Zo gaat het min of meer wel. Ze kijken bijv. naar betting trends (Britten zetten graag een tenner op hun kandidaat) en historische resultaten (Zweden en Oekraīne winnen recent vaak), maar ze evalueren ook daadwerkelijk de inzendingen. Nu doen ze dat niet zelf, dat outsourcen ze. Maar er zit dus wel ergens een bureautje de ontwikkelingen in ESC land te volgen voor Unibet en co.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:34 schreef Greys het volgende:
Niet omdat er een soort 'scouts' naar preparties gaan van het bedrijf/bookmaker die dan de odds bepalen.
Kan alle kanten op. Misschien krijgen we straks land A als winnaar bij de jury's, land B als winnaar televote en land C dat bij beiden net genoeg scoort om met de eindoverwinning aan de haal te gaanquote:Op maandag 1 april 2024 15:34 schreef Em31 het volgende:
Is toch top dat de nummer 1 nu op 17% staat, Loreen zat vorig jaar al bijna op 50% dacht ik![]()
De repetities kunnen zo nog van alles veranderen.
quote:Op maandag 1 april 2024 15:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Kan alle kanten op. Misschien krijgen we straks land A als winnaar bij de jury's, land B als winnaar televote en land C dat bij beiden net genoeg scoort om met de eindoverwinning aan de haal te gaan
Dit was 2 april vorig jaar:quote:Op maandag 1 april 2024 15:34 schreef Em31 het volgende:
Is toch top dat de nummer 1 nu op 17% staat, Loreen zat vorig jaar al bijna op 50% dacht ik![]()
Ik krijg een enorm 2016-gevoel, dus dan zal Oekraīne wel winnenquote:Op maandag 1 april 2024 15:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Kan alle kanten op. Misschien krijgen we straks land A als winnaar bij de jury's, land B als winnaar televote en land C dat bij beiden net genoeg scoort om met de eindoverwinning aan de haal te gaan
Brandend Zand stond op 1 14 oktober 1962. Mooi nummer op m'n geboortedag.quote:Op maandag 1 april 2024 14:30 schreef Escrotterdam het volgende:
[..]
Omdat Gert en Hermien als jeugdsentiment werden geplaatst
Ja toen wisten we al wel wat het ging worden helaasquote:Op maandag 1 april 2024 15:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit was 2 april vorig jaar:
[ afbeelding ]
Ik ben nog steeds wel bang dat de jury Joost niet zo kan waarderen eigenlijk. Krijg meteen weer flashbacks naar vorig jaar.quote:Op maandag 1 april 2024 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je ziet mensen online al voorbeelden maken van de punten verdeling. Maar toch is het lastig in schatten waar grote publiek en jury voor gaat. Eurofans en vaste fans van artiesten kunnen soms beeld doen verdraaien.
Lol, in '21 hadden ze op dit moment Malta op #1 en Måneskin op #6. Leuk om terug te kijken.quote:Op maandag 1 april 2024 15:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit was 2 april vorig jaar:
[ afbeelding ]
Bleek later dat Malta toen bakken met geld tegen de bookies aan heeft gegooid.quote:Op maandag 1 april 2024 16:14 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lol, in '21 hadden ze op dit moment Malta op #1 en Måneskin op #6. Leuk om terug te kijken.
Aha!quote:Op maandag 1 april 2024 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Bleek later dat Malta toen bakken met geld tegen de bookies aan heeft gegooid.
Toen kon niemand ons waarderen en vlogen we eruit.quote:Op maandag 1 april 2024 16:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds wel bang dat de jury Joost niet zo kan waarderen eigenlijk. Krijg meteen weer flashbacks naar vorig jaar.
Maar dit jaar verdenk ik echt niemand in de top daarvan. Enkel Georgië ging ineens heel laag bij bepaalde bookies een paar keer.quote:
Repetities met de artiesten zelf beginnen ongeveer 2 weken voor de show. Al zullen de eerste repetities waarschijnlijk dit jaar weer compleet achter de schermen blijven.quote:Op maandag 1 april 2024 16:19 schreef d_elise het volgende:
Is eigenlijk al bekend wanneer de eerste repetities zijn voor de landen in de tweede helft in semi 2? Ik ben zo benieuwd naar wat Joost in petto heeft en die constant verschuivende odds en winkansen van veel landen maakt het nog spannender allemaal.
Ik hoop zo dat hij z'n hype verder doortrekt na het optreden bij EiC. Zou lekker zijn!quote:Op maandag 1 april 2024 16:19 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Zijn we er niet ook gewoon aan toe om Joost weer eens live te zien?
Zo won Spanje ooit met douze point van ze. Toen kregen ze Nederland ook al klein.quote:Op maandag 1 april 2024 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was een heerlijk uitglijder in de televotequote:Op maandag 1 april 2024 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met @Greys over en op basis van voorgaande schema’s zou het 30 april zijn dat ‘we’ onze eerste repetitie hebben. Maar nu zitten de big 5 en host country er dus doorheen (die repeteerden eerst altijd nadat de semis hadden gerepeteerd). Dus dan kost het extra tijd. En vorig jaar bleek ook dat de prachtige foto’s die werden gemaakt nog een best vertekend beeld konden geven van de uiteindelijke staging. Ik weet nog dat ik een klein beetje hoop kreeg naar aanleiding van de foto’s van Mia en Dion.quote:Op maandag 1 april 2024 16:19 schreef d_elise het volgende:
Is eigenlijk al bekend wanneer de eerste repetities zijn voor de landen in de tweede helft in semi 2? Ik ben zo benieuwd naar wat Joost in petto heeft en die constant verschuivende odds en winkansen van veel landen maakt het nog spannender allemaal.
Over een maand dus ongeveer, duurt langquote:Op maandag 1 april 2024 16:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met @:Greys over en op basis van voorgaande schema’s zou het 30 april zijn dat ‘we’ onze eerste repetitie hebben. Maar nu zitten de big 5 en host country er dus doorheen (die repeteerden eerst altijd nadat de semis hadden gerepeteerd). Dus dan kost het extra tijd. En vorig jaar bleek ook dat de prachtige foto’s die werden gemaakt nog een best vertekend beeld konden geven van de uiteindelijke staging. Ik weet nog dat ik een klein beetje hoop kreeg naar aanleiding van de foto’s van Mia en Dion.
Ik wil eigenlijk liever dat die op 9 mei dan pas duidelijk wordt. Dan komt het uit het niets en kun je er ook gelijk niet meer omheen.quote:Op maandag 1 april 2024 16:43 schreef d_elise het volgende:
[..]
Over een maand dus ongeveer, duurt langWe zullen dan inderdaad niet gelijk alles weten, maar misschien ontstaat er wel dat rumoer waar we op hopen en wordt de Troef duidelijk. Aan de andere kant kan ik me nog herinneren dat in 2019 de pers heel wild was van de staging van Azerbeidzjan en dat dat toen ook enorm tegenviel.
Nou, dat ja.quote:Op maandag 1 april 2024 16:45 schreef Nexum het volgende:
Het hele ding met voorspellen van jury en televote punten is dat mensen nu voornamelijk afgaan op de studioversie terwijl staging echt het verschil maakt vanaf dat de rehearsals beginnen. Fuego kreeg enorme momentum na de repetities en hoewel het niet gewonnen heeft had denk ik niemand hier (behalve ik dan) van te voren bedacht dat dat tweede zou komen. Zelfde met Unicorn, In Corpore Sano, Truth etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |