abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213268359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik heb de Venu Music. Grootste pluspunt (en waarom ik deze heb) is dat je muziek kan afspelen en je telefoon thuislaten.

Tegelijkertijd heeft t volgens mij wel minder functies. Dat trainingsschema wat je kan doen begrijp ik niet veel van en je kan er bv geen voorgeprogrammeerde route in inladen. Nou vind ik dat niet zo belangrijk, maar tis net waar je waarde aan hecht.
Ja dat wilde ik sowieso inderdaad. De optie om via dat horloge muziek af te kunnen spelen leek me heel fijn. Scheelt weer spullen meenemen.

Ik ben er inmiddels wel over uit dat het de forerunner wordt. Ik hecht nul waarde aan de smartwatch functies dus dan liever gaan voor eentje met meer sportfuncties. Maar ben er nog niet over uit of ik dan ga voor de nieuwere 265s of voor de iets oudere (en goedkopere) 255s.
Het verschil is het scherm en de training readyness functie die op de 265s wel zit en de ander niet.
Anderzijds wil mijn hebberige hoofd gewoon altijd de nieuwste gadgets. :')
:)
pi_213268373
Voordeel is dan dat mijn huidige garmin vivomove 3s dan door kan naar mijn dochter. De gps is iets minder goed want moet via de telefoon. Maar dan kan ze in elk geval die telefoon in de flipbelt doen en eea wat preciezer bijhouden
  zaterdag 20 april 2024 @ 10:46:07 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213268416
Ik ben team Garmin instinct (solar), vind het ook fijn dat ik andere sporten kan loggen met mijn horloge en voor het hardlopen doet-ie niet onder voor een Forerunner.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213268703
Garmin fēnix 7 squad
pi_213269567
Gamrin Forerunner 265 hier en als je kan kiezen, kies altijd deze. Daar zit immers nog het langste ondersteuning op en het scherm is echt O+
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213269984
Coros Apex 2 hier, prima horloge met veel functionaliteiten, stukje goedkoper en vooral kleiner dan vergelijkbare Garmin/Polar, wel fijn voor als je smalle polsen hebt.
pi_213270232
Hier nog de forerunner 45, voldoet prima voor wat ik er mee wil: hartslag kunnen zien en kilometertijden. Ik gebruik hem voor de mtb en hardlopen en dan voldoet een simpel horloge.
pi_213271161
Forerunner 245 music. Merkte laatst dat de batterij gek deed. Hij liep heel snel terug met trainingen en als ik hem daarna dan uit- en aanzet, dan gaat ie ineens van 20 naar 27% toe :') alsof ie niet goed herkende hoe vol de batterij daadwerkelijk was.

Heb het probleem verholpen door hem een keer helemaal leeg te laten lopen en toen op te laden. Sindsdien loopt ie weer perfect! Van 91% naar 57% na een marathon 4u45m vorige week zondag. Sindsdien niet meer opgeladen en nu nog steeds 31% :Y

En dat terwijl ie al 3 jaar permanent om m'n pols hangt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213271317
Forerunner 235, ga toch altijd weer voor een Garmin *;
pi_213271466
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Forerunner 245 music. Merkte laatst dat de batterij gek deed. Hij liep heel snel terug met trainingen en als ik hem daarna dan uit- en aanzet, dan gaat ie ineens van 20 naar 27% toe :') alsof ie niet goed herkende hoe vol de batterij daadwerkelijk was.

Heb het probleem verholpen door hem een keer helemaal leeg te laten lopen en toen op te laden. Sindsdien loopt ie weer perfect! Van 91% naar 57% na een marathon 4u45m vorige week zondag. Sindsdien niet meer opgeladen en nu nog steeds 31% :Y

En dat terwijl ie al 3 jaar permanent om m'n pols hangt.
Kijk dat klinkt goed qua batterijduur.

Die vivomove moet ik toch wel elke 5 dagen ofzo opladen. Vooral het koppelen met de telefoongps enz lijkt veel batterij te kosten. Is niet erg maar dat is wel precies waar ik hem voor gebruik.
pi_213271494
Net terug van een rondje met de middelste (13). De oudste ging gezellig mee. We hebben het tempo van de middelste aangehouden maar ik vond het best pittig hahaha :D die meiden zijn veel sneller dan ik.

Heb nu wel bewust meer op mn houding gelet en vooral mn knieën. Ik had al vaker het gevoel dat ik mijn benen maar minimaal optil, en dat werd bevestigd met de foto's die ik zag van de 1/4 marathon. Ik merk dat ik ga sloffen als de vermoeidheid inkickt maar dan wordt het eigenlijk alleen maar zwaarder.
Vind het wel lastig om zo na te denken tijdens het lopen over iets wat eigenlijk vanzelf gaat :')
pi_213272125
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 15:56 schreef mignonne het volgende:
Net terug van een rondje met de middelste (13). De oudste ging gezellig mee. We hebben het tempo van de middelste aangehouden maar ik vond het best pittig hahaha :D die meiden zijn veel sneller dan ik.

Heb nu wel bewust meer op mn houding gelet en vooral mn knieën. Ik had al vaker het gevoel dat ik mijn benen maar minimaal optil, en dat werd bevestigd met de foto's die ik zag van de 1/4 marathon. Ik merk dat ik ga sloffen als de vermoeidheid inkickt maar dan wordt het eigenlijk alleen maar zwaarder.
Vind het wel lastig om zo na te denken tijdens het lopen over iets wat eigenlijk vanzelf gaat :')
Blijft een lastig onderwerp. Volgens sommigen is je vorm bewust gaan aanpassen ook een risico (op blessures). Maar wellicht dat iemand anders daar tips voor heeft.

grgr een sloffer/glider/zwever :P
pi_213272260
Hier een forerunner 55 sinds een half jaar. Heel blij mee.

Heb er ook niet echt ervaring mee mignonne. Maar kan me voorstellen dat ineens op een andere wijze/houding gaan lopen je wel klachten ontwikkeld. Misschien dan eerder de conditie wat verder uitbreiden zodat je langer niet in die vermoeidheid komt. Iig wel leuk dat je met je kinderen kunt lopen.

Zelf al maanden terug aan het komen van een blessure. Vandaag wel echt tempo loopje gedaan met wel een wandel stuk ertussen. Werd sacherijnig wakker, maar na dat ochtendloopje begon de dag toch wel weer beter :)
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_213272352
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:08 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Blijft een lastig onderwerp. Volgens sommigen is je vorm bewust gaan aanpassen ook een risico (op blessures). Maar wellicht dat iemand anders daar tips voor heeft.

grgr een sloffer/glider/zwever :P
Dat las ik ook veel ja. En kan me daar eigenlijk wel in vinden want het is geforceerd.
Aan de andere kant is het in mijn geval denk ik ook wel een stukje matige looptechniek dus ik probeer te kijken wat ik daarmee aan winst kan halen. Of je sneller/soepeler loopt dan.

Ik merkte bijvoorbeeld wel verschil met het toepassen van ademhalingstechnieken en het letten op mn bovenlichaam/armen. Dat zwabberde daarvoor alle kanten op.
pi_213272364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:29 schreef StevenHyde het volgende:
Hier een forerunner 55 sinds een half jaar. Heel blij mee.

Heb er ook niet echt ervaring mee mignonne. Maar kan me voorstellen dat ineens op een andere wijze/houding gaan lopen je wel klachten ontwikkeld. Misschien dan eerder de conditie wat verder uitbreiden zodat je langer niet in die vermoeidheid komt. Iig wel leuk dat je met je kinderen kunt lopen.

Zelf al maanden terug aan het komen van een blessure. Vandaag wel echt tempo loopje gedaan met wel een wandel stuk ertussen. Werd sacherijnig wakker, maar na dat ochtendloopje begon de dag toch wel weer beter :)
Mooi is dat he, hoeveel invloed op je humeur het heeft O+
pi_213272385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef mignonne het volgende:

[..]
Dat las ik ook veel ja. En kan me daar eigenlijk wel in vinden want het is geforceerd.
Aan de andere kant is het in mijn geval denk ik ook wel een stukje matige looptechniek dus ik probeer te kijken wat ik daarmee aan winst kan halen. Of je sneller/soepeler loopt dan.

Ik merkte bijvoorbeeld wel verschil met het toepassen van ademhalingstechnieken en het letten op mn bovenlichaam/armen. Dat zwabberde daarvoor alle kanten op.
Dat laatste krijg ik nog niet gefixed :D
Maarja 2 jaar op een bepaalde manier lopen krijg je er niet snel uit.
pi_213272518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:46 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat laatste krijg ik nog niet gefixed :D
Maarja 2 jaar op een bepaalde manier lopen krijg je er niet snel uit.
Ik gok zomaar dat het hier ook niet heel erg zal verbeteren. Ik loop als een puber die verplicht met haar moeder de Blokker in moet. :')

Maar goed, het idee is er in elk geval om er een beetje aan te schaven.
pi_213272533
https://www.instagram.com/reel/C5tG8v3KMe8/?igsh=cnh1OXVqbXl3c2Nu

Zag deze :D
Goeie inspiratie voor als ik weer als toeschouwer sta.
Heb in Tokyo met een power up paddestoel gestaan en die was echt kapot na een uurtje staan. Zelf zag bij de cpc "je bent sneller dan de formatie" en "doorlopen, je hebt er voor betaald" waar ik beide om moest lachen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:58:04 #294
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213272902
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:46 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben team Garmin instinct (solar), vind het ook fijn dat ik andere sporten kan loggen met mijn horloge en voor het hardlopen doet-ie niet onder voor een Forerunner.
Mijn garmin instinct had een kapotte gps al sinds aankoop jaren terug. Ik heb nu een polar grit x :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213273202
Hier een Apple Watch. Die voldoet voor mij helemaal prima. Maar dat is natuurlijk vooral een smartwatch.

Vandaag de strong Viking gelopen met de oudste van 12. Dit was de reden waarom ik het hardlopen ben gaan opbouwen (en het toen ineens leuk ben gaan vinden).

Wel last minute bedacht dat ik m’n horloge toch maar niet aan hield. En dat was een hele goede keuze geweest! Wat een drijfzand bij de obstakels. De regen had er voor gezorgd dat het modderiger was dan anders begreep ik.

Na twee kilometer toch wel weer last van m’n kuit, maar niet alle ondergrond was geschikt om hard te lopen dus ook wel wat stukken gewandeld (spekglad).

Op Facebook las ik dat de family edition was afgelast vanwege de slechte weersverwachting, nou viel dat achteraf wel redelijk mee. Maar ik snap het wel vanwege de kou, heb toch echt wel verschillende kinderen (en ook wel volwassenen) gezien die naar de EHBO moesten ivm (dreigende) onderkoeling.

Maar goed, volgende keer weer een watereditie, die vond ik toch leuker.

Binnenkort met dochter (10) een soortgelijk evenement doen. Want die wilde ook erg graag!
pi_213274285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een Apple Watch. Die voldoet voor mij helemaal prima. Maar dat is natuurlijk vooral een smartwatch.

Vandaag de strong Viking gelopen met de oudste van 12. Dit was de reden waarom ik het hardlopen ben gaan opbouwen (en het toen ineens leuk ben gaan vinden).

Wel last minute bedacht dat ik m’n horloge toch maar niet aan hield. En dat was een hele goede keuze geweest! Wat een drijfzand bij de obstakels. De regen had er voor gezorgd dat het modderiger was dan anders begreep ik.

Na twee kilometer toch wel weer last van m’n kuit, maar niet alle ondergrond was geschikt om hard te lopen dus ook wel wat stukken gewandeld (spekglad).

Op Facebook las ik dat de family edition was afgelast vanwege de slechte weersverwachting, nou viel dat achteraf wel redelijk mee. Maar ik snap het wel vanwege de kou, heb toch echt wel verschillende kinderen (en ook wel volwassenen) gezien die naar de EHBO moesten ivm (dreigende) onderkoeling.

Maar goed, volgende keer weer een watereditie, die vond ik toch leuker.

Binnenkort met dochter (10) een soortgelijk evenement doen. Want die wilde ook erg graag!
Superleuk!!
Wij hebben ook wel eens mudmasters gedaan toen de meiden nog kleiner waren. Altijd echt heel leuk, ondanks dat ik niet zo goed ben in die obstakels.

En als er ergens een colorrun is doen we ook mee want leuk O+
pi_213274295
Vervelend van je kuit trouwens!
Ging het wel of heb je het misschien toch teveel geforceerd?

Ik had zelf veel last van zware kuiten maar ben echt heel blij met mn herzog sokken. Mn steunkousen :') doen echt wonderen voor me!
pi_213274657
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Vervelend van je kuit trouwens!
Ging het wel of heb je het misschien toch teveel geforceerd?

Ik had zelf veel last van zware kuiten maar ben echt heel blij met mn herzog sokken. Mn steunkousen :') doen echt wonderen voor me!
Het lopen was best zwaar door de vrij diepe modder. Ik denk/hoop dat het daar aan ligt. En anders misschien inderdaad nog een keer compressie kousen aan laten meten. Heb die wel gehad, maar dat was ruim 30/40 kilo geleden dus die gaan zo los zitten dat het geen nut meer heeft :P
Ik had ze toen voor shin splints, maar goed te weten dat ze ook voor de kuiten werken.

En een colorrun, dat lijkt me ook nog wel een keer leuk om mee te doen inderdaad!
pi_213274880
Ahja dan heb je wel een nieuw maatje nodig.
Ik heb ze van stox en van herzog maar die laatste zitten echt veel beter. Meer compressie. Stox zijn niet slecht. Maar ik heb meer aan die andere.
pi_213285986
Vandaag mijn eerste marathon (Enschede)gelopen. Het was op hangen en wurgen. Tot halverwege ging het goed, maar daarna schoot steeds bijna of helemaal kramp in mijn bovenbenen. Dus veel stukken noodgedwongen gewandeld. Tijd los gelaten en puur voor finishen gegaan. Uiteindelijk 5.15 uur over gedaan. Ik ben klaar voor vandaag :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')