Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensenquote:Op donderdag 11 april 2024 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
Of een rijke vriend(in) zoekenquote:Op donderdag 11 april 2024 09:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks heb je als woningzoeker dus de keuze om of snel een huis toegewezen te krijgen, maar die moet je dan wel delen met een asielzoeker en je bent je recht op huurtoeslag kwijt of je blijft stug een huis voor jezelf eisen, maar dan moet je wel 15 jaar op de wachtlijst staan voor je aan de beurt bent.
quote:Op donderdag 11 april 2024 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
Verplicht zal het voorlopig echt niet gaan worden, maar als je perse een woning voor jezelf wilt dan zal dat consequenties hebben. Zoals een ouder, kleiner huis en veel en veel langer op een wachtlijst moeten wachten voor je aan de beurt bent.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensen
Ze kunnen en mogen dat niet verplichten is mijn mening
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Verplicht zal het voorlopig echt niet gaan worden, maar als je perse een woning voor jezelf wilt dan zal dat consequenties hebben. Zoals een ouder, kleiner huis en veel en veel langer op een wachtlijst moeten wachten voor je aan de beurt bent.
Dit soort initiatieven van corporaties zorgen ervoor dat je wel snel een betere en ruimere woning hebt, maar die moet je wel delen en je krijgt geen huursubsidie meer. De overheid is heel positief over dit soort initiatieven.
Dat zal voor hun een prettige bijkomstigheid zijn. Belangrijker is voor hun dat dit de woningnood verkleint terwijl ze daar zelf niks voor hoeven te doen.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
Ja, zo willen we allemaal wel wat hè. Nu zijn singles niet per se De Grote Oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen, maar wanneer je in je eentje een twee- of driekamerwoning bezet houdt dan helpt dat in elk geval niet.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.
Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Ja, maar die zijn gekocht he.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensen
Ja rechts hequote:Op donderdag 11 april 2024 09:56 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker met z'n allen in de kommunalka wonen. We glijden steeds verder af richting een sovjetrepubliek en het volkt lijkt blind te zijn. Oh, heb je een 'nuttig' beroep zoals leraar, brandweerman of politieagent dan wijst de staat je natuurlijk wel een mooie woning toe.
Blijkbaar is de sociale woningbouw nog verder uithollen de enige concrete oplossing die men heeft voor de woningnood. Blijf godverdomme eens met je tengels af van sociale voorzieningen en bedenkt echte oplossingen.
En woningtekort oplostquote:Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
Ook gedaan in mijn studententijd. Flatje 3-kamerflatje gedeeld met een ander, de derde kamer was vd huisbaas die er zelden was.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.
Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
quote:Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ga maar huizen bouwen in plaats van tienduizenden kanslozen het land binnen te laten die hier letterlijk niets te zoeken hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop