De val van de USSR / de Twin Towers / Andrei Kivilev is er niks bij.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:48 schreef WAvanBuren het volgende:
“Deze val gaat het wielrennen veranderen”
Ja dat was toch wel duidelijk aan zijn positie op de grond ten opzichte van de rest?quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Wout was 1 van de eersten die viel '
Ik was verbaasd dat dat op Sporza genoemd werd. Het was voor iedereen duidelijk dat Wout als (1 van de) eerste neerging.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:53 schreef McGrath het volgende:
[..]
Ja dat was toch wel duidelijk aan zijn positie op de grond ten opzichte van de rest?
Met het gouden vrouwenkoppel zowaarquote:Op woensdag 27 maart 2024 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vrouwenrace begint bijna weer (op de PLAYER).
Het was toch ook Jorgensen die het zei? Kunnen ze moeilijk censureren, zelfs bij sporza lukt dat niet in een live uitzendingquote:Op woensdag 27 maart 2024 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik was verbaasd dat dat op Sporza genoemd werd. Het was voor iedereen duidelijk dat Wout als (1 van de) eerste neerging.
Nee, het was 1 van de commentatoren.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:58 schreef McGrath het volgende:
[..]
Het was toch ook Jorgensen die het zei? Kunnen ze moeilijk censureren, zelfs bij sporza lukt dat niet in een live uitzending
Er valt genoeg op- of aan te merken op de parcoursen. Maar het is wel heel ergerlijk hoe de heren renners ook echt geen miliseconde in de spiegel kijken wat betreft veiligheid. Sterker nog, het lijkt alleen maar erger te worden qua totaal doorgesnoven koersgedrag.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:02 schreef wimderon het volgende:
Als je weet dat dit een levensgevaarlijke afdaling is moet je misschien wat rust in het peloton(netje) brengen in plaats van nóg harder te gaan omdat je anders niet als eerste maar als tweede team in het peloton zit.
Er is een nieuwe grote naam opgestaan met De Bondt, ze kunnen de hoop nu niet opgeven!quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
MVDP Zondag weer vrijspel
Geen Van Aert geen Pedersen, geen Stuyven.
Drama voor het Belgisch wielrennen
die was ooit Belgisch kampioen. Hij had gewoon een goede dag vandaag. Zondag zal hij nergens te bespeuren zijnquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:14 schreef McGrath het volgende:
[..]
Er is een nieuwe grote naam opgestaan met De Bondt, ze kunnen de hoop nu niet opgeven!
https://www.wielerflits.n(...)-valpartij-van-aert/quote:“Iedereen was een beetje in schok, maar daarna opende Matteo Jorgenson de finale”, merkte Küng op in het flashinterview. De afdaling richting de Kanarieberg is een veelbesproken passage, weet ook Küng. “Ik las dat die niet in Ronde van Vlaanderen zit dit jaar door een valpartij van vorig jaar. Maar er zijn zo nog een paar andere plekken in het parcours, na de Hotond is dat hetzelfde.”
“Soms schiet zo’n valpartij door je hoofd, dan rijdt een deel ergens in de goot. Het kan zo snel gaan… Maar negen van tien keer gaat het ook goed. Ik rijd nu al tien jaar deze koersen, en alleen de laatste twee jaar herinner ik mij valpartijen daar. Het is moeilijk te ontwijken, want er is altijd een grote weg voor een smalle weg. Dat is onderdeel van wielrennen, maar niet een deel dat we graag zien.”
Was ook een grap, hij en Abrahamsen waren de sterkste uit de kopgroep en hadden geluk met de ontwikkelingen van de race daarachter. Nog steeds wel petje af voor die twee.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
die was ooit Belgisch kampioen. Hij had gewoon een goede dag vandaag. Zondag zal hij nergens te bespeuren zijn
Uiteindelijk zal vallen altijd een onderdeel van de sport zijn, zelfs op een rechte 5-baansweg in de zandbak vallen ze nog.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Iedereen laat er altijd allerlei analyses op los om schuldige(n) aan te wijzen, passend bij ideeën over de maakbare samenleving, maar ik vraag me wel eens af of het echt te voorkomen valt. Zoals Küng hier ook zegt:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)-valpartij-van-aert/
Zeeman zei ook al zoiets. En zo is het ook.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Iedereen laat er altijd allerlei analyses op los om schuldige(n) aan te wijzen, passend bij ideeën over de maakbare samenleving, maar ik vraag me wel eens af of het echt te voorkomen valt. Zoals Küng hier ook zegt:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)-valpartij-van-aert/
Ze zijn zo in mineur dat ze ook niet meer geïnteresseerd wat LOTTE gaat doen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
De vrouwen zenden ze niet uit bij Sporza
Of juist.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:19 schreef McGrath het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal vallen altijd een onderdeel van de sport zijn, zelfs op een rechte 5-baansweg in de zandbak vallen ze nog.
Is bij de vrouwen slechts .Pro, daar komt Ruben het bed van zijn minnares niet voor uit.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze zijn zo in mineur dat ze ook niet meer geïnteresseerd wat LOTTE gaat doen?
De minnares stond nochtans op het podium de teampresentaties te doen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is bij de vrouwen slechts .Pro, daar komt Ruben het bed van zijn minnares niet voor uit.
quote:Van Aert trok vervolgens naar de spoed van het ziekenhuis in Ronse. Daar blijkt nu volgens onze informatie dat Van Aert meerdere breuken heeft opgelopen en gehecht moet worden. Het harde verdict: geen Ronde én Roubaix...
Je bedoelt Deceuninck-Quick Step?quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:43 schreef VoMy het volgende:
Die mechanieker die direct nog met een nieuwe fiets naar Van Aert rent. Die zou het goed doen in een historisch bsruchte samenleving waar domweg orders moeten worden opgevolgd.
Ach Tiesj, die kan maar beter een andere identiteit aannemen en naar Paraguay verhuizen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:46 schreef Steven184 het volgende:
Tiesj:
“Ons plan was om op de Kanarieberg te gaan”, vertelde Benoot na afloop bij Eurosport. “De gebroeders Van Dijke deden een geweldige lead-out richting de klim. Tim was klaar met zijn beurt, toen ze ons links passeerden. Wout schreeuwde naar me dat ik moest versnellen, wat ik ook deed. Maar ik denk dat hij mijn achterwiel aantikte toen ik ging staan. Ik voel me er heel slecht bij, eerlijk gezegd. Ik hoop dat hij dat hij oké is, ik weet niks.”
Maar gelukkig heeft Wout wel goede vriendenquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:46 schreef Steven184 het volgende:
Tiesj:
“Ons plan was om op de Kanarieberg te gaan”, vertelde Benoot na afloop bij Eurosport. “De gebroeders Van Dijke deden een geweldige lead-out richting de klim. Tim was klaar met zijn beurt, toen ze ons links passeerden. Wout schreeuwde naar me dat ik moest versnellen, wat ik ook deed. Maar ik denk dat hij mijn achterwiel aantikte toen ik ging staan. Ik voel me er heel slecht bij, eerlijk gezegd. Ik hoop dat hij dat hij oké is, ik weet niks.”
Dat snap ik, maar Van Anrooij heeft sowieso wel een geldige reden om niet meer over te nemen. Dan hoef je niet vol vol door te vlammen met de snellere Paternoster in je wiel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:54 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Vos onder druk zetten. Lijkt me.
De vrouwen van Trek hebben geen IQ op overschot.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:58 schreef wimderon het volgende:
Lekker gewerkt Shirin. Vos een lekker kort sprintje gunnen.
Is het niet de 4e of 5e jeugd inmiddels?quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:59 schreef Pistolero het volgende:
Deze 2e jeugd van VosGodin is erg leuk.
Jij?quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er iemand die in februari al zat te klagen over dat Van Aert mogelijk zich ging sparen voor jan lul als hij er bij de eerste de beste koers bij zou gaan liggen?
Het lullige is dat we er nu niet achter gaan komen of hij op punt stond of niet, maar het lijkt me sowieso geen slecht plan voor hem om meer te koersen en dan vooral de B-koersen te sweepen. In de A-koersen net doen of je gek bent en wat aanvallender koersen, in plaats van niet te willen verliezen. Hij moet just niks, maar ondertussen hebben ze hem wel aangepraat dat alleen de monumenten tellen. Tijd om de vraag te stellen of dat wel zo is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:38 schreef DeeBee het volgende:
Hopelijk gaat Van Aert vanaf volgend seizoen gewoon weer lekker veel koersen, want op deze manier staat hij echt non-stop bij de Brienenoord binnenkort
Basketballul slaat onzin uit, gras is groen, Vlaanderen is levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:19 schreef DeeBee het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)ueren~1711552725499/
Vrij vermoeiend dit, zeker omdat Declerq ook (eerlijk) toegeeft dat ze als idioten koersen en de renners zelf een groot deel van het gevaar zijn...
Deze verslaggeving is toch echt peak Vlaanderen. Hopelijk is er iemand bij de operaties aanwezig voor een eerste reactie.quote:Jasper Stuyven doet vanuit de ambulance voor het eerst z'n verhaal over vreselijke crash: “Samen koffie drinken met Wout op ziektebed”
Niet alleen Wout van Aert, maar ook Jasper Stuyven houdt een sleutelbeenbreuk over aan de vreselijke crash in Dwars Door Vlaanderen. Vanuit de ambulance doet hij voor het eerst zijn verhaal. “Ik wist meteen dat het prijs was. Wout wordt eerst geopereerd in Herentals, meteen na hem is het mijn beurt. Misschien kunnen we morgenvroeg op ons ziektebed samen een koffie drinken...”
Wout als eerste omdat ie als eerste viel natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deze verslaggeving is toch echt peak Vlaanderen. Hopelijk is er iemand bij de operaties aanwezig voor een eerste reactie.
Dit zie je bij ons als Prins Friso met z’n domme hoofd onder de sneeuw is belandquote:Op woensdag 27 maart 2024 20:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deze verslaggeving is toch echt peak Vlaanderen. Hopelijk is er iemand bij de operaties aanwezig voor een eerste reactie.
Cancellara won z’n eerste Ronde toen hij 29 was.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:46 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zo veel kansen gaat Wout niet meer krijgen om de Ronde te winnen op deze manier. Volgend jaar is hij 30 en hij heeft hij misschien nog 3 of 4 jaar de kans.
quote:Van Aert brak ook z'n borstbeen
Wout van Aert brak bij z'n zware val niet alleen een sleutelbeen en zeven ribben, maar ook zijn borstbeen. Zoals gemeld gaat hij vanavond dus al onder het mes.
Dit is ook echt puur genieten.quote:Dries De Bondt rijdt hele dag in de vuurlinie: “Ik had nog de benen om te reageren op Jorgenson, maar gokte verkeerd”
Ik zie ook dat Wout het eerste naar de grond gaat. Maar wat is de oorzaak van die val? Weten jullie daar wat meer over? Behalve dan de (te) hoge snelheid naar beneden.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik was verbaasd dat dat op Sporza genoemd werd. Het was voor iedereen duidelijk dat Wout als (1 van de) eerste neerging.
Hij zou zijn voorganger geraakt hebben waardoor hij uit balans raakte.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie ook dat Wout het eerste naar de grond gaat. Maar wat is de oorzaak van die val? Weten jullie daar wat meer over? Behalve dan de (te) hoge snelheid naar beneden.
Benoot gaf aan dat ie ging staan om te versnellen en dat Wout daarbij zijn achterwiel aantikte. Dus waarschijnlijk week Benoot iets uit.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie ook dat Wout het eerste naar de grond gaat. Maar wat is de oorzaak van die val? Weten jullie daar wat meer over? Behalve dan de (te) hoge snelheid naar beneden.
In principe was Jorgenson nou precies degene aan wiens wiel je had moeten plakken, Dries de Hondt, aangezien Kung een dommekracht is, Abrahamsen zich niet beter toonde, Benoot er al een paar keer af was gereden en duidelijk het ploegenspel speelde en Tarling ook stikkedood zat. Zit je dan met je wonderbenenquote:Op woensdag 27 maart 2024 21:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is ook echt puur genieten.
Ja, en dan vooral zoveel mogelijk buiten Belgiëquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:38 schreef DeeBee het volgende:
Hopelijk gaat Van Aert vanaf volgend seizoen gewoon weer lekker veel koersen, want op deze manier staat hij echt non-stop bij de Brienenoord binnenkort
Dries dacht dat Kung reageerde, maar het bleek een schijnmanoeuvre! En toen was het te laat.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:50 schreef Szura het volgende:
[..]
In principe was Jorgenson nou precies degene aan wiens wiel je had moeten plakken, Dries de Hondt, aangezien Kung een dommekracht is, Abrahamsen zich niet beter toonde, Benoot er al een paar keer af was gereden en duidelijk het ploegenspel speelde en Tarling ook stikkedood zat. Zit je dan met je wonderbenen.
Komen gewoon vanaf de zuid oostkant zoals de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik zit al enkele weken met deze vraag, en ik zou hem eerst bewaren tot het topic over Parijs-Roubaix zou worden geopend.
Maar ik stel die vraag nu alvast, vanwege de gebeurtenissen van vandaag.
Is de toegang naar het Bos van Wallers-Arenberg dit jaar gewijzigd?
Vorig jaar werd door deskundigen geopperd, dat de toegang beter vanaf de andere kant kon, omdat je dan omhoog gaat met de entree naar het Bos van Wallers-Arenberg. Dan is de snelheid minder, en de gevolgen van valpartijen ook minder, zie vorig jaar bij Dylan van Baarle.
De leegheid van dat hoofd schokt mequote:Op woensdag 27 maart 2024 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dries dacht dat Kung reageerde, maar het bleek een schijnmanoeuvre! En toen was het te laat.
Ach, Dries, gokken op de zwakbegaafde Kung.
Dit zei Stijn Steels vorig jaar.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Komen gewoon vanaf de zuid oostkant zoals de afgelopen jaren.
quote:....knip.....
Steels, die niet vindt dat het Bos per se uit Parijs-Roubaix moet, voert ook nog een andere oplossing aan. "Als het Bos van Wallers en Parijs-Roubaix niet zonder elkaar kunnen bestaan, kun je wel beslissen om de strook in de omgekeerde richting op te rijden. Het jaar na de val van Johan Museeuw hebben ze het zo gedaan (in 1999 en ook in 2000, red.). Dan beklim je de strook en voeg je een lastiger element toe, maar het wordt wel veiliger. Toch is het meteen weer teruggedraaid. Elk jaar worden er gewoon carrières verwoest."
Hersencapaciteit is ook niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:09 schreef Marcoss het volgende:
Kung zou met z’n capaciteiten veel vaker een koers moeten winnen, zou je zeggen.. (buiten de tijdritten dan)
Ook nog een obsessie met rondjes van een week.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:09 schreef Marcoss het volgende:
Kung zou met z’n capaciteiten veel vaker een koers moeten winnen, zou je zeggen.. (buiten de tijdritten dan)
Nou. Ik ga wel pissen...quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Koers van de mannen teruggekeken.
Echt weer genoten van een nieuwe disasterclass van Kung. Jorgenson laten rijden en dan op het wiel springen van Tarling die je nog niet eens gepasseerd is, die man wil gewoon geen koers winnen.
Bobbie zat er een klein beetje doorheen na DE VAL, had ik het idee.
In de sprint had hij ook de benen om te reageren om Abrahamsen, maar deed hij het ook niet om nog achter Tiesj laatste te worden?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is ook echt puur genieten.
Als die in een ploeg met één van de grote favorieten zou rijden had hij heel wat meer zeges gehad.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:09 schreef Marcoss het volgende:
Heb eigenlijk geen kritiek gezien?quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:20 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nergens voor nodig dit twitter draadje van Matteo, koers is koers...
Ik zag op insta wat reacties in de trant van "You should be ashamed of yourself!"quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb eigenlijk geen kritiek gezien?
Wat hadden ze verwacht dat hij zou doen dan?quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op insta wat reacties in de trant van "You should be ashamed of yourself!"
Naar de hemel wijzen als eerbetoon aan het overleden voorjaar van WOUT?quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat hadden ze verwacht dat hij zou doen dan?
@groenenquote:Op donderdag 28 maart 2024 12:43 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Schuld van de Nier, dit alles.
Hij kan volgende week weer spelen! [/HumbertoTan]quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:01 schreef Fretwork het volgende:
Overigens belachelijk dat Wout nog naar de Giro zou kunnen gaan. Daar gaat hij nooit fit aankomen.
Fitter dan 90% van het peloton denk ik. Zal wel veel op de Tacx beginnenquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:58 schreef Marcoss het volgende:
Vraag me met deze kwetsuren zelfs af hoe fit hij is bij de start van de Tour (en wie hij dan zou vervangen trouwens)
13 weken tot de Tour. Ik kan me voorstellen dat hij een 2-3 weken helemaal niks doet en daarna misschien heel rustig begint op de rollers, maar voordat hij echt weer zijn normale trainingen kan doen zit je toch wel op 5-6 weken lijkt me? Ik vraag me af of je dat zo snel kan inhalen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Fitter dan 90% van het peloton denk ik. Zal wel veel op de Tacx beginnen
Wout is een beste knul, maar geen natuurtalent. Heeft heel veel training nodig om z'n topvorm te bereiken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
13 weken tot de Tour. Ik kan me voorstellen dat hij een 2-3 weken helemaal niks doet en daarna misschien heel rustig begint op de rollers, maar voordat hij echt weer zijn normale trainingen kan doen zit je toch wel op 5-6 weken lijkt me? Ik vraag me af of je dat zo snel kan inhalen.
Overigens heb ik natuurlijk geen flauw idee hoe snel hij herstelt. Misschien zit hij morgen al op de rollers om een uurtje te peddelen.
Hoe weet jij dat dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wout is een beste knul, maar geen natuurtalent. Heeft heel veel training nodig om z'n topvorm te bereiken.
Omdat ik beiden al op hun 11e - 12e op zondagmorgen bij de Zuidwesthoek hun crossjes zag afwerken. Totdat Wout tussen laatste jaar U19 en eerste jaars U23 een geweldige groeispurt doormaakte, daarvoor werd hij er eerst altijd de de broertjes Sweeck en Michel Vantourenout afgereden en later in zijn 2e jaar U19 door Mathieu. De 5 crossen die hij als junior ooit won waren in de weken dat Mathieu out was door een sleutelbeen breukquote:
Dus je stond een beetje aan de kant bij wedstrijden?quote:Op zondag 31 maart 2024 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat ik beiden al op hun 11e - 12e op zondagmorgen bij de Zuidwesthoek hun crossjes zag afwerken. Totdat Wout tussen laatste jaar U19 en eerste jaars U23 een geweldige groeispurt doormaakte, daarvoor werd hij er eerst altijd de de broertjes Sweeck en Michel Vantourenout afgereden en later in zijn 2e jaar U19 door Mathieu. De 5 crossen die hij als junior ooit won waren in de weken dat Mathieu out was door een sleutelbeen breuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |