Nee, wel met de telefoon, beste die ik tot nu toe gehad heb.quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:47 schreef roos94 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tablet om simpelweg films en series te kijken meer niet.
Ik kwam op deze :
https://www.bol.com/nl/nl(...)KaA.2.3.ProductImage
Maar ken heel het merk "Xiaomi" niet. Heb meestal samsung.
Iemand ervaring met dit merk of toevallig de tablet zelf?
Degelijk merk inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, wel met de telefoon, beste die ik tot nu toe gehad heb.
Amerika is vooral bang dat netwerk-hardware (routers, switches enz.) van dat merk, die in kwaliteit niet onderdoen voor de Amerikaanse merken maar veel goedkoper zijn, dermate grootschalig worden uitgerold dat de achterdeurtjes die de Amerikaanse merken verplicht in hun devices installeren (onder de Patriot-act) minder effectief worden in het bespioneren van vriend en vijand.quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Goede ervaringen mee. Mijn vorige telefoon is van dat merk, is meerdere jaren meegegaan. Mijn nieuwe is wederom van dit merk, Xiaomi OnePlus. Mijn oude telefoon was niet echt kapot en had zelfs nog even mee kunnen gaan, maar haperde op het laatst een beetje met de schermvergrendeling (beeldscherm bleef soms tijdje zwart na het ontgrendelen).
Whoops, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 6 april 2024 12:07 schreef mschol het volgende:
[..]Xiaomi & Oneplus zijn 2 totaal verschillende merken
Ik ook, nu voor de 2de x een Redmi pro5g gekocht, echt top apparatenquote:Op zaterdag 6 april 2024 09:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, wel met de telefoon, beste die ik tot nu toe gehad heb.
Bij de MM raadden ze me Xiaomi af vanwege bloatware, reclame en mogelijk doorspelen van data via die apps.quote:
Neequote:Op zaterdag 6 april 2024 09:47 schreef roos94 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tablet om simpelweg films en series te kijken meer niet.
Ik kwam op deze :
https://www.bol.com/nl/nl(...)KaA.2.3.ProductImage
Maar ken heel het merk "Xiaomi" niet. Heb meestal samsung.
Iemand ervaring met dit merk of toevallig de tablet zelf?
720p is voor mij primaquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee
Ze hebben niet de maximaal beveiliging zitten.
Dus alles wat je stream is 480p of 720p
Dat is de nadeel van.
Daarom ga voor een Samsung betaal je meer.
Maar betere security en wel de juiste beveiliging er op
widevine DRM level
https://docs.bunny.net/do(...)evels#:~:text=Google's%20Widevine%20DRM%20technology%20offers,and%20accessed%20on%20various%20devices.
Stuk uit de bron
Widevine DRM Security Levels Explained
Google's Widevine DRM technology offers three distinct security levels — L1, L2, and L3 — each designed to cater to different requirements of content protection. These levels are critical in determining the quality of content that can be securely streamed and accessed on various devices.
L1 Security Level
L1 represents the highest level of security provided by Widevine. It mandates that devices meet specific L1 security criteria to stream High Definition (HD) content.
All operations involving video rendering, hardware-level decryption, and content decoding are executed within the Trusted Execution Environment. This level is crucial for Over-The-Top (OTT) platforms, such as Netflix and Amazon Prime Video, which restrict HD content playback to devices certified with L1 security. The primary advantage of L1 is its ability to entirely prevent screen captures by mobile applications.
Devices and platforms that typically support L1 include:
Android apps
Samsung and LG Smart TVs
Android TV
Fire TV
L2 Security Level
The L2 security level involves content decoding and rendering through a secure hardware component or a protected co-processor.
While media decryption occurs within the TEE, security keys and decrypted media remain inaccessible to the host CPU. It is worth noting that L2 is not designed for mobile device applications.
L3 Security Level
L3 is a software-only security solution, providing the lowest tier of Widevine's DRM security.
Samsung nieuwe model voor 200 euro
https://tweakers.net/pric(...)grijs/specificaties/
Omdat de securite lv ook bepaald of je Netflix 720p of hoger mag kijken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
720p is voor mij prima
Maar wat boeit beveiling als ik alleen netflix erop. Zet geen bankzaken of wat dan ook
Hoe kom jij erbij dat de Pad SE geen Widevine L1 heeft? Hij heeft wel Widevine L1. Heb de tablet namelijk zelf ook.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Omdat de securite lv ook bepaald of je Netflix 720p of hoger mag kijken.
Het is dus niet alleen maar voor bank zaken.
Maar ook tegen iligale copy te maken van streaming
https://oukitel.com/blogs(...)t-is-it-how-to-check
Stukje uit de bron.
Widevine is a DRM system owned by Google. This allows companies like Netflix, Disney+, Amazon Prime, HBO, Hulu, and many more to protect their content from piracy, copying, and redistribution. If you’ve ever been unable to play a Netflix video beyond a particular resolution, then it was Widevine at play.
The Widevine protocol is free for device manufacturers. If your device follows certain guidelines
Het is een gratis certificaat.
Waarom hebben ze dat dan niet ?
Juist de regels zorgen dus ook voor dat jouw privacy gewaarborgd word.
Zet je zelf aan het denken waarom een telefoon of tablet dit dus niet heeft ?
Juist jouw gegevens te hebben en te analyseren voor hun gebruik.
Dat zeg ik niet ?quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:29 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de Pad SE geen Widevine L1 heeft? Hij heeft wel Widevine L1. Heb de tablet namelijk zelf ook.
Heb zelf overigens de tablet vorige week via Ali gehaald uit Spanje. De 8gb en 256gb geheugen versie voor 140. Stuk goedkoper alleen wel garantie tot aan de deur waarschijnlijk.
"Ze hebben niet de maximaal beveiliging zitten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet ?
Ik zeg dat ze wel moet zeker weten dat het er op zit.
En velen goedkoper tablets en telefoon hebben dit niet in bezit.
Review gevonden
https://www.notebookcheck(...)tering.792895.0.html
Direct link bij fabrikanten te bestellen
https://www.mi.com/nl/product/redmi-pad-se/
Hoe bevalt ie?quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:29 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de Pad SE geen Widevine L1 heeft? Hij heeft wel Widevine L1. Heb de tablet namelijk zelf ook.
Heb zelf overigens de tablet vorige week via Ali gehaald uit Spanje. De 8gb en 256gb geheugen versie voor 140. Stuk goedkoper alleen wel garantie tot aan de deur waarschijnlijk.
Amerikanen bespioneren ook. Ook al heb je betere beveiligingen alleen ze zijn niet onfeilbaar.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:58 schreef CR7 het volgende:
[..]
"Ze hebben niet de maximaal beveiliging zitten.
Dus alles wat je stream is 480p of 720p
Dat is de nadeel van.
Daarom ga voor een Samsung betaal je meer.
Maar betere security en wel de juiste beveiliging er op"
???
Ik heb de tablet besteld , zou hem al moeten hebben maar helaas wel vertraging zoals altijd alles wat ik online bestelquote:Op zaterdag 6 april 2024 17:29 schreef CR7 het volgende:
[..]
Aangezien ik diverse keren in mijn anus ben genomen door het bedrijf waar ik de tablet bestelde en ook enkele keren door Budbee heb ik de bestelling geannuleerd. Ik zoek wel een andere tablet.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:29 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de tablet zelf te maken?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Aangezien ik diverse keren in mijn anus ben genomen door het bedrijf waar ik de tablet bestelde en ook enkele keren door Budbee heb ik de bestelling geannuleerd. Ik zoek wel een andere tablet.
Kleeft nu een vervelende herinnering aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:14 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de tablet zelf te maken?
quote:Op woensdag 10 april 2024 19:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kleeft nu een vervelende herinnering aan.
Deze ervaring deel ik wel: 1 keertje laten vallen van een hoogte die andere telefoons vermoedelijk aan zouden kunnen en het scherm was onbruikbaar. Ik heb deze laten vervangen en een screen protector erop gezet, maar bij een tweede val alsnog flinke barsten.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:25 schreef edcetera het volgende:
Minpuntje: heeft de valtest (uit mijn zak gevallen tijdens fietsen) niet overleeft: Pijnlijke gebeurtenis en in dit geval RIP aan de nabestaande:
Wat dat betreft is samsung imo echt genot. Ik heb zovaak mn smartphone laten vallen en ik heb nog nooit een barst in het scherm gehad.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Deze ervaring deel ik wel: 1 keertje laten vallen van een hoogte die andere telefoons vermoedelijk aan zouden kunnen en het scherm was onbruikbaar. Ik heb deze laten vervangen en een screen protector erop gezet, maar bij een tweede val alsnog flinke barsten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |