Dan naar psychopaat wordenquote:Op donderdag 4 april 2024 13:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Top. Ik wil mij graag laten opleiden tot psycholoog. Vooropleiding sluit goed aan vanuit hbo Social Work. Oeps, dat kan uiteraard niet want ik mag niet meer gesubsidieerd studeren. Kost dus ong. 16k per jaar om naar de universiteit te gaan. Helaas.
Ok lerarentekort dan? Even kijken of ik mij hiervoor kan aanmelden… helaas. Je hebt al een zorgopleiding dus ondanks dat dat kan aansluiten gaan we hier geen gesubsidieerd studeren voor aanbieden. Spijtig!
Gek joh, al die tekorten.
Bizar, dat het blijkbaar echt om minuten gaatquote:Op donderdag 4 april 2024 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat er een fiks probleem is heb ik wel ondervonden ja![]()
Na bijna een jaar op de wachtlijst gestaan te hebben kreeg ik telefoon. Ik was met mijn kind bezig, dus ik belde een paar minuutjes later terug. Ja jammerdebammer, de plek die voor mij was, was alweer vergeven. Wat dagen later belde ze weer, een dag erna intakegesprek. Ik moest kijken of ik oppas kon regelen voor mijn kind. Ik had daar wel geteld 10 minuten voor. Kon niet zo snel oppas regelen en intake gesprek verzetten kon ook niet. Nu sta ik nog steeds op de wachtlijst en het is alweer 3 weken geleden dat ik het laatste telefoontje van ze heb gehad (van dat intake gesprek).
Het is om te huilen.
Kijk alleen al naar het enorm toegenomen aantal daklozen (al heeft dat natuurlijk niet perse met de GGZ te maken).quote:Op donderdag 4 april 2024 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaaf land enzovoorts.
Flauwe oneliners daargelaten gaat het volgens mij steeds sneller steeds slechter in Nederland..
Jep en dat gaat alleen maar erger worden.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar het enorm toegenomen aantal daklozen (al heeft dat natuurlijk niet perse met de GGZ te maken).
Alleen al in het wijkwinkelcentrumpje waar mijn ouders wonen, zij er al 4 (!!).
Laatst was ik in het centrum van Nijmegen, rondje gelopen (ik moest een half uurtje wachten) en daar waren ar 7 of 8
Veel gebieden waarop het niet goed gaat zijn dan ook met elkaar verweven, waardoor een versterkend effect optreedt. Bijvoorbeeld, door deze wachtlijsten blijft hulp voor mensen die het dringend nodig hebben uit, waardoor de overlast voor de maatschappij ernstiger wordt. Met name als deze mensen dakloos zijn, een kans die groter is geworden door de kapotte woningmarkt en gebrek aan opvangplekken. Overlast waar de politie dan weer tegenop moet treden, die echter ook kampen met onderbezetting, dat door de tig verwarde mensen waarvoor ze inmiddels dagelijks uitrukken nog verder onder druk komt te staan. Waardoor het beroep onaantrekkelijker wordt, waardoor het personeeltekort in de nabije toekomst nog nijpender wordt.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Flauwe oneliners daargelaten gaat het volgens mij steeds sneller steeds slechter in Nederland..
ja dat was ook nog een goede regeling vanuit de tijd dat Rutte nog minister van onderwijs was.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Top. Ik wil mij graag laten opleiden tot psycholoog. Vooropleiding sluit goed aan vanuit hbo Social Work. Oeps, dat kan uiteraard niet want ik mag niet meer gesubsidieerd studeren. Kost dus ong. 16k per jaar om naar de universiteit te gaan. Helaas.
Ok lerarentekort dan? Even kijken of ik mij hiervoor kan aanmelden… helaas. Je hebt al een zorgopleiding dus ondanks dat dat kan aansluiten gaan we hier geen gesubsidieerd studeren voor aanbieden. Spijtig!
Financiële zorgen (in het algemeen) zorgen ook voor mentale problemen en die nemen dus ook enorm toe.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
Kijk alleen al naar het enorm toegenomen aantal daklozen (al heeft dat natuurlijk niet perse met de GGZ te maken).
Het is echt om te janken...sterkte...quote:Op donderdag 4 april 2024 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Na bijna een jaar op de wachtlijst gestaan te hebben kreeg ik telefoon. Ik was met mijn kind bezig, dus ik belde een paar minuutjes later terug. Ja jammerdebammer, de plek die voor mij was, was alweer vergeven. Wat dagen later belde ze weer, een dag erna intakegesprek. Ik moest kijken of ik oppas kon regelen voor mijn kind. Ik had daar wel geteld 10 minuten voor. Kon niet zo snel oppas regelen en intake gesprek verzetten kon ook niet. Nu sta ik nog steeds op de wachtlijst en het is alweer 3 weken geleden dat ik het laatste telefoontje van ze heb gehad (van dat intake gesprek).
Het is om te huilen.
quote:Op donderdag 4 april 2024 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is echt om te janken...sterkte...
Mijn dochter heeft twee keer een jaar op een wachtlijst gestaan. Na jaren kreeg ze eindelijk de hulp die ze nodig heeft en nu gaat het gelukkig weer beter met haar. Wel jammer dat ze meer dan twee formatieve jaren van haar leven kwijt is en de rest van haar leven sociale angstklachten zal houden doordat ze in die cruciale jaren niet meedraaide met haar leeftijdsgenoten, maar ach, wat is een Wajong meer of minder.
Op zo'n beetje alle vlakken loopt het vast.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaaf land enzovoorts.
Ik zat in een verslavingskliniek (Na lang wachten) samen met reclasserings mensen en GGZ personen. In één groep met iemand die 12 jaar voor moord had gezeten en met iemand die dacht dat ze roodkapje was. Toen ik er uit kwam ging ik nog meer zuipen.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is om te huilen.
We hebben Geert nu toch?quote:Op donderdag 4 april 2024 13:32 schreef Duiveltja het volgende:
De asielcrisis zal de druk ook nog verder ophogen. Al die trauma gevallen die hier binnenkomen en hulp nodig hebben
Ik ben niet van het algemeen opportunisme, maar je hebt wel gelijk. De prioriteiten liggen totaal verkeerd.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaaf land enzovoorts.
Geld regeert. Zie gisteren met het gas. Gezondheidszorg geprivatiseerd en afgebroken wbt dit topic.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:44 schreef halfway het volgende:
[..]
Op zo'n beetje alle vlakken loopt het vast.
De vraag is, hoe kan dit?
Die legt precies de vinger op de verkeerde pols.quote:
Ja, herkenbaar. De eerste optie kon ik ook echt niet. Tweede optie was 7 weken laterquote:Op donderdag 4 april 2024 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is om te huilen.
Je kan met social work in de GGZ werken.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Je kan met social work in de GGZ werken.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf hebben we hier veel te lijden onder mensen die behandeld worden en weer vervallen en het ritje opnieuw moeten uitzingen. Soms vraag ik me echt af wat er aan het doen zijn. Uiteindelijk lukt het wel maar het kost verdomd veel energie en recourses.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaaf land enzovoorts.
Vooral voormalig Oostblok.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:32 schreef Duiveltja het volgende:
De asielcrisis zal de druk ook nog verder ophogen. Al die trauma gevallen die hier binnenkomen en hulp nodig hebben
Klopt maar geen psychologische ondersteuning aanbieden. Zeg maar de diepgang die vrijwel iedereen behoeft die op de wachtlijst staat voor de GGZ.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan met social work in de GGZ werken.
Er is denk ik meer ruimte dan je denkt. Ik voor wat jij wil gaan doen. Vooral in de 1 op 1 begeleiding.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt maar geen psychologische ondersteuning aanbieden. Zeg maar de diepgang die vrijwel iedereen behoeft die op de wachtlijst staat voor de GGZ.
Simpel, er wonen teveel mensen hier, de druk op alles is gigantisch en dat is onhoudbaar. Sinds mijn jeugd komen er zowat 1 miljoen mensen per decennium bij, dan is het niet zo raar dat het op een bepaald moment ontspoort.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:44 schreef halfway het volgende:
[..]
Op zo'n beetje alle vlakken loopt het vast.
De vraag is, hoe kan dit?
Maar er worden toch ook megaveel psychologen opgeleid?quote:Op donderdag 4 april 2024 21:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Simpel, er wonen teveel mensen hier, de druk op alles is gigantisch en dat is onhoudbaar. Sinds mijn jeugd komen er zowat 1 miljoen mensen per decennium bij, dan is het niet zo raar dat het op een bepaald moment ontspoort.
En er gaan er nog veel meer met pensioen, daar kun je niet tegen opleiden, zie je in veel bedrijfstakken. Er is heel lang voor gewaarschuwd maar luisteren ho maar.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar er worden toch ook megaveel psychologen opgeleid?
En ik maar denken dat nieuwe psychologen niet aan de bak komen.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En er gaan er nog veel meer met pensioen, daar kun je niet tegen opleiden, zie je in veel bedrijfstakken. Er is heel lang voor gewaarschuwd maar luisteren ho maar.
Dat hele idee van gecontracteerd en niet gecontracteerd moet op de schop. De overheid moet zorgen dat er keurmerken komen voor instellingen die alles op orde hebben en dat je daar dan terecht kan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tja, psychische problemen zijn niet levensbedreigend, dus waarom zou de zorgverzekeraar daar voor betalen? Ik heb een verzekering die ook betaalt als de zorgverzekeraar er geen contract mee heeft. Ik kreeg bericht, dat dat niet meer voor de GGZ geldt.
Ok, soms plegen ze zelfmoord of gaan ze door het lint en vermoorden iemand of richten veel schade aan. Maar daar hoeft de zorgverzekeraar ook niet voor te betalen.
Dat zal weinig doen met psychologische problemen. Ik werk als Social worker en heb in die hoedanigheid veel te maken met huisartsen, POH, GGZ instellingen en de daarbij behorende trajecten.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is denk ik meer ruimte dan je denkt. Ik voor wat jij wil gaan doen. Vooral in de 1 op 1 begeleiding.
Maar dat is vrij logisch in dat soort gevallen. Meestal zit er een heel kader achter en is het GT leidend en is zelfs een GD geraadpleegd. Zulke patiënten komen vaak met een gewogen risico beleid in zulke trajecten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat zal weinig doen met psychologische problemen. Ik werk als Social worker en heb in die hoedanigheid veel te maken met huisartsen, POH, GGZ instellingen en de daarbij behorende trajecten.
Als een cliënt van mij psychologische ondersteuning nodig heeft zal ik uit proberen te zoeken hoe en wat. Vervolgens gaan wij naar de huisarts voor de verwijzing, daar treffen wij de POH (Social work) om vervolgens naar de GGZ te worden verwezen om na een lange wachttijd te kunnen starten. Soms wordt er ter overbrugging ondersteuning geboden door Social workers maar in mijn geval ben ik betrokken dus is dat niet nodig.
Om je een voorbeeld te geven van de praktijk. In onze woonbegeleiding kan er iemand met suïcide gedachten wonen. Die persoon mogen wij hierin begeleiden onder supervisie van de GGZ. Zij zijn leidend en eindverantwoordelijke hierin (anders is huisarts dat vanuit de hulpverlening). Wij zijn simpelweg niet opgeleid om gesprekken of interventies te voeren/plegen rondom dit soort onderwerpen.
In alles waarbij psychologische problemen zijn is de Social worker een lapmiddel. Angststoornissen, trauma’s, ontwikkelingsstoornissen e.d. Allemaal zaken waar ik niet aan mag en kan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |