quote:Op zondag 7 april 2024 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké dank Blomke voor de toelichting.
Mij leek het dat je als eigenaar van vastgoed ook bepaalt wat ermee gebeurt.
ondertussen wachten we rustig de reactie van de tegenpartij afquote:
we hebben al 'n advocaat maar ik heb de indruk dat 't geen rechtszaak wordtquote:Op zondag 7 april 2024 14:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zeg niet ja en ga ergens akkoord mee. Ga naar de juridisch loket langs voor info en advies.
Als huisbaas je eruit wilt. Prima, dan mag hij jouw uitkopen voor 3x bedragen. Of meer...
En succes met verder zoeken. (laat dat ook niet weten dat je zoekt)
Het hoeft niet perse. Je gaat straks met huurbaas mee onderhandelen, daarvoor heb je zeker tips en of hulp nodig van een advocaat. Komen jullie niet uit dan wordt een rechtszaak.quote:Op zondag 7 april 2024 15:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
we hebben al 'n advocaat maar ik heb de indruk dat 't geen rechtszaak wordt
Misschien ook even lezen wat er in deel 1 allemaal al gezegd is.quote:Op zondag 7 april 2024 16:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het hoeft niet perse. Je gaat straks met huurbaas mee onderhandelen, daarvoor heb je zeker tips en of hulp nodig van een advocaat. Komen jullie niet uit dan wordt een rechtszaak.
Had schoonzoon daar ook nog een mening, reactie of verweer op?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:24 schreef sturmpie het volgende:
UPDATE
Huisbaas beroept zich nog altijd op dringend eigen gebruik terwijl er 2 appartementen leeg staan waar hij direct in kan wonen.
ja, de huisbaas heeft plannen om het pand van binnen te renoveren en daarom wil hij ons allemaal op straat zetten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 01:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Had schoonzoon daar ook nog een mening, reactie of verweer op?
Renoveren kan weliswaar onder 'dringend eigen gebruik' vallen, maar als er 2 units leeg staan, kun je toch tijdelijk intern rouleren en na renovatie weer terug?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, de huisbaas heeft plannen om het pand van binnen te renoveren en daarom wil hij ons allemaal op straat zetten.
Heeft schoonzoon/schoonfamilie/erfgenamen ook belang bij het "jullie eruit zien te krijgen".....ik krijg nl. het idee dat er een dubbele agenda bestaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, de huisbaas heeft plannen om het pand van binnen te renoveren en daarom wil hij ons allemaal op straat zetten.
als alle huurders eruit zijn wil hij er zelf gaan wonen en renoveren.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Renoveren kan weliswaar onder 'dringend eigen gebruik' vallen, maar als er 2 units leeg staan, kun je toch tijdelijk intern rouleren en na renovatie weer terug?
In deel 1 wilde hij er zelf gaan wonen. Wil ie nu gaan renoveren of gaan wonen?
huisbaas probeert 't pand al jaren te verkopen, op zijn leeftijd (bijna 80) is dit pand 'n blok aan zijn been.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Heeft schoonzoon/schoonfamilie/erfgenamen ook belang bij het "jullie eruit zien te krijgen".....ik krijg nl. het idee dat er een dubbele agenda bestaat.
Da's dus wat anders dan eigen gebruik, laat staan dringend eigen gebruikquote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Die vat ik even niet ... zowel het 'eigen gebruik'-deel (zelfbewoning imo) niet als het 'dringend'-deel niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Renoveren kan weliswaar onder 'dringend eigen gebruik' vallen
Duidelijk dubbele agenda's dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
huisbaas probeert 't pand al jaren te verkopen, op zijn leeftijd (bijna 80) is dit pand 'n blok aan zijn been.
hij en zijn familie wonen in omgeving Utrecht en dit pand bevind zich in west-zeeuws-vlaanderen, dus ze moeten er ook ver voor rijden en zijn er veel tijd aan kwijt. het handigste voor hem en zijn familie is om dit pand te verkopen, en daarom hebben ze 'n verhaal verzonnen wat wil duiden op dringend eigen gebruik maar de echte reden is dat ze z.s.m. van dit pand af willen en zo mogelijk aan de hoogste prijs mogelijk, zonder huurders schijnt de waarde van een pand hoger te zijn.
Denk dat de verkoopbaarheid meer lijdt onder de huurders dan onder het achterstallig onderhoud.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
Aan de andere kant, als hij niet renoveert, raakt hij het sws niet kwijt, want jij gaf al aan, in het vorige topic, dat er best wat achterstallig onderhoud was. En wie koopt nu een pand, met huurders en achterstallig onderhoud?
Als ik het goed begrijp, kan renovatie in gevallen onder dringend eigen gebruik vallen:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Da's dus wat anders dan eigen gebruik, laat staan dringend eigen gebruik
[..]
Die vat ik even niet ... zowel het 'eigen gebruik'-deel (zelfbewoning imo) niet als het 'dringend'-deel niet.
Bron: https://www.dirkzwager.nl(...)ebruik-en-renovatie/quote:In deze zaak bestond het renovatieplan uit het samenvoegen van twee panden, waarbij tevens een verdieping zou worden toegevoegd. Het betreft dus een renovatieplan dat niet gerealiseerd kan worden zonder beëindiging van de huur. In dat geval is er, gelet op de wanverhouding tussen de exploitatiekosten en opbrengsten, een klemmende aanspraak op renovatie die aan te merken is als “dringend eigen gebruik”. De verhuurder kan volgens de Hoge Raad in die situatie de huurovereenkomst beëindigen.
Dat is imo amper nog 'renovatie' te noemen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:18 schreef baskick het volgende:
In deze zaak bestond het renovatieplan uit het samenvoegen van twee panden, waarbij tevens een verdieping zou worden toegevoegd.
Tja, definitiekwestie. Renoveren = verbeteren, aldus Van Dale. Maar heeft TS weet van wat de verhuurder zegt te gaan doen? Punt is dat dringend eigen gebruik kennelijk niet per definitie direct zelf er gaan wonen hoeft te impliceren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is imo amper nog 'renovatie' te noemen.
Wat de oude huurbaas er dan wel mee bedoelt, mag hij gaan uitleggen aan de rechterquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
Punt is dat dringend eigen gebruik kennelijk niet per definitie direct zelf er gaan wonen hoeft te impliceren.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, kan renovatie in gevallen onder dringend eigen gebruik vallen:
[..]
Bron: https://www.dirkzwager.nl(...)ebruik-en-renovatie/
het zou kunnen dat de huisbaas dit pand wat bestaat uit 6 appartementen naar 1 woonhuis wil verbouwen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is imo amper nog 'renovatie' te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |