Alleen een gediplomeerd tandarts kan (en mag) uitsluitsel geven. Een tandarts is een arts. FOK! is geen dokter.quote:
Ik denk dat je geen keus hebt, aangezien voor morgenvroeg de afspraak is ingepland.quote:Kan ik rustig wachten tot morgenvroeg?
Ik denk dat je het beste af bent met vloeibaar voedsel, dus gooi die steak maar in de blender.quote:Kan ik gewoon weer eten, doe ik daar schade mee?
Een beetje. Is er iets afgestorven? De situatie is veranderd, daaromquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:19 schreef Evangelion het volgende:
Toen het pijn deed vond je het prima om te wachten tot woensdag maar nu het minder pijn doet maak je je zorgen?
Als het een blindedarm was die opeens geen pijn meer doet, dan was de situatie levensbedreigend, maar ik denk dat het bij tandvlees niet zo snel gaat.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een beetje. Is er iets afgestorven? De situatie is veranderd, daarom
Nee, verder ben ik fit. Het is echt de tand.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:28 schreef Piles het volgende:
Ben je verkouden? Kan ook een oorzaak van kiespijn zijn. En dan dus ook weer snel weg zijn.
thxquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een ontsteking ergens op een zenuw gedrukt heeft en nu is de onsteking wat van plaats veranderd waardoor de pijn in minder is.
Ik heb zelf in ieder geval ook wel eens flink tandpijn gehad door een vage ontstekingen kon wel door de grond zakken daarvan maar met een antibioticakuur was dat toen opgelost.
Veel succes morgen.
Het is nauwelijks nog pijnlijk. Ben benieuwd morgen!quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ontsteking zenuw in wortelkanaal. Druk kan niet weg, daarom pijn. Nu abcesje/bultje: er is een doorgang door het laagje kaakbot rondom de wortelpunt ontstaan waardoor ontstekingsrommel geen druk meer kan opbouwen en de pijn afneemt.
Wortelkanaalbehandeling.
Als het niet al te dik/pijnlijk is kan het wel tot morgen wachten. Als het zo dik wordt dat eten/praten pijnlijk/moeizaam gaat zou ik de dienstdoende tandarts bellen.
Dit was het. Alleen had ik in die tand al een behandeling gehad, daarom is hij nu getrokken. Er komt ook geen vervangingquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ontsteking zenuw in wortelkanaal. Druk kan niet weg, daarom pijn. Nu abcesje/bultje: er is een doorgang door het laagje kaakbot rondom de wortelpunt ontstaan waardoor ontstekingsrommel geen druk meer kan opbouwen en de pijn afneemt.
Wortelkanaalbehandeling.
Als het niet al te dik/pijnlijk is kan het wel tot morgen wachten. Als het zo dik wordt dat eten/praten pijnlijk/moeizaam gaat zou ik de dienstdoende tandarts bellen.
Jammer. Omdat je schreef dat je eigenlijk nooit wat aan je tanden had, concludeerde ik onterecht dat je dan ook geen eerdere wortelkanaalbehandeling had gehad.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit was het. Alleen had ik in die tand al een behandeling gehad, daarom is hij nu getrokken. Er komt ook geen vervanging
Heel weinig, zeker gezien mijn leeftijd. Het doet geen pijn. Ik vind het wel apart dat er in principe geen implantaat gezet gaat worden. Het ontstane gat voelt aan alsof het meters breed isquote:Op woensdag 10 april 2024 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer. Omdat je schreef dat je eigenlijk nooit wat aan je tanden had, concludeerde ik onterecht dat je dan ook geen eerdere wortelkanaalbehandeling had gehad.
Hopelijk snel, pijnloos, herstel.
quote:Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel weinig, zeker gezien mijn leeftijd. Het doet geen pijn. Ik vind het wel apart dat er in principe geen implantaat gezet gaat worden. Het ontstane gat voelt aan alsof het meters breed is
Waarom dan geen implantaat?quote:Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel weinig, zeker gezien mijn leeftijd. Het doet geen pijn. Ik vind het wel apart dat er in principe geen implantaat gezet gaat worden. Het ontstane gat voelt aan alsof het meters breed is
Dat was volgens de tandarts niet nodig. Er is kans op problemen omdat het tandvlees nooit echt aanhecht. Het is de één na achterste kies, dus je ziet het niet en met kauwen maakt het weinig verschil als je er aan gewend bent. Volgens de tandarts dusquote:
Het is dus de één na achterste. De achterste is de verstandskiesquote:Op woensdag 10 april 2024 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De achterste 2 kiezen, achterste op plaatje is de verstandskies, worden eigenlijk nooit vervangen door een implantaat gedragen kroon. Je kan er slecht bij, voor kauwen niet echt nodig en cosmetisch zie je er weinig van.
Wat verder naar voren kan je in principe altijd een implantaat plaatsen, eventueel na het aanbrengen van extra/nieuw botweefsel, als er weinig bot aanwezig is.
Over een paar weken tot maanden ben jij, en je tong, wel gewend aan de nieuwe situatie. Doe wat nuttigers/leukers met de ¤2000-2500 die je nu niet uitgeeft.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is dus de één na achterste. De achterste is de verstandskies
Ik heb dat ook eens gehad, maar toen heeft de onstekingsrommel zich een erg gebaand door m’n tandvlees naar buiten. Pijn was ineens weg, maar het is wel vreemd dat je ineens een gaatje hebt in je tandvlees waar het uitkomt en het stonk ook gigantisch.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:18 schreef Hyperdude het volgende:
Wortelkanaalbehandeling.
Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook eens gehad, maar toen heeft de onstekingsrommel zich een erg gebaand door m’n tandvlees naar buiten. Pijn was ineens weg, maar het is wel vreemd dat je ineens een gaatje hebt in je tandvlees waar het uitkomt en het stonk ook gigantisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |