De Itzulia begint met een korte tijdrit, een klassieke opening. Vorig jaar zat er geen tijdrit in het parcours, maar over het algemene is het gesneden koek dat we met een korte rit tegen de klok beginnen. Deden we in 2019, 2021 en 2022 nog, ik bedoel maar. In 2022 vond de openingstijdrit plaats in Hondarribia, nu zijn we een paar kilometer verderop, in Irun. Irun is een plaats die we inmiddels zouden moeten kennen, want in de Vuelta van 2020 ging de eerste rit hier van start, terwijl de vijfde rit van de Vuelta van 2022 hier eveneens vertrok. Hoe enthousiast ik ook ben over het Baskenland, Irun is niet de plaats waar je de beste verhalen over kunt vertellen. Het is meer een soort noodzakelijk kwaad. Gelegen aan de Bidasoa vormt het de grens tussen Euskadi en Iparralde, proleten zouden zeggen tussen Frankrijk en Spanje. Qua feitjes moet je al snel benoemen dat het na Donostia de grootste stad van de provincie Gipuzkoa is en dat het door de ligging aan de grens en de Bidasoa een belangrijker commercieel en logistiek centrum is. Dat zie je er ook wel aan af. De stad heeft een uitgebreide spoorweginfrastructuur omdat hier van de Franse SNCF-normaalspoorrails wordt overgegaan op de RENFE-breedspoorrails. De onvermijdelijke overstap. Uiteraard is het ook de stad van Juanma Garate, voormalig renner en nu ploegleider bij EF, terwijl er met Haimar Etxeberria een stevig talent zit aan te komen. In de opleidingsploeg van Kern Pharma, ik verwacht hem volgend jaar tussen de profs. Enfin, dan de tijdrit, dat wordt er eentje van draaien en keren. En op en af. Een Baskische tijdrit, zou je kunnen stellen. Een tijdrit die flink wordt verpest door het feit dat men regen verwacht (goh) en dat daardoor zo'n beetje alle kleppers vroeg van start zullen gaan. Voor de EITB aan de uitzending begint. Geniaal. Sta je dan, als Irun. En sta je dan, als organisatie. Een indrukwekkende deelnemerslijst, maar de kijker gaat alleen Arashiro, Pieter Serry en Romain Combaud zien passeren. Geweldig. In ieder geval, wel een tijdrit die meteen wat verschil gaat veroorzaken. Na een technische start in Irun gaan we buiten de stad op weg naar de heuvels in het binnenland. Dit doen we wel over brede wegen, dus eenmaal buiten de stad valt het technische gedeelte wel mee. Maarja, dan bereik je dus de heuvels. In het eerste stuk zit er blijkbaar ook meteen een stukje aan 10%, om even goed op te warmen, maar na een kilometer of drie moet er 1,7 kilometer aan 5,2% geklommen worden, met een piek tot 8%. Valt ook nog wel mee voor Baskische begrippen, maar je kunt er de toon meteen zetten. Na deze klim gaat het eigenlijk vooral in dalende lijn verder tot aan de finish in Irun. De weg is continu breed en het asfalt goed, maar het is wel behoorlijk bochtig. Ook is het behoorlijk groen, er staan veel bomen langs de kant van de weg dus het devies is om op de weg te blijven. Met wat nattigheid erbij kan dat een probleem worden, je snapt dus wel dat de favorieten liever beginnen op het moment dat het droog is. Al kan het weer snel omslaan, achteraf gezien kan het zowel voor ons als de renners slecht uitpakken. De weg loopt niet heel steil omlaag, maar het is wel continu draaien en keren. Heel gevaarlijk ziet het er niet uit, het zal vooral snel zijn. Aan het eind van de tijdrit rijden de renners weer door Irun, waar ze op een rotonde botsen. Uiteraard is er ook nog even een ommetje gemaakt zodat we aan het eind over een steile straat omhoog moeten vlammen, na een paar bochten in de laatste meters gaat het aan het eind over een wat smallere weg nog even aan 10% omhoog. Gewoon.quote:The time trial returns to the Itzulia during a short and not very demanding stage but with several steep climbs. The first leg will be vital to get off to a good start and set a good pace. There is a short, cobbled section with a 10% gradient right at the start. That should separate the wheat from the chaff. After several ups and downs, begins the only ascent of the stage, with an elevation of 1.7km at 5.2% that will have to be ridden flat out. From there, the race crosses the length of the Olaberria neighbourhood downhill until the ramp up to the town hall square. The favourites are expected to be close, barring any surprises.
Dan ga je voor het eerst in bijna 50 jaar naar Iparralde en dan is dit de rit die je bedenkt. Van Irun naar Kanbo, wat in het Frans ook wel Cambo-les-Bains wordt genoemd. Cambo-les-Bains is al eeuwen bekend voor zijn waterbronnen. Het heeft alle aspecten van een kuuroord, zoals een thermenpaleis en indrukwekkende hotels en villa's. De kerk Saint-Laurent dateert uit de 17e eeuw en is gebouwd in de typische stijl van de streek. En de typische stijl van de streek, dat is toch vooral witte huizen met rode luiken. Als je dat soort huizen ziet weet je meteen: oei, ik ben in Iparralde verzeild geraakt. Meer specifiek bevinden we ons hier in de provincie Lapurdi, een van de zeven Baskische provincies. Ze maken er tijdens deze eeuwviering geen verplichting van om alle drie de Frans-Baskische provincies te bezoeken, we blijven vooral in Lapurdi. Dat is wel jammer, want het is vooral in die andere twee Frans-Baskische provincies dat we de mooie klimmetjes kunnen vinden. De regio rond Saint-Jean-Pied-de-Port zou jaarlijks bezocht moeten worden, maar in plaats daarvan zijn we er nooit. In Lapurdi liggen de klimmetjes net wat minder voor het oprapen, wat we terugzien tijdens deze rit. Al is het geen moment vlak, zo is het dan ook wel weer. Continu op en af in Iparralde, al komt de zwaarste klim van de dag al vroeg en dat is met 2,5 kilometer aan 6% ook weer niet een echte kuitenbreker. We volgen vooral een toeristische route. Eenmaal in Iparralde duiken we het binnenland in en daar komen we onder meer het treinstation van La Rhune tegen, het beginpunt van een tandradbaan naar de top van een berg die in het Baskische Larrun heet. Even verderop flaneren we door Ainhoa, een van de mooiste dorpjes van Iparralde. Heel wat Baskische meisjes zijn naar dit dorp vernoemd, niet zonder reden. Witte vakwerkhuisjes met rode elementen, het is de moeite.quote:The race enters France during a stage on very tricky terrain. There is only one scoring pass, but the roads are constantly up and down. Including narrow sections where the peloton will have to fight for position. It could be the stage for the breakaway.
Etappe 4:quote:The longest stage of the 2024 race, with 6 scoring mountain passes. From practically a standstill, the riders will start the climb to Otsondo, a good place for a significant large breakaway to open up the way. The last two climbs may well define the group leading the charge to the finish line.
Etappe 5:quote:The stage starts with 25 km of false plain and the climb to Opakua, an ideal pass for a breakaway. Followed by wilderness until the riders cross the finish line for the first time. Nervousness will start to set in during the final part of the circuit, with 3 short but demanding climbs. The last climb is only 8 km from the finish line.
Etappe 6:quote:The start promises to be the only “quiet” part of the day until the descent to the first of the 4 passes through Amorebieta. From there, the race climbs Urkiola, a Category 1 climb, and enters a circuit involving two climbs up Muniketa and another non-scoring steep slope. It will then cross the finish line checkpoint in reverse and through Amorebieta twice before reaching the finish.
ja was pergkquote:Op donderdag 4 april 2024 16:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terecht geen reeks. Uit dat licht. Klaar met Itzulia helaas, volgend jaar beter.
Volgend jaar op Netflix.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat de camera mee in de ziekenauto?
Morgen foto's van bezoek van mevrouw Hansen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat de camera mee in de ziekenauto?
Dat is misschien nog wel het minst belangrijk maar je hebt wel gelijk. Geen reet aan op die manier. Wat een kut wielerjaar.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:49 schreef Marcoss het volgende:
Pogi rijdt straks Luik, Giro en Tour zonder concurrentie
Vingegaard.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:50 schreef Fretwork het volgende:
Pff, zette hem net aan, maar gelijk weer uit. Voor wie moeten we het meest vrezen?
Zowel Jonas als UAE-renner denk ik. Die zijn echt hard gevallen. Evenepoel gebroken sleutelbeen vermoedelijk, al naar ziekenhuis.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:50 schreef Fretwork het volgende:
Pff, zette hem net aan, maar gelijk weer uit. Voor wie moeten we het meest vrezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vingegaard. Verder lag Sean Quinn van EF er niet al te best bij en nog eentje van Total en UAEquote:Op donderdag 4 april 2024 16:50 schreef Fretwork het volgende:
Die zag ik inderdaad dan weggedragen wordenquote:
Burgaudeau was deze bocht ook al uitgevlogen in de kopgroep. Maar toch lekker volle bak erdoorheen in het peloton, omdat je anders als 20e in de rij rijdt in plaats van als 10e.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:48 schreef Reljem het volgende:
Vingegaard lijkt aan de buitenkant als eerste te gaan op plek 10 en vouwt om de verkeerspaal heen. En Tesfatsion in plek 2, lijkt beiden op grind op de weg. Brr.
Compleet gestoord. Geen wonder dat elke koers maar sneller en sneller gaat. Renners en ploegen doen het toch vooral zelf.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Burgaudeau was deze bocht ook al uitgevlogen in de kopgroep. Maar toch lekker volle bak erdoorheen in het peloton, omdat je anders als 20e in de rij rijdt in plaats van als 10e.
Nooit meer wielrennen kijken.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
Nooit meer Baskenland.
En niemand van WLR gaat er meer heen op vakantie.
quote:Op donderdag 4 april 2024 16:55 schreef Waterbed het volgende:
[..]
Ahhh demagoog Thijsje weer aan t roeptoeteren.
Komt die ook met oplossingen?
Ongekend populistische engnek Thijs Z. gun ik zelf wel een fikse valpartij.quote:
Langzamere fietsenquote:Op donderdag 4 april 2024 16:55 schreef Waterbed het volgende:
[..]
Ahhh demagoog Thijsje weer aan t roeptoeteren.
Komt die ook met oplossingen?
Hebben ze in de F1 ook geprobeerd, Max was niet enthousiast.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Permanent een aanlopende rem erop?
Vanavond bij RTLquote:Op donderdag 4 april 2024 16:58 schreef Szura het volgende:
Thijs Z kan de komende dagen weer z’n rubriek in de krant volpoepen met z’n populistische praat
Die afwatering maakt het wel wat gevaarlijk als je valt, maar dit soort bochten zijn er 100 van op een dag.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:57 schreef The_Undertone het volgende:
Wat een volksmennerij van Thijs maar weer. Is echt een bocht van dertien in een dozijn.
En vertrouwen getankt?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die afwatering maakt het wel wat gevaarlijk als je valt, maar dit soort bochten zijn er 100 van op een dag.
*Toch de val bekeken om hopelijk wat meer vertrouwen te hebben in de afloop
Toch wel een beetje eigenlijk.quote:
Jay zal nog weleens met weemoed aan de tijd denken dat hij nog veilig aan het zwiften was.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:58 schreef H.Vviv het volgende:
Vine was de UAE-renner die betrokken bij de val.
Ja. Maar als er een serieus probleem is, zou je denken dat die andere twee toch al doorrijden.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:03 schreef Wicky15 het volgende:
Wat staan die ambulances toch lang stil
Ja, dat dacht ik ook. Dus geen idee wat dit nou precies betekent. Wel een raar beeld.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja. Maar als er een serieus probleem is, zou je denken dat die andere twee toch al doorrijden.
De foodapp zorgt in ieder geval niet voor sterkere botten.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
T zijn wel de weken van Visma-Lease a Bike he.
Ja, eens.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:07 schreef Pistolero het volgende:
Officiële Twitter-account van de organisatie zit ook lekker filmpjes en clipjes te posten van halfdode renners.
Het Baskenland is bij deze definitief af. Parodie op een land regio.
Bij deze zou iedereen die JUICHT voor het Baskenland ook moeten worden gecanceldquote:Op donderdag 4 april 2024 17:07 schreef Pistolero het volgende:
Officiële Twitter-account van de organisatie zit ook lekker filmpjes en clipjes te posten van halfdode renners.
Het Baskenland is bij deze definitief af. Parodie op een land regio.
Heeft UAE zelf getweet inderdaad.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:14 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens Mihai is Jay Vine bij kennis in de ambulance.
Zou me in ieder geval niet verbazen als Visma morgen niet opstaptquote:Op donderdag 4 april 2024 17:18 schreef Narjeb1986 het volgende:
Waarom zou je nog strijden om de overwinning? Gewoon de hele koers neutraliseren en morgen niet meer opstappen. De leuke is er toch wel vanaf. Vooral als je weet dat renners als Vinegaard zo zwaar geblesseerd zijn dat ook de Tour niks meer aan word.
Waarom zouden renners zich druk moeten maken of de Tour spannend wordt?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:18 schreef Narjeb1986 het volgende:
Waarom zou je nog strijden om de overwinning? Gewoon de hele koers neutraliseren en morgen niet meer opstappen. De leuke is er toch wel vanaf. Vooral als je weet dat renners als Vinegaard zo zwaar geblesseerd zijn dat ook de Tour niks meer aan word.
Niets overtreft de Kanarierampquote:Op donderdag 4 april 2024 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
Niet kunnen zien, maar nog veel erger als DvV zo te lezen?
Dit verwacht je ook niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:58 schreef H.Vviv het volgende:
Vine was de UAE-renner die betrokken bij de val.
Je zou ook wat kunnen werken aan je stuurmanskunstenquote:Op donderdag 4 april 2024 17:22 schreef Remco het volgende:
Ze hadden ook wel enorme pech met die betonnen waterbakken/stenen in die bocht. Wel erg sneu dat Vine er weer bij ligt.
Tesfasion zat al veel te breed eigenlijk. Wat een kloteboel.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:27 schreef Fretwork het volgende:
Tesfatsion valt misschien ook wel doordat Evenepoel een stuk breder gaat dan zn voorganger
Burgeaudeau ging in de kopgroep ook al flink wijd in die bocht, dus mogelijk ligt er echt veel grind in die bochtquote:Op donderdag 4 april 2024 17:29 schreef franklop het volgende:
Dit is toch ook gewoon een bocht waarvan ze er 10000 in een seizoen doen?
Nee.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:29 schreef franklop het volgende:
Dit is toch ook gewoon een bocht waarvan ze er 10000 in een seizoen doen?
Waarom zou je dat doen als niet-gevallen renner uit een willekeurige ploeg?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:18 schreef Narjeb1986 het volgende:
Waarom zou je nog strijden om de overwinning? Gewoon de hele koers neutraliseren en morgen niet meer opstappen.
Dagjesmensed. Anti-Baskische astroturfing vanuit Madrid. Het is een raar topic in ieder geval.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:36 schreef AllesKaputt het volgende:
Ik wou even kijken wat de uitslag van deze etappe was, maar ik begrijp van de kenners hier dat Legion Condor maar af moet maken waar ze een tijd geleden mee begonnen zijn?
Je bedoelt Pogacar denk ik?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik heb wat gemist lees ik (gelukkig, had het ook niet willen zien). Grote gevolgen voor de rest van het jaar. Mathieu weer de lachende derde met LBL in het achterhoofd.
Dat is waar, maar als straks blijkt dat de renners heel zwaar gewond zijn dan zou ik het niet op me geweten hebben om door te rijden..Doet me een beetje oncollegiaal aan als je lekker gaat koersen voor de overwinning.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als niet-gevallen renner uit een willekeurige ploeg?
Met het 'geluk' van Mathieu van deze weken , loopt die waarschijnlijk volgende week op een legosteen en moet daardoor afzeggenquote:
De Tour wacht op niemand.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:46 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als straks blijkt dat de renners heel zwaar gewond zijn dan zou ik het niet op me geweten hebben om door te rijden..Doet me een beetje oncollegiaal aan als je lekker gaat koersen voor de overwinning.
Nou ja, op je geweten, wat heb je dan op je geweten? Er zijn wel vaker zware ongelukken in koers, om allerlei redenen. Nu zijn het vooral grote namen die gevallen zijn, maar als Remco bijvoorbeeld een sleutelbeenbreuk heeft, daar hoef je je benen toch niet voor stil te houden? Hoop wel dat alles zo goed als reeel is gaat met iedereen, dus zeker met Vine en Vingegaard. Maar dat anderen nog starten morgen is niet oncollegiaal wat mij betreft.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:46 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als straks blijkt dat de renners heel zwaar gewond zijn dan zou ik het niet op me geweten hebben om door te rijden..Doet me een beetje oncollegiaal aan als je lekker gaat koersen voor de overwinning.
Design van het shirtje is wel uitstekend gekozen.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:03 schreef Szura het volgende:
Gaat Meintjes eindelijk wat winnen, heeft niemand het er straks over
Dit was zn 6e overwinning.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:03 schreef Szura het volgende:
Gaat Meintjes eindelijk wat winnen, heeft niemand het er straks over
Lekker je eigen nieuwscyclus in gang zetten en blijven aanzwengelen de komende dagen met je volksmennende troep.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef AllesKaputt het volgende:
Donderdag 4 april - Thijs Zonneveld: 'Deze sport is zichzelf kapot aan het maken'
Hidde van Warmerdam belt met Thijs Zonneveld naar aanleiding van de zware valpartij in de Ronde van Baskenland.
Radio In Het Wiel - van Omloop tot Lombardije, elke dag een nieuwe podcast!
Thijs Goebbels geinterviewd door Hidde Blokzijl.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef AllesKaputt het volgende:
Donderdag 4 april - Thijs Zonneveld: 'Deze sport is zichzelf kapot aan het maken'
Hidde van Warmerdam belt met Thijs Zonneveld naar aanleiding van de zware valpartij in de Ronde van Baskenland.
Radio In Het Wiel - van Omloop tot Lombardije, elke dag een nieuwe podcast!
quote:Op donderdag 4 april 2024 18:43 schreef Mani89 het volgende:
Is onze Baskische propagandaminister op de vlucht geslagen? @:Rellende_Rotscholier
quote:Op donderdag 4 april 2024 18:43 schreef Mani89 het volgende:
Is onze Baskische propagandaminister op de vlucht geslagen? @:Rellende_Rotscholier
quote:Op donderdag 4 april 2024 19:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)d-opzoeken~abb3fed4/
Thijs Z. in shambles.quote:Volgens Hermans was de bocht niet buitgewoon gevaarlijk. “Ik denk dat de renners de bocht wat verkeerd hebben ingeschat. Er lagen veel hobbels in die bocht en volgens mij durfden ze daarom niet remmen. Zo was het remmoment weg en was de bocht scherper dan gedacht. Daardoor verloor de tweede renner al zijn lijn. Ik kan niet zeggen dat het een gevaarlijk parcours of een gevaarlijke bocht was, ik denk dat we zelf de limieten te hard opzoeken.”
Gaan ze dan ook over hebben dat Thijs graag door rood fietst om een goed Strava gemiddelde te halen?quote:
Vingegaard is toch geen veelvaller?quote:Op donderdag 4 april 2024 19:23 schreef VoMy het volgende:
In hoeverre zou het toeval zijn dat veelvallers Roglic, Evenepoel, Cras, Vine en Vingegaard hier onderuit gingen?
Alleen nog maar tijdritten op de rollen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar goed. Hoe ga je ooit de stress om goed gepositioneerd te zitten oplossen?
Alleen nog maar Zwift-simulaties als koersen!quote:Op donderdag 4 april 2024 19:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Twijfelde ik ook over, daarom stond ie ook aan het einde van het rijtje.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vingegaard is toch geen veelvaller?
Vanaf nu zetten we Thijs in elke gevaarlijke buitenbocht om de klap op te vangen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, de rest van het rijtje kun je wel onder de brokkenpiloten scharen.. bij Vingegaard kan ik me de valpartij in het geel nog herinneren in de Tour 2022, maar misschien miste ik er watquote:Op donderdag 4 april 2024 19:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Twijfelde ik ook over, daarom stond ie ook aan het einde van het rijtje.
Lagere snelheid was ook 1 van zijn oplossingen hè!quote:Op donderdag 4 april 2024 19:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
PelloGOD. Het was inderdaad een hobbelige weg dankzij wat boomwortels, maar hij vraagt toch vooral om een stukje zelfreflectie van het peloton. Waarom stormen ze tegenwoordig als bezetenen op iedere bocht af? De te hoge snelheid is de oorzaak van menig valpartij, niet altijd het parcours. Over naar jou, Thijs.
quote:Op donderdag 4 april 2024 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lagere snelheid was ook 1 van zijn oplossingen hè!
https://www.eurosport.nl/(...)509c0ch5/video.shtmlquote:Op donderdag 4 april 2024 19:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Etappe 4 is (nog) niet beschikbaar op De Player…vraag me af of dat met deze valpartij heeft te maken.
https://www.jumbo.com/aanbiedingen/spareribs/4306139-B-1quote:Op donderdag 4 april 2024 20:04 schreef Szura het volgende:
De ribben zijn wel in de aanbieding bij Visma
Tour niet in gevaar dusquote:Op donderdag 4 april 2024 20:02 schreef Chiappucci het volgende:
Vingegaard gebroken sleutelbeen en meerdere gebroken ribben.
Dat zou al bij al nog erg meevallen.
Er zou sowieso een rustperiode komen hierna en weer koers in de Dauphine. Dat moet wel kunnen, zou je zeggen (met misschien wat mindere vorm)quote:
QS is helaas nog te druk met jolige posts om het plebs een update te gevenquote:Op donderdag 4 april 2024 20:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zou sowieso een rustperiode komen hierna en weer koers in de Dauphine. Dat moet wel kunnen, zou je zeggen (met misschien wat mindere vorm)
Bij Evenepoel wordt gezegd dat de heuvelklassiekers sowieso uitgesloten zijn
Wat heeft Remco dan? Ik zie nog weinig berichten.quote:Op donderdag 4 april 2024 20:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zou sowieso een rustperiode komen hierna en weer koers in de Dauphine. Dat moet wel kunnen, zou je zeggen (met misschien wat mindere vorm)
Bij Evenepoel wordt gezegd dat de heuvelklassiekers sowieso uitgesloten zijn
quote:Op donderdag 4 april 2024 20:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft Remco dan? Ik zie nog weinig berichten.
quote:Evenepoel kon na zijn val op eigen kracht rechtstaan, maar de Belgische kampioen tastte wel naar het sleutelbeen. Het is voorlopig wachten op een medische update. Aan onze redactie werd echter nu al bevestigd dat Luik-Bastenaken-Luik (en de Amstel Gold Race) geen optie is voor de Belgische kampioen, maar de Tour zou niet in het gedrang komen.
Dan kan Wout ook gewoon meedoen!quote:Op donderdag 4 april 2024 20:29 schreef JopJuh het volgende:
Visma met een vrijbuiters team in de Tour etappezeges jagen zou ook wel genieten zijn
Prima als ze er per se een helikopter op flinke hoogte boven willen laten hangen, maar al dat inzoomen en constant zo gedetailleerd mogelijk in beeld brengen met allerlei herhalingen en slowmotions en alles was walgelijk.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:15 schreef Dutch_view het volgende:
Vind dat er best wel gefilmd moet blijven worden vanaf een respectabele afstand.
Het nieuws blijven verslaan lijkt me niet iets wat verboden moet worden.
Wel kun je kijken naar hoe en wie allemaal.
En anders zet je de tv maar uit.
Dan had ie daar wel wat meer rekening mee mogen houden.quote:
Waar doelt hij op met final bottle?quote:Op donderdag 4 april 2024 20:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Lilian heeft ook een mening.
Nog even wat cafeïne en pijnstillers in je mik duwen aan het eind van de koers.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Waar doelt hij op met final bottle?
Finalebidonquote:Op donderdag 4 april 2024 21:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Waar doelt hij op met final bottle?
Nee dat extreem inzoomen en eeuwig herhalen hoeft ook niet. En dat rare muziekje eronder vond ik ook wat gekquote:Op donderdag 4 april 2024 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prima als ze er per se een helikopter op flinke hoogte boven willen laten hangen, maar al dat inzoomen en constant zo gedetailleerd mogelijk in beeld brengen met allerlei herhalingen en slowmotions en alles was walgelijk.
Nou ja, ach...quote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, de rest van het rijtje kun je wel onder de brokkenpiloten scharen.. bij Vingegaard kan ik me de valpartij in het geel nog herinneren in de Tour 2022, maar misschien miste ik er wat
Oh ja, hoe kon ik die vergetenquote:
Reed hij toen niet na de finish nog bijna iemand omver tijdens een interview oid?quote:
Maar dat hoeft elkaar niet uit te sluiten toch? De invloed van de renners is inderdaad veel groter dan door journalisten wordt gezegd, maar initiatieven om het wielrennen veiliger te maken, zijn toch niet verkeerd? Bijvoorbeeld maatregelen om het Bos veiliger te maken. De uitwerking slaat dan weer negens op, maar toch..quote:Op donderdag 4 april 2024 21:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.instagram.com/p/C5WLRewtdPr/
Grappenmaker Molard ook met een stevige uithaal. #ilovecycling
Het hele peloton vindt dat het aan de renners ligt. Ondertussen wil het journaille dat het hele wielrennen gaat veranderen, terwijl je dus ook gewoon een beroep kunt doen op een stukje gezond verstand.
Dat laatste is vrij essentieel, me dunkt.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat hoeft elkaar niet uit te sluiten toch? De invloed van de renners is inderdaad veel groter dan door journalisten wordt gezegd, maar initiatieven om het wielrennen veiliger te maken, zijn toch niet verkeerd? Bijvoorbeeld maatregelen om het Bos veiliger te maken. De uitwerking slaat dan weer negens op, maar toch..
Doen deze lui ook valpartij-statistieken? Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk meer, vaker, zwaarder gevallen wordt.quote:
Dan moet Pogi ook nog wel ergens wegvallenquote:Op donderdag 4 april 2024 21:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met deze geblesseerde maakt van der Poel ook. Nog kans in Luik Bastenaken Luik. Was in 2020 ook alnin top 10 geëindigd
Lijkt me aan de ruime kant wel..quote:Op donderdag 4 april 2024 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dokter Steef weet precies hoe lang iedereen uit koers is.
Dat hoeft niet, gewoon een dealtje van ik help jouw volgend jaar aan een overwinning in Parijs Roubaix.....quote:Op donderdag 4 april 2024 21:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet Pogi ook nog wel ergens wegvallen
quote:Steff Cras is eveneens zwaar getroffen door de massale valpartij. De 28-jarige Belg van TotalEnergies is volgens zijn ploeg opgenomen in het ziekenhuis met een klaplong aan de rechterzijde, meerdere gebroken ribben en twee gebroken ruggenwervels. Dat blijkt uit een uitgebreider onderzoek. Ook heeft de klimmer van de Franse formatie de nodige schaafwonden en bloeduitstortingen. Zijn benen lagen helemaal open, was op beeld te zien. Cras verblijft de komende dagen in het ziekenhuis.
Of een afdaling waarin kennelijk allerlei wortels onder het wegdek verborgen liggen, waarvan voor het seizoen al aangegeven is dat die als gevaarlijk ervaren wordt, niet in het parcours opnemen. Ik noem maar wat.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat hoeft elkaar niet uit te sluiten toch? De invloed van de renners is inderdaad veel groter dan door journalisten wordt gezegd, maar initiatieven om het wielrennen veiliger te maken, zijn toch niet verkeerd? Bijvoorbeeld maatregelen om het Bos veiliger te maken. De uitwerking slaat dan weer negens op, maar toch..
Ben ik heel cynisch als het grote probleem waarom we nu echt niet zo verder kunnen van deze valpartijen is dat De Grote Zes of whatever er in korte tijd bij betrokken is?quote:Op donderdag 4 april 2024 22:31 schreef Szura het volgende:
Sporza zit op de bagagedrager van Thijs Z
https://sporza.be/nl/2024(...)erder~1712246040580/
Maar als die afdaling er dan toch in zit, en je weet als renner blijkbaar al dat er wortels onder het wegdek zouden liggen, dan kan je op zich ook een heel klein beetje eigen verantwoordelijkheid nemen en iets rustiger door die bocht.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Of een afdaling waarin kennelijk allerlei wortels onder het wegdek verborgen liggen, waarvan voor het seizoen al aangegeven is dat die als gevaarlijk ervaren wordt, niet in het parcours opnemen. Ik noem maar wat.
quote:Op donderdag 4 april 2024 22:31 schreef Szura het volgende:
Goedzo.quote:"Het is duidelijk dat er iets moet veranderen. Is het niet op vlak van veiligheidsmaatregelen, dan wel aan de mentaliteit in het peloton. Waar zijn we mee bezig en waarom doen we dit? Renners mogen ook eens de hand in eigen boezem steken. Het is sport. Ik durf gerust zeggen máár sport. Geen spel op leven en dood."
Wout is er binnen 2 maanden weer. Dat is vrij optimistisch van Steefquote:Op donderdag 4 april 2024 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dokter Steef weet precies hoe lang iedereen uit koers is.
Ze hopen zelfs nog op de Giro, dat is nog wat vroegerquote:Op donderdag 4 april 2024 23:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wout is er binnen 2 maanden weer. Dat is vrij optimistisch van Steef
Voor gebroken ribben staat voor een normaal mens al 6-8 weken rust en dan komt het borstbeen daar nog bij. Bij sporters kan het mogelijk wat sneller.Misschien kan hij dus net opstappen maar dan is het hoogstens een trainingskoers.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hopen zelfs nog op de Giro, dat is nog wat vroeger
Dan toch opvallend dat hij geen poging meer gewaagd heeft, bij Roglic houdt een breuk hem niet eens altijd tegenquote:
1.Fietsen heb nu al een minimumgewichtquote:Op vrijdag 5 april 2024 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
1. Maak fietsen een pak steviger en zwaarder. Terug naar stalen fietsen dus.
2. Sleutelbeenbreuk is een veel voorkomende blessure. Kan er geen wielertruitjes worden uitgevonden met kleine kussentjes aan de schouders ofzo?
3. Beperk motoren. De drone mag meer aanwezig zijn.
4. Van 8 naar 6 per ploeg. Het peloton is kleiner, iets meer plaats
5. Gevaarlijke afdalingen neutraliseren
Nog kleiner, zodat we gewoon een peloton van 90 man krijgen zoals tijdens de Olympische Spelen. Maar het liefst nog kleiner, in het baanwielrennen zie je in de keirin met 6 man bijvoorbeeld dat het nooit fout gaatquote:Op vrijdag 5 april 2024 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat heb je in godsnaam aan zwaardere fietsen? Steviger betwijfel ik ook overigensquote:Op vrijdag 5 april 2024 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
1. Maak fietsen een pak steviger en zwaarder. Terug naar stalen fietsen dus.
2. Sleutelbeenbreuk is een veel voorkomende blessure. Kan er geen wielertruitjes worden uitgevonden met kleine kussentjes aan de schouders ofzo?
3. Beperk motoren. De drone mag meer aanwezig zijn.
5. Gevaarlijke afdalingen neutraliseren
Gaan ze nog harder naar beneden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat heb je in godsnaam aan zwaardere fietsen? Steviger betwijfel ik ook overigens
Leek wel enigszins groggy, dus vast door z’n team naar de auto gedirigeerdquote:Op donderdag 4 april 2024 23:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan toch opvallend dat hij geen poging meer gewaagd heeft, bij Roglic houdt een breuk hem niet eens altijd tegen
quote:Tussen al het geel van Visma | Lease a Bike, lagen ook twee rozehemden van EF Education-EasyPost. Een van hen was Sean Quinn, die tussen Roglič en Vingegaard lag. De 23-jarige Amerikaan moest opgeven en werd onderworpen aan medische onderzoeken. Donderdagavond laat werd bekend dat hij kampt met een hersenschudding, een breuk in het borstbeen, schaafwonden en blauwe plekken. Hij blijft via het hersenschuddingprotocol de komende dagen onder toezicht van de medische staf van EF Education-EasyPost.
In tegenstelling tot wat er steeds op televisie werd besproken (in Nederland, althans), was het niet de piepjonge Markel Beloki die betrokken was bij de valpartij. De tweede renner van EF Education-EasyPost was de Ecuadoraan Jefferson Cepeda. De 25-jarige klimmer reed de rit wel uit en kreeg daardoor automatisch dezelfde tijd als de winnaar. Over zijn gezondheid is donderdagavond laat geen update gegeven.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/
Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/
Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
Zou het kunnen komen door die dodelijke valpartij? Nou is die crash niet per se te linken aan deze 2 massale valpartijen, maar blijkbaar leren renners niets van de voorbeelden over de afgelopen jaren. Het lijkt ieder jaar erger te worden met het gedrang om voorin te zitten, risicos nemen in gevaarlijke afdalingen en dan komt er nu ook nog het immer irritante publiek meer en meer bij. Het is nu bijna een jaar later, maar de renners lijken vrij weinig geleerd te hebben, dus is het misschien geen gek idee om ze daar een handje bij te helpen. Koers still leggen voor een maand is natuurlijk een debiel idee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.
Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.
Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
2x met Belgische toppers*quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.
Al had het de halve ploeg van TDT geweest dan had er weinig tot geen aandacht geweest neequote:Op vrijdag 5 april 2024 09:43 schreef Fretwork het volgende:
Van de 6 grootste wielrenners van het moment liggen er 4 in de lappenmand, 3 met breuken. Dat speelt, ten onrechte, nogal mee.
Dit is wat ik kan vinden op hun website:quote:Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Doen deze lui ook valpartij-statistieken? Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk meer, vaker, zwaarder gevallen wordt.
Maar het is een nieuw bedrijf, pas net een beetje aan het groeien, dus denk niet dat ze een dergelijk longitudinaal onderzoek hebben. "Manual scraping" klinkt ook niet heel advancedquote:Safe Cycling did in December 2023 and January 2024 meet with over 15 teams, and over 200+ active pro riders.
We have collected over 25 000 data points from these meetings and put together a database combined with crash data analysis.
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In deze discussie is het misschien ook wel belangrijk om te melden dat het parcours van deze Itzulia pas eind januari is onthuld. Ik lees bij Sporza dat Vingegaard een half jaar geleden al gewaarschuwd zou hebben voor deze specifieke afdaling, in dat geval mogen we hem voortaan Jomanda gaan noemen.
Dat Safe Cycling grijpt deze mogelijkheid ook maar even aan om reclame te maken voor de eigen diensten, vrij schaamteloos.
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.
Kennelijk ook gemeld bij organisatie maar geen antwoord gekregen. Daar schort dan wellicht wel iets aan qua communicatie tussen de partijen. Dat zullen ze met allerlei ploegen, rennersorganisaties (hallo Adam), UCI, enz enz moeten evalueren.
Uiteraard komt iedereen uit zn hol gekropen om te gaan scoren. Met populisten als Wuyts en Thijs Z. voorop.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.
Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.
Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Van het grootste deel wel ja. Renners die minutenlang bewegingsloos op hun rug liggen hoeven niet per se ingezoomd in beeld.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:09 schreef TAmaru het volgende:
Volgens mij was er redelijk snel duidelijk dat alle gevallen renners in elk geval niet in levensgevaar waren.
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..quote:
Vermoedelijk dat het toch wel wat langer duurt voordat hij weer kan gaan zwiftenquote:Op vrijdag 5 april 2024 11:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..
Al weet ik niet wat dit voor het herstel betekent
https://nos.nl/artikel/25(...)g-in-ziekenhuis-ligtquote:Volgens het Radboudumc in Nijmegen mag iemand met een klaplong minstens zes weken geen activiteiten ondernemen zoals (zwaar) sporten. Daarnaast mag diegene pas weer vliegen op het moment dat de long twee weken volledig ontplooid is.
Het is onduidelijk of de Deen nu de Tour de France gaat halen, die start op 29 juni in het Italiaanse Florence.
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:12 schreef Dutch_view het volgende:
Het lichaam van een topsporter als Jonas zal vast sneller herstellen dan van een 80 jarige.
Maar ik heb geen idee wat voor gevolgen het allemaal heeft wanneer je het uiterste van je longen vergt in het hooggebergte. Kan me bijna niet voorstellen dat je helemaal niets meer merkt na slechts 2,5.
Maar een Jonas op 90% kan nog steeds de Tour winnen. Hangt zoveel af hoe zijn concurrenten het dan doen, de vorm van hen en wat er allemaal voor onheil nog allemaal wordt uitgestort over alles en iedereen.
Tadej heeft dan wel een Giro op zitten natuurlijkquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.
Ik vind dit eigenlijk het meest merkwaardige aan het verhaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.
Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.
Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Sorry hoor, als je echt begaan bent met je eigen gezondheid, dan zorg je er toch voor jouw ploeg zelf de zorgen neerlegt bij de organisatie en de UCI.quote:“Vingegaard deelde in januari heel veel inzichten met ons. Over de algemene gevaren van de koers, maar ook over specifieke ritten. En daar kwam het Baskenland en deze afdaling aan bod. Begrijp je nu waarom het zo frustrerend was om naar de koers te kijken vandaag? Echt gewoon shit.”
Is dat niet juist opgericht omdat er niet wordt geluisterd naar de ploegen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk het meest merkwaardige aan het verhaal.
Als je als prof en profploeg begaan bent met je eigen veiligheid, dan ga je dit toch niet uitbesteden aan een willekeurig commercieel bedrijfje.
[..]
Sorry hoor, als je echt begaan bent met je eigen gezondheid, dan zorg je er toch voor jouw ploeg zelf de zorgen neerlegt bij de organisatie en de UCI.
Op de hometrainer kunnen ze ook niet vallen!quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:09 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk toch dat we voorzichtig moeten gaan denken aan het verbieden van deze koers. Door dit soort gebieden fietsen is anno 2024 niet meer gewenst en verantwoord.
Dat is SafeR, dit is een willekeurige commerciële partij.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat niet juist opgericht omdat er niet wordt geluisterd naar de ploegen?
En zo krijg je talloze van dit soort clubjes die allemaal zogenaamd het wielrennen willen verbeteren, maar totaal langs elkaar heen werken en vooral zichzelf heel erg belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat niet juist opgericht omdat er niet wordt geluisterd naar de ploegen?
Oh, dit is dan weer iets anders? Verwarrend allemaalquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is SafeR, dit is een willekeurige commerciële partij.
Correct, de partij die nu moord en brand schreeuwt is Safe Cycling, een bedrijf dat ingehuurd kan worden voor advies (ze bieden het ook ongevraagd aan blijkbaar) en waar je dit soort prachtige producten kunt kopen:quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dit is dan weer iets anders? Verwarrend allemaal
Heel wat anders dus.quote:The Union Cycliste Internationale (UCI), the Association Internationale des Organisateurs de Courses Cyclistes (AIOCC), the Association Internationale des Groupes Cyclistes Professionnels (AIGCP), UNIO - the association of women's cycling teams -, the Cyclistes Professionnels Associés (CPA) and the Women's CPA today announced, at a press conference organised at the Grand Départ of the Tour de France, in Bilbao (Spain), the creation of SafeR (for SafeRoadcycling). This independent entity is dedicated to improving the safety of men's and women's competitions on the UCI International Road Calendar, which is a major concern in modern cycling for the UCI and all the stakeholders of our sport.
The creation of SafeR is a direct response to the trend of increasing incidents occurring in men’s and women’s professional road cycling. This trend prompted extensive discussions among the professional road cycling stakeholders, leading to a unanimous agreement on the need for a more structured and systematic approach to ensuring safety. Collaboration was deemed essential to achieve this and enable all stakeholders to actively contribute to improving the current situation.
SafeR will be funded jointly by the organisers, riders, teams and the UCI. The entity will be responsible for:
analysing the risks relating to the routes of UCI WorldTour, UCI Women’s World and UCI ProSeries races;
providing safety advice to stakeholders in professional road cycling, in particular to the UCI;
carrying out safety audits on race organisers and teams (including their riders);
publishing quarterly safety reports.
Dat is het ook. Visma-LAB zou witheet moeten zijn dat dit commerciële gedrocht reclame aan het maken is voor hun product over de rug van Vingegaard heen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dit is dan weer iets anders? Verwarrend allemaal
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe valpartij.
Landa zou een van de slachtoffers zijn en ook meteen uit koers liggen. Gaat goed.
Ja, tot zover het masterplan van Landa. Jammer.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe valpartij.
Landa zou een van de slachtoffers zijn en ook meteen uit koers liggen. Gaat goed.
Schachmann vooral als ie net dit rondje niet zou winnen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:01 schreef Chiappucci het volgende:
Aular en Schachmann kunnen zichzelf wel een en ander verwijten.
Die is toch kansloos morgen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schachmann vooral als ie net dit rondje niet zou winnen.
Dit is alle absurditeit voorbij.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
Ondertussen op de liveblog van HLN....
https://www.hln.be/wielre(...)s-aanwezig~a2332331/
Dit kan echt nietquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
Zoals voorspeld. België is een ongelooflijk debiel land.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
Bij het lezen van alsmaar lichter stopte ik, 6,8 kg is en blijft 6,8 kg. Het is zoals Mathieu zegt, de renners bepalen de (on)veiligheid. zie het verschil in afdalen van de Poggio tussen Mohiric en Van der Poel waarbij de eerste alle geluk van de wereld had niet te crashenquote:Op donderdag 4 april 2024 22:31 schreef Szura het volgende:
Juist, met zes breed door een dalende bocht met slechte stuurlui die ook nog eens aan de buitenkant gepositioneerd zitten .........,quote:
Zwakke botten, ze moeten eens wat melk in de "final bottle" doen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:16 schreef Marcoss het volgende:
Begin dit seizoen had zowat iedereen een hersenschudding, tegenwoordig is sleutelbeen + ribben de trend blijkbaar..
Aandachtsgeil CEO-tje die over de rug van een kapotte renner even zijn bedrijfje gaat promoten. Lekker man.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wow, wie had dat verwacht.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
Nee alleen over de koers en het gebied in het algemeen, als geheel lol.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wow, wie had dat verwacht.
Wow, dingen kunnen beter. Schokkend.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee alleen over de koers en het gebied in het algemeen, als geheel lol.
[ twitter ]
Die foto's van Hem in de auto maken het wel af hoorquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef The_Undertone het volgende:
CSI analyse van Strava dataquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Die foto's van Hem in de auto maken het wel af hoorAlsof een Engelse prins aan komt rijden en wordt gefotografeerd door de tabloid pers
België
Het is een mirakel dat Carlos Rodriguez nog in koers is. En Eddie Dunbar.quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:10 schreef Pistolero het volgende:
Wie zal er vandaag weer op zijn bek gaan en wat botten breken? U kent nu inzetten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |