Dat is natuurlijk zo. Maar dat mag je niet zeggen volgens sommigen hier.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het toch eigenlijk al, we hebben het over juli/augustus 23, dit had in september al geconcludeerd moeten worden, nu ben je een half jaar verder met het stuurloze schip.
Als de RvC dit dus al wist bij zijn aanstelling mogen zij ook allemaal optyfen.quote:Een pakket waarvan zij ten tijde van het rondkomen van mijn benoeming in augustus 2023 al op de hoogte waren. In die periode heb ik uiteraard volledige openheid van zaken gegeven aan de RvC over relevante bezittingen waaronder 42.500 aandelen in het kapitaal van Ajax.
In de periode van 6 april 2022 tot 26 juli 2023 heb ik met stukjes en beetjes Ajax aandelen aangeschaft, oplopend tot 42.500 stuks (van de in totaal 18,33 miljoen bestaande Ajax aandelen). Op 31 december 2022 had ik reeds 20.000 stuks. Een ander deel heb ik bijgekocht in de maanden april, mei en juni van 2023. Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft.
Volgens Kroes is er dus in een stadium (voor van Praag en co) vanuit de RvC geconcludeerd dat het enkel 'onhandig' was, of dat mondeling of in officiële stukken is gebeurd is dan wel belangrijk voor de vraag of van Praag en co eerder hadden kunnen handelen na hun aanstelling.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het toch eigenlijk al, we hebben het over juli/augustus 23, dit had in september al geconcludeerd moeten worden, nu ben je een half jaar verder met het stuurloze schip.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als de RvC dit dus al wist bij zijn aanstelling mogen zij ook allemaal optyfen.
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Evangelion het volgende:
Maar volgens Kroes wist de RvC het dus al maar werd het pas een probleem toen de media vragen ging stellen. Om het nog leuker te maken.
Zit wel een flink verschil tussen die 1e aanschafperiode en die 17k een week voor zijn aanstelling.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het probleem is niet per se dat hij aandelen Ajax had. Als hij alleen gezegd heeft dat hij die aandelen heeft, zonder er bij te zeggen dat hij ook een aanzienlijk aantal van die aandelen heeft gekocht in de periode waarin dat niet was toegestaan, dat heeft de RvC natuurlijk niets aan die gegeven informatie. Het hebben van aandelen is niet verboden en als hij die allemaal bijv. 3 jaar geleden had gekocht was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vanaf het moment van contact over een mogelijk dienstverband had die moeten stoppen, die 17k is in ieder geval een slam dunk gevalletje handel met voorkennis.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zit wel een flink verschil tussen die 1e aanschafperiode en die 17k een week voor zijn aanstelling.
Het maakt de complete shitshow nog erger.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.
Dat staat sowieso dan in de screening als het goed is en als dat niet zo is heeft de vorige RvC een loopje met de regels genomen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.
Nog ff naast de hele integriteitskwestie zou dit wel dermate extreem dom zijn, dat je jezelf al achter de oren moet krabben of je zon pannenkoek als directeur wil.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zat vanochtend drie keer te checken of ik wel echt op de NOS-site zat met dit nieuws en dat rare viaplay/sbs9 verhaal.
Wel heel fijn dat de huidige RvC dan nu geen schijn van iets negatiefs tolereert en direct handelt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat staat sowieso dan in de screening als het goed is en als dat niet zo is heeft de vorige RvC een loopje met de regels genomen.
Er zijn mindere personen die op die plek kunnen zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:00 schreef trein2000 het volgende:
Michael van Praag himself gedelegeerd commissaris? Dan is de machtsgreep dus ook compleet…
Ik las het net voor het eerst op televaag. Zat gelijk: 'zitten ze nu alweer te stoken?'quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:00 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nog ff naast de hele integriteitskwestie zou dit wel dermate extreem dom zijn, dat je jezelf al achter de oren moet krabben of je zon pannenkoek als directeur wil.
Zo intens bizar dom, dat ik oprecht eigenlijk nog 50/50 denk dat het gewoon een 1 april grap is ofzo.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:59 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Hahahahahaha, ja. Hey maar jij ben wel echt een ratje hè? Met die aandelen hè? Hahahahaha ja, ik heb ook weleens wat gekocht wat niet mocht. Hahahaha, dat heb ik toen meegenomen naar dat EK met Advocaat, die werd toen helemaal gek.
Zit je goed?
Ik moet er ook om lachen hoor.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens maat. Maar je zult begrijpen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |