Dus je wilt de situatie van nu vergelijken met 20 jaar geleden? En met nog verder terug in het verleden?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[
[..]
weet je nog dat de VS irak aanviel na 9-11? binnen 6 dagen geloof ik was het klaar.
iran en irak hadden daarvoor een jarenlange oorlog met elkaar, en geen van beide kon winnen.
trek daar maar je conclusie uit.
of hoe heel arabie meerdere malen heeft geprobeert israel te vernietigen met alles wat z ehadden, en dat israel ze dus 6 een week allemaal versloeg.
misschien moet jij je beeld een beetje bijstellen over wat dit soort landen werkelijk kunnen,militair gezien.
Ze hebben Gaza helemaal niet veroverd. Hoe kom je er bijquote:okee, daarom hebben ze nu gaza veroverd dus, met minimale burgerslachtoffers in urban warfare, terwijl hamas zich achter burgers verschuild. . omdat ze niks kunnen.
Het duurde even maar daar is ie danquote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.
Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Er is ook al tig keer geschreven dat anderen die bronnen WEL serieus namen.. Zelfs pro Israellovers erkennen dit...quote:Op donderdag 4 april 2024 17:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vertel je letterlijk hoe het zit. er zijn alleen maar hamas cijfers over doden in gaza. we weten niet of dat klopt.
Ben wel benieuwd welke landen precies onderschat worden hier en wat ze bezitten waarom we ze niet moeten onderschatten.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:00 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dus je wilt de situatie van nu vergelijken met 20 jaar geleden? En met nog verder terug in het verleden?
Waarom haal je de Middeleeuwen er niet bij?
[..]
Ze hebben Gaza helemaal niet veroverd. Hoe kom je er bij![]()
Gisteren nog een up to date kaart gezien, getwitterd door een voormalige Amerikaanse chef van het leger. Die stelde "lijkt wel een beetje op hoe wij Afghanistan dachten te hebben"....
Ik zal eens kijken of ik die kaart nog tevoorschijn kan toveren..
Cijfers kloppen niet. Minimaal 15% overdreven.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vertel je letterlijk hoe het zit. er zijn alleen maar hamas cijfers over doden in gaza. we weten niet of dat klopt.
precies andersom alleen. de palestijnen liegen constant en draaien alles zodat israel er slecht vanaf komt. dat is al heel, heel vaak gebleken. en lees dit maar even:quote:Op donderdag 4 april 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
IDF gebruikt ze zelf ook en in de dodenlijsten met naam, geslacht, geboortedatums, sterfdatum en bsn's zijn (op één statisticus na) op een paar dubbelingen na geen onvolkomenheden gevonden. Bij eerdere oorlogen kon men ook al geen fouten vinden. Blijven volhouden dat ze niet kloppen of misschien niet zouden kunnen kloppen is puur wensdenken
Hier een peer reviewed rapport
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(23)02713-7/fulltext
Hieronder een oude maar gruwelijke video (let op het is smerig) het gaat om de eerste 35 seconden. De inhoud van de tweet doet er niet toe (ik zocht puur de video). De vader overleeft het. Bij dat incident daar strooit team anti-Palestijnen ook graag mist en beweert dat het Pallywood is, of dat Hamas de jongen doodgeschoten heeft of dat de jongen na dat incident vanuit het ziekenhuis de anonimiteit is ingegaan.
En het werkt, zonder bewijs mist strooien of het tegendeel beweren.
[ x ]
en deze is ook interessant:quote:Epstein gives several conclusions on how best to use the fatality data from Gaza while maintaining a skeptical view of them.
His first recommendation is to pair the use of the data in conjunction with scrutiny and with the appropriate caveats and to make clear the number of men killed is understated and the number of children killed is overstated.
Second, he dismisses the popular figure that 72% of those killed were women and children, instead saying that if media reports are excluded, the figure rests at 58%, and 48% following November 3. For the 72% figure to be accurate, women and children would have to make up about 90% of deaths recorded from media reports, which he called "implausible" as men comprise 25% of the population and should make up a higher percentage of deaths due to being combatants.
His final recommendation is that existing data is too limited to provide a definitive conclusion on the true death toll and the civilian-combatant ratio.
... over zijn ontslag uit het ziekenhuis.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:33 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi kan zijn glimlach niet onderdrukken
[ x ]
quote:Op donderdag 4 april 2024 17:50 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik bij jou ook..
Dat je de mening van een getraumatiseerde gast zo serieus neemt![]()
Neem je de mening van een ex christen over het christendom ook serieus? Of de mening van een ex maffioos over de maffia?
Neutrale bronnen zitten vaak wat verder af van de hele zaak..
In politiezaken willen ze ook liever geen getuigen die er te dicht op zitten.
zeker wel..quote:Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd welke landen precies onderschat worden hier en wat ze bezitten waarom we ze niet moeten onderschatten.
Iran wordt door niemand onderschat.
Ik ben het eens met een hoop van wat je zegt maar hier ben ik het niet mee eens. Het kan zeker wel waardevol zijn dat iemand ex- of voormalig iets is geweest en dat maakt die persoon niet bij voorbaat onbetrouwbaar (ook niet bij voorbaat betrouwbaar uiteraard). Wat het in dit geval nutteloos maakt is dat het slechts de mening is van één iemand.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:50 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik bij jou ook..
Dat je de mening van een getraumatiseerde gast zo serieus neemt![]()
Neem je de mening van een ex christen over het christendom ook serieus? Of de mening van een ex maffioos over de maffia?
Neutrale bronnen zitten vaak wat verder af van de hele zaak..
In politiezaken willen ze ook liever geen getuigen die er te dicht op zitten.
Waarom zouden ze niet gewoon een paar artilleriebeschietingen uitvoeren op de Gazanen? Waarom zo moeilijk doen?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:
Het plan van Israel om de hongersnood in Gaza nog erger te maken heeft gewerkt. Even gericht 7 hulpverleners vermoorden met als gevolg een miljoen maaltijden per week minder. Het is volkerenmoord, niets minder dan dat. Iedereen die Israël steunt moet zich kapot schamen.
Jpostquote:Op donderdag 4 april 2024 18:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
precies andersom alleen. de palestijnen liegen constant en draaien alles zodat israel er slecht vanaf komt. dat is al heel, heel vaak gebleken. en lees dit maar even:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-794306
[..]
en deze is ook interessant:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-791838
er had ook nog iemand opgemerkt dat het dodental vrijwel elke dag met 15% stijgt.. maar daar was discussie over geloof ik.
Je maakt een denkfout. Het punt is nu juist dat degene waar dit over gaat direct als een goede bron wordt neergezet, OMDAT hij een kind is van een Hamas lid.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben het eens met een hoop van wat je zegt maar hier ben ik het niet mee eens. Het kan zeker wel waardevol zijn dat iemand ex- of voormalig iets is geweest en dat maakt die persoon niet bij voorbaat onbetrouwbaar (ook niet bij voorbaat betrouwbaar uiteraard). Wat het in dit geval nutteloos maakt is dat het slechts de mening is van één iemand.
ik denk dat er niet veel veranderd is. maar als jij kan uitleggen dat dat wel zo is, laat maar horen.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:00 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dus je wilt de situatie van nu vergelijken met 20 jaar geleden? En met nog verder terug in het verleden?
Waarom haal je de Middeleeuwen er niet bij?
[..]
overal waar ze zijn gaan vechten, zijn ze de baas. afgezien van een guerilla oorlog die je uiteraard krijgt.quote:Ze hebben Gaza helemaal niet veroverd. Hoe kom je er bij![]()
Gisteren nog een up to date kaart gezien, getwitterd door een voormalige Amerikaanse chef van het leger. Die stelde "lijkt wel een beetje op hoe wij Afghanistan dachten te hebben"....
Ik zal eens kijken of ik die kaart nog tevoorschijn kan toveren..
dat was allemaal voor deze oorlog. en ik heb gelijk, dus..quote:Op donderdag 4 april 2024 18:01 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Er is ook al tig keer geschreven dat anderen die bronnen WEL serieus namen.. Zelfs pro Israellovers erkennen dit...
Geef je fout gewoon toe, zoals een volwassen mens betaamt.
ooh wat slap lol.. denken dat israelische media hetzelfde is als al jazeera.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:15 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Jpost![]()
Het gaat geweldig goed met de oorlog in Oekraine voor de Russen. Ze staan al bijna bij Kiev voor de deur..
ik heb dat gelezen in de Moscowtimes
Dat is het inderdaad... Moet je ene Gideon Levy maar eens volgen. Een expert op dit gebied.. Zelfgenomen censuur noemde hij het..quote:Op donderdag 4 april 2024 18:22 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ooh wat slap lol.. denken dat israelische media hetzelfde is als al jazeera.
70% steunt nog steeds Hamas. Enough said.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik had het over de media. Ik zie de NOS of BBC geen Russische propaganda napapegaaien. Dit waar zulke outlets dat wel doen met de verhalen afkomstig van de Palestijnse terroristen.
[..]
Correct. Maar sommige naïevelingen blijven zich maar voorhouden dat dit verschil er wel is en de Palestijnen eigenlijk een vredelievend volk zijn dat slechts een tweestatenoplossing wil.
Ik weet niet hoor, misschien vanwege dit:quote:Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.
Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?
Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Dat is dezelfde data als waar elke Israëlische universiteit, the Lancet en diverse gerenommeerde universiteiten ter wereld plus journalisten en wie dan ook naar hebben staren. Maar prima hoor als je alleen Epstein wil gelovenquote:Op donderdag 4 april 2024 18:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
precies andersom alleen. de palestijnen liegen constant en draaien alles zodat israel er slecht vanaf komt. dat is al heel, heel vaak gebleken. en lees dit maar even:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-794306
[..]
en deze is ook interessant:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-791838
er had ook nog iemand opgemerkt dat het dodental vrijwel elke dag met 15% stijgt.. maar daar was discussie over geloof ik.
Dat lijkt mij het punt niet. Er vallen veel doden en een deel ervan bestaat uit onschuldigen. Niemand twijfelt daaraan.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is dezelfde data als waar elke Israëlische universiteit, the Lancet en diverse gerenommeerde universiteiten ter wereld plus journalisten en wie dan ook naar hebben staren. Maar prima hoor als je alleen Epstein wil geloven
Maar stel het is 15% geplust. Dan zijn er 27.000 Palestijnen dood, dan zijn er maar 9.000 Palestijnen onder de brokstukken vermist, maar 70.000 gewond. Is het dan minder erg?
Ik zie dat je weer met valse beschuldigingen komt, op de persoon. En dat nadat een mod nog vraagt dat niet te doen.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie dat jij je gezicht hier weer durft te vertonen en impliciet maar even oproept kolonisten af te maken? Valt wel prima in lijn met je eerdere pro-Hamas demo’s die je bijwoonde.
nee natuurlijk niet, het is afschuwelijk. maar het gaat even over wat wel of niet klopt.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is dezelfde data als waar elke Israëlische universiteit, the Lancet en diverse gerenommeerde universiteiten ter wereld plus journalisten en wie dan ook naar hebben staren. Maar prima hoor als je alleen Epstein wil geloven
Maar stel het is 15% geplust. Dan zijn er 27.000 Palestijnen dood, dan zijn er maar 9.000 Palestijnen onder de brokstukken vermist, maar 70.000 gewond. Is het dan minder erg?
Niet wetende dat ze een nucleaire oorlog op zichzelf afroepenquote:Op donderdag 4 april 2024 17:48 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
*gaat popcorn halen*
en ook smullen van alle Israelschaapjes die de reacties van Iran en Syrie unprovoked gaan noemen.
ik hoop van niet. Ik denk dat Iran en Syrie slimmer zijn..quote:Op donderdag 4 april 2024 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet wetende dat ze een nucleaire oorlog op zichzelf afroepen
De cijfers kloppen of ze kloppen niet. Kloppen ze niet, dan is hooguit de vraag hoeveel ze afwijken. Aantal doden in oorlogsgebieden is altijd giswerk. Ik denk dat als je kijkt naar de geschatte hoeveelheid burgerdoden, afgezet tegen de tijdslijn, het aantal burgerdoden vrij hoog is.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, het is afschuwelijk. maar het gaat even over wat wel of niet klopt.
en wat dat betekend. nu even geen zin om te zoeken, maar er was ook een onderzoek gedaan naar de verhoudingen, en dan bleek dat deze oorlog het burger dodental onder het gemiddelde ligt, als het gaat om urban warfare. en dat is met die hamas cijfers. dus als je er dan vanuit gaat dat een deel ervan niet klopt... dan doet israel het heel voorzichtig.
Hoe kan je nou in de eerste zin zeggen dat de cijfers wel of niet kloppen en dan in de tweede zin doodleuk er vanuit te gaan dat ze kloppen door er een statement aan vast te knopen. Mentale hersengymnastiek hiero.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De cijfers kloppen of ze kloppen niet. Kloppen ze niet, dan is hooguit de vraag hoeveel ze afwijken. Aantal doden in oorlogsgebieden is altijd giswerk. Ik denk dat als je kijkt naar de hoeveelheid burgerdoden, afgezet tegen de tijdslijn, het aantal burgerdoden vrij hoog is.
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:47 schreef Cuendillar het volgende:
De kwaliteit van dit topic holt achteruit, trouwens.![]()
ik heb wel respect voor deze man.(niet de video gekeken)quote:Op donderdag 4 april 2024 18:36 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad... Moet je ene Gideon Levy maar eens volgen. Een expert op dit gebied.. Zelfgenomen censuur noemde hij het..
dus groetjes he
Zolang er cijfers gepresenteerd worden die te controleren zijn en in die cijfers worden geen fouten gevonden. Waarom dan continu blijven benadrukken dat het misschien niet klopt?quote:Op donderdag 4 april 2024 18:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat lijkt mij het punt niet. Er vallen veel doden en een deel ervan bestaat uit onschuldigen. Niemand twijfelt daaraan.
Maar de cijfers die worden opgetekend zijn onbetrouwbaar, dus kun je geen, of maar moeilijk, conclusies trekken. Hoe is de verhouding terrorist-burger? Weten we niet. Hoeveel vrouwen en kinderen zijn er nou echt omgekomen? Weten we niet. Wordt er genocide gepleegd? Op basis van becijfering weten we het niet.
Dat is het punt: zelfs het IDF heeft geen cijfers. We weten het gewoon niet en daarom zijn heel veel grote verhalen die zelfs in internationale hoven spelen, helemaal niet te verifiëren.
Wie is we?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat blijkt dus erg mee te vallen.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De cijfers kloppen of ze kloppen niet. Kloppen ze niet, dan is hooguit de vraag hoeveel ze afwijken. Aantal doden in oorlogsgebieden is altijd giswerk. Ik denk dat als je kijkt naar de geschatte hoeveelheid burgerdoden, afgezet tegen de tijdslijn, het aantal burgerdoden vrij hoog is.
Dat is niet zo ingewikkeld, je kan op basis van de gecommuniceerde cijfers prima een 10% of misschien wel 20% marge afwijking nemen - en dan nog dat statement eraan vastknopen.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in de eerste zin zeggen dat de cijfers wel of niet kloppen en dan in de tweede zin doodleuk er vanuit te gaan dat ze kloppen door er een statement aan vast te knopen. Mentale hersengymnastiek hiero.
Heb je een bron naar dat artikel? En je weet dat Hamas kan zeggen dat ze de oorlog winnen maar dat ze hem ook willen beëindigen?quote:Op donderdag 4 april 2024 18:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, misschien vanwege dit:
[ afbeelding ]
Rapporteert Hamas al hoeveel van de slachtoffers hun strijders zijn? Of doen ze nog steeds alles op de grote hoop gooien?quote:Op donderdag 4 april 2024 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zolang er cijfers gepresenteerd worden die te controleren zijn en in die cijfers worden geen fouten gevonden. Waarom dan continu blijven benadrukken dat het misschien niet klopt?
Israël heeft toegang tot de basisadministratie, israel heeft de beste inlichtingendiensten ter wereld, het beste leger met de beste technologie. Als zij geen fouten vinden en zich baseren op de cijfers van het ministerie. Wat zou er dan niet kloppen? De halve wereld is met die cijfers bezig geweest, ze vinden op die ene vent na niks.
In de voorgaande oorlogen kon op de gepresenteerde cijfers ook al weinig aangemerkt worden.
Het lijkt gewoon te kloppen. Tenzij je het gewoon niet wil
we, dat zijn wij allemaal.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:04 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wie is we?
Jij betwist en speculeert dat het niet klopt. Is er enige onderbouwing of reden om te denken dat het niet klopt buiten "Hamas"?
Meevallen doet het nooit. Ongeacht wat je ervan wenst te maken.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat blijkt dus erg mee te vallen.
dat doet niets af aan wat ik zei. alle doden zijn afschuwelijk. maar israel wordt beschudligd dan genocide, dus dan valt dat erg mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meevallen doet het nooit. Ongeacht wat je ervan wenst te maken.
Daar zijn we het dan over oneens.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat doet niets af aan wat ik zei. alle doden zijn afschuwelijk. maar israel wordt beschudligd dan genocide, dus dan valt dat erg mee.
Zou weer willen dat het over het nieuws gaat of is dat teveel gevraagd?quote:
https://www.wsj.com/world(...)with-israel-6254a8c6quote:Op donderdag 4 april 2024 19:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Heb je een bron naar dat artikel? En je weet dat Hamas kan zeggen dat ze de oorlog winnen maar dat ze hem ook willen beëindigen?
Juist om te onderhandelen moet je laten zien dat je aan de bovenliggende hand bent.
Ja en dat we elkaar niet uit maken voor rotte vis of woordvoerder of schaap of..quote:Op donderdag 4 april 2024 19:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou weer willen dat het over het nieuws gaat of is dat teveel gevraagd?
Of Hamas aanhanger, omdat je voor de Palestijnse slachtoffers opkomt..quote:Op donderdag 4 april 2024 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat we elkaar niet uit maken voor rotte vis of woordvoerder of schaap of..
Hehe, logisch toch..quote:Op donderdag 4 april 2024 19:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/world(...)with-israel-6254a8c6
Ja, ze willen zich niet houden aan de uitspraak van het ICJ, gijzelaars vrijlaten.
Oh ja, jij komt door je serenades daar echt voor op. Ik denk dat van het hele forum ik werkelijk directe hulp weet te bieden aan Palestijnse mensen en dat wordt ook niet altijd in dank afgenomen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:19 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Of Hamas aanhanger, omdat je voor de Palestijnse slachtoffers opkomt..
Dat is hier ook schering en inslag (no pun intended).
Gideon Levy is een progressief linkse journalist, meer niet. Dat hij allerlei dingen zegt die het goed doen in de Islamtische en antizionistische fuikjes op de socials, maakt hem geen expert.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:36 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad... Moet je ene Gideon Levy maar eens volgen. Een expert op dit gebied.. Zelfgenomen censuur noemde hij het..
dus groetjes he
De ziekenhuizen rapporteren het aantal doden aan het ministerie en het ministerie deelt de cijfers en soms de data met de buitenwereld. Een ziekenhuis kan aan iemands ogen niet zien of het een terrorist is. Jij kan dat ook niet. Hamas draagt burgerkleding en ik geloof dat jij mij geleerd hebt dat dit tegen oorlogsrecht is (of erger) dus wat kan een ziekenhuis in Gaza als ze een dood hebben dan nog doen? Is het volgens jou aan het ziekenhuis om toch dit onderscheid te maken?quote:Op donderdag 4 april 2024 19:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rapporteert Hamas al hoeveel van de slachtoffers hun strijders zijn? Of doen ze nog steeds alles op de grote hoop gooien?
Oh nee het was gewoon een vraag hè.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De ziekenhuizen rapporteren het aantal doden aan het ministerie en het ministerie deelt de cijfers en soms de data met de buitenwereld. Een ziekenhuis kan aan iemands ogen niet zien of het een terrorist is of niet, Hamas draagt burgerkleding. Ik geloof dat jij mij geleerd hebt dat dit tegen oorlogsrecht is (of erger) dus wat kan een ziekenhuis in Gaza dan doen?
Deze vraag is vaker gesteld. Je negeert hem bewust he
Ja, de Palestijnse Autoriteit. Dat betreft dus Hamas.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De ziekenhuizen rapporteren het aantal doden aan het ministerie en het ministerie deelt de cijfers en soms de data met de buitenwereld. Een ziekenhuis kan aan iemands ogen niet zien of het een terrorist is of niet, Hamas draagt burgerkleding. Ik geloof dat jij mij geleerd hebt dat dit tegen oorlogsrecht is (of erger) dus wat kan een ziekenhuis in Gaza dan doen?
Onzin. In ziekenhuizen kun je goed merken (aan een verhaal en grondslag van het aangedane) wat een lul-verhaal is (excuzes-moi) of niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met statistiek zal vast en zeker te goochelen zijn alleen die honderden statistici wereldwijd vinden niks. Israel heeft toegang tot de basisadministratie en zij vinden niks. Leg mij met onderbouwing uit dat het niet klopt en 'onzin' is geen argumentquote:Op donderdag 4 april 2024 19:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Onzin. In ziekenhuizen kun je goed merken (aan een verhaal en grondslag van het aangedane) wat een lul-verhaal is (excuzes-moi) of niet.
De cijfers zijn statistiek en met statistieken valt te goochelen.
En wat wil je nu dan?quote:Op donderdag 4 april 2024 19:26 schreef HannahVrede het volgende:
Voor de mensen met interesse:
Ik heb een officiële melding gedaan (Naam en toenaam, zoals vermeld aan begin topic) van mijn ervaringen in het Gazagebied aan verscheidene instanties. 'Houd op de hoogte.
Pun intended. Ga weg en ik heb niets te verantwoorden aan je, pas terug of pas je houding aan. Ik heb voldoende geschreven over mijn werk hier en mijn visie, maar respectvol en dat kan jij ook.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En wat wil je nu dan?
een lintje?
Of dat mensen denken dat jij altijd gelijk hebt, want je bent ervaringsdeskundige?
Dat zou een mooi begin zijnquote:Op donderdag 4 april 2024 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat we elkaar niet uit maken voor rotte vis of woordvoerder of schaap of..
Een dood iemand komt niet in een ziekenhuisquote:Op donderdag 4 april 2024 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met statistiek zal vast en zeker te goochelen zijn alleen die honderden statistici wereldwijd vinden niks. Israel heeft toegang tot de basisadministratie en zij vinden niks. Leg mij met onderbouwing uit dat het niet klopt en 'onzin' is geen argument
Een dood iemand spreekt niet meer. Die kan niet liegen. Die kan geen lul-verhaal ophangen. Hoe goed de arts ook is. Vind jij dat het aan de arts is om te zien of de dode wel of geen Hamas strijder is?
Zou er graag meer over lezenquote:Op donderdag 4 april 2024 19:26 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Voor de mensen met interesse:
Ik heb een officiële melding gedaan (Naam en toenaam, zoals vermeld aan begin topic) van mijn ervaringen in het Gazagebied aan verscheidene instanties. 'Houd op de hoogte.
Zo ver ik weet gaat in Gaza alles wat gewond of dood is eerst naar een ziekenhuis. De ziekenhuizen doen de administratie.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Een dood iemand komt niet in een ziekenhuis
Die mag in BNWquote:Op donderdag 4 april 2024 19:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat zou een mooi begin zijn
Ik heb geen idee of het zou werken
Maar is het een optie om een aparte topic te openen maar dan vanaf Palestijnse perspectief?
Ze zitten elkaar maanden lang in de haren te vliegen
Krijg niet het idee, dat onlangs alle discussies die er zijn geweest, de mensen elkaar standpunt nu beter begrijpen
Sterker nog, het lijkt alleen maar erger te zijn worden
Doe wat aan je toonquote:Op donderdag 4 april 2024 19:33 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ik ben een Nederlander en atheist en zie daarom mensen als mensen. Dus ook Joden en ook Arabieren. Ik kijk niet naar religie.
In tegenstelling tot Islambashers hier en de Joden die hier zitten en doen alsof ze het snappen..
Walgelijke figuren die de Palestijnen tot hun religie maken in plaats van de mensen die het zijn.
Dus ik snap niet goed dat je zegt "alsof jij beseft dat Palestijnen echte mensen zijn en zo verder...."...
Tevens, als je een trauma hebt opgelopen bij het helpen van Palestijnen, ga dan naar de psycholoog. In plaats van hier de expert uit te hangen en alle Palestijnen op een hoop te gooien.
[..]
De man is een groter expert dan jij nitwit...
Jij dacht dat de meeste vluchtelingen van de Nakbar kwamen doordat landen Israel aanvielen en er toen een oorlog ontstond![]()
Zo gebrainwashed zijn Israelers, en dat is wat Gideon Levy en Finkelstein en nog meer "nieuwe historici" al jarenlang bewijzen.
De ziekenhuizen, oftewel Hamasquote:Op donderdag 4 april 2024 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik weet gaat in Gaza alles wat gewond of dood is eerst naar een ziekenhuis. De ziekenhuizen doen de administratie.
En ik dacht dat Hamas op het punt stond geëlimineerd te worden? Maar de ziekenhuizen hebben ze nog wel in handen? Toevallig zegquote:
Lijkt me eerder dat je er zelf moeite mee hebt aangezien je alles en iedereen uit maakt voor van alles en nog wat.quote:Op donderdag 4 april 2024 20:17 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
mensen die het inhoudelijk niet kunnen winnen klagen over de toon..
In het Gazagebied is het inderdaad mede aan de arts om te kijken welke wonden deze persoon heeft en wat het verhaal er rondom heen is (geven door zelf of door naasten) Dat laatste is leidend in het verhaal van een non responsive (niet aanspreekbaar) persoon of overledene. Het zal je verbazen maar voornamelijk bij schotwonden en bij verhalen van derden (diegene die de persoon in-brengen valt nog best veel op te maken als arts. Zeker voor ervaren personen in oorlogsgebieden. Zeker met de specialisatie in traumatologie - ook gazaanse artsen (met veelal training van voor '05..).quote:Op donderdag 4 april 2024 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met statistiek zal vast en zeker te goochelen zijn alleen die honderden statistici wereldwijd vinden niks. Israel heeft toegang tot de basisadministratie en zij vinden niks. Leg mij met onderbouwing uit dat het niet klopt en 'onzin' is geen argument
Een dood iemand spreekt niet meer. Die kan niet liegen. Die kan geen lul-verhaal ophangen. Hoe goed de arts ook is. Vindt jij dat het aan de arts is om te zien of de dode wel of geen Hamas strijder is?
Wie heeft het voor het zeggen als het gaat om de administratieve representatie van de ziekenhuizen?quote:Op donderdag 4 april 2024 20:17 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En ik dacht dat Hamas op het punt stond geëlimineerd te worden? Maar de ziekenhuizen hebben ze nog wel in handen? Toevallig zeg
wat een lul de behanger is het toch..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |