Ik weet niet hoe nu de afspraken liggen m.b.t. de kinderen, maar het lijkt me evident dat ze gewoon op hun school kunnen blijven. Als je gaat verhuizen, betekent dat m.i. dat je de kinderen om het weekend te logeren kunt hebben, want je ex mag uiteraard ook weekenden met de kinderen hebben, ook al heeft zij? ze ook al doordeweeks.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:06 schreef step2step2 het volgende:
Mijn ex woont samen met de kinderen in dezelfde stad als ik. Na onze scheiding enkele jaren geleden ben ik in dezelfde gemeente blijven wonen als mijn ex-partner en de kinderen. Hoewel dit aanvankelijk werkte, merk ik dat ik moeite heb om mijn plek te vinden in deze gemeente, vooral omdat alles me aan de oude situatie herinnert.
Mijn plan is om op korte termijn mijn huis te verkopen en terug te keren naar mijn vorige woonplaats (waar ook mijn familie en vrienden wonen), die ongeveer 25 kilometer verderop ligt. Gelukkig hebben we een weekendregeling voor de kinderen, dus het halen en brengen tijdens de wisseling vormt geen probleem.
Recentelijk is de relatie met mijn ex-partner door externe omstandigheden dusdanig verslechterd dat ik niet goed weet hoe ik hiermee om moet gaan. Een goed constructief overleg is eigenlijk niet mogelijk. Echter geeft het ouderschapsplan aan dat "bij voorgenomen verhuizing de ouders vooraf met elkaar in overleg zullen zijn."
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Natuurlijk begrijp ik de operationele zaken met de kinderen (wisseldagen etc.). Het gaat erom, hoe breng ik de boodschap naar mijn ex-partner. Zij grijpt alles aan om met mij in discussie te gaan of om zaken te blokkeren.
Dan juist doen je dit met een mediator te bespreken. Ik zou het zeker niet afdoen met een mededeling.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:10 schreef step2step2 het volgende:
Normaalgesproken zou ik inderdaad ook met elkaar om tafel gaan en dit bespreekbaar maken. Gezien de verslechterde relatie is dat geen optie, ook een mediator is geen optie gezien het feit dat wij met advocaten uit elkaar zijn gegaan.
Mijn inziens moet ik gewoon een mededeling doen aan haar, anders komt er ruimte voor discussies. Ik zal hier niet blijven wonen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar hou ook rekening met zaken als sporten in het weekend. Als jij verhuist, zul je in jouw weekenden wel moeten faciliteren dat je kind gewoon kan sporten. Ook afspraken met vriendjes en vriendinnetjes in de andere woonplaats zul je moeten faciliteren. Je maakt het vooral voor je kinderen wel lastig door zover weg te gaan wonen van waar zij hun leven hebben.
Hoe oud zijn de kinderen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:10 schreef step2step2 het volgende:
Normaalgesproken zou ik inderdaad ook met elkaar om tafel gaan en dit bespreekbaar maken. Gezien de verslechterde relatie is dat geen optie, ook een mediator is geen optie gezien het feit dat wij met advocaten uit elkaar zijn gegaan.
Mijn inziens moet ik gewoon een mededeling doen aan haar, anders komt er ruimte voor discussies. Ik zal hier niet blijven wonen.
Dit lijkt me inderdaad een belangrijke punt om een beetje advies en tips te kunnen geven.quote:
Hoeveel belang hecht je aan de relatie met je kinderen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:10 schreef step2step2 het volgende:
Ik vind je redenen om te verhuizen ronduit zwak, zeker als je dat opweegt tegen je redenen om te blijven.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:10 schreef step2step2 het volgende:
Weinig, zo te lezen. Niet bereid om zijn kinderen op de eerste plaats te zetten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:26 schreef mspoez het volgende:
[..]
Hoeveel belang hecht je aan de relatie met je kinderen?
Dit zijn natuurlijk niet de enige redenen, maar financieel zit ik ook lastig met de maandlast van het huis en de kosten van woon- en werkverkeer. Met het verhuizen naar een andere plaats, verminder ik de reiskosten met 50% en betaal ik minder huur doordat ik kleiner ga wonen. Mijn werk ligt op 50 kilometer van mijn huidige woonplaats, in de nieuwe situatie op 25. En de aansluiting van het openbaar vervoer is in mijn nieuwe woonplaats beter, in mijn huidige is het OV niet mogelijk.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind je redenen om te verhuizen ronduit zwak, zeker als je dat opweegt tegen je redenen om te blijven.
Waarom zou je in godsnaam de relatie met je kinderen op het spel zetten 'omdat alles je aan vroeger herinnert'?
Je neemt jezelf gewoon mee naar je nieuwe woonplaats. Grow up en maak er wat moois van met je kinderen.
Het is inderdaad geen optie, het is een verplichting die je kennelijk met elk een advocaat in de arm overeengekomen bent.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:10 schreef step2step2 het volgende:
Je vindt het niet fijn als iemand zegt waar het op staat. Dat snap ik wel maar dat neemt niet weg dat jij je kinderen niet op de eerste plaats zet. Fijn dat jij er allerlei voordelen uit haalt maar het wordt straks een gesleep met je kinderen. Voor jouw kinderen, is dit besluit ronduit kut.quote:Op maandag 15 april 2024 13:26 schreef step2step2 het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk niet de enige redenen, maar financieel zit ik ook lastig met de maandlast van het huis en de kosten van woon- en werkverkeer. Met het verhuizen naar een andere plaats, verminder ik de reiskosten met 50% en betaal ik minder huur doordat ik kleiner ga wonen. Mijn werk ligt op 50 kilometer van mijn huidige woonplaats, in de nieuwe situatie op 25. En de aansluiting van het openbaar vervoer is in mijn nieuwe woonplaats beter, in mijn huidige is het OV niet mogelijk.
Natuurlijk vind ik de relatie met mijn kinderen belangrijk, die wil ik absoluut niet op het spel zetten. Vind het ook niet tof dat je het zo noemt. Ik probeer oplossingen te bedenken om rond te komen en weer gelukkig te zijn (worden).
Je hebt zeggen waar het op staat en je hebt tactloos & bot; grenzend aan beledigend kort door de bocht gaan. Om op basis van een half A4tje aan posts van iemand die je nooit gesproken hebt zulke verregaande conclusies te trekken neigt meer naar het laatste dan naar het eerste.quote:Op maandag 15 april 2024 19:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je vindt het niet fijn als iemand zegt waar het op staat. Dat snap ik wel maar dat neemt niet weg dat jij je kinderen niet op de eerste plaats zet. Fijn dat jij er allerlei voordelen uit haalt maar het wordt straks een gesleep met je kinderen. Voor jouw kinderen, is dit besluit ronduit kut.
En dat slepen met de kinderen haalt ook alweer een deel van de 'winst' op reiskosten onderuit. Alleen krijg je daar geen km-vergoeding voor..quote:Op maandag 15 april 2024 19:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je vindt het niet fijn als iemand zegt waar het op staat. Dat snap ik wel maar dat neemt niet weg dat jij je kinderen niet op de eerste plaats zet. Fijn dat jij er allerlei voordelen uit haalt maar het wordt straks een gesleep met je kinderen. Voor jouw kinderen, is dit besluit ronduit kut.
Geef me maar een note dan.quote:Op maandag 15 april 2024 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt zeggen waar het op staat en je hebt tactloos & bot; grenzend aan beledigend kort door de bocht gaan. Om op basis van een half A4tje aan posts van iemand die je nooit gesproken hebt zulke verregaande conclusies te trekken neigt meer naar het laatste dan naar het eerste.
Ik zou me dan aan het onderschapsplan houden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:06 schreef step2step2 het volgende:
Mijn ex woont samen met de kinderen in dezelfde stad als ik. Na onze scheiding enkele jaren geleden ben ik in dezelfde gemeente blijven wonen als mijn ex-partner en de kinderen. Hoewel dit aanvankelijk werkte, merk ik dat ik moeite heb om mijn plek te vinden in deze gemeente, vooral omdat alles me aan de oude situatie herinnert.
Mijn plan is om op korte termijn mijn huis te verkopen en terug te keren naar mijn vorige woonplaats (waar ook mijn familie en vrienden wonen), die ongeveer 25 kilometer verderop ligt. Gelukkig hebben we een weekendregeling voor de kinderen, dus het halen en brengen tijdens de wisseling vormt geen probleem.
Recentelijk is de relatie met mijn ex-partner door externe omstandigheden dusdanig verslechterd dat ik niet goed weet hoe ik hiermee om moet gaan. Een goed constructief overleg is eigenlijk niet mogelijk. Echter geeft het ouderschapsplan aan dat "bij voorgenomen verhuizing de ouders vooraf met elkaar in overleg zullen zijn."
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Natuurlijk begrijp ik de operationele zaken met de kinderen (wisseldagen etc.). Het gaat erom, hoe breng ik de boodschap naar mijn ex-partner. Zij grijpt alles aan om met mij in discussie te gaan of om zaken te blokkeren.
Van het moment dat jij voor kinderen kiest en ze op de wereld zet, staat niet meer het jouwe maar hun geluk voorop.quote:Op maandag 15 april 2024 16:04 schreef 2thmx het volgende:
Luister goed TS, jij bent een ongelofelijke powerman! De stap die je nu overweegt is niet alleen dapper, maar ook een krachtig signaal naar jezelf en de wereld dat jouw geluk voorop staat.
-knip-
Laat je niet kleinhouden, want de wereld wacht op de onbegrensde kracht van een man zoals jij!
Het lastig om er iets over te zeggen als je de kinderen en andere betrokkenen niet kent, maar 25 kilometer is voor pubers gewoon veel.quote:Op maandag 15 april 2024 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt zeggen waar het op staat en je hebt tactloos & bot; grenzend aan beledigend kort door de bocht gaan. Om op basis van een half A4tje aan posts van iemand die je nooit gesproken hebt zulke verregaande conclusies te trekken neigt meer naar het laatste dan naar het eerste.
Powermannen verdienen dezelfde aanmoediging om voor hun eigen geluk te gaan als powervrouwen. Daar zit verder geen vleugje sarcasme bij.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
(maar ergens denk ik dat deze post zeer sarcastisch is, want dit kan toch niet echt zijn )
Als mevrouw 25 kilometer verderop wil wonen, dan moet ze daarvoor ook in overleg met meneer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:33 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Powermannen verdienen dezelfde aanmoediging om voor hun eigen geluk te gaan als powervrouwen. Daar zit verder geen vleugje sarcasme bij.
Niets mis met power.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:33 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Powermannen verdienen dezelfde aanmoediging om voor hun eigen geluk te gaan als powervrouwen. Daar zit verder geen vleugje sarcasme bij.
Nochtans wordt menig powervrouw, ook op FOK!, volop aangemoedigd om van haar man te scheiden als het huwelijk haar geluk in de weg staat. Veelal juist met als argument dat haar geluk afstraalt op dat van haar kinderen, die immers baat hebben bij een gelukkige moeder. Voorwaar, een argument waar je ú tegen zegt, dus ik pas het ook graag, genderneutraal, toe op de casus van TS.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar als je kinderen hebt, dan ga je maar op de tweede plaats staan.
Ze zijn al gescheiden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:41 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nochtans wordt menig powervrouw, ook op FOK!, volop aangemoedigd om van haar man te scheiden als het huwelijk haar geluk in de weg staat. Veelal juist met als argument dat haar geluk afstraalt op dat van haar kinderen, die immers baat hebben bij een gelukkige moeder. Voorwaar, een argument waar je ú tegen zegt, dus ik pas het ook graag, genderneutraal, toe op de casus van TS.
Knap 't punt gemist, Hans. Scheiden uit eigenbelang of verhuizen uit eigenbelang: 't is, op slechts een iets hoger abstractieniveau, hetzelfde.quote:
Ik ken die topics niet op FOK! Ben je niet in de war met het VIVAforum?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:41 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nochtans wordt menig powervrouw, ook op FOK!, volop aangemoedigd om van haar man te scheiden als het huwelijk haar geluk in de weg staat. Veelal juist met als argument dat haar geluk afstraalt op dat van haar kinderen, die immers baat hebben bij een gelukkige moeder. Voorwaar, een argument waar je ú tegen zegt, dus ik pas het ook graag, genderneutraal, toe op de casus van TS.
Dat is vaak vanuit de premisse dat de vrouw het daarna allemaal wel gaat bepalen m.b.t. de kinderen. Verder lees je op een forum één kant van het verhaal, vaak geschreven in een emotionele bui.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:41 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Beter gescheiden in rust leven dan liefdeloos en met ruzies samenwonen voor de kinderen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:44 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Knap 't punt gemist, Hans. Scheiden uit eigenbelang of verhuizen uit eigenbelang: 't is, op slechts een iets hoger abstractieniveau, hetzelfde.
Dat is nou een powerman die zijn kinderen op 1 zet en toch zijn eigen weg gaat.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:18 schreef Lizayra het volgende:
Mijn man is 15 km verderop gaan wonen na zijn scheiding. Geen bemoeiende ex meer die altijd precies wist hoe laat hij waar geweest was en wie er op visite kwam. Niet meer de ex tegen komen als hij met de kinderen in de winkel liep (verwarrend voor kleine kinderen).
Wel bereid zijn veel te rijden in het weekend, als kind 1 in de ochtend basketball training heeft, kind 2 's middags voetbalwedstrijd en kind 3 in de avond een feestje van zijn beste vriend. En ook rijden voor een 10-minuten gesprek op school, eens een keer gaan kijken bij de zwemles enz.
Als je daartoe bereid bent dan geeft het wel een hoop rust verder.
Bij ons zijn ze inmiddels groot genoeg om eens zelf langs te komen en mijn man heeft een prima band met zijn kinderen.
Maar met al dat rijden vervallen twee belangrijke argumenten van TS.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:18 schreef Lizayra het volgende:
Mijn man is 15 km verderop gaan wonen na zijn scheiding. Geen bemoeiende ex meer die altijd precies wist hoe laat hij waar geweest was en wie er op visite kwam. Niet meer de ex tegen komen als hij met de kinderen in de winkel liep (verwarrend voor kleine kinderen).
Wel bereid zijn veel te rijden in het weekend, als kind 1 in de ochtend basketball training heeft, kind 2 's middags voetbalwedstrijd en kind 3 in de avond een feestje van zijn beste vriend. En ook rijden voor een 10-minuten gesprek op school, eens een keer gaan kijken bij de zwemles enz.
Als je daartoe bereid bent dan geeft het wel een hoop rust verder.
Bij ons zijn ze inmiddels groot genoeg om eens zelf langs te komen en mijn man heeft een prima band met zijn kinderen.
Dat is één keer in de twee weken. Kinderen zitten (veel) meer bij de moeder dan bij TS.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar met al dat rijden vervallen twee belangrijke argumenten van TS.
Namelijk dat de verhuizing naar een woonplaats dichter bij werk veel reistijd bespaart en veel reiskosten. Die winst is grotendeels weg met al dat pendelen zolang de kinderen van pa afhankelijk zijn voor het vervoer naar hun clubs, hobby's, vrienden etc.
Met al dat pendelen en de tijd die dat kost lever je volgens mij ook nog behoorlijk wat in op de quality time die je met de kinderen kunt hebben.
Ligt hier de crux?quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:06 schreef step2step2 het volgende:.
Mijn plan is om op korte termijn mijn huis te verkopen en terug te keren naar mijn vorige woonplaats (waar ook mijn familie en vriendin wonen), die ongeveer 25 kilometer verderop ligt.
Maar die één keer in de twee weken bestaat sowieso al uit twee retourtjes voor halen en brengen van de kinderen bij hun moeder. Daar komen dan dus nog de vele retourtjes voor sport etc bij. Waarmee je zo op 8-10 retourtjes zit als er 2 kinderen zijn tussen de 6 & 16 jaar.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is één keer in de twee weken. Kinderen zitten (veel) meer bij de moeder dan bij TS.
Dat valt wel mee volgens mij. Haal dat ook niet uit de OP. Wel goed om het te bekijken natuurlijk en mee te nemen in de afweging.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar die één keer in de twee weken bestaat sowieso al uit twee retourtjes voor halen en brengen van de kinderen bij hun moeder. Daar komen dan dus nog de vele retourtjes voor sport etc bij. Waarmee je zo op 8-10 retourtjes zit als er 2 kinderen zijn tussen de 6 & 16 jaar.
En dan rijdt TS dus bijna net zoveel als nu.
Je kinderen zo ongeveer uit je leven verbannen om je ex te ontlopen. Dat is wel in het kwadraat.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:53 schreef TAmaru het volgende:
@:step2step2: zou het niet een oplossing zijn om eens te kijken of je ex gewoon de volledige voogdij over de kinderen wil, zodat jij je handen er een beetje van af kunt trekken en verder ook je ex niet meer hoeft te zien? Dan heb jij gewoon weer volop tijd voor jezelf, kun je je eigen leven op de rit krijgen en hoef je dat nare mens niet meer te spreken. De kinderen zou je best eens of een paar keer per jaar kunnen zien, bijvoorbeeld op verjaardagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |