ik dacht eerst even dat het een rubriek was bij sport studioquote:
Ik welquote:
Ik ben sowieso wel bij dat ik niet naar school hoef vandaagquote:Op donderdag 5 september 2024 07:57 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik wel![]()
Lijkt me vrij lullig als je in dat fatbike filmpje zat en vandaag weer naar school moet
Jawel, maar de meesten van ons hebben geen oncontroleerbare neiging om telkens willekeurige woordjes uit de show hier neer te kwakken.quote:
Straks herhaling.quote:
Hij zat daar om zijn serie aan de man te brengen. Ik dacht eerst: wat doet een groot Amerikaans acteur bij een showtje in een klein landje waarvan de meeste Amerikanen niet eens waar het ligt? Die man heeft toch wel iets beters te doen. Tot hij zijn mond opendeed, snapte ik waarom hij tijd maakte voor Lubach.quote:
Timmermans had voorstellen om de erfbelasting iets te verhogen zodat de inkomstenbelasting omlaag kan, maar die plannen werden door "het gewone volk" afgekraakt.quote:
Een leuk gesprek is een leuk gesprek. Ik wist vantevoren specifiek al welke serie hij voor kwam. Vaak is zoiets beetje ongemakkelijk, een gesprek tussen twee vreemden, en dan ook nog puur ter promotie. Jeff deed het oprecht leuk en klikte ook leuk met Arjen en met het publiek. Is een kunst of geluk. Ik vond dit een van de weinige geslaagde gesprekken met gasten in de show.quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Hij zat daar om zijn serie aan de man te brengen. Ik dacht eerst: wat doet een groot Amerikaans acteur bij een showtje in een klein landje waarvan de meeste Amerikanen niet eens waar het ligt? Die man heeft toch wel iets beters te doen. Tot hij zijn mond opendeed, snapte ik waarom hij tijd maakte voor Lubach.
Klopt, hij deed het leuk. Het is ook een apart figuur (positief bedoeld). Niet voor niets acteur geworden. Volgens mij zat zijn glimmende overhemd een beetje ongemakkelijk, zo onder die hete studiolampen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Een leuk gesprek is een leuk gesprek. Ik wist vantevoren specifiek al welke serie hij voor kwam. Vaak is zoiets beetje ongemakkelijk, een gesprek tussen twee vreemden, en dan ook nog puur ter promotie. Jeff deed het oprecht leuk en klikte ook leuk met Arjen en met het publiek. Is een kunst of geluk. Ik vond dit een van de weinige geslaagde gesprekken met gasten in de show.
Eens, maar populisten propaganderen juist dat het gewone volk dan de klos is. Daardoor ontstaat een onjuist beeld en vervolgens is het vooral zaak om alles vaag en schimmig te houden. Het liefst zelfs zo dat het alternatief vies en slecht is. ‘Linkse partijen’ is tegenwoordig haast een scheldwoord. Iets om je voor te schamen. Dan doen argumenten er niet meer toe. Het komt van die kant, dus is het kut.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Timmermans had voorstellen om de erfbelasting iets te verhogen zodat de inkomstenbelasting omlaag kan, maar die plannen werden door "het gewone volk" afgekraakt.
Ik ben ook voorstander van lagere belasting op arbeid (werk moet immers lonen), maar hogere belasting op consumptie, erven, vermogen, vlees, vliegen, etc.
gaat ook gebeurenquote:Op vrijdag 6 september 2024 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
Ik ben ook voorstander van lagere belasting op arbeid (werk moet immers lonen), maar hogere belasting op consumptie, erven, vermogen, vlees, vliegen, etc.
Als je wilt dat werken loont (vrijwel elke politicus beweert daar voorstander van te zijn) is het noodzakelijk dat werken lager is belast ten opzichte van andere zaken.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Timmermans had voorstellen om de erfbelasting iets te verhogen zodat de inkomstenbelasting omlaag kan, maar die plannen werden door "het gewone volk" afgekraakt.
En dat zou je ook nog kunnen ondervangen door een hogere overlijdensrisicoverzekering af te sluiten, die niet alleen de hypotheek afdekt maar ook de erfbelasting.quote:Op zaterdag 7 september 2024 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het enige issue is wanneer er geërfd wordt door iemand die wel vrij jong is en daardoor gedwongen een woning moet verkopen. Komt niet al te vaak voor. Vrijwel nooit zelfs
Ik heb inderdaad meegemaakt dat ik erfbelasting moest betalen vanwege het erven van 1/6e van het ouderlijk huis toen ik net meerderjarig was. Uiteindelijk viel dat bedrag wel te overzien.quote:Op zaterdag 7 september 2024 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het enige issue is wanneer er geërfd wordt door iemand die wel vrij jong is en daardoor gedwongen een woning moet verkopen. Komt niet al te vaak voor. Vrijwel nooit zelfs
Moest je dat ophoesten voordat de stenen verkocht waren? Want volgens mij gaat een erfbelasting over de erfenis die je krijgt en kan dan nooit voor een schuld zorgen.quote:Op zondag 8 september 2024 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad meegemaakt dat ik erfbelasting moest betalen vanwege het erven van 1/6e van het ouderlijk huis toen ik net meerderjarig was. Uiteindelijk viel dat bedrag wel te overzien.
VER / Journaal in Makkelijke Taal' voor laaggeletterden........quote:Op dinsdag 10 september 2024 01:00 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, dat item over het nieuwe journaal in makkelijke taal. Eigenlijk te triest voor woorden. Ik vind trouwens de vlog van Martine geweldig.
Leuk. Relaxte mense en sfeer. Maar wordt daar ook gewerkt ?quote:Op dinsdag 10 september 2024 01:00 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, dat item over het nieuwe journaal in makkelijke taal. Eigenlijk te triest voor woorden. Ik vind trouwens de vlog van Martine geweldig.
Een erfenis gaat niet enkel over liquide middelen. Ook als je bijvoorbeeld onroerend goed erft, dan betaal je daar erfbelasting over (afgezien van de vrjistelling). Dus ja, daar moest op dat moment belasting over betaald worden. Ik weet de exacte constructie ook niet meer, maar toen mijn vader het huis een jaar of 15 later verkocht heb ik mijn deel belastingvrij ontvangen. Ik had in theorie destijds ook een verkoop kunnen afdwingen, maar dan hadden mijn vader en broertjes het huiis uit gemoeten. Niet gedaan uiteraard en mijn vader heeft destijds de belasting voor me betaald, wat geloof ik een paar duizend euro was.quote:Op dinsdag 10 september 2024 01:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Moest je dat ophoesten voordat de stenen verkocht waren? Want volgens mij gaat een erfbelasting over de erfenis die je krijgt en kan dan nooit voor een schuld zorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |