https://www.nu.nl/binnenl(...)nnen-te-blijven.htmlquote:Mensen in Ede wordt verzocht binnen te blijven en niet naar het centrum te komen vanwege een persoon die een gevaar vormt voor zichzelf en anderen. Dat meldt de politie aan NU.nl.
Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Een woordvoerder kan niet meer details geven, "maar we doen zo'n oproep niet zomaar". Of de persoon in kwestie bewapend is, is niet duidelijk.
Op beelden van de Gelderlander is te zien dat de Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie aanwezig is. Het incident zou zich afspelen rond het Museumplein in de Gelderse plaats. Er zou iets na 6.30 uur een melding zijn binnengekomen vanuit Café Petticoat aan de Nieuwe Stationsstraat.
De krant schrijft dat ook brandweer en ambulances aanwezig zijn. Er rijden geen treinen tussen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen vanwege het incident. Dat duurt tot 11.30, schrijft de NS.
Een deel van het centrum is afgezet met lint. Volgens Omroep Gelderland heeft de ME het centrum afgesloten. Bewoners zouden achter ramen staan te kijken. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zou ook aanwezig zijn.
Zodra we meer weten over de situatie wordt dit artikel bijgewerkt. Ververs de pagina voor de nieuwste versie.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:15 schreef bitterbal het volgende:
10:09
Bevestiging gemeente Ede: gijzeling van meerdere personen
Tot nu toe wilden zowel gemeente als politie niet bevestigen dat er inderdaad sprake is van een gijzeling. Maar een woordvoerder van Ede zegt nu dat meerdere personen onder dwang worden vastgehouden. Hoeveel precies wil de woordvoerder niet kwijt. Verschillende andere bronnen melden dat het gaat om vier personen.
https://www.destentor.nl/(...)ed68c39730&auth_rd=1
Ja en die heeft dan weer geen skinny jeans aanquote:
Een reactie op iemand. Ik heb niet gesuggereerd dat IS bewust mensen gegijzeld zou hebben.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:11 schreef Drxx het volgende: [..] [..] Dit was dus geen suggestie dat ISIS achter deze gijzeling zou kunnen zitten?
Ik hoop dat de Heer genadig zal zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef Bezsen het volgende:
@:KingRoland @:Zoon_John en ik bidden voor de gijzelaar en gijzelnemer. Dat ze de Heer mogen leren kennen
dan ken jij de Heer nietquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:13 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik hoop dat de Heer genadig zal zijn.
Nee, prima ass wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja en die heeft dan weer geen skinny jeans aan
Ik hoop stiekem voor de X-schreeuwers dat de dader wel een Eritreeër is, dan hadden ze iig niet 100% ongelijk. Zoveel gun ik ze nog wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef Bezsen het volgende:
@:KingRoland @:Zoon_John en ik bidden voor de gijzelaar en gijzelnemer. Dat ze de Heer mogen leren kennen
Waarom zou je polariserende wappies überhaupt iets gunnen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem voor de X-schreeuwers dat de dader wel een Eritreeër is, dan hadden ze iig niet 100% ongelijk. Zoveel gun ik ze nog wel.
Geert +10 zetelsquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem voor de X-schreeuwers dat de dader wel een Eritreeër is, dan hadden ze iig niet 100% ongelijk. Zoveel gun ik ze nog wel.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Een reactie op iemand. Ik heb niet gesuggereerd dat IS bewust mensen gegijzeld zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |