abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213136018
Jaja.. dat is nog eens een boute stelling.
Die zin alleen al is zo beladen, dat men de meest haatdragende en gewelddadige emoties ervaren.
K*wappies dit, antivaxers dat, allemaal uitsluiten van de maatschappij!

Een open debat is vrijwel niet mogelijk. Er wordt niet na je geluisterd. Mensen plaatsen hun handen op de oren en tetteren door je heen met de woorden "nee je hebt niet gelijk", "ik luister niet naar wappies" :')

Maar toch, als je objectief kijkt naar zaken, zie je dat je in de wereld prima kan overleven als je niet gevaccineerd bent. Niet alleen bijvoorbeeld de Amish zijn volgens het geloof tegen vaccinaties, heel Afrika is ongevaccineerd. En dat is een continent waar niet bepaald weinig mensen wonen.

Gisteren kwam een goede vriend langs.
Jaja, TS heeft vrienden ^O^
Hij was snippertje verkouden, omdat hij hooikoorts had. Zo'n jaarlijks terugkerend fenomeen die om wat voor een reden dan ook mij altijd lijkt over te slaan.
Sommige mensen hebben dus onwijs veel last van polletjes, de andere mensen niet.
Zo'n eenvoudig praktijkvoorbeeld zet je aan het denken. Hoe kan de ene biologische samenstelling vatbaar zijn voor polletjes en de andere niet?
Het antwoord is simpel, we zijn allemaal anders en we reageren allemaal anders op allergieën en virussen.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen. Er vanuit gaande dat niemand in staat is vast te stellen of een persoon vatbaar is voor bepaalden ziekten, is het voor de groep die niet vatbaar is voor een bepaalde ziekte geheel onlogisch om je ertegen te vaccineren.
En uiteraard al helemaal wanneer een virus nooit meer voorkomt.
Want in hoeverre is het middel dan niet erger dan de kwaal?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  maandag 8 april 2024 @ 12:42:51 #2
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_213136138
Afrika als voorbeeld nemen van goede gezondheidszorg _O_

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:30 schreef Viesdik het volgende:
En drie keer raden waarom bepaalde ziektes nauwelijks meer voorkomen :+
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_213136172
Wat gek dat er in de westerse wereld geen overheersende ziektes heersen, en hoe zou dat toch komen? Ik heb geen idee.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_213136178
quote:
heel Afrika is ongevaccineerd.
quote:
As of March 15, 2023, Seychelles was the African country with the highest coronavirus (COVID-19) vaccination rate, with around 205 doses administered per 100 individuals. Mauritius and Rwanda followed with 201 and 190 doses per 100 people, respectively. Ranking fourth, Morocco had a vaccination rate of approximately 148 doses per 100 people, registering the third-highest number of inoculations after Egypt and Nigeria. In South Africa, the most affected country on the continent, the vaccination rate instead reached around 64 per 100 population.
en dat was alleen nog de covid vaccinatie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2024 12:45:51 ]
pi_213136251
quote:
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen. Er vanuit gaande dat niemand in staat is vast te stellen of een persoon vatbaar is voor bepaalden ziekten, is het voor de groep die niet vatbaar is voor een bepaalde ziekte geheel onlogisch om je ertegen te vaccineren.
Want in hoeverre is het middel dan niet erger dan de kwaal?
Nee, dat je niet weet welke personen specifiek vatbaar zijn, maakt het juist heel logisch om iedereen tegen een bepaalde ziekte te vaccineren. Naast dat het niet of nauwelijks meer vóórkomen van ziektes juist komt door zoveel mogelijk mensen te vaccineren, zodat zo min mogelijk mensen er nog vatbaar voor zijn. Dat zoveel mogelijk mensen vaccineren en daardoor nauwelijks meer vóórkomen van de ziektes zorgt er ook weer voor dat mensen die niet gevaccineerd kúnnen worden om medische redenen, minder risico lopen om de ziekte op te lopen.

En aangezien vaccins over het algemeen slechts zeer geringe bijwerkingen hebben als je een dagje niet zo lekker voelen of wat pijn op de prikplek, en er aan die ziektes mensen overlijden (beduidend meer dan na - niet per se door - een vaccin), lijkt het middel me geenszins erger dan de kwaal.
pi_213136254
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:45 schreef spierbal het volgende:
Wat gek dat er in de westerse wereld geen overheersende ziektes heersen, en hoe zou dat toch komen? Ik heb geen idee.
Ho ho, niet zo snel: we hebben wel degelijk weer ziektes die voorkomen hadden kunnen worden.

Door import uit 3e wereldlanden en klootviolen die liever hebben dat hun kindje macrobiotisch eten en hun aura in balans is dan dat er een prikje in gezet wordt om het immuunsysteem te trainen tegen die voorkombare ziektes.
pi_213136300
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, dat je niet weet welke personen specifiek vatbaar zijn, maakt het juist heel logisch om iedereen tegen een bepaalde ziekte te vaccineren. Naast dat het niet of nauwelijks meer vóórkomen van ziektes juist komt door zoveel mogelijk mensen te vaccineren, zodat zo min mogelijk mensen er nog vatbaar voor zijn. Dat zoveel mogelijk mensen vaccineren en daardoor nauwelijks meer vóórkomen van de ziektes zorgt er ook weer voor dat mensen die niet gevaccineerd kúnnen worden om medische redenen, minder risico lopen om de ziekte op te lopen.

En aangezien vaccins over het algemeen slechts zeer geringe bijwerkingen hebben als je een dagje niet zo lekker voelen of wat pijn op de prikplek, en er aan die ziektes mensen overlijden (beduidend meer dan na - niet per se door - een vaccin), lijkt het middel me geenszins erger dan de kwaal.
Dus als 1/4 van de samenleving vatbaar is voor een ziekte, dan vind jij het logisch dat iedereen zich zou moeten laten vaccineren, ongeacht de mogelijke bijwerkingen van het vaccin?
pi_213136305
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus als 1/4 van de samenleving vatbaar is voor een ziekte, dan vind jij het logisch dat iedereen zich zou moeten laten vaccineren, ongeacht de mogelijke bijwerkingen van het vaccin?
Nee, ik vind het logisch dat je iedereen vaccineert als 1/4 van de samenleving vatbaar is wanneer je a) niet weet wie er precies vatbaar zijn (want dan kun je dus niet alleen die mensen vaccineren) en b) de bijwerkingen van de vaccins zo gering zijn als de bijwerkingen van alle huidige vaccins.

Als we precies weten welke mensen vatbaar zijn dan zou ik eerder zeggen alleen die mensen te vaccineren, hoewel ook dan blijft dat de mensen die wel vatbaar zijn maar niet gevaccineerd kúnnen worden dan nog steeds risico lopen. Dat risico kun je enorm verlagen door de rest ook te vaccineren. Zolang de bijwerkingen daarvan heel gering zijn, ben ik daar dus voorstander van.

Als 1/4 van de mensen vatbaar is en we weten niet wie, maar het vaccin leidt bij 1/2 van de mensen tot de dood, dan zou ik niemand vaccineren. Maar dat is bij de huidige vaccins dus absoluut niet het geval.
pi_213136424
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, ik vind het logisch dat je iedereen vaccineert als 1/4 van de samenleving vatbaar is wanneer je a) niet weet wie er precies vatbaar zijn (want dan kun je dus niet alleen die mensen vaccineren) en b) de bijwerkingen van de vaccins zo gering zijn als de bijwerkingen van alle huidige vaccins.

Als we precies weten welke mensen vatbaar zijn dan zou ik eerder zeggen alleen die mensen te vaccineren, hoewel ook dan blijft dat de mensen die wel vatbaar zijn maar niet gevaccineerd kúnnen worden dan nog steeds risico lopen. Dat risico kun je enorm verlagen door de rest ook te vaccineren. Zolang de bijwerkingen daarvan heel gering zijn, ben ik daar dus voorstander van.

Als 1/4 van de mensen vatbaar is en we weten niet wie, maar het vaccin leidt bij 1/2 van de mensen tot de dood, dan zou ik niemand vaccineren. Maar dat is bij de huidige vaccins dus absoluut niet het geval.
Dus jij vind het minder erg om (ernstig) ziek te worden door een vaccin, dan de mogelijkheid om (ernstig) ziek te worden als je geen vaccin neemt?

Want er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden

a. Ben ik vatbaar voor een virus, of slaat dit virus mij gewoon over?
b. Hoe groot is de kans dat ik dit virus oploop, komt het virus op grote schaal voor?
c. Wat zijn de consequenties als ik het virus oploop, hoe groot is de kans dat ik het overleef?
d. Hoe groot is de kans dat ik het virus oploop als ik ertegen gevaccineerd ben?
e. Welke schade kan ik oplopen door een vaccin?

Het punt is, dat je blijft gokken met je leven door het nemen van een vaccin.
En aangezien je tientallen vaccins op jaarbasis laat uitvoeren, wordt de kans daarop alleen maar groter.

Laat ik voorop stellen dat ik geen antivaxxer ben en dat ik nog steeds niet weet in hoeverre ik mijn kind (mocht ik die ooit gegund krijgen) zou laten vaccineren. Maar ik vind een gezonde discussie daarover geheel normaal.
Ik ben nu eenmaal geen persoon die buigt voor de macht en onvoorwaardelijk loyaal is aan de oprechtheid en geloofwaardigheid bij hen die claimen de waarheid in pacht te hebben.
pi_213136468
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus jij vind het minder erg om (ernstig) ziek te worden door een vaccin, dan de mogelijkheid om (ernstig) ziek te worden als je geen vaccin neemt?

Want er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden

a. Ben ik vatbaar voor een virus, of slaat dit virus mij gewoon over?
b. Hoe groot is de kans dat ik dit virus oploop, komt het virus op grote schaal voor?
c. Wat zijn de consequenties als ik het virus oploop, hoe groot is de kans dat ik het overleef?
d. Hoe groot is de kans dat ik het virus oploop als ik ertegen gevaccineerd ben?
e. Welke schade kan ik oplopen door een vaccin?

Het punt is, dat je blijft gokken met je leven door het nemen van een vaccin.
En aangezien je tientallen vaccins op jaarbasis laat uitvoeren, wordt de kans daarop alleen maar groter.

Laat ik voorop stellen dat ik geen antivaxxer ben en dat ik nog steeds niet weet in hoeverre ik mijn kind (mocht ik die ooit gegund krijgen) zou laten vaccineren. Maar ik vind een gezonde discussie daarover geheel normaal.
Ik ben nu eenmaal geen persoon die buigt voor de macht en onvoorwaardelijk loyaal is aan de oprechtheid en geloofwaardigheid bij hen die claimen de waarheid in pacht te hebben.
Hoe kom je in vredesnaam tot de dikgedrukte conclusie als je mijn post leest?
Daar staat nota bene expliciet in dat als de kans op zeer ernstige bijwerkingen (dood) groter is dan de kans op de ziekte (proportie vatbaar) dat ik dan niemand zou vaccineren.

Het is alleen bij de huidige vaccins gewoon aangetoond dat de bijwerkingen over het algemeen zeer gering zijn, en dús (en dat staat ook expliciet in mijn post, dat dat een voorwaarde is) ben ik voor vaccinatie met deze vaccins om dodelijke ziektes sterk te verminderen of te laten verdwijnen.

Je bent bij de huidige vaccins dus meer aan het gokken met zowel je eigen als andermans leven als je ze niét neemt dan als je ze wél neemt, daar komt het bottom line op neer.

Ik vind een gezonde discussie erover ook heel normaal, maar het helpt wel als je dan daadwerkelijk leest wat iemand zegt ipv de hele inhoud over te slaan en te reageren met je eigen boodschap. Dat heet een monoloog, geen discussie.
pi_213136523
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

We weten allemaal wie vatbaarder zijn voor virussen. Dat zijn mensen met een verminderde weerstand c.q. mensen van oudere leeftijd.
Ben jij in staat te accepteren dat mensen uiteindelijk doodgaan, of wil je geloven dat wij in staat zijn het leven dusdanig lang uit te rekken, dat we daar meer kwaliteit van leven voor terugkrijgen?

Er is een ding in het leven wat 100% zeker is en dat is dat we een keer dood gaan.

Als je vervolgens de gezondheid van je kind op de weegschaal legt, vanuit het schuldgevoel dat het wellicht jouw eigen kind kan zijn die jouw (groot)moeder dood maakt vanwege een griepvirus, dan ben je wat mij betreft volledig gebrainwasht. Je speelt namelijk met de gezondheid van je eigen kinderen.
pi_213136541
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hoe kom je in vredesnaam tot de dikgedrukte conclusie als je mijn post leest?
Daar staat nota bene expliciet in dat als de kans op zeer ernstige bijwerkingen (dood) groter is dan de kans op de ziekte (proportie vatbaar) dat ik dan niemand zou vaccineren.

Het is alleen bij de huidige vaccins gewoon aangetoond dat de bijwerkingen over het algemeen zeer gering zijn, en dús (en dat staat ook expliciet in mijn post, dat dat een voorwaarde is) ben ik voor vaccinatie met deze vaccins om dodelijke ziektes sterk te verminderen of te laten verdwijnen.

Je bent bij de huidige vaccins dus meer aan het gokken met zowel je eigen als andermans leven als je ze niét neemt dan als je ze wél neemt, daar komt het bottom line op neer.

Ik vind een gezonde discussie erover ook heel normaal, maar het helpt wel als je dan daadwerkelijk leest wat iemand zegt ipv de hele inhoud over te slaan en te reageren met je eigen boodschap. Dat heet een monoloog, geen discussie.
Ja maar dat bedoel ik toch? Jij ziet het als een kansberekening.
Jij vindt blijkbaar dat je je eigen gezondheid op de tweede plaats dient te zetten, als je daarmee de kans op een uitbraak kan verminderen en de aanname dat je daarmee een grotere groep mensen kan beschermen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 08-04-2024 23:12:20 ]
  maandag 8 april 2024 @ 13:36:22 #13
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_213136606
lees eens iets over pokkenvaccinatie, wellicht geeft dat een beter beeld over waarom vaccineren, en nut en noodzaak van deze manier om ziektes uit te bannen.
eenvoudig uitgelegd hier:
https://www.rivm.nl/pokken#:~:text=In%201980%20werd%20de%20wereld,gestopt%20met%20de%20algemene%20zuigelingenvaccinatie.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_213136779
Wat veel mensen niet weten, is dat in Nederland in 1952 ongeveer 70 mensen zijn overleden aan polio nog voordat er een poliovaccin op de markt was en dat 90 tot 95 procent van de mensen die met polio besmet raakten, hier geen last van hadden.
Maar sinds het rijksvaccinatieprogramma er is, gaan er jaarlijks nog steeds baby's dood of kunnen baby's er ernstige gezondheidsklachten aan overhouden.

De kans om polio te krijgen is natuurlijk gigantisch klein in Nederland.
We leven ook in compleet andere tijden. Razendsnelle informatievoorziening, en veel betere hygiëne.
  Official ESF Kreviewer maandag 8 april 2024 @ 13:58:00 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213136804
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:54 schreef Viesdik het volgende:
Razendsnelle informatievoorziening,
Waarom maak je hier dan geen gebruik van?
pi_213136866
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 13:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bespaar je de moeite, kijk naar zijn usericon en je weet met wat voor een figuur je te maken hebt.

Verspilde moeite en energie.

Het heeft meer nut om naar drogende verf te kijken.
Ik vind het altijd wel mooi als mensen toch de moeite blijven nemen om met goede argumenten te komen. Al is het alleen maar voor iemand die via Google toevallig op dit topic stuit.
pi_213136956
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:22 schreef Viesdik het volgende:

[..]
We weten allemaal wie vatbaarder zijn voor virussen. Dat zijn mensen met een verminderde weerstand c.q. mensen van oudere leeftijd.
Ben jij in staat te accepteren dat mensen uiteindelijk doodgaan, of wil je geloven dat wij in staat zijn het leven dusdanig lang uit te rekken, dat we daar meer kwaliteit van leven voor terugkrijgen?

Er is een ding in het leven wat 100% zeker is en dat is dat we een keer dood gaan.

Als je vervolgens de gezondheid van je kind op de weegschaal legt, vanuit het schuldgevoel dat het wellicht jouw eigen kind kan zijn die jouw (groot)moeder dood maakt vanwege een griepvirus, dan ben je wat mij betreft volledig gebrainwasht. Je speelt namelijk met de gezondheid van je eigen kinderen.
Ja, dat eerste is inderdaad de reden dat er nu weer babies sterven aan kinkhoest en de mazelen weer babies heel ziek maken. Alleen de ouderen zijn vatbaar :O . En babies worden niet gevaccineerd tegen de griep :') dus je laatste stukje slaat ook nergens op.

Ik ga verder ook niet eens meer reageren, want uit je reacties blijkt heel duidelijk dat je niet begrijpt of ook maar wil begrijpen wat ik zeg. Je wil alleen je eigen overtuigingen tentoonstellen.
pi_213137454
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 14:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dat eerste is inderdaad de reden dat er nu weer babies sterven aan kinkhoest en de mazelen weer babies heel ziek maken. Alleen de ouderen zijn vatbaar :O . En babies worden niet gevaccineerd tegen de griep :') dus je laatste stukje slaat ook nergens op.

Ik ga verder ook niet eens meer reageren, want uit je reacties blijkt heel duidelijk dat je niet begrijpt of ook maar wil begrijpen wat ik zeg. Je wil alleen je eigen overtuigingen tentoonstellen.
Heb je daar bewijs van?
Ik kan je namelijk bewijs leveren van een toename aan miskramen door bijvoorbeeld het coronavaccin.
Of zie jij dat als complot?
  maandag 8 april 2024 @ 15:28:54 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213137477
Boude* stelling.

Overigens is de stelling opmerkelijk, maar wekte mijn interesse. Wat er daarna allemaal voor onzin uitkwam is het echte probleem.

Vaccinatie is een bescherming voor de groep. Het is wel grappig dat we nu zover doorgeslagen zijn qua individualisme dat een fatsoenlijke vaccinatiegraad in stand houden niet meer lukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 08-04-2024 15:35:20 ]
pi_213137478
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:27 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik kan je namelijk bewijs leveren van een toename aan miskramen door bijvoorbeeld het coronavaccin.

Nou laat dat bewijs dan maar eens zien. Ipv hier dingen te beweren. :')
pi_213137517
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
https://www.theepochtimes(...)jury-reports-5617872
  Official ESF Kreviewer maandag 8 april 2024 @ 15:36:50 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213137537
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:27 schreef Viesdik het volgende:
eb je daar bewijs van?
Of zie jij dat als complot?
Ik kan je bewijs aanleveren dat kindersterfte aanmerkelijk is gedaald sinds we zijn gaan vaccineren. Maar wellicht vind je bronnen als het RIVM, google, het nieuws, wikipedia, feiten en andere normale zaken niet heel betrouwbaar.
pi_213137556
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wel uit een betrouwbare bron natuurlijk
pi_213137570
quote:
die bron. :D
En kom nu eens met een link uit een bron die in de normale wereld gebruikt wordt en niet van een nieuwssite waar men ook regelmatig over alien ontvoeringen en platte aardes heeft. _O-
pi_213137579
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
die bron. :D
En kom nu eens met een link uit een bron die in de normale wereld gebruikt wordt en niet van een nieuwssite waar men ook regelmatig over alien ontvoeringen en platte aardes heeft. _O-
ok.. moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')