abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213001190
https://nos.nl/artikel/25(...)rland-vaker-bedreigd

Ik twijfelde om een topic over te open.
Anderen kant het pas hier ook.
Als iemand anders het wil doen ?
Van mij mag het .

Oke stukje uit de bron.

Verschillende familieleden van Israëlische militairen in Nederland hebben te maken met bedreigingen, blijkt uit een rondgang van de NOS. Op sociale media gaan privégegevens rond van Israëlische militairen met een Nederlands paspoort en hun familie.

Gisteren stonden er drie onbekende vrouwen bij haar moeder Shirli op de stoep. "Ze schreeuwden dat ik de moeder ben van een kindermoordenaar", zei Shirli tegen de NOS. Ook werden er folders in de buurt verspreid, waarin wordt gesteld dat Shirli haar dochter naar Israël heeft gestuurd "om baby's te vermoorden". Eerder kwamen mensen verhaal halen op het werk van de vrouw..

Mijn mening.
De heksen jacht is nu al begonnen.
Iets wat te verwachten was door de alle hype en de nieuws.
Ben hier ook niet mee eens wat er gebeurd.
Bij mensen die niet mee bemoeien met de oorlog .
pi_213002414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:20 schreef golfer het volgende:

[..]
.
En FvD is openlijk in meerdere zaken antisemitisch geweest met als dieptepunt Anabel Nanninga.
Sidenote voor degenen die de context van deze beschuldiging willen weten:

https://niw.nl/ik-ben-het-probleem-niet/

In het kort; harde humor (dat is uiteraard persoonlijk wat je er vindt of van houdt), opzoeken van de grens van de vrijheid van meningsuiting en dat destijds in een totaal andere rol dan in die van volksvertegenwoordiger. Ook heeft zij zich gedistantieerd en afgescheiden van FvD.

Niettemin begrijp ik volkomen dat Annabel door (met name tegenstanders) van het rechtse geluid als anti-semitisch zal blijven worden beschouwd. Hun goed recht.

Voor mij zijn uiteindelijk daden belangrijker dan woorden, daar waar ze bv het Joods akkoord heeft ondertekend in de Amsterdamse gemeenteraad en zich, samen met D'66, sterk heeft gemaakt voor uitvoering ervan.

Speciaal voor de haters: "dobberneger". :P
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213002485
Stukje wat te lang is om te posten, maar wel interessant om te lezen:

Joodse jongere: “Wij moeten maar alles over ons heen laten gaan”

Wat quotes:

quote:
Hoe leefbaar is Nederland voor een jongere die trots is op zijn Joodse afkomst?

Aaron: Op dit moment absoluut niet goed en zelfs beangstigend. Er hangt iets in de lucht, iets waarvan je tot in je onderbuik voelt dat het nog erger gaat worden met de Jodenhaat. Het gebeurt gewoon hé, hier en nu en niemand grijpt in en het is mij veel te stil, Nederland is stil! Je kan dus vandaag de dag niet meer trots uitspreken dat je trots bent op je Joodse afkomst, want al direct moet je je dan verantwoorden voor de daden ‘daar’ waar ik niets mee te maken heb. En welk antwoord je op die drammende, steeds agressievere vragen ook geeft, ze turnen het altijd om naar eigen agenda en komen altijd met een reactie als: ‘Oh, dus je denkt niet aan al die slachtoffers in Palestina? Je bent een zionist’. Je kan het niet meer goed doen, maar waarom moeten wij ons überhaupt verantwoorden? Waarom moeten wij überhaupt ergens iets van vinden of een statement maken? Doe dat bij de mensen die het aangaan en ga met mij op een normale manier een dialoog aan.
quote:
Intussen rijgen zich de antisemitische excessen in Nederland aaneen. Falen de landelijke en lokale Nederlandse autoriteiten?

Aaron: Ik ben zeer teleurgesteld in het huidige beleid van de overheid. Wat je nu vooral veel ziet zijn van die bühne afkeuringen in de media, maar wat gaan ze eraan doen? Het is natuurlijk makkelijk om je uit te spreken ‘hoe vreselijk het wel niet is’, ‘hartverscheurend’ en ga zo maar door. Prima, maar wat gaat u eraan doen dan mevrouw de minister of mijnheer de premier? Want die boodschap volgt niet, in plaats daarvan is het steeds een soort van de-escalatie aanpak, wat voor mij pappen en nathouden is. Wij moeten maar uitwijken, wij moeten maar omlopen, wij moeten maar alles over ons heen laten gaan, wij moeten dan maar even thuis blijven en geen onderwijs volgen en wij moeten toezien hoe bijvoorbeeld een leraar of hoogleraar in een hal staat te schreeuwen bij een sit-in en vervolgens heb je het volgend blokuur les van diegene… En niemand grijpt in, en niemand zegt ‘tot hier en niet verder’.
quote:
Is er evenzeer sprake van een falen op onderwijsniveau? Wat zijn je ervaringen in de Nederlandse onderwijssector?

Aaron: Dat is al veel langer geleden als een veenbrand ontstaan en nooit hard op ingegrepen. Het is al jaren bekend bij de overheid en het ministerie dat steeds meer scholen hele passages van WOII en de Holocaust overslaan tijdens geschiedenis, maatschappij- en burgerschapslessen. Dit omdat er dan gevoeligheden en zelfs ontkenning van deze gebeurtenissen plaatsvinden. Er agressie optreedt en zelf fysiek geweld. Omdat deze leraren geen bescherming krijgen of de juiste hulp is het van kwaad tot erger geworden.
quote:
Met de schokkende, onwaardige taferelen tijdens de officiële opening van het Nationaal Holocaust Museum nog vers in het geheugen, hoe kijk je aan tegen de nationale dodenherdenking van 4 mei?

Aaron: Ik ben angstig voor de dodenherdenking van 4 mei. Met name in Amsterdam, want wat Halsema daar heeft toegelaten tijdens de opening van het Holocaustmuseum is onverteerbaar. Als zij nu weer ‘demonstraties’ toelaat is LETTERLIJK het hek van de Dam. Geen enkele demonstratie zou moeten worden toegelaten, nergens niet. Ze houden een Damschreeuwer elke herdenking opgesloten en dan zou je wel al die agressievelingen toelaten met vreselijke leuzen en verwensingen richting de Joodse gemeenschap? Want dat het persoonlijk is geworden, is wel een feit. Het gaat niet alleen meer om de slachtoffers van Palestina, het gaat steeds meer om haat tegen de Joden waar wij ons ook bevinden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213003100
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213003118
quote:
Reacties staan ook uit, bij andere video's van het "Jeugdjournaal" staan ze aan. :N
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213003232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Reacties staan ook uit, bij andere video's van het "Jeugdjournaal" staan ze aan. :N
Dat is wel heel opmerkelijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213003278
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is wel heel opmerkelijk.
Kan maar om twee redenen zijn.

- Jodenhaters die zelfs kinderen uitschelden en belagen
- Teveel mensen die steun uitspreken voor Israël en de Joden. en dat mag niet.

Welke van de twee is gokken. Maar ik zie dat veelal kinderen reageren op die video's (gezien de taal), en ze worden nu dus de mogelijkheid ontnomen om erover te praten, past wel een beetje bij de cultuur in Nederland de laatste jaren.
pi_213003305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:35 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Kan maar om twee redenen zijn.

- Jodenhaters die zelfs kinderen uitschelden en belagen
- Teveel mensen die steun uitspreken voor Israël en de Joden. en dat mag niet.

Welke van de twee is gokken. Maar ik zie dat veelal kinderen reageren op die video's (gezien de taal), en ze worden nu dus de mogelijkheid ontnomen om erover te praten, past wel een beetje bij de cultuur in Nederland de laatste jaren.
De NOS is een superlinkse organisatie. Het past voor hun niet in een plaatje dat merendeel van de mensen Israël steunen.

Net als een zwarte vrouw die racistische opmerkingen van een groepje Marokkanen naar haar hoofd geslingerd kreeg. De NOS bleef ook heel erg stil daarover.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213003449
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Staan wel vaker uit ;)

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:21:14 #185
3542 Gia
User under construction
pi_213004887
En dan te bedenken dat Joden beter passen binnen de westerse samenleving dan moslims.

Ik heb niks tegen (andere) geloven. Ben zelf Katholiek gedoopt, maar kom zelden in een kerk. Heb wel een bijbel, ergens in huis, gekregen bij ons huwelijk en er hangt een kruisbeeldje boven de deur. Maar daar houdt het ook wel mee op. Ik heb respect voor mensen die een geloof aanhangen en dit vol overtuiging doen, maar ik heb ook respect voor mensen die ervoor kiezen dit niet te doen. Het is een vrije keuze, geen aangeboren noodzaak of zo.
Daarom vind ik ook dat 'vrijheid van godsdienst' niet verder hoeft te gaan dan 'niet vervolgd worden vanwege je godsdienst'. En iemand die dit grondwettelijk gegeven niet naleeft, mag w.m.b. bestraft worden.
'Vrijheid van Godsdienst' behoort niet in te houden dat jouw godsdienstige regels boven andere wetten en regels staan. Dus, je kunt niet bidden wanneer jij wilt, en je kunt niet overal een hoofddoekje, keppeltje, tulband of wat dan ook dragen.

De onvrijheid die Joden nu hebben, vooral vanwege moslims en palestina aanhangers, moet echt stoppen.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:40:21 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005114
Joden zijn een volk met een eigen taal, cultuur, religie en gemeenschappelijke geschiedenis.
Joden enkel als religieuze groep definiëren is daarom ook problematisch: je hoeft immers niet religieus te zijn om Joods te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Huh, elk jaar reizen er 10x zo veel Turkse Nederlanders naar dienstplicht in Turkije dan Joodse Nederlanders naar Israel. Waar zijn die krantenkoppen waar je het over hebt?

Enige wat ik erover kan vinden is dat er ooit een debat over was dat het misschien de integratie kan belemmeren. LOL.
Hoeveel debatten zijn er hierover geweest dan, of betreft het nu Israel en moeten we dan toch maar onze muil hpuden? Of over kolonisten van Nederlandse komaf. LOL!
Allah Al Watan Al Malik
pi_213005184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het kleine significante detail dat plaatsvond op 07 oktober heb je zeker even gemist?

Rusland was niet geprovoceerd, Israel duidelijk wel. De Russen proberen een heel land te veroveren, De Israeli's proberen een laffe terreurorganisatie uit te roeien.

Maar deze twee oorlogen zijn echt helemaal hetzelfde. _O-
Israel wel?

Ik ben het met je eens dat de 2 oorlogen niet helemaal te vergelijken zijn.
Alleen de regimes van Rusland en Israël zijn wel volledig te vergelijken.

En je bent ook veel te kortzichtig. Want 7 oktober is niet de aanleiding geweest voor dit alles, dat was niet het begin. Al lijken Islamofoben dat wel altijd te denken.
pi_213005191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 21:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik blijf het hilarisch vinden dat het racisme is tegen de moslims, maar niet antisemitisme richting de joden _O-
Omdat mensen iets hebben tegen de genocide van Israel, niet tegen Joden.
Terwijl de andere mensen wel goedpraten dat een heel volk platgegooid wordt zonder enig pardon.

Heel wat anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 21:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, maar in deze gevallen gaat het dus zeer gericht om 'het joods zijn' of enige verbinding hebben met Israël. En dat noemen we dan dus antisemitisme.
Israel staat niet gelijk aan joden. Dus nee.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:48:34 #190
3542 Gia
User under construction
pi_213005215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:40 schreef golfer het volgende:
Joden zijn een volk met een eigen taal, cultuur, religie en gemeenschappelijke geschiedenis.
Joden enkel als religieuze groep definiëren is daarom ook problematisch: je hoeft immers niet religieus te zijn om Joods te zijn.
Klopt, maar mijn post ging vooral over verschillende religies. Ik weet dat je Jood bent als je moeder Joods is, of je nu de synagoge bezoekt of niet. Geldt eigenlijk ook voor mij in zekere zin. Ik ben katholiek door het doopsel (anders dan door geboorte), maar ben niet praktizerend. Ik kan me uit laten schrijven uit de kerk, maar ik zie daar de noodzaak niet van in, want ik heb er geen last van. Als ik er wel last van zou krijgen, doordat ik vanwege mijn geloof lastig gevallen zou worden, zou ik weer elke zondag trouw de kerk bezoeken.
pi_213005222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:21 schreef Gia het volgende:

De onvrijheid die Joden nu hebben, vooral vanwege moslims en palestina aanhangers, moet echt stoppen.
Dat hoort beide kanten op te gaan, daar zit het probleem.
Want alles en iedereen wordt kapot geschoten in Gaza, puur omdat ze daar wonen en Moslims zijn.
Maar hier in NL zeggen we daar niet zo veel over, omdat de meeste mensen een moreel kompas hebben en snappen dat genocide fout is.
pi_213005234
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:40 schreef golfer het volgende:
Het frame dat Joden een volk zijn vind ik anders ook vrij bijzonder altijd. De diversiteit binnen deze groep is extreem groot. Niet alleen religieus, maar juist ooo cultureel.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:51:20 #193
3542 Gia
User under construction
pi_213005242
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat hoort beide kanten op te gaan, daar zit het probleem.
Want alles en iedereen wordt kapot geschoten in Gaza, puur omdat ze daar wonen en Moslims zijn.
Maar hier in NL zeggen we daar niet zo veel over, omdat de meeste mensen een moreel kompas hebben en snappen dat genocide fout is.
Worden moslims hier op straat lastig gevallen, uitgescholden en aangevallen omdat ze met een jellaba of hoofddoek over straat lopen? Nee.
Waarom worden Joden en Christenen met een keppeltje of kruisje dan wel lastig gevallen? En hoever moet dat escaleren in NEDERLAND?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:52:50 #194
3542 Gia
User under construction
pi_213005258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het frame dat Joden een volk zijn vind ik anders ook vrij bijzonder altijd. De diversiteit binnen deze groep is extreem groot. Niet alleen religieus, maar juist ooo cultureel.
Want moslims zijn een homogene groep? Er zijn totaal geen culturele verschillen? Zien jullie moslims ook niet als één volk?
pi_213005292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Worden moslims hier op straat lastig gevallen, uitgescholden en aangevallen omdat ze met een jellaba of hoofddoek over straat lopen? Nee.
Waarom worden Joden en Christenen met een keppeltje of kruisje dan wel lastig gevallen? En hoever moet dat escaleren in NEDERLAND?
Lees dat laatste stukje even:

Nederlanders snappen dat de genocide gestopt moet worden en dat daarom de moslims hier er niet over hoeven aangesproken worden.
Waarom zouden we er hier moslims over aanspreken dat hun geloofsgenoten in de Gaza strook een genocide ondergaan. ''FOEI! jullie ondergaan een genocide!! Hoe durf je!'' Beetje raar of niet?

En ik durf ook wel te zeggen dat je flink aan het overdrijven bent met dat lastig vallen van christenen en joden.
Ik ben zelf een Christen en ben nog nooit lastig gevallen.
En hoeveel joden zullen er lastig gevallen worden? Een enkeling wellicht. En nee een demonstratie is niet dat je lastig gevallen wordt.
En nee zeggen dat Israel moet stoppen is ook geen antisemitisme.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:56:08 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

Klopt dat er veel diversiteit is, maar dat maakt het nog geen frame dat het een volk is.
Net zoals er een enorme grote diversiteit is aan moslims, maar die beschouwen zichzelf niet als volk, maar uitsluitend als religie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben je nu al de populistische prietpraatjes over kopvoddentaks vergeten. Wat natuurlijk door hoofddoeken dragende mensen ook als aanval op hun geloof gezien wordt..

Korans verbranden op straten omdat het kan. Hoe zou de joodse gemeenschap reageren als er regelmatig voor een synagoge een joods heilig boek verbrand wordt.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:01:56 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_213005351
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nederlanders snappen dat de genocide gestopt moet worden en dat daarom de moslims hier er niet over hoeven aangesproken worden.
Waarom zouden we er hier moslims over aanspreken dat hun geloofsgenoten in de Gaza strook een genocide ondergaan. ''FOEI! jullie ondergaan een genocide!! Hoe durf je!'' Beetje raar of niet?

En ik durf ook wel te zeggen dat je flink aan het overdrijven bent met dat lastig vallen van christenen en joden.
En hoeveel joden zullen er lastig gevallen worden? Een enkeling wellicht. En nee een demonstratie is niet dat je lastig gevallen wordt.
Ik nodig je bij deze uit om met een keppeltje op bij mij door de buurt te komen lopen. Ik geef het 5-10 minuten voordat je kan gaan rennen voor je leven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:10:28 #199
3542 Gia
User under construction
pi_213005437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En dat gebeurt dus ook niet! En zoals je zegt is het terecht dat dat niet gebeurt. Het zou nergens op slaan
quote:
Jij kunt dat overdrijven vinden, maar feit is dat er Joden worden uitgescholden die naar de synagoge gaan, dat er op scholen en universiteiten Joden aangekeken worden op wat er in Gaza gebeurt, terwijl ze daar part noch deel aan hebben. En het feit dat dat er niet veel zijn, maakt het niet minder erg.
En als er tijdens demonstraties leuzen worden gescandeerd als 'dood aan alle Joden' dan is dat wel zeker een regelrechte aanval op in Nederland levende joden.

En ik ben ook Christen, maar ik loop niet echt met zichtbare geloofsuitingen over straat, jij wellicht ook niet. Enige wat je kunt zien is dat ik mijn trouwring links draag, maar dat is bij meerdere geloven zo, dus dat zegt niet alles.
Maar als ik dan een bericht lees van een 71-jarige man die het ziekenhuis in is geslagen alleen omdat hij een kruisje droeg, dan is het niet overdreven dat ik zeg dat dit moet stoppen hier in Nederland.

LAAT ELKAAR GEWOON MET RUST!!
pi_213005522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:56 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt dat er veel diversiteit is, maar dat maakt het nog geen frame dat het een volk is.
Net zoals er een enorme grote diversiteit is aan moslims, maar die beschouwen zichzelf niet als volk, maar uitsluitend als religie.
Correct, iedereen kan een moslim worden. Maar niet iedereen kan Jood worden. Dat is op zichzelf al wel vrij raar natuurlijk. De hele constructie van het Joodse volk is maar een rare. Het is geen opzichzelf staand ras, omvat niet een categorie qua etniciteit, is geen nationaliteit en is eveneens niet religieus. Er is geen enkele connectie tussen een Marokkaanse Jood en Jood uit Oekraïne. Zelfs als het allebei religieuze Joden zou betreffen zouden hun religieuze uitingen afwijken van elkaar.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')