abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:13:09 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213114281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:31 schreef egayalS het volgende:
Deze genocide propagandist gaat optreden in een synagoge...
Stap 1: iemand beschrijven om hem of haar te ontmenselijken
quote:
Een godshuis leent zich om propaganda te laten maken voor een genocide...
Stap 2: de context verder escaleren
quote:
Als straks demonstranten bij deze synagoge gaan demonstreren komt het niet doordat het een joodse godshuis is, wat het dus antisemitisch zou maken, maar omdat deze godshuis zich leent voor propaganda doeleinden voor een genocidaal regime.

En toch gaan straks mensen zeggen, "aNTi sEmiTisME" :')
[..]

Stap 3: afmaken waarom het dus geoorloofd is om dit te doen jegens een bepaalde bevolkingsgroep

Handboek van de Jong-Turken, zeker?
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:48:04 #127
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213114863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:40 schreef egayalS het volgende:
Kijk dit is hoe je op een fatsoenlijke, verstandige manier anti semitisme zou kunnen bestrijden in Nederland.

Helaas moeten wij het doen met Israël lobby groep #GenoCidi, Lenny kuhr die in synagoges genocide propaganda maakt voor Israël en Gristenwaanzige Miriam Bikker, die joden ziet als tool om "Onze-Lieve-Heer" weer zsm op aarde te krijgen om het einde der tijden in te luiden.
Vrouwen en Israël, noem me een duo dat meer iconisch is om de woede van moslims te ontsteken.

Ben wel blij dat ik als 'buitenlander' nooit die levenslessen heb meegekregen als kind :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213114958
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2024 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heeft hij volledig gelijk in. Het is ook eigenlijk wel bijzonder dat men serieus allerlei bekendheden bij elkaar weet te krijgen om steun uit te spreken voor een volk dat al decennialang uitblinkt in terrorisme, antisemitisme en waarvan velen op 7 oktober meededen aan de aanslagen in het zuiden van Israël.
Ik vind een Nazi-vergelijking met Gaza nog steeds niet ongepast eigenlijk. Een stel krankzinnige psychopaten aan de leiding en een groot deel van het Palestijnse volk die ze gewoon steunt.

Natuurlijk zullen er ook goede Palestijnen zijn maar die waren er in de Tweede Wereldoorlog in Duitsland ook wel en toen stopten we ook pas toen de boel met grof geweld was opgeschoond.
  zaterdag 6 april 2024 @ 22:02:17 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213115141
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Natuurlijk zullen er ook goede Palestijnen zijn maar die waren er in de Tweede Wereldoorlog in Duitsland ook wel en toen stopten we ook pas toen de boel met grof geweld was opgeschoond.
Er waren in de Tweede Wereldoorlog in Duitsland vrij weinig Palestijnen. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213115958
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 april 2024 22:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Er waren in de Tweede Wereldoorlog in Duitsland vrij weinig Palestijnen. :+
:') Als je hem zo leest staat het wat knullig ja.
  zondag 7 april 2024 @ 11:00:52 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213121208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind een Nazi-vergelijking met Gaza nog steeds niet ongepast eigenlijk. Een stel krankzinnige psychopaten aan de leiding en een groot deel van het Palestijnse volk die ze gewoon steunt.

Dat klopt, het is inderdaad ook een passende vergelijking. De sentimenten zijn vergelijkbaar, je zou zelfs kunnen stellen dat in de Palestijnse samenleving deze veel breder worden gedragen dan in Duitsland het geval was.

Daarom is het ook zo schrikbarend dat er een aanzienlijke groep mensen in het Westen zich achter de Palestijnen schaart, dit voor zichzelf goedpratende aan de hand van allerlei bespottelijke onzin en een heleboel geschiedvervalsing.

Het toont tevens aan dat je mensen alles kunt wijsmaken en weet ook bloot te leggen hoe zulke sentimenten toen grip konden krijgen op de Europese samenlevingen in aanloop naar de Twee Wereldoorlog.

Er zijn ook meerdere raakvlakken tussen de narratieven die toen heersten en die je nu zit rondom de oorlog in het Midden-Oosten, alleen nu kan in veel situaties de plaats van de Jood als individu, de Joodste staat naar voren worden geschoven als de vermeende veroorzaker van ellende.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213121242
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, het is inderdaad ook een passende vergelijking. De sentimenten zijn vergelijkbaar, je zou zelfs kunnen stellen dat in de Palestijnse samenleving deze veel breder worden gedragen dan in Duitsland het geval was.

Daarom is het ook zo schrikbarend dat er een aanzienlijke groep mensen in het Westen zich achter de Palestijnen schaart, dit voor zichzelf goedpratende aan de hand van allerlei bespottelijke onzin en een heleboel geschiedvervalsing.

Het toont tevens aan dat je mensen alles kunt wijsmaken en weet ook bloot te leggen hoe zulke sentimenten toen grip konden krijgen op de Europese samenlevingen in aanloop naar de Twee Wereldoorlog.

Er zijn ook meerdere raakvlakken tussen de narratieven die toen heersten en die je nu zit rondom de oorlog in het Midden-Oosten, alleen nu kan in veel situaties de plaats van de Jood als individu, de Joodste staat naar voren worden geschoven als de vermeende veroorzaker van ellende.
Ja maar Israël!!!

:'(
pi_213127096
Over Samidoun en de antisemitische onderbuik van links
Dubieuze rol van NGO's

https://opiniez.com/2024/(...)k-van-links/pcleppe/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 7 april 2024 @ 17:15:39 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213127479
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2024 16:51 schreef Aether het volgende:
Over Samidoun en de antisemitische onderbuik van links

https://opiniez.com/2024/(...)k-van-links/pcleppe/
Links blijft in het wat tendentieuze artikel beperkt tot 1 Franse populist en 1 Zweed. Dat valt dus wel mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213127892
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213128001
Israelis detained at Manchester Airport saved 150 lives on October 7 and were raising money for victims
Israeli survivors Daniel and Neriyah Sharabi were told by Border Officials: ‘I don’t want you to do here what you do in Gaza’

https://www.thejc.com/new(...)rror-attack-h9ecr01b
pi_213128976
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 17:57 schreef Aether het volgende:
Israelis detained at Manchester Airport saved 150 lives on October 7 and were raising money for victims
Israeli survivors Daniel and Neriyah Sharabi were told by Border Officials: ‘I don’t want you to do here what you do in Gaza’

En vandaag op Schiphol
Former Hamas hostage files harassment complaint against Dutch airport employee
2 Israeli women, one formerly held in Gaza captivity, lodged complaint against Pakistani-origin employee for publicly shaming them; incident resolved after Israeli ambassador contacted; ‘It was clear he targeted us after seeing our Israeli passports and going berserk’

https://www.ynetnews.com/travel/article/h13y6lxga
pi_213129314
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 19:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En vandaag op Schiphol
Former Hamas hostage files harassment complaint against Dutch airport employee
2 Israeli women, one formerly held in Gaza captivity, lodged complaint against Pakistani-origin employee for publicly shaming them; incident resolved after Israeli ambassador contacted; ‘It was clear he targeted us after seeing our Israeli passports and going berserk’

https://www.ynetnews.com/travel/article/h13y6lxga
https://nos.nl/l/2515022#UPDATE-container-76669509
pi_213129678
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 17:57 schreef Aether het volgende:

Je verwart een anti-Israël standpunt wederom met antisemitisme... blijft lastig he?
PWBF
pi_213129741
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was natuurlijk wel sprake van genocide op 7 oktober. Maar toen stonden velen die nu jammeren over genocide, ofwel te juichen of begonnen meteen met bagatelliseren en de bekende 'Ja, maar ...'. Dit benadrukt ook eens te meer de hypocrisie.
7 oktober was zeker geen genocide.
PWBF
  zondag 7 april 2024 @ 20:21:23 #141
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213130039
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 20:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je verwart een anti-Israël standpunt wederom met antisemitisme... blijft lastig he?
Ik vraag me altijd af hoe dat werkt.

Zou iemand mij bijvoorbeeld mogen discrimineren vanwege mijn kleur zolang ze het land goed weten te gokken (= hekel aan hebben) waar ik vandaan kom?

Niks persoonlijks, heb alleen een hekel aan waar die vlag voor staat?

Heb zelf niet eens door of dit humor is....of realiteit?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213130298
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 20:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoe het komt dat jij die associatie nu maakt? Waar staat dat in deze bijdrage van Aether vermeld dan?

Maar als ik dan de vrijheid neem om even door te denken:

Is het oké om Israëlische burgers lastig te vallen tijdens een open mogelijkheid tot vervoer van zichzelf, met hun paspoort?

Of was het je meer te doen over de personen die schijnbaar, al zal dat op het bewuste moment vast geen rol hebben gespeeld, 150 mensen hebben kunnen redden op de dag; waarbij een Islamitische stammengedrag oorlog geleid heeft tot het overlijden van onschuldige Israëlische burgers?

Ik weet eigenlijk niet zo goed welk punt je wil maken nu, gezien dat dit niet hier door Aether wordt aangehaald?

Maak je zelf die connectie tussen Joden en Israëli's in dit stuk of kun je dat voor mij ergens uit destilleren?

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 07-04-2024 20:45:22 ]
pi_213130335
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 20:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]
7 oktober was zeker geen genocide.
In navolging op mijn vorige vragen: ik ben dan eigenlijk benieuwd naar jouw definitie van genocide.
Is dit dan slechts de linguïstische spreektaal die je gebruikt of een juridisch bepaalde enting, zoals dat gebruikt wordt in een internationaal strafhof?
pi_213137127
Een manier om het anti semitisme tegen te gaan is om het rijke palet aan joodse stemmen in de media fatsoenlijk weer te geven ipv DE joodse stem te laten vertegenwoordigen door de Israëli lobbyisten binnen de joodse gemeenschap.

"Zionistische Joden, zoals een aantal familieleden en kennissen, keerden me de rug toe en ik werd verketterd op social media. So be it. Ik ken meer Joden, of hen die zich als zodanig identificeren, in dezelfde positie. Wij worden met open armen ontvangen door de pro-Palestijnse beweging, maar niet gehoord in de media. Waarom eigenlijk niet?

We worden gelijkgesteld met Hamas en steunen terroristen. Hiermee worden we ontdaan van ons Joods-zijn.

Die Jodenrol is enkel weggelegd voor hen die nagenoeg kritiekloos achter alles wat Israël doet staan. Ik noem hen zionistische Joden. Zij leggen, gesteund door de lobby, hun wil op en doen alsof ze voor alle Joden spreken. Zij zijn ook de eersten die over antisemitisme beginnen, want ze voelen zich snel gediscrimineerd. Nieuw antisemitisme heet dat, want het oude antisemitisme, waarbij het gaat over Joodse stereotypering komt weinig meer voor en is van oudsher een rechts-extremistisch fenomeen. Nieuw antisemitisme betekent voor de pro-Israëllobby vooral kritiek op Israël hebben en die kritiek wordt voor het gemak door hen omgebogen tot Jodenhaat. Met die term word je, Jood of niet Jood, zoveel om je oren geslagen dat je het wel uit je hoofd laat om kritiek op Israël te hebben. Dat is wat ze beogen."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 april 2024 @ 14:49:23 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213137166
@egayaIS Je citeert weer lekker selectief en vergeet voor het gemak dit stuk uit de column te pakken?

quote:
Er is echter ook een groep Joden die liefde voor het land Israël koestert, maar de misdaden tegen de Palestijnen afkeurt. Een groep waarvoor ook aandacht moet zijn omdat die door de sterk gepolariseerde discussie in het nauw komt. Het zijn Joden die het zionistische verhaal niet afkeuren, die het land kennen en er verliefd op zijn geworden. Die er familie of kennissen heeft wonen. Deze mensen keuren het gedrag van Israël tegenover de Palestijnen af en willen het liefst gelijkwaardigheid voor alle bewoners. Zij krijgen tranen in hun ogen bij het zien van de beelden van doden en verwoestingen in Gaza en ze zijn kritisch op de Israëlische regering, maar ze willen en kunnen het land Israël niet afvallen, dat gaat hen te ver. En dat mag, daar moet ruimte voor zijn in het debat. Het zijn mensen die liever met beide kampen in gesprek blijven.

En er zijn er die helemaal niets van de situatie vinden en zich ook niet verantwoordelijk voelen. Dat mag ook.

De Joodse gemeenschap is meer dan de lobby. Er zijn er die zich in het debat niet als Jood profileren als ze pro-Palestina zijn, want ze vrezen de toorn van die lobby. Ze blijven onzichtbaar. Dat vind ik ernstig, alhoewel dat is veranderd naarmate de oorlog langer duurt, want er zijn steeds meer Joden die hun mond wel opendoen.

Ik vind dat de Israëllobby, maar ook de pro-Palestijnse beweging alle Joodse burgers serieus moeten nemen door rekening te houden met de diversiteit. Probeer Joden die onderscheid maken tussen het land Israël in al haar schoonheid en haar gruweldaden, erbij te houden en respecteer de stille stem. Maar bovenal: geef ruimte aan Joden die Israël sterk veroordelen vanwege de behandeling van Palestijnen. Rechtvaardigheid en barmhartigheid behoren ten slotte tot de Joodse traditie.
En geef je nog een keer antwoord op mijn vragen aan jou?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 april 2024 @ 14:59:30 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213137226
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 14:43 schreef egayalS het volgende:
Een manier om het anti semitisme tegen te gaan is om het rijke palet aan joodse stemmen in de media fatsoenlijk weer te geven ipv DE joodse stem te laten vertegenwoordigen door de Israëli lobbyisten binnen de joodse gemeenschap.

"Zionistische Joden, zoals een aantal familieleden en kennissen, keerden me de rug toe en ik werd verketterd op social media. So be it. Ik ken meer Joden, of hen die zich als zodanig identificeren, in dezelfde positie. Wij worden met open armen ontvangen door de pro-Palestijnse beweging, maar niet gehoord in de media. Waarom eigenlijk niet?

We worden gelijkgesteld met Hamas en steunen terroristen. Hiermee worden we ontdaan van ons Joods-zijn.

Die Jodenrol is enkel weggelegd voor hen die nagenoeg kritiekloos achter alles wat Israël doet staan. Ik noem hen zionistische Joden. Zij leggen, gesteund door de lobby, hun wil op en doen alsof ze voor alle Joden spreken. Zij zijn ook de eersten die over antisemitisme beginnen, want ze voelen zich snel gediscrimineerd. Nieuw antisemitisme heet dat, want het oude antisemitisme, waarbij het gaat over Joodse stereotypering komt weinig meer voor en is van oudsher een rechts-extremistisch fenomeen. Nieuw antisemitisme betekent voor de pro-Israëllobby vooral kritiek op Israël hebben en die kritiek wordt voor het gemak door hen omgebogen tot Jodenhaat. Met die term word je, Jood of niet Jood, zoveel om je oren geslagen dat je het wel uit je hoofd laat om kritiek op Israël te hebben. Dat is wat ze beogen."

[ x ]
Wat de media ook zouden kunnen doen is de pro-Palestijnse/Hamas schreeuwers geen podium meer bieden en stoppen met het publiceren van tranentrekkers, die als enige doel hebben doel om meer medelijden op te wekken voor de Palestijnen. De realiteit is dat veel Joden nu eenmaal pro-Israël zijn en daar is ook alle reden toe. Maar binnen de Islamtische en andere anti-Israël fuikjes op de socials, wordt elke Jood die zegt geen zionist te zijn meteen op een voetstuk gezet.

Dat is natuurlijk opmerkelijk. Wat spreekt deze groepen precies in antizionistische Joden (wat trouwens een kleine minderheid betreft) aan? Het lijkt er vooral op dat sommigen deze Joden misbruiken om hun eigen haat jegens Israël te rechtvaardigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 april 2024 @ 00:06:34 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213143219
Bron: NOS

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft vorig jaar een recordaantal antisemitische incidenten geregistreerd. Vooral op scholen nam het antisemitisme schrikbarend toe, zegt het CIDI. Daar werden vijf keer zoveel incidenten gemeld als het jaar ervoor.
Het CIDI kreeg 1550 meldingen, waarvan er 379 voldeden aan de definitie van antisemitisme. Dat zijn er bijna 2,5 keer zoveel als in 2022.

Met antisemitisme doelt het CIDI op uitingen die beledigend zijn voor Joden als bevolkingsgroep. Kritiek op Israël valt daar niet onder.

Het aantal antisemitische incidenten nam vooral sterk toe na de terreuraanval van Hamas op 7 oktober, maar ook daarvoor was al een stijgende trend te zien. Tot 7 oktober waren er al bijna net zo veel incidenten als in 2022.

De toename op scholen noemt het CIDI het meest zorgwekkend. Joodse scholieren werden door medeleerlingen vanwege hun Joodse achtergrond uitgescholden, bedreigd, gepest en soms ook mishandeld.
Het CIDI kreeg verhalen van Joodse leerlingen die zich gedwongen zagen om van school te veranderen, uit angst lange periodes thuis bleven, of zelfs hun achternaam veranderden. Antisemitische incidenten vinden plaats op scholen in het hele land.
Volgens het CIDI is er onder docenten een gebrek aan kennis en daadkracht om de kwestie aan te pakken en een veilig klimaat op school te creëren.

Joodse instellingen, organisaties en individuen kregen veel haatmail en individuen ontvingen via WhatsApp teksten als "val dood kankerjood" en "ze zijn vergeten jullie te vergassen".

Online antisemitisme is niet meegenomen in de cijfers, maar het CIDI kreeg ook hier veel meer meldingen van. Volgens het CIDI kan antisemitisme op sociale media, onder meer in de vorm van complettheorieën, de toename van het antisemitisme op school mede verklaren.

Demissionair minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid zegt in een reactie op de cijfers dat jongeren meer moeten leren over bijvoorbeeld de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog, zowel op school als thuis.

Scholen zijn al verplicht om kinderen te onderwijzen over de holocaust, "maar wat wij veel horen, is dat docenten het heel lastig vinden", zegt ze in talkshow Op1. Volgens haar is steun van het schoolbestuur heel belangrijk daarbij. Ook moet de onderwijsinspectie ermee "aan de slag", aldus Yesilgöz.

Maar de minister zegt ook dat het niet afhankelijk mag zijn van scholen of kinderen iets meekrijgen van de gevolgen van Jodenhaat. "Het moet thuis beginnen."
Jodenhaat is strafbaar en Yesilgöz zegt dat daders wel degelijk worden gepakt en veroordeeld. Al hoort ze in de Joodse gemeenschap dat er steeds minder mensen bereid zijn om aangifte te doen, omdat ze het gevoel hebben dat er niets meer gebeurt. Ze zegt dat ze dat wil aankaarten bij politie en justitie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213145334
pi_213145483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 00:06 schreef golfer het volgende:
Bron: NOS

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft vorig jaar een recordaantal antisemitische incidenten geregistreerd. Vooral op scholen nam het antisemitisme schrikbarend toe, zegt het CIDI. Daar werden vijf keer zoveel incidenten gemeld als het jaar ervoor.
Het CIDI kreeg 1550 meldingen, waarvan er 379 voldeden aan de definitie van antisemitisme. Dat zijn er bijna 2,5 keer zoveel als in 2022.

Met antisemitisme doelt het CIDI op uitingen die beledigend zijn voor Joden als bevolkingsgroep. Kritiek op Israël valt daar niet onder.

Het aantal antisemitische incidenten nam vooral sterk toe na de terreuraanval van Hamas op 7 oktober, maar ook daarvoor was al een stijgende trend te zien. Tot 7 oktober waren er al bijna net zo veel incidenten als in 2022.

De toename op scholen noemt het CIDI het meest zorgwekkend. Joodse scholieren werden door medeleerlingen vanwege hun Joodse achtergrond uitgescholden, bedreigd, gepest en soms ook mishandeld.
Het CIDI kreeg verhalen van Joodse leerlingen die zich gedwongen zagen om van school te veranderen, uit angst lange periodes thuis bleven, of zelfs hun achternaam veranderden. Antisemitische incidenten vinden plaats op scholen in het hele land.
Volgens het CIDI is er onder docenten een gebrek aan kennis en daadkracht om de kwestie aan te pakken en een veilig klimaat op school te creëren.

Joodse instellingen, organisaties en individuen kregen veel haatmail en individuen ontvingen via WhatsApp teksten als "val dood kankerjood" en "ze zijn vergeten jullie te vergassen".

Online antisemitisme is niet meegenomen in de cijfers, maar het CIDI kreeg ook hier veel meer meldingen van. Volgens het CIDI kan antisemitisme op sociale media, onder meer in de vorm van complettheorieën, de toename van het antisemitisme op school mede verklaren.

Demissionair minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid zegt in een reactie op de cijfers dat jongeren meer moeten leren over bijvoorbeeld de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog, zowel op school als thuis.

Scholen zijn al verplicht om kinderen te onderwijzen over de holocaust, "maar wat wij veel horen, is dat docenten het heel lastig vinden", zegt ze in talkshow Op1. Volgens haar is steun van het schoolbestuur heel belangrijk daarbij. Ook moet de onderwijsinspectie ermee "aan de slag", aldus Yesilgöz.

Maar de minister zegt ook dat het niet afhankelijk mag zijn van scholen of kinderen iets meekrijgen van de gevolgen van Jodenhaat. "Het moet thuis beginnen."
Jodenhaat is strafbaar en Yesilgöz zegt dat daders wel degelijk worden gepakt en veroordeeld. Al hoort ze in de Joodse gemeenschap dat er steeds minder mensen bereid zijn om aangifte te doen, omdat ze het gevoel hebben dat er niets meer gebeurt. Ze zegt dat ze dat wil aankaarten bij politie en justitie.
Huh, maar volgens @Lord_Vetinari is er geen toename in antisemitisme.
pi_213145567
En eigenlijk liggen de cijfers dus nog wel hoger gezien ''kritiek op Israël'' niet als antisemitisme gezien wordt. In veel gevallen correct hoor, maar ook hier op FOK! is er duidelijk te zien dat er best wat mensen rondlopen die ''het is enkel kritiek op Israël hoor'' graag gebruiken om zich achter te verschuilen, terwijl er achter een ''maar'' vrij duidelijk wordt wat de echte intenties zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')