Ik hoef mijn moslim buren ook toch niet te haten ondanks dat de laatste 18 jaar meer dan 150000 dodelijke slachtoffers zijn gevallen door islamitische aanslagen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Isral ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Isral onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.
Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Isral is natuurlijk direct antisemitisme.
Er wordt niet eens weggekeken, dat is het ergste, er wordt hoogstens gede-escaleerd. Jihadvlaggen, gezichtsbedekking, spreekkoren over Khaybar en Tel Aviv, intimidatie naar omstanders, het blokkeren van treinstations, ze zien het gebeuren en bij uitzondering grijpt men een keer in maar toevallig nooit voor antisemitisme.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat was al veel mensen duidelijk. Maar teveel mensen blijven wegkijken, enkelen door domme naviteit maar een meerderheid door jarenlange indoctrinatie waardoor ze verblind zijn in hun haat.
Inderdaad, stel je voor dat je de lokale shoarmazaak gaat lopen bekladden met teksten als "moordenaars" en "bloedgeld" naar aanleiding van een aanslag, of een optreden van Yes-R verstoren, of een kleuter aan de hand van opa bij de moskee toekrijsen dat IDF my brother is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:06 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ik hoef mijn moslim buren ook toch niet te haten ondanks dat de laatste 18 jaar meer dan 150000 dodelijke slachtoffers zijn gevallen door islamitische aanslagen?
Wat je hier benoemt, zou ik eerder scharen onder jodenhaatquote:Op donderdag 28 maart 2024 19:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De huidige situatie in de wereld vind ik wel een mooi voorbeeld van antisemitisme. De focus op Isral, wetende dat het echt niet om de Palestijnen gaat. Werden de Palestijnen afgeslacht door Egypte dan krijg je dezelfde reactie als het slachten van moslims in Syri, Jemen of n van de vele andere islamitische landen, en dat is geen reactie.
De kritiek nu, de toenemende intimidatie, de genocidale oproepen, de hypocriete focus op Isral, het is allemaal antisemitisme. Maar verpakt onder de noemer "kritiek op Isral".
Het is verkeerd om antisemitisme van Nazi-Duitsland ("roei alle joden uit") op n hoop te gooien met bepaalde delen uit de islamitische geschiedenis waar er botsingen waren tussen moslims en joden. Ik zal een hedendaags voorbeeld aanhalen (een Amerikaane pro-IS-prediker) om mijn punt te maken. Hieronder een citaat van De Telegraaf van een paar maanden geleden waar ze die prediker bij naam noemen:quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:31 schreef Qarrad het volgende:
The Battle of Khaybar (Arabic: غَزْوَة خَيْبَر) was an armed confrontation between the early Muslims and the Jewish community of Khaybar in 628 CE.
Kritiek op Isral, sinds 628 al!
quote:Rutte herstelt ’slappe verklaring’ tegen Jodenhaat: ’Keiharde grens overschreden
DEN HAAG - Het demissionaire kabinet onderstreept de verklaring van dertien partijleiders tegen Jodenhaat. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft premier Rutte dat hij het parlement op een later moment zal informeren over concrete maatregelen om antisemitisme tegen te gaan. Ook herstelt hij de reactie van staatssecretaris Grper (Cultuur), die dinsdag als ronduit slap werd ervaren.
Rutte schrijft ’krachtig tot uitdrukking’ te willen brengen dat in Nederland nergens plaats is voor antisemitisme. „Er wordt een keiharde grens overschreden als Joodse Nederlanders op hun identiteit, dus om wie en wat ze zijn, worden uitgescholden, worden aangevallen of worden bedreigd. Dat zal het kabinet nooit accepteren. Dat zal Nederland nooit accepteren.”
Lenny Kuhr
De reactie van demissionair staatssecretaris Fleur Grper (Cultuur) op het met antisemitische leuzen verstoren van een concert van Lenny Kuhr was volgens Kamerleden ’slappe hap’. Maar Grper zelf vindt dat zij niets anders zei dan de dertien fractievoorzitters in hun gezamenlijke statement tegen antisemitisme: „Maar dan in minder woorden.”
Na afloop van de wekelijkse ministerraad ging Grper in op de kritiek die ze kreeg op haar ’te slappe’ veroordeling van Jodenhaat. Grper zegt ’de zorg’ van de Kamer te begrijpen, maar stelt ook dat ’die verder ging dan de cultuursector’ en dat ze daar ’niet over ging’. Daarom wilde ze dat in de ministerraad bespreken, en niet al wat zeggen in het Vragenuur. „Maar ik heb afgelopen dinsdag meerdere keren gezegd: antisemitisme is onacceptabel. In minder woorden heb ik hetzelfde statement gegeven als de fractievoorzitters in hun brief.”
Grper zegt dat ze – net als alle bewindslieden op hun beleidsterreinen – zal kijken wat in de cultuursector nodig is. „In dat kader ga ik met de sector in gesprek over de vraag hoe we ervoor kunnen zorgen dat alle artiesten op veilige manier kunnen optreden.” Ze zegt erbij dat dat nu al gebeurt in de ’driehoek’, en dat je ’nooit alles’ kunt voorkomen.
In reactie op de brief van het kabinet klinkt er vanuit het Centraal Joods Overleg (CJO) teleurstelling dat niet nu al concrete actie wordt ondernomen. „We vragen om concrete maatregelen en zullen het kabinet en de ministeries houden aan de afspraken die zij met de diverse sectoren maken, en blijven monitoren of deze worden nageleefd”, zegt CJO-bestuurssecretaris Ruben Vis.
Ik beweer helemaal niet dat 2 miljard moslims nazi's of allemaal antisemitisch zijn, wat ik belichtte is dat er letterlijk eeuwenoude gebeurtenissen nu nog hun weerslag hebben en dat antisemitisme heel ver teruggaat, veel verder dan de stichting van de staat Isral, die een handvat is gebleken sindsdien om antisemitisme te vermommen en weer eens een reden te geven.quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het is verkeerd om antisemitisme van Nazi-Duitsland ("roei alle joden uit") op n hoop te gooien met bepaalde delen uit de islamitische geschiedenis waar er botsingen waren tussen moslims en joden. Ik zal een hedendaags voorbeeld aanhalen (een Amerikaane pro-IS-prediker) om mijn punt te maken. Hieronder een citaat van De Telegraaf van een paar maanden geleden waar ze die prediker bij naam noemen:
De oorlog tussen Isral en Hamas verhit de gemoederen en dat kan in het uiterste geval leiden tot aanslagen of ander geweld, bijvoorbeeld tegen Joodse instellingen. De NCTV stelt in het dinsdag verschenen dreigingsbeeld-rapport vast dat ’een populaire Amerikaanse jihadistische prediker, die ook populair is onder Nederlandse IS-aanhangers, in verband met de oorlog in Gaza in bedekte termen heeft opgeroepen tot geweld tegen Joden’. Bedoeld wordt waarschijnlijk preker Ahmad Musa Jibril uit Michigan. Zijn opruiende video’s worden gedeeld door bijvoorbeeld de Utrechtse jihadist [.............] Bron: De Telegraaf
En hieronder zie je een lezing van deze Amerikaanse pro-IS-prediker waar hij het over joden heeft (datum van video: vandaag). Ik toon zijn video want zoals je ziet wordt hij als het extreemste van de extreemste weggezet door de subjectieve Televaag. Klinkt dit echt als een rencarnatie van Nazi-Duitsland in jouw oren? Daarom zou je de islam niet op n hoop met Nazi-Duitsland gooien (dit is meer algemeen en niet specifiek tegen jou gericht), want met 2 miljard moslims op de wereld als anti-semieten hebben we een groot probleem? Ik vraag me dan ook af wat mensen bezielt om 2 miljard moslims weg te zetten als anti-semieten, zijn ze bezig met wishful thinking, willen ze daadwerkelijk anti-semieten maken van 2 miljard moslims?
Tussen 9:40 min tot 11 min heeft deze Amerikaanse pro-IS-prediker het over de joden in Andaluci:
preciesquote:Op donderdag 28 maart 2024 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je ziet ze dan wel weer juichen na 9/11 of 7/10
ja dat is echt ziekquote:Op donderdag 28 maart 2024 21:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
precies
Maar er zijn zo nu en dan uitzonderingen
Nee, maar in deze gevallen gaat het dus zeer gericht om 'het joods zijn' of enige verbinding hebben met Isral. En dat noemen we dan dus antisemitisme.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Is dit het boze zionisten topic waarbij elke poep en scheet jegens een jood maar als antisemitisme gemerkt moet worden?
Net zoals aan de andere kant van het hoefijzer spectrum de rascime schreeuwers daar alles aan ophangen.
Ik blijf het hilarisch vinden dat het racisme is tegen de moslims, maar niet antisemitisme richting de jodenquote:Op donderdag 28 maart 2024 21:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, maar in deze gevallen gaat het dus zeer gericht om 'het joods zijn' of enige verbinding hebben met Isral. En dat noemen we dan dus antisemitisme.
Het kleine significante detail dat plaatsvond op 07 oktober heb je zeker even gemist?quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:57 schreef Buitendam het volgende:
Isral kun je rustig naast Rusland zetten. Het zijn twee moorddadige regimes met een dictator aan het roer die verzot is op lijken.
quote:Familie van Isralische militairen in Nederland vaker bedreigd
https://nos.nl/artikel/25(...)rland-vaker-bedreigd
Het is niet zeker hoe de ongewenste bezoekers aan Shirli's privgegevens komen, maar duidelijk is dat ze online veelvuldig zijn gedeeld. Shirli's dochter en zestien anderen staan op een lijst die op sociale media is gezet door de Belgische pro-Palestina-activist, schrijver en politicus Dyab Abou Jahjah.
Hij schrijft erbij dat zijn organisatie March 30 Movement aangifte heeft gedaan tegen deze personen, omdat ze in het Isralische leger dienen of wonen in illegale nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever. Abou Jahjah beschuldigt hen van "genocide en andere ernstige misdrijven".
Ook op andere plekken zijn gegevens van Joodse Nederlanders te vinden. De dochter van Shirli, de vrouw uit Amstelveen, wordt bijvoorbeeld genoemd in een Instagrambericht van rapper Appa. "Vandaag ga je overal voor schut", schrijft hij.
Appa claimt ook dat er aangifte tegen haar is gedaan vanwege "oorlogsmisdaden". "Maar dat is niet genoeg", aldus Appa. Bij het inmiddels verwijderde bericht stonden meerdere foto's en filmpjes van de vrouw. De rapper riep zijn ruim 80.000 volgers op om gegevens van moeder en dochter te delen. Dat gebeurde vervolgens in de reacties onder het bericht.
Daar stonden bijvoorbeeld Shirli's volledige naam en de naam van de organisatie waar zij werkt. Ook werd haar ontslag geist. Rapper Appa was niet bereikbaar voor vragen van de NOS.
Ik kan mij precies 0 artikelen herinneren van incidenten waarin de familie van IS slavenhouders en moordenaars zo werden benaderd.quote:
Haha, welk kompas?quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch gek dat selectieve morele kompas van onze islamitische en extreemlinkse medemens.
nee joh, z'n vrouw is joods en "complotmarmot" Gideon is joods. Je hoort hem juist helemaal niks zeggen over israel en gaza vziw.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
Opvallend dat deze oproep kamerbreed door alle partijen werd gesteund, behalve Denk en FvD.
Van die laatste was al bekend dat Baudet een antisemiet is.
Je klinkt alsof het allemaal heel nieuw is, maar dat is het niet. Dat is een belangrijke nuance. Marx was openlijk antisemiet en heeft nog een boek geschreven over het Joods vraagstuk. Het komt niet uit de lucht vallen dat radicaal links nu vrolijk meehobbelt met een terroristisch regime wat joden (en kapitalisme) haat. Veel van de anti-Israelpropaganda bestaat al decennia. Genocide wordt al lang genoemd om maar een voorbeeld te noemen. Het is gewoon niet meer serieus te nemen. Ik denk dat huidige pro-hamassentimenten te vergelijken zijn met pro-ruslandretoriek. Het is uiteindelijk allemaal propaganda wat nagepraat en geframed wordt.quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:46 schreef Nexum het volgende:
Joden zijn niet het slachtoffer en Israliers al helemaal niet. Het Westen is echt compleet doorgeslagen in zijn support om de joods-christelijke hegemonie compleet te bewaren. Iedereen die terecht kritiek uitoefent op Isral krijgt meteen een hele tirade en wordt uitgemaakt voor ultra links, terrorist supporter, antisemiet, noem het maar op.
Hebben die Israliers knap gedaan hoor. Zichzelf constant in de slachtofferrol zetten!
Ik vind dit altijd het leukste moment. Het besef dat je een door- en doorfout regime wat duizenden kinderen naar een andere dimensie bombardeert probeert te verdedigen. Ga vooral doorquote:Op donderdag 28 maart 2024 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het kleine significante detail dat plaatsvond op 07 oktober heb je zeker even gemist?
Rusland was niet geprovoceerd, Israel duidelijk wel. De Russen proberen een heel land te veroveren, De Israeli's proberen een laffe terreurorganisatie uit te roeien.
Nee. Zijn vrouw is in de verte van Joodse komaf en Gideon is niet joods.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:22 schreef Alarmonoff het volgende:
nee joh, z'n vrouw is joods en "complotmarmot" Gideon is joods. Je hoort hem juist helemaal niks zeggen over israel en gaza vziw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |