abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213108252
twitter

Nieuw complot?

⚠️ Een instituut voor chemische engineering analyseerde het 'Sahara zand' dat uit de lucht regent. Ze hebben het gevonden
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn) in hoeveelheden die de toegestane grenswaarden tot 700 keer overschrijden!
Arsenicum 44 keer, barium 660, nikkel 2500, zink 64 en ijzer 23 keer zoveel. Bovendien werd vastgesteld dat de monsters 14,2 mg/kg aluminium bevatten in het zand van de Sahara, terwijl het "regenzand" 10,342 mg/kg bevatte of 728 keer meer aluminium.

twitter

Het komt uiteraard niet alleen op de auto's, maar gewoon op het land,op de gewassen, in de natuur.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:54:21 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213108322
Enerzijds zijn dit de figuren die altijd heel hard oproepen om zelf onderzoek te doen. Maar diezelfde figuren zijn bij 1 onleesbaar plaatje in een taal die ze niet spreken om.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213108351
Het Zyklon B van het WEF :') Waarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
pi_213108358
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Enerzijds zijn dit de figuren die altijd heel hard oproepen om zelf onderzoek te doen. Maar diezelfde figuren zijn bij 1 onleesbaar plaatje in een taal die ze niet spreken om.
Niemand is om.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:58:45 #5
459912 FlippingCoin
pi_213108366
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef Za het volgende:

[..]
Niemand is om.
Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.

Heel slecht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213108397
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:

Dan heb je de reacties op je tweet niet gelezen.
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.

Btw:
Klimaatonderzoek: woestijnstof kan methaan uit de atmosfeer halen.
Woestijnstof uit de Sahara dat in wolken over de wereld wordt geblazen, blijkt het broeikasgas methaan uit de lucht te halen. Dat heeft een team van wetenschappers ontdekt. "We zijn weer een stapje dichter bij een beter begrip van klimaatprocessen", stelt marien geoloog Jan-Berend Stuut van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ).

Erg vervelend, dat laagje woestijnstof dat je soms op je auto aantreft? Best wel, maar woestijnstof heeft ook een heel nuttige functie, blijkt uit een studie die eind juli is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences'. Want het saharazand gaat het broeikasgas methaan te lijf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijkt-methaan-uit-de

Ze doen gewoon echt net alsof het alleen en laagje op de auto's betreft.
De akkers, het grondwater, het komt overal in terecht dit "zand".
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:03:42 #7
459912 FlippingCoin
pi_213108402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:02 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, wel het filmpje van die Duitser met zijn magneet.

Btw:
Klimaatonderzoek: woestijnstof kan methaan uit de atmosfeer halen.
Woestijnstof uit de Sahara dat in wolken over de wereld wordt geblazen, blijkt het broeikasgas methaan uit de lucht te halen. Dat heeft een team van wetenschappers ontdekt. "We zijn weer een stapje dichter bij een beter begrip van klimaatprocessen", stelt marien geoloog Jan-Berend Stuut van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ).

Erg vervelend, dat laagje woestijnstof dat je soms op je auto aantreft? Best wel, maar woestijnstof heeft ook een heel nuttige functie, blijkt uit een studie die eind juli is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences'. Want het saharazand gaat het broeikasgas methaan te lijf.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijkt-methaan-uit-de

Ze doen gewoon echt net alsof het alleen en laagje op de auto's betreft.
De akkers, het grondwater, het komt overal in terecht dit "zand".
Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.

Heel zorgelijk.
pi_213108411
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Het Zyklon B van het WEF :') Waarom je dit soort onzin in hemelsnaam rondpompen, ts?
Krijgt ervoor betaald door Rusland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213108427
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:03 schreef FlippingCoin het volgende:

Maar toch antwoord je niemand is om, terwijl je helemaal geen moeite doet om te achterhalen of dit werkelijk zo is.
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?

Alleen degenen die hier vraagtekens bij plaatsen vind ik interessant, en zelfs hen neem ik niet per se serieus.

Heb je het filmpje bekeken, wat is jouw idee hierover?
pi_213108438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Ik kan Jos's filmpje niet plaatsen zonder dat Jan meekomt.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:11:21 #11
459912 FlippingCoin
pi_213108454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:07 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom zou ik me bezighouden met die lui?

Alleen degenen die hier vraagtekens bij plaatsen vind ik interessant, en zelfs hen neem ik niet per se serieus.

Heb je het filmpje bekeken, wat is jouw idee hierover?
Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
pi_213108494
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

Zand kan wel degelijk magnetisch zijn. Ook Saharastof bevat het magnetische mineraal magnetiet.
Het bevat wel meer naar het schijnt.

"Sahara stof".
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:17:02 #13
459912 FlippingCoin
pi_213108499
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:

[..]
Het bevat wel meer naar het schijnt.

"Sahara stof".
Zoals wat dan.
pi_213108551
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

Zoals wat dan.
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:

"De gemeten waarden komen letterlijk uit een horrorfilm en niet uit de Sahara. Aluminium overschrijdt het referentievolume in woestijnzand 728 keer in de tabel, arseen overschrijdt de limiet 44 keer en barium overschrijdt de limiet 660 keer. IJzer overschreed de limiet 23 keer, lood 8 keer, zink 64 keer. Maar de grootste schok en klap is de gemeten waarde van nikkel.

Het volume nikkel in het monster dat uit de auto werd geschraapt, overschreed het referentievolume van nikkel in woestijnzand met maar liefst 2.500 keer de normale limiet voor nikkel in woestijnzand. Als we het in procenten zouden uitdrukken, dan is dit een overschrijding van de limiet met in totaal 250.000%"
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:28:26 #15
459912 FlippingCoin
pi_213108581
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:25 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb het zelf niet onderzocht, maar afgaande op het onderzoek in de OP:

"De gemeten waarden komen letterlijk uit een horrorfilm en niet uit de Sahara. Aluminium overschrijdt het referentievolume in woestijnzand 728 keer in de tabel, arseen overschrijdt de limiet 44 keer en barium overschrijdt de limiet 660 keer. IJzer overschreed de limiet 23 keer, lood 8 keer, zink 64 keer. Maar de grootste schok en klap is de gemeten waarde van nikkel.

Het volume nikkel in het monster dat uit de auto werd geschraapt, overschreed het referentievolume van nikkel in woestijnzand met maar liefst 2.500 keer de normale limiet voor nikkel in woestijnzand. Als we het in procenten zouden uitdrukken, dan is dit een overschrijding van de limiet met in totaal 250.000%"

Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.

Ik zou het gewoon zelf even laten onderzoeken dan, verzamel wat zand en stuur het op dan heb je duidelijkheid.
pi_213108706
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:

nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn)
Kun je dit onderbouwen? volgens mij is die bewering nonsens, de metalen komen gewook ook in de sahara voor aluminium als een van de meest voorkomende metalen, barium is een grondstof voor de ook in de sahara groeiende woestijnbloemen) ,
Net als arseen wat een metaloide is, maar ook gewoon voorkomt.

Of de in afgenomen stof van autos gevonden metalen zelf daadwerkelijk ook overgevlogen is uit de sahara, of tussentijds toegevoegde luchtverontreiniging, aangezien de stof neerslaat duizenden kms verder kun je niet zeggen, het is ook mogelijk dat dit ergens anders vandaan komt als luchtverontreiniging...
Maar te stellen dat het niet in de sahara voorkomt is faliekante nonsens...

Geloof je nu zomaar kritiekloos alles wat je ergens op twitter leest, zolang het maar geheimzinnig en complot-achtig overkomt?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213108712
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:

Op basis van een vage foto van 1 pagina uit een schijnbaar Bosnisch rapport uit 2022 zonder verdere context of duiding.
De foto is niet vaag.
Dit is BNW, geen wetenschappelijk subforum.

quote:
Ik zou het gewoon zelf even laten onderzoeken dan, verzamel wat zand en stuur het op dan heb je duidelijkheid.
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?
Wanneer jij deze gedachtengang hanteert kun je het zelf net zo goed verzamelen en laten onderzoeken.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:41:40 #18
459912 FlippingCoin
pi_213108720
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:40 schreef Za het volgende:

[..]
De foto is niet vaag.
Dit is BNW, geen wetenschappelijk subforum.
[..]
Waarom zou ik zaken moeten laten onderzoeken waar anderen vraagtekens bij plaatsen?
Wanneer jij deze gedachtengang hanteert kun je het zelf net zo goed verzamelen en laten onderzoeken.
Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij, als ik dat wel zou hebben zou ik dat zeker wel doen.

En dat het geen w&t is weet ik maar ik mag toch wel onzin duiden wanneer ik dit zie. Recent in een ander b&w topic nog een video zeer positief benoemd dus het is niet zo dat ik alles maar afschiet hier.
pi_213108768
Ik heb hier thuis wat saharazand liggen, van afgelopen winter. Misschien dat even testen? Want de zooi die er op een auto ligt, duizenden kilometers verderop lijkt me niet heel secuur werken.
-nee-
pi_213108782
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:

Nee wmb is het gewoon onzin ik heb er geen vraagtekens bij
Ja dat kan natuurlijk, en is geen enkel probleem.
pi_213108787
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:48 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb hier thuis wat saharazand liggen, van afgelopen winter. Misschien dat even testen? Want de zooi die er op een auto ligt, duizenden kilometers verderop lijkt me niet heel secuur werken.
Ja tof!

Btw, waarom heb je dat thuis liggen?
pi_213109028
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Za het volgende:
[ x ]

Nieuw complot?

⚠️ Een instituut voor chemische engineering analyseerde het 'Sahara zand' dat uit de lucht regent. Ze hebben het gevonden
nikkel, barium aluminium en arsenicum (metalen die NIET bestaan in de Sahara-woestijn) in hoeveelheden die de toegestane grenswaarden tot 700 keer overschrijden!
Arsenicum 44 keer, barium 660, nikkel 2500, zink 64 en ijzer 23 keer zoveel. Bovendien werd vastgesteld dat de monsters 14,2 mg/kg aluminium bevatten in het zand van de Sahara, terwijl het "regenzand" 10,342 mg/kg bevatte of 728 keer meer aluminium.

[ x ]

Het komt uiteraard niet alleen op de auto's, maar gewoon op het land,op de gewassen, in de natuur.
Welk instituut? Dat staat helemaal nergens he? Dat weglaten van een instituutnaam is niet voor niets, als dat er ooit was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vincent_student op 06-04-2024 14:34:48 ]
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:24:56 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213109060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:20 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Welk instituut?
In die tweet staat ook 7 april 2022 boven het "rapport" met die gehaltes.
pi_213109086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je gaat googelen is het magnetiscme een verhaal uit 2022 en al gedebunked. Het hele onderzoeksverhaal van al die metalen is nergens meer te vinden. Zand kan wel magnetisch zijn, zoals hier al is gezegd. In Nederland komt dat zand niet voor, in de Sahara wel.

Dit is weer gewoon een oude koe die door TS Superjan uit de sloot is gehaald.

Aanvulling: grappig! Die metalen zitten in metallic autolak! Kobalt is zelfs een kleurstof die gebruikt wordt in verf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vincent_student op 06-04-2024 14:33:50 ]
pi_213109188
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Saharazand, pollen en vogelpoep zijn schadelijk voor uw auto omdat het fijne en scherpe deeltjes bevat die bij wrijving uw autolak kunnen aantasten. Saharazand zegt het namelijk al: dit is zand en zand is als een soort schuurpapier als dat over autolak gewreven wordt. Hoewel Saharazand niet vaak voorkomt in Nederland, is het dit jaar toch al een enkele keer voorbij gewaaid. Saharazand blijft gemakkelijk kleven op alles wat buiten staat, dus ook uw auto. Link: https://www.autonol.nl/ni(...)eiging-voor-autolak/

Met andere woorden: Saharazand kan schuren zoals schuurpapier. Dus komen daar restjes autolak in. En dat is wat je schijnbaar ziet in het laboratoriumrapport. Wat je ziet is het "DNA" van autolak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')