abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213154406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 23:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Met een modaal inkomen vervalt bijv de huurtoeslag, dus dan subsidieer je daarmee geen bedrijven. Vanwege de toeslagen is en blijft de beste weg imo voor netto hoger inkomens van werkende minima het verhogen van de arbeidskorting. Je kan zelfs de belasting voor hoger inkomens dan modaal exact zoveel verhogen dat alleen de minima werkenden daarvan profiteren ;)
Ja, als je de arbeidskorting verhoogt naar 100% elimineer je meteen alle uitkeringen ^O^

Dan is het misschien wel sociaal om ook wat te bedenken om al die mensen met een uitkering aan een passende baan te helpen.
pi_213154435
Nog meer alle middeninkomens belasten idd :')
pi_213154445
Wajong is al te hoog die 1% mogen ze houden
pi_213154473
Verhoging minimumloon blokkeren
Wegen blokkeren

Mogelijk watertekorten willen managen met een vrijbriefclausule voor de boeren.

Het is gewoon de boerenpartij met burgers als stemvee.
pi_213154488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als je de arbeidskorting verhoogt naar 100% elimineer je meteen alle uitkeringen ^O^
Dat gaat niet, er zal voorlopig behoefte blijven aan uitkeringen voor mensen die tijdelijk of langdurig niet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Het verschil tussen werken en een uitkering in netto inkomen moet echter aanzienlijk zijn zodat mensen gemotiveerd zijn en blijven om aan de slag te gaan. Dat evenwicht zal de politiek steeds terug moeten vinden. Nu trekken vooral modaal en hoger aan het langste eind vanwege de krapte op de arbeidsmarkt, dat gaat vooral ten koste van de winst van bedrijven, wat eerder vooral naar de aandeelhouders of bedrijfseigenaren verdween. Die werknemers eisen nu een groter stuk van die taart. De arbeidsmarkt voor minima is waarschijnlijk veel minder krap en dan vind ik het terecht dat de overheid ingrijpt en dmv een hogere arbeidskorting juist die groep gaat ondersteunen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213154524
quote:
Een bedrijf dat alleen kan bestaan door z'n medewerkers uit te buiten heeft sowieso geen bestaansrecht.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213154555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 23:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat gaat niet, er zal voorlopig behoefte blijven aan uitkeringen voor mensen die tijdelijk of langdurig niet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Het verschil tussen werken en een uitkering in netto inkomen moet echter aanzienlijk zijn zodat mensen gemotiveerd zijn en blijven om aan de slag te gaan. Dat evenwicht zal de politiek steeds terug moeten vinden. Nu trekken vooral modaal en hoger aan het langste eind vanwege de krapte op de arbeidsmarkt, dat gaat vooral ten koste van de winst van bedrijven, wat eerder vooral naar de aandeelhouders of bedrijfseigenaren verdween. Die werknemers eisen nu een groter stuk van die taart. De arbeidsmarkt voor minima is waarschijnlijk veel minder krap en dan vind ik het terecht dat de overheid ingrijpt en dmv een hogere arbeidskorting juist die groep gaat ondersteunen.
"Ja, er is werk zat, als je een uitkering hebt, wil je gewoon niet werken en ben je een parasiet!"

Ok, je zegt het wat genuanceerder en met veel maren en alsen, maar daar komt het wel op neer.

Ik zit niet in de bijstand omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik zonder diploma niet op een positie terecht kom waar sommige van mijn collega's en bazen me niet uitkotsen. En niet omdat ik niet heel aardig ben of mijn werk niet uitstekend doe, want dat doe ik wel. Ik heb ook meer dan 100 baantjes gehad, dus je kunt me niet verwijten dat ik het niet blijf proberen.

Dus ik ben er niet blij mee, als mensen vinden dat ik nog harder aangepakt moet worden omdat ik duidelijk een profiteur ben. "Maak ze het leven onmogelijk, dan rotten ze wel op." De andere kant van de vreemdelingenhaat.
  woensdag 10 april 2024 @ 00:12:28 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213154596
Prima reden. Geen noodzaak dat boomers er beter van worden
pi_213154603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Ja, er is werk zat, als je een uitkering hebt, wil je gewoon niet werken en ben je een parasiet!"

Ok, je zegt het wat genuanceerder en met veel maren en alsen, maar daar komt het wel op neer.

Ik zit niet in de bijstand omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik zonder diploma niet op een positie terecht kom waar sommige van mijn collega's en bazen me niet uitkotsen. En niet omdat ik niet heel aardig ben of mijn werk niet uitstekend doe, want dat doe ik wel. Ik heb ook meer dan 100 baantjes gehad, dus je kunt me niet verwijten dat ik het niet blijf proberen.

Dus ik ben er niet blij mee, als mensen vinden dat ik nog harder aangepakt moet worden omdat ik duidelijk een profiteur ben. "Maak ze het leven onmogelijk, dan rotten ze wel op." De andere kant van de vreemdelingenhaat.
Ik heb een broer, een vriend en een neef met bijstand en wajong dus ik weet dat het sociaal stelsel nog steeds ruimhartig is in vergelijking met veel andere landen. Er zijn ook regelingen getroffen voor hen tijdens de energiecrisis. De pech is dat de huidige economische omstandigheden het vrijwel onmogelijk maken vanwege een al eerder toegelicht mechanisme de koopkracht van uitkeringen te verhogen omdat dan het door oplopende inflatie al snel in een loon/prijs spiraal zal overgaan. Er kunnen echter omstandigheden komen met hogere werkloosheid onder de beter betaalde banen door bijv A.I. waardoor dat veranderd.
pi_213154609
BBB ontpopt zich steeds meer als de partij van de ouderwetse autocratische werkgever van midden vorige eeuw. Langzaam komt de aap uit de mouw.
  woensdag 10 april 2024 @ 00:21:07 #111
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213154633
Mensen die in 2023 op deze lui hebben gestemd vanwege de arme boeren en de verdwenen buslijn in't durp hebben geen recht van klagen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213154676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb een broer, een vriend en een neef met bijstand en wajong dus ik weet dat het sociaal stelsel nog steeds ruimhartig is in vergelijking met veel andere landen. Er zijn ook regelingen getroffen voor hen tijdens de energiecrisis. De pech is dat de huidige economische omstandigheden het vrijwel onmogelijk maken vanwege een al eerder toegelicht mechanisme de koopkracht van uitkeringen te verhogen omdat dan het door oplopende inflatie al snel in een loon/prijs spiraal zal overgaan. Er kunnen echter omstandigheden komen met hogere werkloosheid onder de beter betaalde banen door bijv A.I. waardoor dat veranderd.
Ok. Ik heb een eigen huis (appartement), wel met een hypotheek voor de volle waarde. Ik krijg dus geen huursubsidie. Of kwijtschelding van de (hier 1000 Euro per jaar) gemeentebelasting. Maar "sorry, jij hebt een eigen huis, dus ik kan je niet helpen als je dat niet verkoopt" is iets wat ik van bijna alle instanties hoor. Mijn bijstandsuitkering was er initieel door afgewezen. Ik moest praten als Brugman om daar toch voor in aanmerking te komen. En als je geen belasting betaalt, krijg je ook geen hypotheekrenteaftrek.

Die energiesubsidie hebben ze geprivatiseerd en die krijg je alleen als je alles afneemt bij 1 energieleverancier. Mijn warmte is centraal geregeld (stadswarmte) en dat is dus een andere leverancier dan mijn elektriciteit. Waardoor ik dus niets krijg.

Bij de sociale dienst hebben ze een werkplaats, waar je getest wordt. Ik was heel proactief en was dus in no-time leuk werk aan het doen. Dat waren heel erg veel minpunten. Je wordt namelijk getest op je onderdanigheid. Als je baas zegt: "spring!", dan moet je niet slim proberen te zijn door te vragen: "hoe hoog?", maar je moet gewoon je mond dichthouden en springen! "Kop dicht en werken!" Dus ik kom maar met veel kunst en vliegwerk voorkomen dat ik tewerkgesteld werd, "met behoud van uitkering". Ze hebben me wel meerdere keren verteld, dat weigering resulteerde in een korting van 30% van mijn uitkering.

Ik kan zo nog even doorgaan.
pi_213154716
Goede zaak anders alleen nog maar robots in the macdonalds.
pi_213154757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. Ik heb een eigen huis (appartement), wel met een hypotheek voor de volle waarde. Ik krijg dus geen huursubsidie. Of kwijtschelding van de (hier 1000 Euro per jaar) gemeentebelasting. Maar "sorry, jij hebt een eigen huis, dus ik kan je niet helpen als je dat niet verkoopt" is iets wat ik van bijna alle instanties hoor. Mijn bijstandsuitkering was er initieel door afgewezen. Ik moest praten als Brugman om daar toch voor in aanmerking te komen. En als je geen belasting betaalt, krijg je ook geen hypotheekrenteaftrek.

Die energiesubsidie hebben ze geprivatiseerd en die krijg je alleen als je alles afneemt bij 1 energieleverancier. Mijn warmte is centraal geregeld (stadswarmte) en dat is dus een andere leverancier dan mijn elektriciteit. Waardoor ik dus niets krijg.

Bij de sociale dienst hebben ze een werkplaats, waar je getest wordt. Ik was heel proactief en was dus in no-time leuk werk aan het doen. Dat waren heel erg veel minpunten. Je wordt namelijk getest op je onderdanigheid. Als je baas zegt: "spring!", dan moet je niet slim proberen te zijn door te vragen: "hoe hoog?", maar je moet gewoon je mond dichthouden en springen! "Kop dicht en werken!" Dus ik kom maar met veel kunst en vliegwerk voorkomen dat ik tewerkgesteld werd, "met behoud van uitkering". Ze hebben me wel meerdere keren verteld, dat weigering resulteerde in een korting van 30% van mijn uitkering.

Ik kan zo nog even doorgaan.
Tsja, voor zover ik het begreep van een kennis met een eigen huis kreeg hij een half jaar bijstand en moest hij binnen die tijd zijn huis verkopen. Of daarna moest hij het 'opeten' waarbij hij dan een schuld opbouwde bij de sociale dienst van de gemeente. Gelukkig vond hij weer werk maar hij heeft wel in de zenuwen gezeten.
pi_213154800
Enfin, de BBB is dus tegen omdat ze liever lagere belasting op arbeid zien. Ben ik ook helemaal voor hoor? Maar dan kan Lientje nog minder gratis biet moties bekostigen. We gaan t zien.
PWBF
  woensdag 10 april 2024 @ 01:42:08 #116
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213154847
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:16 schreef koffiekoekjes het volgende:
Mooi,

Tijd dat men consequenties gaat voelen voor achterlijk stemgedrag. En direct in de portemonnee, dat is gelijk de mooiste manier.
Men stemt al tien jaar achterlijk stemmen ze eindelijk goed blokkeren andere partijen deze meneer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_213155148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 22:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is een tyfus partij dat BBB, maar enige nuance is wel op zijn plaats. De BBB wil de koopkracht van de laagste inkomens (werkende) laten stijgen door de belasting op arbeid te verlagen.

Dat is niet eens zo'n heel gek idee als je dat op zo'n manier uitwerkt dat niet alle uitkeringen meestijgen. Ik vrees alleen dat de BBB dat deel niet doordacht heeft.

Neemt niet weg dat het verhogen van het minimumloon niet perse de beste weg is om de koopkracht van mensen met een minimumloon te verhogen. Ook al lijkt dat de simpelste weg.
Hoe dan? Mensen met een minimumloon betalen door de algemene heffingskorting en arbeidskorting al nauwelijks belasting.
pi_213155180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:14 schreef Digi2 het volgende:
omdat dan het door oplopende inflatie al snel in een loon/prijs spiraal zal overgaan.
Bron?

https://www.accountant.nl(...)t-door-naar-prijzen/

De DNB is het er iig niet mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213155220
Dit moet toch wel een unicum zijn in de parlementaire geschiedenis:

- BBB komt tijdens de Algemene Beschouwingen met een totaal niet onderbouwde motie om het minimumloon ietsje te verhogen
- De Kamer neemt de motie - na veel hoongelach voor Van der Plas - uiteraard niet aan
- Het kabinet handelt vervolgens tóch in de geest van de motie van de BBB door ruimte te maken om het minimumloon ietsje te verhogen
- BBB bombardeert het plan van het kabinet

KOEKOEK CLOWNSHOW
PWBF
pi_213155243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 07:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Bron?

https://www.accountant.nl(...)t-door-naar-prijzen/

De DNB is het er iig niet mee eens.
Ze schrijven 'lijkt geweken', erg zeker zijn ze er niet van. Dat valt te begrijpen uit imo o.a. 2 oorzaken. Blijvende krapte op de arbeidsmarkt en de recent weer stijgende prijs van aardolie.

Oplopende prijzen aan de pomp duwen inflatie weer omhoog

[ Bericht 19% gewijzigd door Digi2 op 10-04-2024 07:47:53 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 08:48:10 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213155735
Boer Burger Beweging, dus ja, Boer komt eerst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213155844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:48 schreef Ulx het volgende:
Boer Burger Beweging, dus ja, Boer komt eerst.
De burger voor de boer beweging.
  woensdag 10 april 2024 @ 09:12:01 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213155890
Een partij met als ideologie het maximaal uitrijden van mest. Andere standpunten maar net zoals het uitkomt. En dat gingen mensen uit de stad dan op stemmen.
The End Times are wild
  woensdag 10 april 2024 @ 09:33:36 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213156049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 06:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe dan? Mensen met een minimumloon betalen door de algemene heffingskorting en arbeidskorting al nauwelijks belasting.
Door de AOW los te koppelen van de minimum loon
pi_213156148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:32 schreef Cruzinats het volgende:
Het minimumloon zou prima omlaag kunnen als de vaste lasten niet zo absurd hoog waren.

Mensen hebben behoefte aan lagere huren, lagere energielasten en lagere zorglasten, geen tien euro meer in de maand.
Lagere huren en lagere energie kosten daar stemde de partij van de gravin van slachthuis tot stalbrand ook tegen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')