Excelsior Rotterdam en Marinus Dijkhuizen gaan niet met elkaar verder. De 52-jarige trainer en de Rotterdamse club hebben besloten de voorgenomen verdere samenwerking per direct te beëindigen. Excelsior degradeerde onlangs naar de Keuken Kampioen Divisie door van NAC Breda te verliezen in de play-offs.De scheiding is de uitkomst van de evaluatie die na de nederlaag is gehouden. Dijkhuizen verlengde in de loop van het vorige seizoen zijn overeenkomst, maar de beide partijen gaan nu toch uit elkaar. Technisch manager Niels van Duinen legt op de website van de Rotterdammers uit hoe de beslissing tot stand is gekomen. 'Uiteraard was dit een moeilijke beslissing, want Marinus heeft veel voor de club betekend. Hij zal de geschiedenisboeken ingaan als een van de meest succesvolle trainers van Excelsior. Verdeeld over twee periodes was hij in totaal zeven seizoenen hoofdtrainer van onze club en promoveerde in 2014 en 2022 met ons naar de Eredivisie. Wij blijven hem altijd dankbaar voor alles wat hij voor Excelsior heeft gedaan en wensen hem veel succes. Maar de degradatie zorgt ervoor dat we aan een nieuwe fase beginnen als club.'
Dijkhuizen was na de degradatie nog vastberaden die nieuwe fase in te gaan als coach. Ook nu is te beluisteren dat het besluit hem heeft overvallen. 'Helaas heeft de club besloten in de nieuwe situatie voor een andere invulling te kiezen. Ik weet zeker dat ik daar met mijn kwaliteiten en ervaring voor geschikt ben. Ik moet dit besluit respecteren, maar ik ben uiteraard erg teleurgesteld.'
https://www.msn.com/nl-nl(...)71d3c8bf71b0e46&ei=5
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !