Ze hoeven geen honger te lijden. Ja, het is lastig als je niet kunt eten tijdens werktijd en moet wachten tot 's avonds, maar het is niet zo dat ze ruim een maand honger lijden.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je denkt niet dat dit per gezin, Moslim zal verschillen? Gewoon om voor de verandering even wat genuanceerder te doen
Ze willen Christenen en Joden treffen. Die zijn in sterk in de minderheid in de Nederlandse samenleving. Zeg maar dat 90% die afkomt op nationale feestdagen niet religieus zijn. Het is raar, maar die moeten ze dus niet hebben.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja oke, maar wel feesten / herdenkingen waar veel mensen samenkomen.
Dat zegt ook niemand. Maar het zal ook geen mukbang zijn elke nacht gok ik.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
maar het is niet zo dat ze ruim een maand honger lijden.
Als ik bij mijn taalmaatje ben, zet ze vaak wat hapjes op tafel, om te proberen. Dan zijn we met z'n tweetjes, maar daar kun je een gezin mee voeden. Wel heel lekker, allemaal een soort pizza's met van lekkere toppings e.d.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Maar het zal ook geen mukbang zijn elke nacht gok ik.
Is dat jouw adres? Mooi blauw huis.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:16 schreef RM-rf het volgende:
Er is in Nederland maar eentje die een aanslag gaat plegen!
[ afbeelding ]
Blauwe huizen daar, en een blauwe auto voor de deurquote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:16 schreef RM-rf het volgende:
Er is in Nederland maar eentje die een aanslag gaat plegen!
[ afbeelding ]
Tramschutter Utrecht?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:15 schreef C64 het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn toch altijd in België, Frankrijk of Duitsland. Nederland is niet interessant.
Winkelcentra, gebedshuizen en andere drukbezochte plaatsen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:50 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En waar moeten ze die legers dan gaan neerzetten?
Is ook zo. Ik heb een Afghaanse buurman gehad, een moslim die ook aan ramadan deed. Maar stond na zonsondergang gewoon op zijn balkon een biertje te drinken. Dus wel moslim, maar eentje die het niet te serieus neemt.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je denkt niet dat dit per gezin, Moslim zal verschillen? Gewoon om voor de verandering even wat genuanceerder te doen
Die haat spreken ze vooral niet zo uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:58 schreef Bocaj het volgende:
Altijd maar weer die haat van die radicalen... Slaat ook neer om de normale moslim die vaak ook wel haten maar lang niet zo ver gaan.
Kan zijn dat hij een aanhanger was van het Alevitisme. Maar die vasten normaliter nietquote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik heb een Afghaanse buurman gehad, een moslim die ook aan ramadan deed. Maar stond na zonsondergang gewoon op zijn balkon een biertje te drinken. Dus wel moslim, maar eentje die het niet te serieus neemt.
Veel moslims zijn volgens die extremisten geen moslim en mogen van hen ook dood vallen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier staan op de koningsmarkt heel veel kramen met islamitische verkoopsters. Allemaal lekkere hapjes. Neem niet aan dat ze die ook zomaar willen offeren. Hoewel, ik kijk nergens meer van op.
Hm, als ze er niet staan, ben ik weg.
Ja je hebt dus moslims en de islam. Islamitisch gezien is het goed om over het algemeen niet te veel te eten. Af en toe kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik bij mijn taalmaatje ben, zet ze vaak wat hapjes op tafel, om te proberen. Dan zijn we met z'n tweetjes, maar daar kun je een gezin mee voeden. Wel heel lekker, allemaal een soort pizza's met van lekkere toppings e.d.
Hier bij mijn buren was het vorige week vrijdag zo'n beetje feest, harde muziek en volgens mij ook veel bezoek. Benieuwd of dat vanavond weer is. Vrijdag is toch hun belangrijkste dag van de week, in feite.
Misschien doen ze wel de hele week sober en op vrijdag uitgebreid?
Ik weet wel dat de laatste iftar echt heel uitgebreid is, daar worden ook vaak buitenstaanders voor uitgenodigd om die mee te vieren. Kan me voorstellen dat het echt niet elke dag heel uitgebreid is.
Stoorde me niet. Daarbij geef ik ze groot gelijk, ze hebben vaste buren die nogal eens luidruchtige feestjes geven.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:46 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ja je hebt dus moslims en de islam. Islamitisch gezien is het goed om over het algemeen niet te veel te eten. Af en toe kan geen kwaad.
Er is zover ik weet niks over het uitbundig hebben van een iftaar (het verbreken van het vasten) op vrijdag, ondanks dat vrijdag inderdaad een speciale dag is bij ons.
Wat betreft muziek en helemaal als het hard is en buren stoort is in strijd met de islam.
Mogen moslims wel naar klassieke muziek luisteren?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:46 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ja je hebt dus moslims en de islam. Islamitisch gezien is het goed om over het algemeen niet te veel te eten. Af en toe kan geen kwaad.
Er is zover ik weet niks over het uitbundig hebben van een iftaar (het verbreken van het vasten) op vrijdag, ondanks dat vrijdag inderdaad een speciale dag is bij ons.
Wat betreft muziek en helemaal als het hard is en buren stoort is in strijd met de islam.
Zo ver ik heb geleerd is muziek over het algemeen verboden, dus klassieke muziek ook.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:22 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Mogen moslims wel naar klassieke muziek luisteren?
Of is officieel al het muziek verboden, en hoeveel procent van de moslims in Nederland houden zich aan die regel?
Rap is namelijk behoorlijk populair onder veel islamitisch jeugd hier bij mij in de buurt (ik woon bij Zuid Plein Rotterdam)
De enige, juist vertaling is 'religie van de vvrede'.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:22 schreef Fok-it het volgende:
Als het Jodendom of het Christendom ook een IS had gehad, hadden jullie dan ook over; de religie van de vrede gesproken?
Terug naar Afghanistanquote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:50 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En waar moeten ze die legers dan gaan neerzetten?
Wat is dit nou voor hersenspinsel.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:22 schreef Fok-it het volgende:
Als het Jodendom of het Christendom ook een IS had gehad, hadden jullie dan ook over; de religie van de vrede gesproken?
Tijdens gayparade vind je zeker niet erg.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik houd mijn hart vast voor de periode Koningsdag t/m Bevrijdingsdag.
Dus jij bent tegen het afspelen van muziek?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:49 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Zo ver ik heb geleerd is muziek over het algemeen verboden, dus klassieke muziek ook.
Hoeveel moslims daar aan houden kan ik niet zeggen, maar het ontgaat niemand dat helaas veel moslims hun religie niet goed bestuderen en of er niet goed naar handelen. Wellicht zal dit beter worden in de toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |