abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213017871
Is er hier iemand die toevallig verstand heeft van vijvers?
Ik zit namelijk met het volgende probleem : Sinds vorig jaar een vijvertje (1000 liter) in de tuin geplaatst met wat kleine visjes en plantjes. Vijver liep goed, was helder. Na de winter waar de vissen het gelukkig hebben overleefd een schoonmaakbeurt gegeven en een nieuwe drukfilter plus pomp. Afgelopen maandag de pomp plus filter geplaatst. De eerste 2 dagen werd het water echt super helder, de bodem was zelfs helemaal te zien. Maar nu sinds een dag of 2 is het water troebel. De bodem is niet meer te zien en gewoon, het water is troebel. Er zit naar mijn idee genoeg beweging in het water, dus een tekort aan zuurstof lijkt me het niet te zijn...

Iemand hier een idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen? Ben bang dat als het te lang duurt mijn vissen het misschien wel zwaar gaan krijgen aangezien ik niet weet wat het probleem is...
pi_213018969
1
Een vijver maak je niet ieder jaar schoon, nu ben je het natuurlijke evenwicht weer kwijt.

2 filter schoonmaken,met de terugspoelknop
3 waar staat de pomp en waar de uitloop?
4 Heb je een UVC lamp?
5 Meet je waterwaardes gaan niet meteen aan de gang met allerlei middeltjes, ik gebruik alleen vijver mearl.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213019317
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef halfway het volgende:
1
Een vijver maak je niet ieder jaar schoon, nu ben je het natuurlijke evenwicht weer kwijt.

2 filter schoonmaken,met de terugspoelknop
3 waar staat de pomp en waar de uitloop?
4 Heb je een UVC lamp?
5 Meet je waterwaardes gaan niet meteen aan de gang met allerlei middeltjes, ik gebruik alleen vijver mearl.
Jaa, er zit een uvc lamp in. Ik heb de vijver ook geen grondige schoonmaak beurt gegeven hoor. Ik heb net een glas water uit de vijver gehaald om te kijken of het water van zichzelf ook vies is, of algen bevat, het water zelf lijkt gewoon helder te zijn.

De pomp staat rechts van de vijver, de uitstroom heb ik links met een best grote afstand van elkaar.

En anders zal ik een dezer dagen het filter maar eens gaan schoonmaken dan indd

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')