Reken het eens echt uit en zie dat er nog wel degelijk ruimte is voor een verbetering.quote:Op woensdag 10 april 2024 06:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe dan? Mensen met een minimumloon betalen door de algemene heffingskorting en arbeidskorting al nauwelijks belasting.
Wat mensen ook nog wel eens vergeten is dat wij, de belastingbetaler, op deze wijze bedrijven subsdieren. Al die lage lonen worden immers aangevuld met belastinggeld via allerlei toeslagen en regelingen. Hoger minimumloon betekent wellicht meer kosten aan de ene kant, maar ook minder noodzaak voor toeslagen aan de andere kant.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)erhoging-minimumloon
Werkenden met het minimumloon verdienen al genoeg volgens de BBB en kunnen verder in de stront zakken (van de agrarische industrie). Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de werkgevers in de agrarische industrie die veel gebruik maken van arbeidsmigranten hun werknemers niet kunnen uitbuiten.
Dit is gestrand in de Eerste Kamerquote:Op woensdag 10 april 2024 10:08 schreef Beathoven het volgende:
Niet dat ik een groot liefhebber was van het vorige kabinet. Maar.. kunnen ze aub weer plaatsnemen?
Kabinet Moeras 1 is nog lelijker
Kun je je de 'gratis bier' motie van Caroline nog herinneren? Waar ze zo om uitgelachen werd?quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zal me wel zijn ontgaan, maar waarom is het bedrog? Hadden ze beloofd het minimumloon te verhogen?
Zeker! BBB had er zelfs een motie voor ingediend:quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zal me wel zijn ontgaan, maar waarom is het bedrog? Hadden ze beloofd het minimumloon te verhogen?
Overigens niet de eerste keer in korte tijd dat deze clownspartij zich bedenkt. Tijdens de Algemene Beschouwingen nog voor het afbouwen van de 30%-regeling voor expats (aangenomen amendement Omtzigt), maar nu alweer tegen. Dus over een jaar moet de Belastingdienst het gedane werk waarschijnlijk allemaal weer terugdraaien. Twee jaar geleden kwam de BBB met een motie om kiloknallers uit het schap te halen. Nu supermarkten daartoe over gaan schreeuwt de BBB echter moord en brand dat het zielig is voor arme mensen.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:19 schreef Nielsch het volgende:
Dit moet toch wel een unicum zijn in de parlementaire geschiedenis:
- BBB komt tijdens de Algemene Beschouwingen met een totaal niet onderbouwde motie om het minimumloon ietsje te verhogen
- De Kamer neemt de motie - na veel hoongelach voor Van der Plas - uiteraard niet aan
- Het kabinet handelt vervolgens tóch in de geest van de motie van de BBB door ruimte te maken om het minimumloon ietsje te verhogen
- BBB bombardeert het plan van het kabinet
KOEKOEK CLOWNSHOW
Reken het zelf maar eens uit want die ruimte is echt minimaal.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Reken het eens echt uit en zie dat er nog wel degelijk ruimte is voor een verbetering.
Je kan ervoor kiezen in je eigen huis te blijven wonen mits de gemeente dat tolereert, indien de overwaarde de 64.000 euro niet overstijgt is de gemeente ook niet verplicht je die overwaarde te laten 'opeten'. De vermogensvrijstelling voor de bijstand is dit jaar een kleine 8000 euro. Met een eigen huis in de bijstand mag je dus 8x zoveel aan vrijstelling van vermogen benutten. Daar staat dan wel tegenover dat je geen recht hebt op bijv huurtoeslag. De woonruimte niet verkopen kan nuttig zijn indien er daadwerkelijk uitzicht is op werk, of als je op leeftijd bent en binnen zeg 10 jaar de pensioenleeftijd bereikt. Behoor je niet tot beide categorieën dan lijkt het mij niet zinvol woonruimte eigenaar te blijven.quote:Op woensdag 10 april 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Ik heb een eigen huis (appartement), wel met een hypotheek voor de volle waarde. Ik krijg dus geen huursubsidie. Of kwijtschelding van de (hier 1000 Euro per jaar) gemeentebelasting. Maar "sorry, jij hebt een eigen huis, dus ik kan je niet helpen als je dat niet verkoopt" is iets wat ik van bijna alle instanties hoor. Mijn bijstandsuitkering was er initieel door afgewezen. Ik moest praten als Brugman om daar toch voor in aanmerking te komen. En als je geen belasting betaalt, krijg je ook geen hypotheekrenteaftrek.
Dat is wel pech, maar ook een goede reden te bedenken of dit type woonruimte in eigendom wel zo gunstig is in de bijstand?quote:Die energiesubsidie hebben ze geprivatiseerd en die krijg je alleen als je alles afneemt bij 1 energieleverancier. Mijn warmte is centraal geregeld (stadswarmte) en dat is dus een andere leverancier dan mijn elektriciteit. Waardoor ik dus niets krijg.
Ik ben voorstander van werkverschaffing dwz dat bijstanders altijd te werk gesteld moeten worden, of serieus een studie moeten volgen welke uitzicht geeft op een baan, mits de persoon daar ook de vermogens toe heeft.quote:Bij de sociale dienst hebben ze een werkplaats, waar je getest wordt. Ik was heel proactief en was dus in no-time leuk werk aan het doen. Dat waren heel erg veel minpunten. Je wordt namelijk getest op je onderdanigheid. Als je baas zegt: "spring!", dan moet je niet slim proberen te zijn door te vragen: "hoe hoog?", maar je moet gewoon je mond dichthouden en springen! "Kop dicht en werken!" Dus ik kom maar met veel kunst en vliegwerk voorkomen dat ik tewerkgesteld werd, "met behoud van uitkering". Ze hebben me wel meerdere keren verteld, dat weigering resulteerde in een korting van 30% van mijn uitkering.
Toen ik de hypotheek afsloot (voor 120% van de waarde), kreeg je die als bonus bij een pakje boter. 20 jaar later is de waarde van het appartement met ~25% gestegen (de inflatie meegerekend). De buitenwanden zijn van asbest, dus het is gewoon weinig waard.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:09 schreef Digi2 het volgende:
Je kan ervoor kiezen in je eigen huis te blijven wonen mits de gemeente dat tolereert, indien de overwaarde de 64.000 euro niet overstijgt is de gemeente ook niet verplicht je die overwaarde te laten 'opeten'. De vermogensvrijstelling voor de bijstand is dit jaar een kleine 8000 euro. Met een eigen huis in de bijstand mag je dus 8x zoveel aan vrijstelling van vermogen benutten. Daar staat dan wel tegenover dat je geen recht hebt op bijv huurtoeslag. De woonruimte niet verkopen kan nuttig zijn indien er daadwerkelijk uitzicht is op werk, of als je op leeftijd bent en binnen zeg 10 jaar de pensioenleeftijd bereikt. Behoor je niet tot beide categorieën dan lijkt het mij niet zinvol woonruimte eigenaar te blijven.
Ik betaal nu 450 Euro per maand aan hypotheek, verwarming en VVE kosten. Dat gaat binnenkort wel flink stijgen als de hypotheekrente wordt aangepast.quote:Dat is wel pech, maar ook een goede reden te bedenken of dit type woonruimte in eigendom wel zo gunstig is in de bijstand?
Tewerkstelling via de Participatiewet betekent gewoon, dat de Sociale Dienst een contract afsluit met een bedrijf en ze daar subsidie voor verlenen. Jij hebt geen inbreng en je uitkering wordt 30% gekort als je dat werk niet doet met je volledige inzet. Je werkt dus voor minder dan het minimumloon, in een baantje waar ze zelfs via het uitzendbureau of door de import van Polen geen mensen voor kunnen vinden. Ok, je krijgt soms ~100 Euro extra per maand ...quote:Ik ben voorstander van werkverschaffing dwz dat bijstanders altijd te werk gesteld moeten worden, of serieus een studie moeten volgen welke uitzicht geeft op een baan, mits de persoon daar ook de vermogens toe heeft.
De minieme groep boeren moet zelfs een minieme groep boeren zijn. Puntje bij paaltje gaan alleen de grote boeren beter af zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:14 schreef RealistAtheist het volgende:
Goh, wie had dit nou zien aankomen. Een partij die er alleen, maar dan ook alleen, zit voor de minieme groep boeren in Nederland, wil het minimumloon niet verhogen zodat de boeren geen goedkope Oosteuropese slaven meer kunnen uitbuiten. Dit had ik niet verwacht zeg.
Huursubsidie kan circa 300 euro bedragen per maand, mijn appartement kost 540 huur per maand met huursubsidie van circa 200 euro zou ik dan op circa 340 euro pm uitkomen. Als je de huurtoeslag en vrijstelling van gemeentelijke heffingen meerekent is het niet zinvol eigenaar te blijven als er geen flinke overwaarde is die je zou kunnen benutten, zeg binnen 10 jaar later als je de pensioenleeftijd bereikt.quote:Op maandag 15 april 2024 02:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen ik de hypotheek afsloot (voor 120% van de waarde), kreeg je die als bonus bij een pakje boter. 20 jaar later is de waarde van het appartement met ~25% gestegen (de inflatie meegerekend). De buitenwanden zijn van asbest, dus het is gewoon weinig waard.
[..]
Ik betaal nu 450 Euro per maand aan hypotheek, verwarming en VVE kosten. Dat gaat binnenkort wel flink stijgen als de hypotheekrente wordt aangepast.
Maar zie daar maar eens een huurwoning voor te vinden, als je nog geen 10+ jaar op de wachtlijst staat. Ok, dan mogen de sociale diensten je wel helpen.
Daarom kan het beter naar werkverschaffing omgezet worden imo, het werk hoeft dan niet perse groot nut te hebben, zoals een kanaal graven met kruiwagens en schop.quote:Tewerkstelling via de Participatiewet betekent gewoon, dat de Sociale Dienst een contract afsluit met een bedrijf en ze daar subsidie voor verlenen. Jij hebt geen inbreng en je uitkering wordt 30% gekort als je dat werk niet doet met je volledige inzet. Je werkt dus voor minder dan het minimumloon, in een baantje waar ze zelfs via het uitzendbureau of door de import van Polen geen mensen voor kunnen vinden. Ok, je krijgt soms ~100 Euro extra per maand ...
Ik kan me zelfs een hele mediacampagne herinneren om met het zorgvuldig geplugde 'gratis bier' BBB af te schilderen als financieel minder betrouwbaar dan de miljarden kwijtrakende en strooiende incapabelen van de degelijke bestuurderspartijen.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kun je je de 'gratis bier' motie van Caroline nog herinneren? Waar ze zo om uitgelachen werd?
Zij stelde daar voor om het minimum loon te verhogen zonder dekking....
Maar ja, dat was vanuit de veilige plek in de oppositie een beetje roepen wat de regering niet wil. Maar nu ze zelf mogelijk verantwoordelijkheid moet nemen (en van haar achterban heeft gehoord dat verhoging minimumloon ten koste gaat van de winstmarges van big agro) gaan de hakken in het zand.
Het gaat om een kleine 25 euro per maand. 1 keer tanken in Duitsland, 1 pakje shag, minder dan je maandelijkse boodschappen in prijs stijgen, je verliest veel meer met een gewijzigde salderingsregeling voor je zonnepanelen. Het kost de overheid via de koppeling heel veel geld en het lost geen enkel probleem op.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:14 schreef RealistAtheist het volgende:
Goh, wie had dit nou zien aankomen. Een partij die er alleen, maar dan ook alleen, zit voor de minieme groep boeren in Nederland, wil het minimumloon niet verhogen zodat de boeren geen goedkope Oosteuropese slaven meer kunnen uitbuiten. Dit had ik niet verwacht zeg.
1.2% is te weinig dus liever 0%?quote:Op maandag 15 april 2024 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat om een kleine 25 euro per maand. 1 keer tanken in Duitsland, 1 pakje shag, minder dan je maandelijkse boodschappen in prijs stijgen, je verliest veel meer met een gewijzigde salderingsregeling voor je zonnepanelen. Het kost de overheid via de koppeling heel veel geld en het lost geen enkel probleem op.
De vraag blijft natuurlijk is er wel zoveel werk voor al die mensen? Bovendien is het te werk stellen van al die mensen niet in strijd met het zelfbeschikkingsrecht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:09 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben voorstander van werkverschaffing dwz dat bijstanders altijd te werk gesteld moeten worden, of serieus een studie moeten volgen welke uitzicht geeft op een baan, mits de persoon daar ook de vermogens toe heeft.
De verhoging van het minimumloon kan onderdeel zijn van een plan om de koopkracht en bestaanszekerheid van de werknemers aan de onderkant van de arbeidsmarkt voldoende te verbeteren. In een totaalaanpak levert dat veel meer op per euro aan kosten aan dat is nou typisch iets wat via integraal kabinetsbeleid moet, waar nu voor geformeerd wordt. Met name die bestaanszekerheid gaat vooral om hard oplopende kosten.quote:Op maandag 15 april 2024 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
1.2% is te weinig dus liever 0%?
Hoe moet ik dit zien. Ben jij voor 5% stijging van minimumloon?
Er is zat werk te bedenken en het hoeft geen groot nut te hebben. Het recht op zelfbeschikking betekent niet het kunnen rentenieren op de kosten van de medeburger, want dat is evident aan aantasting van hun recht op zelfbeschikking. Daarnaast maakt het bestaan van social media dit van veel groter belang dan in de jaren 30.quote:Op maandag 15 april 2024 12:29 schreef torentje het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk is er wel zoveel werk voor al die mensen? Bovendien is het te werk stellen van al die mensen niet in strijd met het zelfbeschikkingsrecht?
quote:Ledigheid is des duivels oorkussen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder daarvoor een fatsoenlijke beloning te willen geven, is het gewoon het willen afschuiven van de rotklusjes naar de bijstandsgerechtigden.quote:Op maandag 15 april 2024 12:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er is zat werk te bedenken en het hoeft geen groot nut te hebben. Het recht op zelfbeschikking betekent niet het kunnen rentenieren op de kosten van de medeburger, want dat is evident aan aantasting van hun recht op zelfbeschikking. Daarnaast maakt het bestaan van social media dit van veel groter belang dan in de jaren 30.
[..]
Niemand is te goed voor klusjes, daar zit nu net het fundamentele probleem met personen die zich ergens te 'goed' voor vinden en ook nog zelf gaan bepalen wat rotklusjes zijn en dan liever hun hand ophouden.quote:Op maandag 15 april 2024 13:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Zonder daarvoor een fatsoenlijke beloning te willen geven, is het gewoon het willen afschuiven van de rotklusjes naar de bijstandsgerechtigden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |