De grootste Limburgse woordenknutselaar aller tijden doet niets onbedoeld.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef Bargehassus het volgende:
"Frans Timmermans: "Als je kunt kiezen tussen haat en de hoop, kies dan altijd voor die laatste."".
Dat is misschien onbedoeld nog wel een leuke woordspeling.
...
Ach, Robje.quote:D66-leider Rob Jetten: "Terecht veel boze reacties op deze 'grap'. Puur racisme op nationale tv."
Dat zou wel eens kunnen. Hij gaat nu wel heer erg ver met zijn beledigingen.quote:
Bij Frans gaat alleen ademhalen automatisch. De rest is berekenend gedrag.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef Bargehassus het volgende:
"Frans Timmermans: "Als je kunt kiezen tussen haat en de hoop, kies dan altijd voor die laatste."".
Dat is misschien onbedoeld nog wel een leuke woordspeling.
Derksen.Voor de zoveelste keer.
Ik vermoed meer dat het komt omdat het kamerlid erop reageerdequote:Op woensdag 10 april 2024 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
Wat een kleuterachtige ophef, zie al de hele dag het linkerkamp krijsen.
Derksen is een botte boer, dat is geen geheim. Maar Derksen is al maanden negatief over Israel en de Joden, waarbij hij soms over een grens gaat, je hoort geen mens uit het linkerkamp hierover. Ook niet als Derksen andere mensen op de hak neemt, het boeit ze helemaal niets. Als er nu een blank vrouwtje op tv was verschenen, geboren in Nederland, die naar China was verhuist en zich "Chinees" had genoemd had Derksen 100% zekerweten hetzelfde gezegd, want dat is de botte boer Derksen. Hij doet immers al jaren niets anders op TV.
Maar er moet natuurlijk weer alleen, en voornamelijk alleen geklaagd worden over Derksen zodra Derksen iemand van de door links aangewezen slachtoffergroep afvalt, oftewel mensen met een kleurtje of mensen met een bepaalde ideologie. We horen links immers ook nooit als Derksen voetballers op de hak neemt, behalve als deze een donker kleurtje hebben. Dus Derksen is Derksen, maakt geen onderscheid op basis van kleur, geslacht en afkomst en zeikt iedereen af met zijn domme botte opmerkingen, het is het linkerkamp wat alleen krijst zodra Derksen iemand van hun gekozen slachtoffergroepje afvalt, oftewel wie zijn nu de racisten en populisten?
Ik heb twee nichtjes die geboren zijn in Ethiopie en een keihard Fries accent hebben. Inderdaad erg vermakelijk, hoewel het voor mij niet echt bijzonder meer is.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat zou wel eens kunnen. Hij gaat nu wel heer erg ver met zijn beledigingen.
Je kunt je best fries, tukker, drent, limburger etc. voelen zonder document of stamboom. Ergens opgegroeid zijn en/of je er langjarig thuisvoelen maakt je dat al.
En persoonlijk vind ik het geweldig om bijvoorbeeld een surinamer met een gronings accent of een marokkan die praat als een tukker te horen.
Straks gaat hij weer beginnen met zijn met onlangs ontdekte “Nederlandse waarden”.quote:
Moet je eens andersom doen. Kan je lachen…quote:Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat zou wel eens kunnen. Hij gaat nu wel heer erg ver met zijn beledigingen.
Je kunt je best fries, tukker, drent, limburger etc. voelen zonder document of stamboom. Ergens opgegroeid zijn en/of je er langjarig thuisvoelen maakt je dat al.
En persoonlijk vind ik het geweldig om bijvoorbeeld een surinamer met een gronings accent of een marokkan die praat als een tukker te horen.
Natuurlijk reageert een Groenlinks kamerlid hierop, hier doen ze het voor, hier speuren ze naar. Als Derksen dit had geroepen, zoals al aangegeven, over een Nederlandse vrouw die in China woonde, dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over Nederlander die naar Amerika was verhuist dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over een Rus die zich Nederlander noemde was er geen ophef. Want wie Derksen een beetje volgt hoort wekelijks zo'n opmerking, hoort wekelijks dezelfde domme taal van die botte boer, keer op keer hetzelfde. Er is alleen ophef zodra het niet in het straatje van het linkerkamp past. Dan moet het opgeblazen worden, gehuild over de cultuur, vinger wijzen naar de PVV, BBB, Forum etc. Het is dom populisme, Sylvana Simons heeft immers al heel wat meer extremere uitspraken gedaan, we hebben zelfs een woordenkunsternaar rondlopen die gewelddadige uitspraken doen, en god wat zijn ze dan allemaal stil. Nee de kleur, ideologie, geslacht en afkomst van het slachtoffer en de dader is de grote factor binnen het linkerkamp om wel of geen kritiek te geven, het zijn racisten, bewijsstuk nummer zoveel is wel hoe ze reageren op het toenemend antisemitisme, dat hadden eens blanke PVV stemmers moeten zijn die zich zo gedragen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:20 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik vermoed meer dat het komt omdat het kamerlid erop reageerde
Het is eigenlijk bijzonder frapant. Bij mijn weten (ik zie het niet terug in de tekst) heeft Derksen niks gezegd over zijn huidskleur.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef luxerobots het volgende:
Interessante vraag. Wanneer ben je een Fries?
Als je in Friesland geboren bent en een Friese plaats op je ID-kaart of in je paspoort hebt staan?
Als je in Friesland opgegroeid bent?
Als je in Friesland woont?
Als je uit Friese ouders geboren bent?
Als je de Friese taal spreekt?
Als je je een Fries voelt?
Habtuma is alleen in Friesland opgegroeid en spreekt de taal. Maar is er niet geboren, komt ook niet uit Friese ouders en is tegenwoordig meer in Den Haag dan in Friesland. Natuurlijk mag hij zichzelf Fries voelen, maar anderen hoeven hem niet zo te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |