Die twee gaan vaak hand in hand natuurlijkquote:Op woensdag 3 april 2024 16:11 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Je zou toch even het verschil tussen antisemitisme en anti israel zijn moeten snappen...
Maar goed, op een forum als fok heb ik allang de illusie niet meer dat mensen dat verschil gaan zien..
soms wel ja...quote:Op woensdag 3 april 2024 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die twee gaan vaak hand in hand natuurlijk
Complete nonsens.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:27 schreef Narjeb1986 het volgende:
Ik wou dat ik een Jood was, dan kon ik elke kritiek die ik kreeg als "antisemitisme" framen.
Maar dat is de pest met dit conflict, die joden zijn er ook gewoon.quote:
Wat een achterlijke post.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:27 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik een Jood was, dan kon ik elke kritiek die ik kreeg als "antisemitisme" framen.
Vandaar dat het de Joden voor 1948 ook zo lekker voor de wind ging.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:27 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
...
Als Israël zich als een normaal land gaat gedragen dan zakt "antisemitisme" ook wel weer..
...
flikker toch opquote:Op woensdag 3 april 2024 16:27 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
soms wel ja...
maar vind je het niet vreemd dat "antisemitisme groeiende" is terwijl op hetzelfde moment Israël bezig is met wat ze doen? Zou dat niet met elkaar verband houden?
Als Israël zich als een normaal land gaat gedragen dan zakt "antisemitisme" ook wel weer..
Vergis je ook niet in de lobby's die nu bezig zijn om het Westen te beïnvloeden, lobby's zoals cidi en dergelijke..
Die maken van elke situatie iets antisemitisch..
Wat had Kuhr moeten zeggen?quote:Op woensdag 3 april 2024 16:17 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Zegt de persoon waar jij op reageert dit dan?
De persoon heeft het op kritiek op Israel en haar backers. En Kuhr is een backer van de acties die de IDF nu doet. Dit heeft ze zelf gezegd in een interview..
Of zijn wij te lui en ongeïnteresseerd om een zaterdagmiddag op te offeren om onze steun uit te spreken voor Israël?quote:Op woensdag 3 april 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
flikker toch op
Vandaar al die massale pro-Israël protesten in Europese steden
De meeste Nederlanders zijn a-religieus en voelen dus minder de noodzakelijkheid om een geloofsstrijd uit te vechten in de stratenquote:Op woensdag 3 april 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of zijn wij te lui en ongeïnteresseerd om een zaterdagmiddag op te offeren om onze steun uit te spreken voor Israël?
Als ze er voor zorgen dat op drukbezochte plaatsen het leger bewapend op wacht gaat staan dan zouden de a-religieuzen dat waarschijnlijk waarderen en belonen.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ondertussen winden veel Nederlanders zich wel op dat hun medelanders demonstreren voor Palestijnen. Als 't zo erg is laat dan, ondanks je a-religuesiteit, zien dat je aan de goede kant staat en steun israel in 't openbaar.
Niet dat ze demonstreren maar hoe ze demonstreren. Er was hier één prima protest en daarna hebben een stel nare figuren het overgenomen, waarbij er met jihadvlaggen werd geparadeerd en werd opgeroepen tot het veroveren van Tel Aviv door Hamas.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ondertussen winden veel Nederlanders zich wel op dat hun medelanders demonstreren voor Palestijnen. Als 't zo erg is laat dan, ondanks je a-religuesiteit, zien dat je aan de goede kant staat en steun israel in 't openbaar.
Wat begrijp je niet aan a-religieus?quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Dat roepen is gewoon antisemitisme. Die zijn net zo antisemitisch als mensen die kritiek op Israël als antisemitisme bestempelen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?quote:Op woensdag 3 april 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan a-religieus?
Vraag het eens aan een moslim. Denk dat die het antwoord wel weet.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?
En de bizarre anti-Israël haat in de media. Elke dag worden we overladen met anti-Israël artikelen. Wat er gebeurt in hele continenten als Zuid-Amerika of Afrika hoor je amper iets over, alle ballen op een mini-landje genaamd Israël. Heeft niks met journalistiek te maken, maar puur haatzaaien. Dat voedt het antisemitisme. Zelfs moslims kijken opeens de NPO, omdat de NPO klakkeloos Hamas propaganda doorgeeft. Voorheen moesten moslims niks hebben met de NPO.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:42 schreef Qarrad het volgende:
Ik word een beetje flauw van dat constant spastisch erbij slepen van de zinsnede "kritiek op Israël" bij voorbeelden die daar niet over gaan.
Bij elk incident "ja maar het echte probleem is dat ook alle kritiek op Israël als antisemitisme wordt gezien!"
Nee, het probleem is dat onverhuld antisemitische incidenten steeds worden gelinkt aan (kritiek op) Israël.
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'
https://www.geenstijl.nl/5175588/de-wereld-van-sofie
[ afbeelding ]
Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijkenquote:Op vrijdag 5 april 2024 15:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit.
Ik had zijn column al helemaal gelezen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijken
Knap dat je er doorheen gekomen bentquote:Op vrijdag 5 april 2024 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had zijn column al helemaal gelezen.
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.quote:
Wow.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'
https://www.geenstijl.nl/5175588/de-wereld-van-sofie
[ afbeelding ]
Ah, de heerlijk ironische "queers for palestine"?quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.
Sofie werd Tobi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |