Kerel vindt een geboren Afrikaan geen echte Fries...het is maar net welke criteria je daarvoor hanteert, maar ik vind dat nou niet zo racistisch. Kan wat kwetsend zijn misschien maar dat is wat anders.quote:
Eens. Zou jij die vrouw achter Derksen geven?quote:Op woensdag 10 april 2024 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad. Helemaal als Engelse woorden zo worden gebruikt dat duidelijk wordt dat degene die het zegt het Engelse woord niet eens begrijpt.
Precies dit!quote:Op woensdag 10 april 2024 22:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Kerel vindt een geboren Afrikaan geen echte Fries...het is maar net welke criteria je daarvoor hanteert, maar ik vind dat nou niet zo racistisch. Kan wat kwetsend zijn misschien maar dat is wat anders.
Die met die groene truiquote:Op woensdag 10 april 2024 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Zou jij die vrouw achter Derksen geven?
Zou me bij hem niet verbazen.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef Remco het volgende:
Gijp elke keer weer ontzettend gedetailleerd over al die oorlogsmisdaden, lijkt soms wel alsof die dagelijks filmpjes en verhalen loopt op te zoeken.
Ik vind hem meer een echte Fries dan iemand die er toevallig is geboren, naar Amsterdam is verhuisd en zich zo'n Randstad-accentje aan heeft gemeten.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Kerel vindt een geboren Afrikaan geen echte Fries...het is maar net welke criteria je daarvoor hanteert, maar ik vind dat nou niet zo racistisch. Kan wat kwetsend zijn misschien maar dat is wat anders.
Hij moet iets om een beetje mee te kunnen doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef Remco het volgende:
Gijp elke keer weer ontzettend gedetailleerd over al die oorlogsmisdaden, lijkt soms wel alsof die dagelijks filmpjes en verhalen loopt op te zoeken.
Dat kan zijn allemaal wel zijn, maar het feit dat een bejaarde kerel op tv daar anders over denkt is niet persé racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind hem meer een echte Fries dan iemand die er toevallig is geboren, naar Amsterdam is verhuisd en zich zo'n Randstad-accentje aan heeft gemeten.
Mja. Je krijgt er wel het idee bij dat het te maken heeft met zijn huidskleur. Vind mensen ook niet zo snel Fries, Nederlander of wat dan ook, maar in dit geval... Als je hoort wat hij allemaal opsomt in dat filmpje dat hij heeft gemaakt. Heel veel meer Fries wordt het niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat kan zijn allemaal wel zijn, maar het feit dat een bejaarde kerel op tv daar anders over denkt is niet persé racistisch.
Dat heb ik met bv. Mart Smeets. Me altijd zitten ergeren aan hem, maar als dan Dione de Avondetappe gaat presenteren, dan merk je het verschil wel.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:23 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Idd dit gaat ook op voor Derksen. Mensen krijgen straks een eus of middle class Rutger of Helene ipv Derksen. Eens kijken hoe erg ze ‘m dan toch missen.
Daar echt idd. Hele karakter mist nu en nu is het soort van reguliere studio sport uitzending, maar de sfeer mis je toch die Mart neerzette.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik met bv. Mart Smeets. Me altijd zitten ergeren aan hem, maar als dan Dione de Avondetappe gaat presenteren, dan merk je het verschil wel.
Hahaha!quote:Op woensdag 10 april 2024 22:28 schreef Halcon het volgende:
Ik zou haar wel doen @:PietjePuk2000
Goede pijpster, dat zie je zo!
Dat zal bijna iedereen met je eens zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Precies dit!
Een geboren limburger zal ook nooit een fries worden. Net zo min een Amsterdammer.
Behalve dat het ging om een fonds van 18 miljoen ter bevordering van de Friese taal en cultuur. Dat heeft geen donder met je geboortegrond te maken maar met je opvoeding.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |