abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2024 @ 22:31:09 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213377001
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja en salderen gaat verdwijnen. Daar ging het om.

Heb je misschien dezelfde cursus Fokken gevolgd als zwolsboy?
Wanneer gaat salderen dan verdwijnen ? En leg uit, waar gaat het hier dan nog wel over of om ?
Ik laat de projectering op de persoon voor jouw rekening.

Maar goed beter om het weer gaan hebben over alleen de "Energietarieven" wat dat ook moge zijn dan bespreken hoe dat op welke wijze en intentie wordt toegepast.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213378396
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wij doen bijna alle wassen in het weekend. Juist omdat er dan meestal gelegenheid is om de was overdag te draaien en (bij droog weer) buiten op te hangen. Maar wij komen niet verder dan 4 wasjes per week, die dus regelmatig allemaal op één dag worden gedaan.
Tja, ik heb hier een kind van 0, 1 en 3 tegelijk gehad. Je wil het niet, maar die leeftijd betekent wel dat je soms kinderen meerdere setjes kleren per dag aan hebben, in plaats van een setje meerdere dagen. Dan red je het niet met alleen het weekend.

Maar goed, ik heb nu geen tijd, maar zal binnenkort eens kijken of ik bronnen achter dat cijfer van de Vlaamse overheid kan vinden. Als je echt in de buurt komt van die 68% ipv 28% door een accu, is dat zodra de saldering er af is eigenlijk een no-brainer. En misschien moet je dan wel de grote groep voor zijn en hem hebben hangen voor het afschaffen van die regeling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213378418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja ik laat die data allemaal binnen komen in Home Assistant, en die maakt dus die berekening al. Dus wat een accu doet kan ik daar ook vrij makkelijk uit afleiden.
Same Here. Accu heeft nog geen economisch nut.
pi_213378498
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Same Here. Accu heeft nog geen economisch nut.
Ik heb voor de lol ook eens een berekening gemaakt met de gegevens over een jaar. Met excel kan je makkelijk een voorspelling maken.
Als ik vorig jaar een accu pakket van 20kw had gehad, dan had ik vanaf eind april tot oktober zo goed als geen stroom van het net nodig gehad, met 15 kw iets meer, met 10kw vallen er toch wel wat grote gaten in april, mei en sept/okt. Maar eigenlijk nog niet zo groot om het verschil tussen 10 en 20kw accu's te verantwoorden.
Gezien de kosten daarvan en dat je in de wintermaanden wanneer ik veel verbruik door stoken op electra is te er inderdaad totaal geen economisch nut van een accu zolang we salderen, zelfs niet met de terugleverkosten.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_213379545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 07:54 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ik heb voor de lol ook eens een berekening gemaakt met de gegevens over een jaar. Met excel kan je makkelijk een voorspelling maken.
Als ik vorig jaar een accu pakket van 20kw had gehad, dan had ik vanaf eind april tot oktober zo goed als geen stroom van het net nodig gehad, met 15 kw iets meer, met 10kw vallen er toch wel wat grote gaten in april, mei en sept/okt. Maar eigenlijk nog niet zo groot om het verschil tussen 10 en 20kw accu's te verantwoorden.
Gezien de kosten daarvan en dat je in de wintermaanden wanneer ik veel verbruik door stoken op electra is te er inderdaad totaal geen economisch nut van een accu zolang we salderen, zelfs niet met de terugleverkosten.
Houd je in deze Excel ook rekening met (ont)laadvermogen en laad verlies?
pi_213379617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Houd je in deze Excel ook rekening met (ont)laadvermogen en laad verlies?
ja en ja, laad verlies neem ik 5%.
Als ik met de huidige getallen reken en de terugleverkosten van eneco neem (11,5 cent) als reken voorbeeld dan bespaar ik met een 5kw accu ongeveer 200 euro per jaar, met een 10kw accu 270 euro, met een 20kw accu 300.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_213379941
8.5 cent terug per kWh vanmiddag _O_ @Elan
pi_213380049
Het wordt er zo niet transparanter op voor mij als redelijke leek. Ons 1jaars contract met Eneco loopt 10 juli af. Verlengen betekent terugleverkosten, die mail heb ik al gehad van ze.
Essent berekent deze echter nog niet maar dat contract gaat dan pas 10 juli in en in die 2 maanden kan nog van alles gebeuren.

Ik ga eens kijken wat er in de kleine lettertjes staat van Essent.

Wel interessant om eens te berekenen hoeveel we nu eigenlijk echt terugleveren en wat we daarvan zelf zouden kunnen gebruiken. Wellicht met wat kleine aanpassingen kan die berekening gunstiger worden.

Maar die gasprijs zakt nog steeds niet he? Wij verbruiken iets minder dan 1000 kuub gas per jaar dus die prijs is nog wel interessant voor ons.
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:56:30 #209
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213380196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:44 schreef exode het volgende:
Het wordt er zo niet transparanter op voor mij als redelijke leek. Ons 1jaars contract met Eneco loopt 10 juli af. Verlengen betekent terugleverkosten, die mail heb ik al gehad van ze.
Essent berekent deze echter nog niet maar dat contract gaat dan pas 10 juli in en in die 2 maanden kan nog van alles gebeuren.

Wel interessant om eens te berekenen hoeveel we nu eigenlijk echt terugleveren en wat we daarvan zelf zouden kunnen gebruiken. Wellicht met wat kleine aanpassingen kan die berekening gunstiger worden.

Maar die gasprijs zakt nog steeds niet he? Wij verbruiken iets minder dan 1000 kuub gas per jaar dus die prijs is nog wel interessant voor ons.
Wij zijn 4 juli klaar bij Eneco. Gaan dan over naar United consumers. Wel vaste terugleverkosten maar niet die variabele. Dat was in onze situatie voordeliger. Ook door de overstapbonus die hoger is dan die teruglever kosten :P

(3600 verbruik, 3400 opwek waarvan 40% direct verbruik en dan nog 700 kuub gas).
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:03:08 #210
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213380279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:31 schreef Wereldgozer het volgende:
8.5 cent terug per kWh vanmiddag _O_ @:elan
Eneco hier is in een nog gullere bui. :P Ze hebben ook wel de inkoopvergoeding voor elektriciteit per vandaag iets verlaagd.
  zondag 12 mei 2024 @ 16:20:27 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213537846
Alle leveranciers hebben inmiddels terugleverkosten? (voor de nieuwe contracten)
pi_213538089
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Eneco hier is in een nog gullere bui. :P Ze hebben ook wel de inkoopvergoeding voor elektriciteit per vandaag iets verlaagd.
[ afbeelding ]
Die overheidsvergoedingen gaan netto right, saldeer je weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213538133
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
Alle leveranciers hebben inmiddels terugleverkosten? (voor de nieuwe contracten)
Nee
pi_213538175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:44 schreef exode het volgende:

Bij de Mediamarkt kon je tot 3 jaar nog als je zonnepanelen had. Of dat nu nog zo is, weet ik niet.
pi_213542015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:31 schreef Wereldgozer het volgende:
8.5 cent terug per kWh vanmiddag _O_ @:elan
Rijke boi
U MAD?
pi_213542657
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Rijke boi
Was vandaag te laat met de wasmachine en droger

Gvd
pi_213542662
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 02:50:39 #218
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_213554794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik had dat in mijn vorige huis met de koelkast in de keuken, en in het huidige huis heb ik mijn wasmachine en droger vervangen. Die waren beiden uit 2008, en heb ik in 2021 vervangen voor nieuwe apparaten. Dat verschil was wel te merken ja.
haha ja klopt! Ik had een 10 jaar oude koelkast van Goldstar. Die verbruikte ruim 300 Watt. Dat was een dubbeldeurs van ongeveer 1m80 hoog. Toen een nog grotere gekocht niet lang geleden, een Samsung. Ik moest echt lachen toen ik zag wat die verbruikte. Ding is 2m10 hoog. Het verbruik? 50 watt! :D
Gevaccineerd.
pi_213579119
Via Gaslicht de meest interessante aanbieding nu voor ons, United Consumers:

Gas 1,17 (zitten tegen de 1000 kuub verbruik per jaar)
Electriciteit: Zolang salderen nog bestaat komt ons verbruik op 0. Terugleverkosten 175 per jaar.

Korting 250 op jaarbasis, dan gaan we minder betalen dan nu via Eneco.

Ik lees wel dat de App niet zo goed is als die van bijvorrbeeld Eneco. Dus dat wordt wel zelf het verbruik goed monitoren.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:09:07 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213589775
Heb even zitten kijken, naar mn huidige leverancier (Engie). Daar betaal ik nu 106 euro leveringskosten per jaar en dat wordt 327 bij eventuele verlenging ivm de zonnepanelen.

Het wordt interessant wat daar gaat gebeuren nu salderen toch weer afgeschaft gaat worden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213590113
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb even zitten kijken, naar mn huidige leverancier (Engie). Daar betaal ik nu 106 euro leveringskosten per jaar en dat wordt 327 bij eventuele verlenging ivm de zonnepanelen.

Het wordt interessant wat daar gaat gebeuren nu salderen toch weer afgeschaft gaat worden.
Pas in 2027, dus daar gaat nu niets mee gebeuren denk ik.
  Moderator/colorchick vrijdag 24 mei 2024 @ 09:34:16 #222
382129 crew  Donna
pi_213664264
Mijn contract loopt begin aug. af. Is het verstandig om nog even te wachten met vastzetten/overstappen? In de zomer zijn de tarieven vaak wat lager toch?
pi_213665858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:34 schreef Donna het volgende:
Mijn contract loopt begin aug. af. Is het verstandig om nog even te wachten met vastzetten/overstappen? In de zomer zijn de tarieven vaak wat lager toch?
Kun je weinig van zeggen, een paar maanden terug waren de de tarieven een stuk gunstiger.
Zit in dezelfde situatie, ik wacht nog even.
Maar het is een gok, prijzen kunnen ook hoger worden.
pi_213699534
Essent verlaagt stroomtarief met 35 procent, klanten zonder zonnepanelen zijn beter af

https://emea01.safelinks.(...)Tb%2FI%3D&reserved=0
  maandag 27 mei 2024 @ 17:36:12 #225
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_213703306
Ik heb een bijzondere vraag, en ik hoop dat iemand die voor mij kan beantwoorden voordat ik mijn woningbouw corporatie in ga lichten. Het zit als volgt, ik heb 32 zonnepanelen en een warmtepomp van de woningbouwvereniging (ze zaten er al op voordat ik hier kwam wonen. En u denkt natuurlijk 32?? Ja 32. Het zijn rijtjeshuizen die van voor naar achter aan beide zeiden zijn bedekt met panelen) nu moet ik vanaf juli een behoorlijke bedrag per maand gaan betalen voor teruglevering. Ik betaal dus servicekosten voor de panelen en dan ook nog extra energie kosten (er over heen)

Nu heb ik een heel simpel idee, maar weet niet als dit ook mag vandaar mijn post. Mag ik er een paar stekkers eruit trekken? Zodat de helft van de panelen maar werken?

Beetje gek wel. Maar kan mij zo 800 euro schelen op jaarbasis.
Binge-watcher
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')