abonnement Unibet Coolblue
pi_213174331
Hooi allemaal,

Ik bevind me momenteel best wel in een hopeloze put. Langer als een half jaar aan het solliciteren en deze week inmiddels mijn 100ste sollicitatie verstuurd.
En allemaal zijn het stuk voor stuk afwijzingen.

Even de snelle feiten over mij:
- 23 jaar
- Man
- VWO behaald (WO International Business gestopt)
- Leidinggevende functies gehad

M’n CV is up to date en ook wel ATS vriendelijk volgens mij. Daarnaast ook wel een professioneel CV template uitgekozen, die niet over the top is.

De afwijzingen zijn veelal nietszeggend eigenlijk en dit irriteert mij mateloos. Enkele voorbeelden van de afgelopen afwijzingen:

“Een andere kandidaat sluit beter aan…”
“Je mist ervaring op (commercieel, klantenservice) gebied.”
“We zitten helaas al vol.”
“Je wilt geen vervolgopleiding meer doen, dus dat laat wat over je motivatie zien.”
“Je wilt misschien nog een vervolgopleiding doen, dus dan blijf je hier niet langdurig.”
“We zien geen aanknopingspunten om verder in gesprek te gaan.”

En de 50% geeft gewoon geen reactie terug. En als ik hier achteraan ga, krijg ik uiteindelijk ook vrij nutteloze feedback.

Deze maand had ik toevallig 2 opvallende gesprekken.

Gesprek 1 bij Bedrijf X ging prima en betrof een commerciële functie als klantenservice medewerker. Gesprek ging goed, maar uiteindelijk kreeg ik een mailtje dat ze verder gingen met een andere kandidaat. Toen ik vroeg waarom werd mij verteld dat ik commerciële en sales ervaring miste.

Gesprek 2 had ik bij een callcenter waarbij ik als Sales adviseur zou werken. Hier werd ik juist geprezen door mijn veelvuldige sales ervaring in mijn vorige functies.
Deze kans eindigde al snel toen ik een telefoontje kreeg dat ze al vol zaten en ik helaas niet meer bij het team kon komen.

En zo gaat het al 100 sollicitaties lang. Werkelijk om gek van te worden.
Dit is vooral een rant omdat ik het eruit moet gooien. Maar uiteraard zijn tips of misschien wel ervaringen van harte welkom.

