quote:
Niemand hoeft dit aan te nemen noch te geloven.. wat inside Information, zonder namen te noemen.
De afgelopen 3 maanden heb ik zo'n 10 kandidaten op sollicitatie gesprek gehad voor een functie in ons team, I kid you not: Alle mensen van buitenlandse (niet westerse) komaf zitten op vechtsport, zonder uitzondering.
Daar kan ik, helaas, aan toevoegen dat de kwaliteit van deze kandidaten echt belabbert was!!
Ik heb meegemaakt:
- Aan de mobiel zitten tijdens het sollicitatiegesprek
- Gapen recht in je gezicht
- Onderuit gezakt zitten / Ongeinteresseerde houding en gedrag
- Had al maanden geen (detacherings)opdrachten
- Niet komen opdagen zonder bericht
- Was niet voorbereidt, had geen enkele vraag voor ons
- Antwoord op de vraag "Wat is je verwachting als je bij ons komt werken?": "Veel geld verdienen zodat ik een huis kan kopen" (op zich eerlijk, maar niet echt jofel)
We geven ze kans op kans, en we kijken NIET naar de achternaam noch uiterlijk! Bovenstaande doen zij helemaal 100% ZELF niet goed, het is dramatisch.
Wie er bij mij nog aankomt, dat er sprake is van "institutioneel racisme".. my ass!! Ik zou tegen een ieder zeggen, kom van je wolk af, en doe eens 10 sollicitatiegesprekken met allochtone mensen en durf dan nog eens te ontkennen dat het aan henzelf ligt. Heel soms, zit er een goede kandidaat tussen, toegegeven.. en daar gaat het dan ook uitstekend mee dat mag ook gezegd worden.
Off topic, maar ik moest dit gewoon even kwijt, sorry.. als dit de toekomst is, dan is er nog ENORM veel werk aan de winkel. Dit "Fixen" we niet in 1 generatie, mijn geloof daarin is al z.g.a. weg.
Additioneel: De 4 Nederlandse kandidaten kwamen allen opdagen, zaten rechtop, waren voorbereidt en toonden zich geinteresseerd. De enige reden dat het (met sommigen van hen) niet doorging was omdat zij zelf iets anders hadden gevonden, omdat zij ook veel aanbiedingen kregen (Vind ik niet heel gek!!).
[ Bericht 1% gewijzigd door Buikbrein op 08-04-2024 16:54:19 ]