abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213162324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Nederland is ook niet echt een eurofan ding he. Maar goed ik had ook zelf Kroati lager verwacht daar. Zou vooral Itali bovenaan verwachten bij een eurofan poll.
Ik vind Kroati eigenlijk heel erg Eurovisie, dus dat verbaast me niet zo.
pi_213162413
Ik ga pas echt twijfelen als Kroati ook zo goed scoort bij de Eurojury. :P
pi_213162419
Salvador, Maneskin en Jamala werden respectievelijk 6e, 8ste en 9e in hun OGAE polls. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 19:45:54 #229
163650 Greys
pi_213162697
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Belgi staat daar tweede. Dat gaat op Eurovisie niet gebeuren, kan ik je nu al vertellen. En dat zeg ik als fan van het nummer.
Ik had verwacht dat als ze Kroati kennelijk nogal vreten, NL ook wel ietssss hoger had gestaan. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213162785
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat als ze Kroati kennelijk nogal vreten, NL ook wel ietssss hoger had gestaan. :D
Kroati valt in bepaalde hokjes te plaatsen, Joost is hokjesloos en dat vindt men lastig.
pi_213162894
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:15 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ze kunnen Joost niet plaatsen, dus plaatsen ze hem maar helemaal niet.

Verder vind ik de titel en het citaat in het videoshot van WNL sensatiegericht. Joost is nooit de topfavoriet geweest dus heeft die positie ook niet verloren (wat door deze titel wel wordt gesuggereerd).
En het citaat suggereert alsof hij heel veel inhaalwerk te verrichten heeft. Tegenover wie/wat/hen/waar/wanneer? Nemo?
Toen Baby Lasagna de topfavoriet was hoorde je hen ook niet.
Of willen ze eigenlijk gewoon dat NL weer de topfavoriet is zoals in 2019?

Dit wilde ik even kwijt.

Overigens hou ik rekening met dit scenario: Nemo serveert nu allemaal aperitieven, voorgerechten, doordat hen/de persoon (voordat daar weer over gevallen wordt) overal opduikt. Maar Joost serveert het diner/avondmaal op het moment dat de nood het hoogst is.

Dat was het.
Nemo is bij 1 pre-party geweest en heeft twee keer live opgetreden op de Zwitserse tv en je doet net of het n of andere grote aandachtzoeker is. _O-
pi_213163050
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar wat zijn de overeenkomsten tussen Joost en Baby Lasagna dan? Ja ok, ze kunnen allebei niet zingen :)
pi_213163166
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nemo is bij 1 pre-party geweest en heeft twee keer live opgetreden op de Zwitserse tv en je doet net of het n of andere grote aandachtzoeker is. _O-
Ik bedoelde het als reactie op user Ama vanochtend, die bezorgd leek omdat Nemo nu overal opduikt en Joost tot nu toe in de luwte blijft.
Wellicht is mijn uitdrukking wat te zwart-wit gesteld. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat dit niet betekent dat Joost ineens is uitgerangeerd.

Ik trek mij weer terug, ik geloof dat ik de sfeer in het topic niet begrijp.

[ Bericht 3% gewijzigd door silverevlis op 10-04-2024 20:19:48 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 20:15:15 #234
163650 Greys
pi_213163175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar wat zijn de overeenkomsten tussen Joost en Baby Lasagna dan? Ja ok, ze kunnen allebei niet zingen :)
Nou zeg. :D

Nee kom, je snapt toch wel een btje wat ik bedoel? Allebei een bepaalde fun-uptempo lied. Ik had het gevoel dat het een beetje dezelfde fans zou aanspreken. Zoals ik zelf allebei cht heel tof vind. Maar kennelijk spreekt Kroati de OGAE jury veel meer aan. Is totaal geen ramp ofzo, het verbaast me gewoon een beetje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 20:15:26 #235
163650 Greys
pi_213163179
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 20:21:41 #236
163650 Greys
pi_213163295
Was geloof ik al genoemd maar kon het zo gauw niet terugvinden dus dan nog maar even de playlist van A Little Bit More Eurovision 2024.

https://youtube.com/playl(...)&si=g1sSsEepdF3Qwy3j

Eurovision 2024 deelnemers die extra optredens doen voor de Eurovision youtube. Zitten al echt leuke tussen. Ben zelf heel benieuwd naar die van Slimane die op vrijdag gepland staat. En ng meer benieuwd of Joost er ook iets voor gaat doen. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213163448
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Nou zeg. :D

Nee kom, je snapt toch wel een btje wat ik bedoel? Allebei een bepaalde fun-uptempo lied. Ik had het gevoel dat het een beetje dezelfde fans zou aanspreken. Zoals ik zelf allebei cht heel tof vind. Maar kennelijk spreekt Kroati de OGAE jury veel meer aan. Is totaal geen ramp ofzo, het verbaast me gewoon een beetje.
Zoals ik al zei vind ik Rim Tim Tagi Dim veel meer standaard Eurovisie-materiaal, weliswaar met een rocksausje eroverheen. Europapa is toch wat vreemder.
pi_213163614
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:14 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ik bedoelde het als reactie op user Ama vanochtend, die bezorgd leek omdat Nemo nu overal opduikt en Joost tot nu toe in de luwte blijft.
Wellicht is mijn uitdrukking wat te zwart-wit gesteld. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat dit niet betekent dat Joost ineens is uitgerangeerd.

Ik trek mij weer terug, ik geloof dat ik de sfeer in het topic niet begrijp.
Oh dat ging denk ik over Kroati want zie Zwitserland er nu niet tussenstaan. En denk dat ze niet zoveel invloed hebben op wie wanneer gepost wordt, zou ook kunnen dat Nederland dat nog niet aangeleverd heeft.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:45:43 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213163662
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh dat ging denk ik over Kroati want zie Zwitserland er nu niet tussenstaan. En denk dat ze niet zoveel invloed hebben op wie wanneer gepost wordt, zou ook kunnen dat Nederland dat nog niet aangeleverd heeft.
Zo te zien maken ze voor alle artiesten een paar posts op social media, bijvoorbeeld met wat vragen etc. op insta. Wat de artiest zelf online zet is natuurlijk vooral aan de artiest zelf, maar als iemand social media snapt dan is dat Joost wel :)
pi_213163674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo te zien maken ze voor alle artiesten een paar posts op social media, bijvoorbeeld met wat vragen etc. op insta. Wat de artiest zelf online zet is natuurlijk vooral aan de artiest zelf, maar als iemand social media snapt dan is dat Joost wel :)
Ja ik bedoelde inderdaad dat wat Eurovision post :Y
pi_213163869
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Leuk!! En ik geniet ook echt van alle verbasteringen van 'Joost' haha. Mijn favoriet tot nu toe is een of andere Amerikaan die het uitsprak als Juiced Clean :')
pi_213164216
Zo benieuwd naar zaterdag *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 april 2024 @ 23:15:14 #243
862 Arcee
Look closer
pi_213165530
Terug naar 8%.

Er verschijnen weer 10'en in de odds.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213165595
quote:
[Maar kennelijk spreekt Kroati de OGAE jury veel meer aan. Is totaal geen ramp ofzo, het verbaast me gewoon een beetje.
Nu ik er zo over nadenk verbaast het mij niet meer zo.

Wij hebben in Nederland iets meegemaakt met een Songfestival inzending wat we niet eerder hebben gezien: al dat enthousiasme van jong tot oud. Daar gaan wij als Songfestivalliefhebbers in mee. Als de bookmakers het dan ook top 5 voorspellen en de records je om de oren vliegen ga je er in geloven: winst!

Maar ik moet wel eerlijk zijn: gabber? Daar haalde ik mijn neus voor op. Happy hardcore? Brrr. En nu ineens vind ik het leuk? Beetje raar natuurlijk, en toch is het zo. En dan buiten Nederland en Belgi: die hebben die geschiedenis niet eens met deze stijl, dus daar vinden ze het maar een raar nummer. Kinderachtig, flauw. En daarbij moet je het ook nog eens meerdere keren horen. En de Songfestivalfans hebben toch een eigen smaak dus die stemmen er niet op.

Al die enthousiaste YouTubers geloof ik niet meer, zeker niet na die overenthousiaste Italiaan die bij de live versie ineens niet meer wist dat er een stukje gabber in zat. Ja doei..... alles voor de likes.

Als je dat allemaal laat indalen besef je dat dit nummer helemaal niet zo'n enorme favoriet is. Kroati daarentegen pakt je makkelijker. Zit wat rock in en dat kennen en herkennen mensen beter. Hebben ze meer mee.

Ondertussen ben ik me mentaal aan het voorbereiden op alweer een elfde plaats (ik wil het niet, ik wil het niet) ;)
pi_213165872
Europapa is fun en catchy, iedereen zingt het zo mee. Er is straks een zaal vol die daar helemaal in mee gaat. En dan is er die verpletterende hook aan het einde. Ik haak bij Kroati meteen af omdat ik niet van zo'n harde rockbeat hou. En daar ben ik echt niet de enige in. Ik hou in principe ook niet van hardcore gabber, maar ik zit door Joost al zo in een happy flow aan het einde dat ik die beat daar met gemak tot me neem. En ook daar ben ik niet de enige in. En net als ik denk, nou is het wel weer genoeg, krijg ik een lief en warm slot. Dit wordt echt geen elfde plek. Ik zeg niet hij gaat winnen, maar dit nummer en Joost hebben alles in zich om de publiekslieveling te worden.
pi_213165989
Patrick Flynn van S-Markets (een wedplatform vergelijkbaar met Betfair) heeft een soort opiniepeiling gedaan om te kijken welke mensen op welke inzendingen stemmen. In die poll is Nederland als 8e geindigd. Itali won, voor Zwitserland, Kroati en Belgi.

De steekproef is zeker niet helemaal representatief, gokkers zijn immers vooral Britse mannen, wat zich bijvoorbeeld uit in de geografische verdeling van de stemmen. Maar er zijn wel wat leuke trends. Zo stemmen bovengemiddeld veel vrouwen op Nederland. In de Top 10 trekt alleen nummer 9 Frankrijk (30% tegen 29%) nog een fractie meer vrouwelijke stemmen. Ook bij de LGBTQ-populatie valt Nederland in de smaak. De 15% daar is het hoogste van de Top 10. Verder hadden liefhebbers van Europapa vorig jaar meestal Cha Cha Cha als favoriet.

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 11 april 2024 @ 06:31:59 #247
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213166124
We gaan voor de top 5

Niks meer niks minder

Joost klein, droom groot
graag op anoniem
  ESF Reporter donderdag 11 april 2024 @ 07:34:13 #248
87554 Cee