Ik weet niet of andere personen momenteel ook enorme moeite hebben om aan de bak te komen?
In ieder geval bedankt voor het lezen en helpen!
pi_213174604
Ik vind het bijzonder als je zo vaak hebt gesolliciteerd en nog maar ze weinig bent uitgenodigd voor een gesprek met de huidige arbeidsmarkt. Niet om je te beledigen maar mijn ervaring is dat het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf ligt. Laat eens andere mensen naar je CV en sollicitatiebrief kijken. Of eens naar de vacatures waar je op solliciteert. Misschien ook eens slim om eens te praten met een recruiter, die weten vaak al snel wat er scheelt.
pi_213174643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het bijzonder als je zo vaak hebt gesolliciteerd en nog maar ze weinig bent uitgenodigd voor een gesprek met de huidige arbeidsmarkt. Niet om je te beledigen maar mijn ervaring is dat het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf ligt. Laat eens andere mensen naar je CV en sollicitatiebrief kijken. Of eens naar de vacatures waar je op solliciteert. Misschien ook eens slim om eens te praten met een recruiter, die weten vaak al snel wat er scheelt.
Wat een onzin. Nederland zit officieel in een recessie wat betekent dat er weinig meer naar nieuw personeel wordt gezocht. Ik herken mij ook in het verhaal van OP.
  donderdag 11 april 2024 @ 22:04:42 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213174654
Overal zoeken ze mensen en jij hebt hele goede papieren. Is er iets wat wij niet weten?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_213174751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het bijzonder als je zo vaak hebt gesolliciteerd en nog maar ze weinig bent uitgenodigd voor een gesprek met de huidige arbeidsmarkt. Niet om je te beledigen maar mijn ervaring is dat het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf ligt. Laat eens andere mensen naar je CV en sollicitatiebrief kijken. Of eens naar de vacatures waar je op solliciteert. Misschien ook eens slim om eens te praten met een recruiter, die weten vaak al snel wat er scheelt.
In het uitnodigen zit het probleem niet. Ik ben van deze 100 sollicitaties naar ruim 80-85% geweest. Dat is ook waarom ik mij zo frustreer. Het eerste gesprek is vaak enthousiast, mijn CV was dusdanig goed dat ik wel uitgenodigd wordt. De helft van de keren volgt er dan nog een 2e gesprek en dan…. Afwijzing met de redenen die ik zojuist benoemde.
pi_213174773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:04 schreef LXIV het volgende:
Overal zoeken ze mensen en jij hebt hele goede papieren. Is er iets wat wij niet weten?
Dat probeer ik dus ook te achterhalen. Ik ben vrij transparant. Heb een goed werkverleden en ben communicatief vaardig.
En ik probeer dmv doorvragen te achterhalen wat ik mis of misschien verkeerd gezegd heb. Maar uiteindelijk komt het altijd neer op die nette, maar nietszeggende wijze van afwijzen.
pi_213174787
Er is een enorm personeelstekort in vrijwel alle sectoren, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien toch eens een recruiter of een arbeidsconsulent langs gaan. Op internet zijn tal van mensen te vinden die hulp aanbieden. Maar soms kan het ook gewoon via de gemeente.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213174809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Nederland zit officieel in een recessie wat betekent dat er weinig meer naar nieuw personeel wordt gezocht. Ik herken mij ook in het verhaal van OP.
Nederland zit niet meer in een recessie, JUIST met name vanwege de sterke arbeidsmarkt. Ik wil hier niet mee beweren dat het voor iedereen even makkelijk is om een baan te vinden, maar iemand ongefundeerd van onzin betichten hoeft nou ook weer niet.
pi_213174823
NIET vervelend bedoeld, maar echt om dit uit te sluiten. Je wordt uitgenodigd en hebt goede papieren/achtergrond voor veel banen. Wat doe jij dan in gesprekken dat mensen misschien afschrikt? Ben je onbeleefd? Of heb je een bepaalde ziekte waardoor je bijvoorbeeld stinkt.

Nogmaals, echt alleen om dit uit te sluiten... en als het wel zo is, hebben we ook gelijk een oplossingsrichting
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 22:22:28 #10
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213174857
Het kan denk ik niet verkeerd zijn als iemand een keer meekijkt naar je CV en motivatiebrief.
Ben je te onzeker of juist te "arrogant" of op een andere manier sociaal ongemakkelijk tijdens een sollicitatie gesprek?
Misschien toch veel kandidaten die wel dat WO papiertje hebben gehaald?
pi_213174880
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:04 schreef LXIV het volgende:
Overal zoeken ze mensen en jij hebt hele goede papieren. Is er iets wat wij niet weten?
Waar lees jij dat?
Ik zie alleen een VWO diploma en een niet afgeronde vervolgstudie.
Leidinggevende functie kan ook chef hamburgerflippers bij de McDonalds zijn….

Niet om lullig te doen, maar ik heb het idee dat TS zijn leidinggevende capaciteiten wellicht wat overschat, in relatie tot de functies waarop hij solliciteert. Is de sprong te groot?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213174895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:19 schreef PotjeSambal het volgende:
NIET vervelend bedoeld, maar echt om dit uit te sluiten. Je wordt uitgenodigd en hebt goede papieren/achtergrond voor veel banen. Wat doe jij dan in gesprekken dat mensen misschien afschrikt? Ben je onbeleefd? Of heb je een bepaalde ziekte waardoor je bijvoorbeeld stinkt.

Nogmaals, echt alleen om dit uit te sluiten... en als het wel zo is, hebben we ook gelijk een oplossingsrichting
Moest hier wel om lachen eerlijk gezegd.
Maar gelukkig stink ik niet (om welke reden dan ook). Verder draag ik ook gewoon nette casual kleding. Ik kom zeker niet in een trainingspak aanzetten.

En verder communiceer ik echt wel beleefd. Zoals ik ook in mijn motivatiebrieven doe. Soms houd ik het professioneel, en soms merk ik dat ik met de betreffende recruiter wel wat losser kan zijn.
Hier zit het knelpunt dus niet denk ik
pi_213174910
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:18 schreef Beldewouten het volgende:

[..]
Nederland zit niet meer in een recessie, JUIST met name vanwege de sterke arbeidsmarkt. Ik wil hier niet mee beweren dat het voor iedereen even makkelijk is om een baan te vinden, maar iemand ongefundeerd van onzin betichten hoeft nou ook weer niet.
Het CBS zal vast een nieuwe manier hebben gevonden om de groei van de economie te meten. Wist je dat de huizenmarkt niet wordt gemeten mbt inflatie en de VS ook steeds op andere manieren de economie meet of dat de banenmarkt daar groeit omdat een werkend persoon steeds meer banen nodig heeft
pi_213174945
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Waar lees jij dat?
Ik zie alleen een VWO diploma en een niet afgeronde vervolgstudie.
Leidinggevende functie kan ook chef hamburgerflippers bij de McDonalds zijn….

Niet om lullig te doen, maar ik heb het idee dat TS zijn leidinggevende capaciteiten wellicht wat overschat, in relatie tot de functies waarop hij solliciteert. Is de sprong te groot?
Mijn grootste leidinggevende prestatie is manager te zijn geweest van een vrij grote GGD locatie in corona tijd. Heb toch wel 1000en testen gefaciliteerd en aan tientallen mensen leiding gegeven.

Verder solliciteer ik op uitdagende functies bijv als floormanager of teamleider. Hier kwam ik op gesprek, ging best goed maar uiteindelijk geen aanbod.

Nu reageer ik voornamelijk op MBO+ banen, zoals callcenter, administratieve en verkoop functies.
Dit om mijn kansen op een baan te vergroten.
Ik denk dus zeker niet dat ik te hoog richt
pi_213175000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:22 schreef Momo het volgende:
Het kan denk ik niet verkeerd zijn als iemand een keer meekijkt naar je CV en motivatiebrief.
Ben je te onzeker of juist te "arrogant" of op een andere manier sociaal ongemakkelijk tijdens een sollicitatie gesprek?
Misschien toch veel kandidaten die wel dat WO papiertje hebben gehaald?
Zeker een goed idee. Ik heb weleens iemand laten meekijken en hier en daar een puntje veranderd. Daarnaast solliciteer ik de laatste tijd via een recruiter en die legt het dan weer bij de opdrachtgever neer. Mocht er iets missen uit mijn CV/ Motivatiebrief, dan zou hij dat wel aankaarten denk ik?

Tijdens gesprekken ben ik redelijk koel eigenlijk. Meestal professioneel, soms wat losser als de sfeer dat toelaat. In de gesprekken kan ik 1,2,3 niet aanwijzen wat het breekpunt zou kunnen zijn.
pi_213175022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het CBS zal vast een nieuwe manier hebben gevonden om de groei van de economie te meten. Wist je dat de huizenmarkt niet wordt gemeten mbt inflatie en de VS ook steeds op andere manieren de economie meet of dat de banenmarkt daar groeit omdat een werkend persoon steeds meer banen nodig heeft
Ah juist ja; het komt jou niet uit dus ga je opnieuw ongefundeerde dingen roepen zoals "het CBS zal vast..." en zaken erbij halen die er niets mee te maken hebben ("in de VS dit en dat") :') tnx but no tnx
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 22:40:54 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213175074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:35 schreef jinsakai het volgende:

[..]
Zeker een goed idee. Ik heb weleens iemand laten meekijken en hier en daar een puntje veranderd. Daarnaast solliciteer ik de laatste tijd via een recruiter en die legt het dan weer bij de opdrachtgever neer. Mocht er iets missen uit mijn CV/ Motivatiebrief, dan zou hij dat wel aankaarten denk ik?

Tijdens gesprekken ben ik redelijk koel eigenlijk. Meestal professioneel, soms wat losser als de sfeer dat toelaat. In de gesprekken kan ik 1,2,3 niet aanwijzen wat het breekpunt zou kunnen zijn.
Zou je misschien iets te koel kunnen zijn? Als je reageert op callcenter en verkoop functies, helpt het misschien wel als je wat meer charisma hebt en wat losser bent. Als iemand te koel en zakelijk is verkoop je geen spullen aan Henk en Ingrid. Maar dat kan je misschien zelf beter inschatten wat past bij een bepaalde functie.
pi_213175140
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:37 schreef Beldewouten het volgende:

[..]
Ah juist ja; het komt jou niet uit dus ga je opnieuw ongefundeerde dingen roepen zoals "het CBS zal vast..." en zaken erbij halen die er niets mee te maken hebben ("in de VS dit en dat") :') tnx but no tnx
Ja. Wil je de inflatie weten kan je beter naar de gemiddelde WOZ waarde kijken dan het CBS geloven. Of denk je dat de woningmarkt uit het niets zo explosief is gestegen?
pi_213175149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:12 schreef jinsakai het volgende:

[..]
In het uitnodigen zit het probleem niet. Ik ben van deze 100 sollicitaties naar ruim 80-85% geweest. Dat is ook waarom ik mij zo frustreer. Het eerste gesprek is vaak enthousiast, mijn CV was dusdanig goed dat ik wel uitgenodigd wordt. De helft van de keren volgt er dan nog een 2e gesprek en dan…. Afwijzing met de redenen die ik zojuist benoemde.
Maar wat is de feedback dan die je krijgt? Je hebt toch een persoon gesproken? Ik zou iedereen toevoegen op LinkedIn na het gesprek en ze een bericht sturen na je gesprek. En bij afwijzing ook om feedback vragen. Kan me niet voorstellen dat van de 80-85 mensen niemand is die gedetailleerd feedback wilt geven. Vaak helpt het om jezelf een beetje kwetsbaar op te stellen.

Wellicht ken je ook iemand in je omgeving die meer ervaring heeft in de functies waar je op solliciteert. Probeer eens een rollenspel te doen, doen alsof je een gesprek hebt en kijk of je daarin nog dingen kunt verbeteren.

Tot slot, mensen die via via solliciteren worden veel sneller aangenomen. Stuur iemand in een vergelijkbare rol een bericht op LinkedIn dat je de vacature hebt gezien en daar wat vragen over hebt. Probeer een oprecht gesprek te hebben en je oprechte interesse te tonen. En tot slot vraag je of ze je zouden kunnen introduceren. Wanneer je via een referral solliciteert sta je echt 5-0 voor.
pi_213175159
Aan de afwijzingsreden ligt het niet, een werkgever zal hier echt niet altijd eerlijk over zijn.

Ik zie dat veel mensen vanwege hun achtergrond (afkomst bijv.) niet eens uitgenodigd worden, dan kan het nog liggen aan tattoo's, piercings en verzorging... of het gedrag tijdens een sollicitatie. Kan je daar wat meer over vertellen?
pi_213175186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja. Wil je de inflatie weten kan je beter naar de gemiddelde WOZ waarde kijken dan het CBS geloven. Of denk je dat de woningmarkt uit het niets zo explosief is gestegen?
:')

Laat het uitleggen van zaken die met de economie te maken hebben aub aan andere mensen over.
pi_213175599
Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten als de TS, al was ik zelfs wat ouder en had ik HBO papieren. Het heeft echt heel lang geduurd eer ik ergens op gesprek kon. En ook veel afwijzingen gehad (soms ook gewoon meerdere op 1 dag). En dan ook heel veel nietszeggende feedback of de standaardteksten. Of via recruiters proberen aan de bak te komen, wat ook gewoon niet werkt (maar dat is een ander onderwerp :P).

Je wordt er heel moedeloos van, maar geef de moed niet op. Ik heb na de zoveelste afwijzing voor mezelf de knop omgezet en besloten: ik begin onderaan de ladder en werk me dan omhoog. En dat heeft gewerkt. Ik heb 2 jaar ervaring opgedaan op een simpele maar technische klus en ben van daaruit verder gaan kijken toen ik ook wist wat ik echt wilde. En nu zit ik 7 jaar bij een goede werkgever en doe ik waar ik plezier in heb :)

TS, het gaat jou ook lukken! Nogmaals, geef de moed niet op, ook al is die soms heel ver weggezakt. De aanhouder wint ^O^
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213175937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:48 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Maar wat is de feedback dan die je krijgt? Je hebt toch een persoon gesproken? Ik zou iedereen toevoegen op LinkedIn na het gesprek en ze een bericht sturen na je gesprek. En bij afwijzing ook om feedback vragen. Kan me niet voorstellen dat van de 80-85 mensen niemand is die gedetailleerd feedback wilt geven. Vaak helpt het om jezelf een beetje kwetsbaar op te stellen.

Wellicht ken je ook iemand in je omgeving die meer ervaring heeft in de functies waar je op solliciteert. Probeer eens een rollenspel te doen, doen alsof je een gesprek hebt en kijk of je daarin nog dingen kunt verbeteren.

Tot slot, mensen die via via solliciteren worden veel sneller aangenomen. Stuur iemand in een vergelijkbare rol een bericht op LinkedIn dat je de vacature hebt gezien en daar wat vragen over hebt. Probeer een oprecht gesprek te hebben en je oprechte interesse te tonen. En tot slot vraag je of ze je zouden kunnen introduceren. Wanneer je via een referral solliciteert sta je echt 5-0 voor.
De feedback die ik krijg bestaat voornamelijk uit de redenen die ik bovenaan heb genoemd.
Soms wordt me ook verteld om voor een instapbaan te solliciteren, maar de functies waar ik nu op reageer zijn vaak beginner functies. Dus hier kan ik mij niet zo goed in vinden.

Daarnaast reageer ik ook vaak via uitzendbureaus, aangezien ik dit als tip had gekregen vanuit mijn omgeving. De recruiter heeft dat contact met mijn potentiële werkgever, en dan zeggen ze dat ze erachteraan gaan en krijg ik vervolgens weer een standaard antwoord. Het schiet er echt qua feedback niet mee op.
Wordt vaak afgesloten met “tja helaas, leuke jongen had je graag in het team gezien. Maar ik wens je succes in je verdere loopbaan”.

De tip van LinkedIn via een referral is echt goud! Had hier zelf nog niet aan gedacht. Heb het eerlijk gezegd ook nog van niemand gehoord.
Ga ik zeker ook inzetten, dankjewel!
pi_213175942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:49 schreef bananen-plukker het volgende:
Aan de afwijzingsreden ligt het niet, een werkgever zal hier echt niet altijd eerlijk over zijn.

Ik zie dat veel mensen vanwege hun achtergrond (afkomst bijv.) niet eens uitgenodigd worden, dan kan het nog liggen aan tattoo's, piercings en verzorging... of het gedrag tijdens een sollicitatie. Kan je daar wat meer over vertellen?
Nou ik wordt wel heel vaak uitgenodigd, zowel online als op locatie zelf. Soms zelfs nog een tweede gesprek. Heb geen tattoos of piercings of andere ‘opvallende’ zaken. Qua verzorging zit het ook wel goed, weet de weg naar de douche goed te vinden en een lekker geurtje staat ook wel op de kast. Heb ook een net kapsel, niks overdreven of speciaals.
Achtergrond is trouwens Marokkaans. Denk niet dat het hier aan ligt.
pi_213175944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten als de TS, al was ik zelfs wat ouder en had ik HBO papieren. Het heeft echt heel lang geduurd eer ik ergens op gesprek kon. En ook veel afwijzingen gehad (soms ook gewoon meerdere op 1 dag). En dan ook heel veel nietszeggende feedback of de standaardteksten. Of via recruiters proberen aan de bak te komen, wat ook gewoon niet werkt (maar dat is een ander onderwerp :P).

Je wordt er heel moedeloos van, maar geef de moed niet op. Ik heb na de zoveelste afwijzing voor mezelf de knop omgezet en besloten: ik begin onderaan de ladder en werk me dan omhoog. En dat heeft gewerkt. Ik heb 2 jaar ervaring opgedaan op een simpele maar technische klus en ben van daaruit verder gaan kijken toen ik ook wist wat ik echt wilde. En nu zit ik 7 jaar bij een goede werkgever en doe ik waar ik plezier in heb :)

TS, het gaat jou ook lukken! Nogmaals, geef de moed niet op, ook al is die soms heel ver weggezakt. De aanhouder wint ^O^
Dankjewel voor dit bericht! Is echt ff de opkikker die ik nodig heb.
“Meerdere afwijzing op 1 dag” kan ik mij helemaal in vinden! Soms heb ik die dagen er ook tussen zitten.

Ik ga zeker de moed niet opgeven en ik sta er idd ook open voor om vanaf onderaan mezelf naar boven te werken. Uiteindelijk moet ik ergens terecht kunnen.
Goed om te horen dat je toch op een goede plek terecht bent gekomen.
Geduld en hard werken loont!
pi_213176743
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef jinsakai het volgende:
“Je wilt geen vervolgopleiding meer doen, dus dat laat wat over je motivatie zien.”
“Je wilt misschien nog een vervolgopleiding doen, dus dan blijf je hier niet langdurig.”
Wellicht zit hier een kern van waarheid in. Je hebt immers geen enkele beroepsopleiding genoten, dat is een niet al te riante uitgangspositie.
pi_213177000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Wellicht zit hier een kern van waarheid in. Je hebt immers geen enkele beroepsopleiding genoten, dat is een niet al te riante uitgangspositie.
Inderdaad, je kan dan VWO hebben, maar geen vervolgopleiding hebben is wel echt een manco. Is solliciteren op een werk-en-leer plek, waarbij je alsnog die broodnodige vervolgopleiding haalt, geen optie?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213177015
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Waar lees jij dat?
Ik zie alleen een VWO diploma en een niet afgeronde vervolgstudie.
Leidinggevende functie kan ook chef hamburgerflippers bij de McDonalds zijn….
Dat dus. Wat is de reden dat die studie is afgebroken en waarom is er geen ander vervolg na het VWO gekomen? Wat is er tussen WO en nu gebeurd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213177028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:35 schreef jinsakai het volgende:

Tijdens gesprekken ben ik redelijk koel eigenlijk. Meestal professioneel, soms wat losser als de sfeer dat toelaat. In de gesprekken kan ik 1,2,3 niet aanwijzen wat het breekpunt zou kunnen zijn.
Hoe is je non-verbale communicatie? Straalt je gezicht enthousiasme uit??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:32:20 #30
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_213177051
Spreken jullie al over loonsvoorwaarden?
Als die te hoog zijn wordt dat zelden gezegd maar zoeken ze wel een andere uitweg.
pi_213177404
Werkgever, regio Gorcum.

Geen functie momenteel, maar als je eerlijke feedback wil, ben je welkom om met mij te komen praten.

Stuur maar pb
pi_213177430
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef jinsakai het volgende:
Ik weet niet of andere personen momenteel ook enorme moeite hebben om aan de bak te komen?
In ieder geval bedankt voor het lezen en helpen!
Topic deed me denken aan https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2240442. Lees daar ook eens mee; die heeft 'pas' 40 afwijzingen, maar is ongeveer even oud, zelfde (gebrek aan) vooropleiding en vergelijkbare werkervaring (en lijken naar eenzelfde soort baan op zoek). Misschien heb je wat aan de reacties.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213177902
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:52 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
:')

Laat het uitleggen van zaken die met de economie te maken hebben aub aan andere mensen over.
Ja en trickle down economics werkt :')
pi_213178315
Een long shot: Heb je een uitgebreid sociaal leven, met andere woorden, wat gebeurd er als je, je naam opzoekt in google?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_213178790
23 jaar zonder veel ervaring en zonder echt diploma. Dan liggen de banen niet voor het oprapen en ik heb ook een beetje de indruk dat je solliciteert op banen die ver boven je profiel liggen.

In feite ben je iemand zonder noemenswaardige ervaring en alleen een middelbare school diploma. Op wat voor banen solliciteer je want ik durf de stelling wel aan dat als je in deze markt na 100 sollicitaties geen baan hebt je zelf iets fout doet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213178846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:31 schreef jinsakai het volgende:

[..]
Mijn grootste leidinggevende prestatie is manager te zijn geweest van een vrij grote GGD locatie in corona tijd. Heb toch wel 1000en testen gefaciliteerd en aan tientallen mensen leiding gegeven.

Verder solliciteer ik op uitdagende functies bijv als floormanager of teamleider. Hier kwam ik op gesprek, ging best goed maar uiteindelijk geen aanbod.

Nu reageer ik voornamelijk op MBO+ banen, zoals callcenter, administratieve en verkoop functies.
Dit om mijn kansen op een baan te vergroten.
Ik denk dus zeker niet dat ik te hoog richt
Je hebt geen mbo+, je hebt alleen een middelbareschool diploma.

Met welk gezag denk jij een "floor" te kunnen managen of een team te leiden? Je komt letterlijk net kijken.

Ik denk dat je veel te hoog zoekt. Probeer het eens als orderpicker of in de groenvoorziening.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213178904
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je hebt geen mbo+, je hebt alleen een middelbareschool diploma.

Met welk gezag denk jij een "floor" te kunnen managen of een team te leiden? Je komt letterlijk net kijken.

Ik denk dat je veel te hoog zoekt. Probeer het eens als orderpicker of in de groenvoorziening.
Dit dacht ik ook, je bent 23 jaar, toen ik die leeftijd had en net van het hbo kwam begon ik onderaan het bedrijf als gewone loonslaaf met een bruto salaris waar je tegenwoordig niet eens de kale huur van een schuur mee kan betalen.

Daarnaast is leidinggevende bij de ggd tijdens corona ook niet heel indrukwekkend, letterlijk iedereen werd toen aangenomen tot de grootste debielen aan toe (niet negatief naar ts toe, maar je komt idd net kijken met minimale ervaring)

Ik zou gewoon ergens onderaan beginnen, als je echt goed bent heb je binnen een paar jaar vast een goede functie te pakken ergens
pi_213178934
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit dacht ik ook, je bent 23 jaar, toen ik die leeftijd had en net van het hbo kwam begon ik onderaan het bedrijf als gewone loonslaaf met een bruto salaris waar je tegenwoordig niet eens de kale huur van een schuur mee kan betalen.

Daarnaast is leidinggevende bij de ggd tijdens corona ook niet heel indrukwekkend, letterlijk iedereen werd toen aangenomen tot de grootste debielen aan toe (niet negatief naar ts toe, maar je komt idd net kijken met minimale ervaring)

Ik zou gewoon ergens onderaan beginnen, als je echt goed bent heb je binnen een paar jaar vast een goede functie te pakken ergens
Daarom: zoek een werkleerplek. Dat gat in je CV van geen opleiding kan je de rest van je leven blijven achtervolgen, doe er iets aan nu het nog redelijk kan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213178938
Onderstaande reacties zijn natuurlijk niet echt nietszeggend. Misschien zie je het zelf anders, maar uiteindelijk is het aan een potentiële werkgever of het al dan niet relevant is.

• “Je wilt geen vervolgopleiding meer doen, dus dat laat wat over je motivatie zien.”

• “Je wilt misschien nog een vervolgopleiding doen, dus dan blijf je hier niet langdurig.”

• Soms wordt me ook verteld om voor een instapbaan te solliciteren maar de functies waar ik nu op reageer zijn vaak beginner functies. Dus hier kan ik mij niet zo goed in vinden.

Eerste 2 zijn vreemd want tegenstrijdig, ben je nog in twijfel of je al dan niet een vervolgopleiding gaat doen? Afhankelijk van functie, bedrijf en hoe een gesprek verloopt moet je ook wel beetje proberen aan te voelen wat het gewenste antwoord en wat je argumentatie voor je antwoord is.
Bovendien, als er in een gesprek aangegeven wordt dat er bij het bedrijf toch waarde wordt gehecht aan een vervolgopleiding vragen wat mogelijkheden via het bedrijf zijn.
Als het juist niet van belang is, vooral niet over beginnen.

Wat betreft de derde, hiermee lijkt het toch dat je te hoog inschiet. Wat betreft leeftijd en opleidingsniveau heb je toch een achterstand t.o.v. je concurrentie die of meer ervaring, of het benodigde papiertje of beide hebben.
Advies om met een werkcoach te gaan praten en daarmee een plan van aanpak op te stellen is denk ik een hele goede. Probeer ook consistent te zijn waar je op solliciteert en niet op alles wat los en vast zit, omdat je werk/inkomen nodig hebt. Zoek uitzendwerk en ga ernaast verder zoeken.

Edit: ga vooral NIET op zoek naar leidinggevende functies, sorry maar daarvoor mis je echt aan alle kanten de kwalificaties

[ Bericht 2% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 12-04-2024 12:38:53 ]
pi_213179517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 01:45 schreef jinsakai het volgende:

[..]
Achtergrond is trouwens Marokkaans. Denk niet dat het hier aan ligt.
Nou, welkom in de echte wereld. Waar het officieel niet mag, maar wel veelvuldig het geval is.
pi_213179614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nou, welkom in de echte wereld. Waar het officieel niet mag, maar wel veelvuldig het geval is.
Te makkelijk om het direct hier op te gooien (al is het niet uit te sluiten dat er een paar tussen zitten waar dat het geval is), er zijn gezien TS zijn eigen posts wel meer zaken waar het aan kan liggen.
pi_213179652
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nou, welkom in de echte wereld. Waar het officieel niet mag, maar wel veelvuldig het geval is.
Als dat de reden zou zijn, waarom doen ze hem dan uitnodigen? Waarbij ik de aanname die dat hij geen Henk de Vries heet en z'n naam op z'n cv staat (allebei plausibel, me dunkt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213179670
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:29 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
• “Je wilt geen vervolgopleiding meer doen, dus dat laat wat over je motivatie zien.”

• “Je wilt misschien nog een vervolgopleiding doen, dus dan blijf je hier niet langdurig.”

Eerste 2 zijn vreemd want tegenstrijdig,
Ik gok dat ze van verschillende potentiële bedrijven komen en los van elkaar is er voor allebei wat te zeggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213179699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik gok dat ze van verschillende potentiële bedrijven komen en los van elkaar is er voor allebei wat te zeggen.
Dat zal absoluut zo zijn, anders is het nog vreemder, maar wat ik meer bedoel is dat TS blijkbaar zelf niet weet wat hij/zij wil. En beetje recruiter/HR-medewerker/inhurende manager prikt daar ook vrij snel doorheen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:30:09 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213179706
Begin in een callcenter, maak promotie naar trainer/coach, en dan teamlead. Dan heb je in twee jaar tijd prima ervaring om verder te groeien.

Pak een groot callcenter mee en verzoek om naar het buitenland te gaan voor een opdracht. Suriname, Marokko, etc. Allemaal leuk om te doen en veel te leren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213179911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Te makkelijk om het direct hier op te gooien (al is het niet uit te sluiten dat er een paar tussen zitten waar dat het geval is), er zijn gezien TS zijn eigen posts wel meer zaken waar het aan kan liggen.
Zeker, zeker waar. Maar het je staat bij veel bedrijven echt wel met 2-0 achter al helaas. Het speelt in ieder geval wel mee bij een deel; hij heeft de indruk van niet. Dat is me iets te naïef gedacht.
pi_213180073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zeker, zeker waar. Maar het je staat bij veel bedrijven echt wel met 2-0 achter al helaas. Het speelt in ieder geval wel mee bij een deel; hij heeft de indruk van niet. Dat is me iets te naïef gedacht.
Met de huidige arbeidsmarkt werkt dat dus echt niet meer. Nogmaals, wellicht dat er een paar tussen zitten, maar dat TS hier met systematische discriminatie te maken heeft, is echt veel te makkelijk en je focust nu volledig op zijn afkomst i.p.v. op de inhoud van z'n posts (is dat trouwens niet discriminatie?)
pi_213180123
Callcenterspul is wel redelijk nondescript, is er niet iets waar je meer werkelijk inhoudelijk band mee hebt?
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan een beter gesprek hebt.

Maar goed, ik heb per saldo geen echte tips maar ik wens je wel heel veel succes :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213180180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:03 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Met de huidige arbeidsmarkt werkt dat dus echt niet meer. Nogmaals, wellicht dat er een paar tussen zitten, maar dat TS hier met systematische discriminatie te maken heeft, is echt veel te makkelijk en je focust nu volledig op zijn afkomst i.p.v. op de inhoud van z'n posts (is dat trouwens niet discriminatie?)
Sowieso kan TS niks doen aan afkomst, uiterlijk en naam, dus tips geven over en focussen op zaken waar hij wel wat aan kan doen heeft meer zin. En ja, dan zal hij nog steeds tegen het feit aan lopen dat je met een Marokkaanse naam minder kans hebt om te worden uitgenodigd (dat is gewoon een feit: https://www.kis.nl/artike(...)-werving-en-selectie), maar dan zou het in de huidige omstandigheden toch moeten lukken om een baan te vinden.

Ik denk echt dat TS te makkelijk denkt over het feit dat hij geen enkel serieus diploma heeft. Met alleen VWO heb je minder dan MBO. En er zijn zat functies te vinden waar je kunt werken en een diploma kunt halen: https://nl.indeed.com/m/jobs?q=Werken+Leren
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 april 2024 @ 14:16:02 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_213180196
Je bent 23 en hebt alleen vwo. Hoe kan dat?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')