abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 17:04:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213138293
ROERMOND - Een man die vrijwilliger was bij een zorginstelling in Limburg is maandag veroordeeld voor het seksueel misbruiken van een ernstig gehandicapte bewoonster. Hij kreeg 2,5 jaar gevangenisstraf, waarvan 10 maanden voorwaardelijk. Dat is ook wat de officier van justitie had geëist.

De man werkte in het verleden veertig jaar lang bij zorginstelling Daelzicht in het dorp Koningslust, in de buurt van Venlo. Na zijn pensioen bleef hij er actief als vrijwilliger. Elke woensdag nam hij een bewoonster, die in een rolstoel zit, mee voor een wandeling. Zij heeft het Phelan-McDermid Syndroom, waardoor ze niet kan praten en lopen. Ook kan ze niet zelfstandig eten. Ze heeft de verstandelijke vermogens van een baby van hooguit een half jaar.

Kwetsbaar
Bij een paardenstal op een afgelegen deel van het terrein van de instelling heeft de man zich vervolgens aan haar vergrepen. Een getuige betrapte hem, greep in en sloeg alarm. In een verklaring zei de getuige later dat de vrijwilliger daarbij had gezegd dat dit „een van de eerste keren was geweest.”

De man wist dat de vrouw kwetsbaar was, en daarom kan hij het volgens de rechters alleen hebben gedaan „om zijn eigen lustgevoelens te bevredigen. Hij heeft het welzijn van het slachtoffer daarbij compleet uit het oog verloren.”

https://www.telegraaf.nl/(...)gehandicapte-cliente

Gelukkig was het maar één van de eerste keren. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 april 2024 @ 17:16:59 #2
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_213138427
40 jaar lang zijn gang kunnen gaan. Bah.
Heel veel sambal
pi_213138494
Wat afschuwelijk voor die vrouw ;(

Walgelijke daad :r
pi_213138560
Je mag ook niets meer in dit kutland :')
  maandag 8 april 2024 @ 17:28:37 #5
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213138580
Het geschiedde zeer bedekt, en lange tijd zonder dat hier gewag van werd gemaakt.

Triest! -O-
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213138616
Wat een walgelijk stuk vreten :r
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 8 april 2024 @ 17:33:27 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213138657
Ziek en laag figuur. Bah.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213138660
Walgelijk, natuurlijk. Maar uit interesse: het bewijs hier is dat hij het zelf heeft toegegeven. Want nu als hij dat niet had gedaan?
pi_213138688
quote:
In een verklaring zei de getuige later dat de vrijwilliger daarbij had gezegd dat dit „een van de eerste keren was geweest.”
Mmm. 40 jaar er gewerkt en sindsdien actief als vrijwilliger, en na al die jaren besluit hij om toch maar het vunzige pad op te gaan? Ik zou toch maar eens in het verleden gaan graven....
pi_213138712
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mmm. 40 jaar er gewerkt en sindsdien actief als vrijwilliger, en na al die jaren besluit hij om toch maar het vunzige pad op te gaan? Ik zou toch maar eens in het verleden gaan graven....
Hoe dan? de eventuele slachtoffers zijn volslagen achterlijk.
  Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 18:00:18 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_213138921
quote:

[..]
Eén keer betrapt. Zoals ik al cynisch postte, gelukkig had-ie het hier voor maar een paar keer eerder gedaan. :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213139021
Dit gebeurt trouwens vaker dan mensen denken helaas ;(
Twiddel
  maandag 8 april 2024 @ 18:14:11 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213139093
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:33 schreef theunderdog het volgende:
Walgelijk, natuurlijk. Maar uit interesse: het bewijs hier is dat hij het zelf heeft toegegeven. Want nu als hij dat niet had gedaan?
Hij is toch betrapt door een voorbijganger/getuige?
pi_213139105
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:33 schreef theunderdog het volgende:
Er is een getuige die hem heeft betrapt. En misschien fysiek bewijs na lichamelijk onderzoek van het slachtoffer?

Walgelijk dit verder. Geen woorden voor.
  maandag 8 april 2024 @ 18:16:15 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213139122
De enige oplossing is zulke daders martelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213139136
quote:

[..]
Het feit dat hij direct zegt dat het een van de eerste keren is geweest maakt het sowieso minder geloofwaardig vind ik.
  maandag 8 april 2024 @ 18:16:53 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213139138
2,5 jaar cel want we straffen zo hoog :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213139156
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 18:09 schreef summer2bird het volgende:
Dit gebeurt trouwens vaker dan mensen denken helaas ;(
Nou ik denk toch echt wel dat er vaker mensen denken dan dat er mensen misbruikt worden.
  Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 18:27:00 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_213139265
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 18:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Nou ik denk toch echt wel dat er vaker mensen denken dan dat er mensen misbruikt worden.
:D :{

:{
pi_213140232
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 18:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij is toch betrapt door een voorbijganger/getuige?
Je denkt dat een 'ik heb hem betrapt' genoeg bewijs is? je kan dan toch ook gewoon verzinnen dat je iemand hebt betrapt.
pi_213140246
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 18:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Er is een getuige die hem heeft betrapt. En misschien fysiek bewijs na lichamelijk onderzoek van het slachtoffer?

Walgelijk dit verder. Geen woorden voor.
Zie bovenstaande voor dikgedrukte. gelukkig dat een 'haha ik heb je betrapt' niet genoeg is om iemand achter de tralies te stoppen.

Ik denk dat de cynische waarheid is dat als deze man zich gek had gehouden, hij geen straf had gekregen. Behalve ontslag. Dat is ook waarom hij het 40 jaar lang kon doen he.
pi_213140372
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:04 schreef tong80 het volgende:
ROERMOND - Een man die vrijwilliger was bij een zorginstelling in Limburg is maandag veroordeeld voor het seksueel misbruiken van een ernstig gehandicapte bewoonster. Hij kreeg 2,5 jaar gevangenisstraf, waarvan 10 maanden voorwaardelijk. Dat is ook wat de officier van justitie had geëist.

[ afbeelding ]

De man werkte in het verleden veertig jaar lang bij zorginstelling Daelzicht in het dorp Koningslust, in de buurt van Venlo. Na zijn pensioen bleef hij er actief als vrijwilliger. Elke woensdag nam hij een bewoonster, die in een rolstoel zit, mee voor een wandeling. Zij heeft het Phelan-McDermid Syndroom, waardoor ze niet kan praten en lopen. Ook kan ze niet zelfstandig eten. Ze heeft de verstandelijke vermogens van een baby van hooguit een half jaar.

Kwetsbaar
Bij een paardenstal op een afgelegen deel van het terrein van de instelling heeft de man zich vervolgens aan haar vergrepen. Een getuige betrapte hem, greep in en sloeg alarm. In een verklaring zei de getuige later dat de vrijwilliger daarbij had gezegd dat dit „een van de eerste keren was geweest.”

De man wist dat de vrouw kwetsbaar was, en daarom kan hij het volgens de rechters alleen hebben gedaan „om zijn eigen lustgevoelens te bevredigen. Hij heeft het welzijn van het slachtoffer daarbij compleet uit het oog verloren.”

https://www.telegraaf.nl/(...)gehandicapte-cliente

Gelukkig was het maar één van de eerste keren. :{

Weer een Limburger _O-
Je verwacht het niet :') of nee toch wel
pi_213140565
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zie bovenstaande voor dikgedrukte. gelukkig dat een 'haha ik heb je betrapt' niet genoeg is om iemand achter de tralies te stoppen.

Ik denk dat de cynische waarheid is dat als deze man zich gek had gehouden, hij geen straf had gekregen. Behalve ontslag. Dat is ook waarom hij het 40 jaar lang kon doen he.
Misschien dat een rape kit of ander lichamelijk onderzoek van het slachtoffer iets zou hebben uitgewezen.

Ja dat zou heel goed kunnen inderdaad.
pi_213140652
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 20:06 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Misschien dat een rape kit of ander lichamelijk onderzoek van het slachtoffer iets zou hebben uitgewezen.

Ja dat zou heel goed kunnen inderdaad.
Is allemaal heel erg lastig. Zoiets kan lichamelijk contact bewijzen, maar bewijst nog geen seksueel misbruik.
pi_213140710
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Weer een Limburger _O-
Wat een achterlijke opmerking, jij moet wel een Limburger zijn.
  Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 20:25:02 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_213140829
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Weer een Limburger _O-
Na André Rieu die viool playbackt kun je daar alles verwachten.

Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 20:25:35 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_213140836
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:14 schreef Questular het volgende:

[..]
'Doe zelf normaal man.' ;)

pi_213140998
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Nope, ik heb eerder het vermoeden dat jij er 1 bent
pi_213141063
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is allemaal heel erg lastig. Zoiets kan lichamelijk contact bewijzen, maar bewijst nog geen seksueel misbruik.
Klopt. Maar aangezien ze niet kan praten en ze de geestelijke vermogens van een baby heeft kan ze er ook geen toestemming voor hebben gegeven. Dus misschien dat daar dan toch iets mee gedaan kan worden.
pi_213141085
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Klopt. Maar aangezien ze niet kan praten en ze de geestelijke vermogens van een baby heeft kan ze er ook geen toestemming voor hebben gegeven. Dus misschien dat daar dan toch iets mee gedaan kan worden.
Zeker. Alleen een creatieve advocaat kan daar nog best wat mee. Terwijl een 'dit is de eerste keer!!' (toegift), weinig Chinees is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')