader die me over de finish heen juichten.
Ik weet het, een hoop sentimenteel gelul, maar voor mij een enorm beladen marathon waar het mij geen reet uitmaakte dat ik heb moeten wandelen (ookal denken sommigen daar anders over).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |