abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 3 april 2024 @ 16:22:24 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213072577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:11 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Je zou toch even het verschil tussen antisemitisme en anti israel zijn moeten snappen...

Maar goed, op een forum als fok heb ik allang de illusie niet meer dat mensen dat verschil gaan zien..
Die twee gaan vaak hand in hand natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213072599
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die twee gaan vaak hand in hand natuurlijk
soms wel ja...

maar vind je het niet vreemd dat "antisemitisme groeiende" is terwijl op hetzelfde moment Israël bezig is met wat ze doen? Zou dat niet met elkaar verband houden?

Als Israël zich als een normaal land gaat gedragen dan zakt "antisemitisme" ook wel weer..

Vergis je ook niet in de lobby's die nu bezig zijn om het Westen te beïnvloeden, lobby's zoals cidi en dergelijke..
Die maken van elke situatie iets antisemitisch..

Ik wou dat ik een Jood was, dan kon ik elke kritiek die ik kreeg als "antisemitisme" framen.
  woensdag 3 april 2024 @ 16:34:10 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213072658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:27 schreef Narjeb1986 het volgende:

Ik wou dat ik een Jood was, dan kon ik elke kritiek die ik kreeg als "antisemitisme" framen.
Complete nonsens. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Forum Admin woensdag 3 april 2024 @ 16:38:53 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213072700
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Complete nonsens. :{w
Maar dat is de pest met dit conflict, die joden zijn er ook gewoon.

Als "neutraal" persoon kun je het alleen maar fout doen. Al is het maar omdat je nooit helemaal neutraal bent voor wie dan ook in dit conflict om een of andere reden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213074636
quote:

[..]

Wat een achterlijke post.

Denk jij dat de gemiddelde Jood in NL een lobbyist is voor een of andere organisatie die van alles antisemitisme maakt? Of zou de gemiddelde Jood in NL zich daarmee helemaal niet bezighouden, en vooral gebukt gaan onder de consequenties van het groeiende antisemitisme? Wat denk je dat het met je doet als lid van een gemeenschap die om de haverklap wordt lastiggevallen?
  woensdag 3 april 2024 @ 20:18:01 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213075667
quote:

[..]
...

Als Israël zich als een normaal land gaat gedragen dan zakt "antisemitisme" ook wel weer..

...
Vandaar dat het de Joden voor 1948 ook zo lekker voor de wind ging.
  woensdag 3 april 2024 @ 20:43:51 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213076191
quote:

[..]
soms wel ja...

maar vind je het niet vreemd dat "antisemitisme groeiende" is terwijl op hetzelfde moment Israël bezig is met wat ze doen? Zou dat niet met elkaar verband houden?

Vergis je ook niet in de lobby's die nu bezig zijn om het Westen te beïnvloeden, lobby's zoals cidi en dergelijke..
Die maken van elke situatie iets antisemitisch..

flikker toch op

Vandaar al die massale pro-Israël protesten in Europese steden

:')

Voorts: normale landen...

Zoals Saudi-Arabië? Iran? Syrië? Afghanistan? Pakistan? Jemen?

Waar je dood gestenigd wordt wegens homoseksuele geaardheid? Weigeren dragen van hoofddoek?

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-04-2024 20:54:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 april 2024 @ 20:47:01 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213076253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:17 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Zegt de persoon waar jij op reageert dit dan?

De persoon heeft het op kritiek op Israel en haar backers. En Kuhr is een backer van de acties die de IDF nu doet. Dit heeft ze zelf gezegd in een interview..
Wat had Kuhr moeten zeggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213076400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
flikker toch op

Vandaar al die massale pro-Israël protesten in Europese steden

:')
Of zijn wij te lui en ongeïnteresseerd om een zaterdagmiddag op te offeren om onze steun uit te spreken voor Israël?
  woensdag 3 april 2024 @ 20:55:46 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213076450
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Of zijn wij te lui en ongeïnteresseerd om een zaterdagmiddag op te offeren om onze steun uit te spreken voor Israël?
De meeste Nederlanders zijn a-religieus en voelen dus minder de noodzakelijkheid om een geloofsstrijd uit te vechten in de straten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213076541
Ondertussen winden veel Nederlanders zich wel op dat hun medelanders demonstreren voor Palestijnen. Als 't zo erg is laat dan, ondanks je a-religuesiteit, zien dat je aan de goede kant staat en steun israel in 't openbaar.
pi_213076717
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ondertussen winden veel Nederlanders zich wel op dat hun medelanders demonstreren voor Palestijnen. Als 't zo erg is laat dan, ondanks je a-religuesiteit, zien dat je aan de goede kant staat en steun israel in 't openbaar.
Als ze er voor zorgen dat op drukbezochte plaatsen het leger bewapend op wacht gaat staan dan zouden de a-religieuzen dat waarschijnlijk waarderen en belonen.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:19:51 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213076904
quote:
Niet dat ze demonstreren maar hoe ze demonstreren. Er was hier één prima protest en daarna hebben een stel nare figuren het overgenomen, waarbij er met jihadvlaggen werd geparadeerd en werd opgeroepen tot het veroveren van Tel Aviv door Hamas.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:24:17 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213077035
twitter

Kijk dit bijvoorbeeld, van afgelopen zondag. Heeft niemand zich over opgewonden, niks mis mee.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:26:26 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213077068
quote:
Wat begrijp je niet aan a-religieus?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 april 2024 @ 21:35:22 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213077174
https://dekanttekening.nl(...)mideren-is-dat-niet/

Goede column over demonstreren en wat er verder speelt.
pi_213077193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
Dat roepen is gewoon antisemitisme. Die zijn net zo antisemitisch als mensen die kritiek op Israël als antisemitisme bestempelen.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:42:07 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213077273
Ik word een beetje flauw van dat constant spastisch erbij slepen van de zinsnede "kritiek op Israël" bij voorbeelden die daar niet over gaan.

Bij elk incident "ja maar het echte probleem is dat ook alle kritiek op Israël als antisemitisme wordt gezien!"

Nee, het probleem is dat onverhuld antisemitische incidenten steeds worden gelinkt aan (kritiek op) Israël.
pi_213077302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan a-religieus?
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?
  woensdag 3 april 2024 @ 21:56:45 #82
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213077491
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?
Vraag het eens aan een moslim. Denk dat die het antwoord wel weet.

En anders jou je zelf kunnen proberen om met een Israelische vlag een optocht te organiseren. Laat me weten hoe het gegaan is :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213096410
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:42 schreef Qarrad het volgende:
Ik word een beetje flauw van dat constant spastisch erbij slepen van de zinsnede "kritiek op Israël" bij voorbeelden die daar niet over gaan.

Bij elk incident "ja maar het echte probleem is dat ook alle kritiek op Israël als antisemitisme wordt gezien!"

Nee, het probleem is dat onverhuld antisemitische incidenten steeds worden gelinkt aan (kritiek op) Israël.
En de bizarre anti-Israël haat in de media. Elke dag worden we overladen met anti-Israël artikelen. Wat er gebeurt in hele continenten als Zuid-Amerika of Afrika hoor je amper iets over, alle ballen op een mini-landje genaamd Israël. Heeft niks met journalistiek te maken, maar puur haatzaaien. Dat voedt het antisemitisme. Zelfs moslims kijken opeens de NPO, omdat de NPO klakkeloos Hamas propaganda doorgeeft. Voorheen moesten moslims niks hebben met de NPO.
pi_213098566
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'
https://www.geenstijl.nl/5175588/de-wereld-van-sofie

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:40 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213098626
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'

[ afbeelding ]
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 april 2024 @ 15:44:39 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213098652
Sowieso iedereen die niet ironisch "islamofobie" gebruikt is al niet meer serieus te nemen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213098675
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit. :{w
Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijken
pi_213098697
Vooropgesteld, de actie tegen Lenny Kuhr vind ik kansloos.. zeker te bedenken, dat iemand die wordt geboren in een Joods gezin, geen keuze heeft: De ouders bepalen het, want het geloof bepaalt het, dus bén je het als je in zo'n gezin wordt geboren.

Kan ik het mee eens of oneens zijn, maar dat is hun cultuur/leefwijze om dit zo door te geven.

Mevr Kuhr had bij wijze van, na haar puberteit als wat "verplichte nummers" vanuit familie afnemen, geen 1 synagoge meer hebben bezocht, geen 1 Joodse feestdag hebben gevierd, Israel 0 keer bezocht in haar leven, etc. ofwel.. ze had net zo goed, als mijn niet-religieuze moeder kunnen zijn. Ze is gewoon een vrouw die liedjes speelt en zingt.

Dit soort anti-semitisme, mocht je dan een "Beef" hebben met Judaisme, is het slechtste wat je kan je doen als je een serieuze Case wilt maken ertegen. Wie Judaisme ook maar even heeft bestudeerd, snapt al vrij snel dat "varen op tegenwind" (laveren) verankerd zit in dat geloof, dat onnoemenlijk veel tegenslagen heeft gekend door de eeuwen heen. Het tekenen van een trieste swastika, het verzieken van Lenny's concert, kansloze projecties op een muur, is precies het soort tegenwind waar ze (inmiddels, helaas) wel raad mee weten, en waar niemand bij gebaat is. Precies om deze reden ben ik sceptisch geworden t.a.v. de daders van anti-semitische haatcrimes.

Vandaar deze vervelende gewetensvraag:

In het geval dat een Joods persoon een swastika op een muur tekent, als perverse manier om hun zaak te sterken.. of, als er ook maar 1 link zou zijn tussen de ophitsende anti-semieten, en "Joods sponsorgeld" daartoe.. zou de politie, of politiek, ons dit eerlijk melden? :)

Mijn gevoel zegt: Nee, men zou het verzwijgen omdat het te pijnlijk/confronterend zou zijn. (in de VS is dit al meermaals gebeurd, inclusief veroordeling, daar horen we niets over hier.. vind ik niet zo gek)

Wat denken jullie van de gewetensvraag? Denkbaar, of totaal ondenkbaar? Zou men het verzwijgen?

Kan het begrijpen als mensen deze vraag aanstootgevend vinden, toch in het geval van 0,001% dat het waar zou zijn.. is het van dien ernstige aard, dat de optie voor mogelijk moet gehouden. Er ligt ZO veel druk op deze kwestie, het is een peulenschil daar misbruik van te maken.

Kosten:
1 stift bij de Bruna
1 sukkel die de swastika tekent voor wat geld
En je haalt het wereldnieuws.

Wie verstandig is, houdt alle opties voor mogelijk.. zelfs deze vervelende optie. Verder denk ik dat anti-semitisme, in de kern, een vertrouwens-dilemma is dat nooit zal verdwijnen.

In theorie:
- Ik kan er niet blind op vertrouwen dat iemand zijn/haar Joods zijn, en eventueel diens positie, niet inzet / misbruikt voor bepaalde zelfzuchtige doeleinden.

- Zij kunnen mij niet overtuigen dat Judaisme goedaardig is, en kunnen mij er niet op vertrouwen dat ik er 'goed' over denk.

Hun paranoia is in die zin, net zo terecht als de mijne. Alleen met veel praten, verzoening, tijd, aandacht, liefde, zie ik ook maar een begin van het einde van anti-semitisme: Hierover heb ik geen dispuut, we hebben er allemaal belang bij dat dit stopt (wie het ook doet).

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 05-04-2024 16:22:15 ]
  vrijdag 5 april 2024 @ 15:50:49 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213098705
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:47 schreef opgebaarde het volgende:

Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijken
Ik had zijn column al helemaal gelezen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213098725
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:50 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik had zijn column al helemaal gelezen.
Knap dat je er doorheen gekomen bent
  vrijdag 5 april 2024 @ 15:55:06 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213098741
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

Knap dat je er doorheen gekomen bent
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.
Sofie werd Tobi.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213098768
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Wow.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2024 15:58:26 ]
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:00:01 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213098787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:55 schreef golfer het volgende:

[..]
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.
Sofie werd Tobi.
Ah, de heerlijk ironische "queers for palestine"?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')