Is zeker bagger, Amerikanen kunnen dan ook niks als het om eten gaat.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Altijd te duur voor wat je krijgt me dunkt
Smaak kan je niet kopen.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nu ga ik nog meer genieten van mijn Subway broodje morgen.
Google weet allesquote:Op donderdag 11 april 2024 08:33 schreef onlogisch het volgende:
En dan heb ik ook nog een probleem met excel waar ik niet uitkom
Vandaag is nu al waardeloos
quote:Op donderdag 11 april 2024 09:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je hebt hier met een Excel-expert te maken maat
Ik help je wel even
quote:Op donderdag 11 april 2024 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Google weet alles
Wat moet je maken in Excel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 april 2024 10:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]=STDEV(OFFSET($M$1,RIJ()*12-12,0,12,1))SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit met een Nederlandse Excel, 'offset' bestaat daar niet. Maar het is mij onduidelijk of OFFSET verschuiving of indirect is.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
=STDEV(OFFSET($M$1,RIJ()*12-12,0,12,1))
verschuivingquote:Op donderdag 11 april 2024 10:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zit met een Nederlandse Excel, 'offset' bestaat daar niet. Maar het is mij onduidelijk of OFFSET verschuiving of indirect is.
Beiden werken niet. Zowel verschuiving als indirect vervangen voor OFFSET.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:18 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb geen idee of het werkt overigens.
De Nederlandse vertaling van de Excel functie OFFSET is:quote:Op donderdag 11 april 2024 10:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zit met een Nederlandse Excel, 'offset' bestaat daar niet. Maar het is mij onduidelijk of OFFSET verschuiving of indirect is.
quote:Op donderdag 11 april 2024 10:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]Lukt mij wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in cel A 10 rijen gevuld.
En doe dan voor de eerste 5 deze formule:
=SOM(INDIRECT("A"&RIJ()):INDIRECT("A"&RIJ()+4))
En voor de volgende 5 deze (zelfde formule):
NB1 ik heb het even voor mijn gemak met een SOM gedaan. En heb de som in de bovenste rij staan.
NB2 ik doe +4 omdat ik met een reeks van 5 rijen werk
STDEV.VERPL ?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Beiden werken niet. Zowel verschuiving als indirect vervangen voor OFFSET.
Dan maar UPSETquote:Op donderdag 11 april 2024 10:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Beiden werken niet. Zowel verschuiving als indirect vervangen voor OFFSET.
Je telt hier van A1:A5 en dan A2:A6 enz.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lukt mij wel.
Ik heb in cel A 10 rijen gevuld.
En doe dan voor de eerste 5 deze formule:
En voor de volgende 5 deze (zelfde formule):
NB1 ik heb het even voor mijn gemak met een SOM gedaan. En heb de som in de bovenste rij staan.
NB2 ik doe +4 omdat ik met een reeks van 5 rijen werk
Als kiespijnquote:Op donderdag 11 april 2024 10:10 schreef onlogisch het volgende:
Op dit soort momenten mis je @:Lenny_Leonard
Nee. Dit telt A 1-5 op en A6-10quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je telt hier van A1:A5 en dan A2:A6 enz.
Ja met deze methode is het makkelijk. Echter denk ik dat onlogisch de resultaten onder elkaar wil. Dus G1 voor A1:A5, G2 voor A6:A10, G3 voor A11:A15.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee. Dit telt A 1-5 op en A6-10
[ afbeelding ]
Uitkomst van SOM van A1:A5 is bij mij gelijk aan die INDIRECT formule die ik af.
Uitkomst van SOM van A6:A10 is bij mij gelijk aan die INDIRECT formule die ik af.
Wowquote:
Is toch niet anders. Moet je alleen de uitkomst van RIJ() nog wat bijstellen. Ik heb de formule in rij 1 van de reeks staan dus geen aanpassing van de waarde RIJ() nodig.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja met deze methode is het makkelijk. Echter denk ik dat onlogisch de resultaten onder elkaar wil. Dus G1 voor A1:A5, G2 voor A6:A10, G3 voor A11:A15.
Dan moet je de cellen in formule laten meebewegen met 5 elk voor elke rij.
Won laatst 1000 maar had 1/5'de lot dus 'maar' 200. Voelde ik me toch niet gelukkigquote:Op donderdag 11 april 2024 09:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
100 euro gewonnen in de staatsloterij.
Dat wordt een lekker broodje subway morgen.
Als ik codes voor Excel nodig heb gebruik ik normaal gesproken ChatGPT.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Google weet alles
Wat moet je maken in Excel?
Ik ook maat. Maar dat kwam er niet helemaal lekker uit. Nu even aan het stoeien met de code van @alpeko maar ook dat is nog een Lucille Wernertje op dit moment.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als ik codes voor Excel nodig heb gebruik ik normaal gesproken ChatGPT.
@:onlogisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |