Vietnam heeft de Barbiefilm verboden vanwege een stippellijn op een fantasie landkaart van Azië.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Valt wel mee, ZO-Azië... Thailand of Cambodja, misschien Vietnam. Allemaal op goede voet met China maar niet zozeer bondgenoten bij een oorlog. Denk wel een safe bet. Ik had ook al naar de Filipijnen gekeken, maar die en China is ook een no go
Dus je eerste reactie klopt niet.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:22 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Het ging nu over de regio waar loveyoulongime heen wil gaan. Dat is geen conflictgebied.
quote:
Ja hier mis ik ook wel even het complete punt.. Ik snap dat Wantie Vietnam bedoelt hiermee, en ja die hebben nog immer een communistische overheid. Maar wel veel opener naar westerse landen dan China of Noord Korea. En geen pact met China om ze te hulp te schieten bij een conflict of oorlog waar China zichzelf in raakt.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:25 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Wat doet dat met de stabiliteit in de regio waar jij het dan uitstekend voor elkaar hebt, en wat betekent dat voor je veiligheid.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:25 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Vietnam zit wel op gespannen voet met China over de Nine Dash Line, over claim op zeegebied.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Ja hier mis ik ook wel even het complete punt.. Ik snap dat Wantie Vietnam bedoelt hiermee, en ja die hebben nog immer een communistische overheid. Maar wel veel opener naar westerse landen dan China of Noord Korea. En geen pact met China om ze te hulp te schieten bij een conflict of oorlog waar China zichzelf in raakt.
In mijn beleving klopt dat wel. Ik zie geen contradictie in die reacties.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat doet dat met de stabiliteit in de regio waar jij het dan uitstekend voor elkaar hebt, en wat betekent dat voor je veiligheid.
Antwoord:
Vrij weinig. Tenzij je leeft op angst
Dat stel jij.
Maar dat klopt dus niet.
Het punt is eigenlijk meer, China wil Taiwan.. Japan en Zuid Korea willen dat niet net als de VS. Aan de andere kant van de grenzen van ZO Azië heb je natuurlijk weer Pakistan en India.. Waarbij China en India ook niet echt elkaars homey's zijn. Pakistan nog maar even te vergeten als een instabiele kernwapen macht. Er hoeft maar 1 mongool op de knop te drukken en de wereld staat op de kop. Maar denk dat je dan ergens in Thailand (hoofdzakelijk) redelijk veilig bent. Ook voor een eventuele fall out. Maar goed ik denk niet dat het ooit zo ver gaat komen. Vond het wel een leuk discussie punt begonnen waar je in NL het veiligst zou zijn en nu zitten wel alweer aan het strand in Aziëquote:Op zondag 31 maart 2024 00:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vietnam zit wel op gespannen voet met China over de Nine Dash Line, over claim op zeegebied.
Maar dat terzijde.
Het punt is dat door een grote oorlog in bijvoorbeeld Azië, helemaal is dat een nucleaire wordt, dat grote impact kan hebben op de stabiliteit van andere landen, en dat kan tot meer conflictgebieden leiden.
En dat laat zich moeilijk voorspellen waar precies in Azië je dan buiten schot blijft.
Antarctica?quote:Op zondag 31 maart 2024 00:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
Denk het veiligst wereldwijd voor een totale nuke infestation, nieuw Zeeland misschien?
Ja, ik denk het wel.quote:Op zondag 31 maart 2024 00:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
Denk het veiligst wereldwijd voor een totale nuke infestation, nieuw Zeeland misschien?
Op langere termijn lastig, omdat je niet zelfvoorzienend kunt zijn op Antarctica.quote:
Dat klopt maar ik antwoordde op de vraag waar je het meest veilig zou zijn voor een atoomfeestje.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op langere termijn lastig, omdat je niet zelfvoorzienend kunt zijn op Antarctica.
Ja, en ik kijk naar de veiligheid op langere termijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik antwoordde op de vraag waar je het meest veilig zou zijn voor een atoomfeestje.
Een moestuin op Antarctica lijkt me gedoemd te mislukken.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij komt met ontwapening als uitgangspunt.
En wat mij betreft wereldwijd.
En dus ook in Rusland.
Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord hierop.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:02 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Waarom noemde je dan alleen Rusland?
In dat geval zou ik persoonlijk voor zuid Amerika kiezen.quote:[img]https://fokstaticote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img]Op zondag 31 maart 2024 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, en ik kijk naar de veiligheid op langere termijn.
Het helpt niet echt als je op een plek zit waar je later alsnog doomed bent.
Uiteraard weet de FSB dat.quote:
Niet dat ik ze op hun woord geloofquote:Op zondag 31 maart 2024 13:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het bewijsmateriaal wat ze er voor gaan aanleveren.
Ja ik ook, vertrouw hun net zo min als de westerse overheden.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet dat ik ze op hun woord geloof
Toch wel nieuwsgierig waarmee ze gaan komen
-Geen teksten aanpassen in een quote-quote:Op zondag 31 maart 2024 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens Covid zagen we hoe gemakkelijk het land de grenzen sluit om de eigen bevolking te beschermen onderdrukken.
Je hebt sowieso een stuk meer vertrouwen in de Nederlandse overheid want in Rusland had je nooit zulke kritische berichten durven te plaatsenquote:Op zondag 31 maart 2024 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik ook, vertrouw hun net zo min als de westerse overheden.
Vaak kom je met een beetje logisch nadenken en ideeën uitwisselen best wel een eind richting de waarheid.
Ga jij nou bepalen waar ik meer vertrouwen in heb?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt sowieso een stuk meer vertrouwen in de Nederlandse overheid want in Rusland had je nooit zulke kritische berichten durven te plaatsen
Ik wacht nog steeds @QAnonnquote:Op woensdag 27 maart 2024 09:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
quote maar iemand die dat laatste gezegd heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |